Blog
Nagyon elégedetlen voltam a manuális klimával. 1szer lefagyott valamim, egyszer melegem volt a kocsiban annak ellenére, h ment a klima.
A szürkéből kiszedtem anno a digit klimapanelt, a kábelköteget és a komplett fűtésboxot egyben. Igy hát adott volt minden az átépitéshez. Egyúttal gondoltam teszt időszakra berakom a connect nav+ fejet is, igy kiszedtem az egész műszerfal párnát és úgy fogtam a klima cseréhez. Talán a kesztyűtartó komplett eltávolitásával is ment vna a dolog, de a műszerfal nélkül is több helyen varázsolnom kellett, h odaférjek :)
Tulajdonképpen +1 léptetőmotort be kell épiteni, és cserélni kell 1et, plusz a fűtésboxban is cserélni kell 1 csapóajtót na meg a teljes kábelköteget. A maradék 2 motor stekkerei a kábelkötegen cserélhetőek. Ki-ki döntse el hogy variálja a léptetőmotorokat (nyilván egy későbbi gyártású vszeg tovább fog működni).
Provizóre (mondja a szaki) összedugtam az autó inditásához szükséges motyót, és leteszteltem a digit klimát. Működik, franya. sajna nem lett 2zónás mert a 4. motort nem raktam be és nem cseréltem zsalut (képen mind2 helye látható) ugyanis ezekhez a spiátert is ki kellett vna bontani amire nem volt időm. Most.
Bekerült igy a digit klima, a connect nav+ fej és egy szinte új, telefon gombos multikormány + új plexi a km órára.



Új fék tárcsák bepakolva végre szilentek cserélve nyikorgás megszünt.:) Egy kèt apróság átnézve hibák kiderítve.
Már megint nyikorog valami kezdem unni 1 hónapja volt dokinál erre kezdibelőlről nem tudom mi lehet női felfogás tippelek. Talán egyszer kiderü mi is a hang pontos oka. Mellesleg egy hét autó nélkül maga a pokol főleg ha a kicsikém nem velem van. Mellesleg új aksi került bele és a hőn vágyott hátsó ablaktörlő motor is kicserélésre került ez idő alatt. Az összes hátsó izzó kíséretében. Bár ez nem volt olyan vicces mutatvány mit a telefon fényénél tompított izzót cserélni. Javaslom gyakorló apukáknak türelem próbára :)
Bosch Aero Eco lapátokat vettem a kocsira. A Tescos lapátok semmit se érnek 2 törlés után és meguntam. Szépen és csendesen töröl. :)


2015. augusztus 29-én este kb 20.05 perckor, a Weisz Manfréd - Soroksári út kereszteződésében (az Obi mellett ahol kettő lámpa is van egymás után) a piros lámpánál, az előttem álló fehér, kombi Opel (a rendszámát sajnos nem tudtam megjegyezni) elkezdett hátra tolatni.
Rádudáltam, hogy ezt nem kéne, de nem tudtam hátrébb menni, mivel mögöttem is álltak. A fehér kombi Opelt ez nem nagyon zavarta... aztán jött a puffanás amikor találkozott az első lökhárítómmal. Kiugrottam a kocsiból, hogy előre menjek szólni neki, de ő ezzel a lendülettel mindkét piros lámpán keresztül elmenekült, nem értem utol.
Az eredmény a képeken látható :(



Ablaktörlő lapátok terén megoszlanak a vélemények. Az első gyárilag szerelt szettem 7 évig bírta. A következő, valami francia gyártmány, alig egy évig. Következett egy Bosch Aerotwin, de nem voltam vele elégedett, mert bár szépen törölt, de a mérete nem volt az igazi, és spoiler nélkül nagyobb tempónál nem volt valami stabil. Ezért a következő alkalommal ismét egy gyári szett kapott bizalmat. Ezek már nem bírtak annyit mint az eredeti gyári szerelésű lapátok, de 4 évig ezek is szépen teljesítettek.
Mivel kezdett a gumi leszakadni róla, most ismét egy Bosch szettet választottam, ezúttal egy BOSCH 551S TWIN Spoiler személyében.
Remélem beválik...

Csalódottság van. Megérkeztek a tehermentesítők, mehetett a kerék az autóra. Vagyis csak mehetett volna... Hiába az ET35, a küllők hozzáérnek a Brembo féknyereghez. Ha gyári lenne a fék, nem lenne gond. De nem gyári... Így jártam. Most akkor eladó a felni.
Persze a kerekek szerelése és a tehermentesítők nem voltak ingyen...
Update: a felnik George autóján folytatják útjukat.
Ma egy kicsit megszellőztettem a kocsit, meg egy kicsit beindítottam. A májusi olajcsere óta sikerült mennem vele 1700km-t. :-) Még aranysárga az olaj. Ha az előző tulajok is ennyit használták volna, még újszag lenne benne :-)




Újabb két évre kapott műszakit a nagyfiú!
Néhány hónap kellett mire elhatrároztam, hogy megveszem az új rádiót az autóba. Végüli egy Pioneer DEH-X5700BT-re esett a választás. Alapvetően a DEH-X9600BT-t akartam, de 2x ennyibe került volna, amit sokallottam végülis. De eddig nagyon meg vagyok vele elégedve, félelmetesen szól :)