Blog

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-09-30

Csak volt valami mocorgás még, ami nem a kalaptartó. Kicseréltettem a toronycsapágyat plusz még két kipufogótartó gumibigyót. Az eredetiről a szalagot mentsétek meg, mert az utángyártottakhoz nem jár!
Most megint totál csend van, csak a bőr mocorgását hallani a beltérben :)

 

A jó időt felhasználva vadászatra indultunk a Spiderrel.
Első utunk Veszprémbe vezetett az Autó Forrás Kft-hez. Majd egy órás beszélgetés után egy ajánlattal távoztunk egy 2.0 JTDm 150 LE/kézi váltó kombóra. Egyedül a matrica rendszámra nem tudtak ígéretet tenni.
Némi lobogó hajú kocsikázás után Győrbe értünk az Autófórum Riegler-hez. Szerencsére ott találtuk Farkas Dánielt, akinél már több autót is vettem. Megbeszéltük a helyzetet és egy a veszprémihez hasonló autó listájával és egy QV előzetes ajánlattal tértünk haza. Az összeállított autó jobbnak tűnt, mint a másik, mert csomagokkal is kalkulált Dániel, így ugyan anyiért több mindent lehetett kapni.
A nap hátra lévő része további lobogó hajú kocsikázással tellt.
A két beszélgetés után már értem az árlista logikáját. Lehet bújni az árlistát és a prospektust...

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-09-29

Most, hogy megjöttek a hideg éjszakák, igen problémás lett a reggeli indítás. Elképzelhető, hogy a sűrítő is bibis, de elsőnek az izzítógyertyákat vizsgáltam meg és bizony a négyből kettő kuka... Egy teljes szett beszerezve (Albaautó) és be is szerelve (sk). Szépen indul, de a valódi próba egy éjszakás állás után, reggel lesz...

Másnap reggel is indult szépen. :)


213.800 km

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-09-27

Legalább 80ekm-t futott 2000 előtti 1.8TS, 2.0TS-ek szoftverhibájával küzdök...
Hidegen kehes a lambda szondám, a szonda fűtés bezavar a lambda jelbe és becsapja az ECU-t, ami idejekorán kezd el szabályozni a lambda jel alapján és a túl dúsnak érzékelt keveréket addig szegényíti, hogy a 144 lóból kb. 30..40 marad, olyan mintha csak 1, vagy 2 henger menne a 4-ből... Ezt indítás után kb. 1 perccel kezdi és kb 1 perc múlva abba is hagyja.
A hibával nem csak én találkoztam:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=26527#369019
Szoftver upgrade elvileg segít a problémán (2000 utáni verzióban később kezd csak lambda jel szerint szabályozni).
Biztos, hogy a lambda szondával van gond, ezért megpróbálkoztam egy lambda szonda tisztítással...
Először ezzel az ecetben áztatós módszerrel:
http://www.driftworks.com/forum/technical/53770-lambda-sensor-cleaning-advice.html
Aztán fél nap áztatás után égettem így:
https://m.youtube.com/watch?v=5dTi2xGyVbc
Aztán megint áztattam fél napot.
A tisztítás sikeres volt, sokat javult a helyzet, első pár indításnál nem is volt probléma, de végül nem szüntette meg teljesen a hibát...

>> Tuning és extraGolyszi // Alfa Giulietta distinctive 1.4Tb // 2015-09-29

Megérkeztek az il Topolino-tól rendelt nyomtávszélesítők.
Finom darabok. 20mm, matt fekete, matt fekete csavarokkal.
Nem birtam ki fel kellett még este tenni őket! :)

Íme az eredmény:

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2015-10-27

Kétszer majdnem 2000 km. Augusztusban Horvátországban jártunk, Dubrovnikba mentünk Bosznián keresztül. A csaknem 2000 km-es túrán 6,7 literes átlagfogyasztást produkált az autóm.

Az elmúlt pár napban pedig Berlint jártuk meg oda-vissza, 1800 km alatt 6,7 liter volt az átlagfogyasztása a GT-nek. Az odafele szakaszon 6,6, amit visszafelé sok 160-170-es száguldozással rontottam le 6,7 literre. Emiatt nagyon szeretem a GT-t, igazi utazóautó, nagyon normális fogyasztással.

 
>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2015-09-22

Nemrég megadta magát az akksi, vadonat új került bele. Azóta nincs gond :)

 
>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2015-03-12

A gyári kuplung megadta magát, ezért teljes kuplung, és munkahenger cserét hajtott rajta végre Zé mester. Csodálatos az új kuplungolás/váltás érzet, sose volt ilyen jó mióta nálam van.

>> SzervizMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2015-09-25

Augusztusban szintén leesett az ablakom, csak most a jobb hátsó. Várható volt, nem is idegeskedtem. Csörit hívtam időpontért, kaptam is. A kígyós vagánytütü kapott még friss olajat, szűrőket.
Selenia olaj: 16.000.-
Olajszűrő: 3.600.-
Üzemanyagszűrő: 15.000.-
Pollenszűrő: 4.000.-
Levegőszűrő: 5.000.-

 
>> SzervizAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-09-28

Egy gyönyörű nyári napon lettem figyelmes arra a picike kis zajra ami fékezésnél volt hallható. Megvoltam győződve, hogy az a cicergő fémes hang a jobb első kerék felől jön, amibe meg is erősítettek mások is. Fogtam elvittem az autót ,hogy nézzék meg. Leszerelték az első kereket átnézték stb, majd kipróbáltuk, de megintcsak hallani lehetett a hangot. Mire a jól bevált hangosítsam fel a rádiót tanácsot kaptam megvilágosodtunk, hogy ez a zaj bizony nem is előlről hanem hatulról jön. meg is lett a zaj forrása. A hásó féktárcsán volt egy égett rész ami kiadta ezt a hangot. A fiúk orvosolták is ezt a problémát egy felújítással. Ha már ottvoltam és még nemvolt elé dolog cserélve mostanában az autón átnézték, és arra jutottunk hogy az első féktárcsák is cserések a fékolaj csövekkel együtt. Textar tárcsákat kaptunk.Ezúton is köszönet nekik, hogy munkaidő lejárta után még volt kedvük hozzá :) a helyszínt a Red Sun Servive&tuning biztosította.