Blog
Ezt a rész bővebben fogom leírni. Naponta történtek ötletelések, naponta haladt Ferke a kocsival és időközben derültek ki turpisságok. Minden észrevételünket leírtuk neki egy lapra. Több hétig tartott az egész folyamat, de mi említettük is neki, hogy ráér. Nehezítette a dolgot, hogy Alfa City is ekkor tájt volt, és feltartották őt nem kicsit. :)
Váltó:
Olajcserével indult a dolog, de nem lett jobb.
75W80 került bele, ami piros és belevaló. Sajnos sárga, más fajta olaj volt benne, így utólag az olaj lett megnevezve, mint bűnös.
Sokáig küzdöttek vele, reménykedtek, hogy megoldható a probléma váltó kiszerelés nélkül, míg egy jó váltós szakember elérhetőségét megkapták. Csodálkozott a hibajelenségen, nem igen találkozott ilyen hibával.
Pont nyaralni volt, így várni kellett pár napot, míg tudta fogadni Ferkéjéket.
Addig Feri haladt a többi dologgal.
Elérkezett a nap, kivették a váltót és elvitték a szakemberhez. Szétszedte, megnézte. Kiderült, hogy a 2 tengely meg volt benne égve és alig lehetett rajta mozgatni a kapcsolóvillákat. Ezért szorult melegen iszonyatosan. Valószínűleg a rossz olaj okozta a hibát. Elég jó áron dolgozott a szaki és pár óra alatt összerakta a váltót az új belerakott alkatrészekkel. Kívülről is szinte új állapotúvá varázsolta. Kész lett a váltó! És most már tényleg....:)
Ezeket kértük még Feritől:
- EGR tisztítás, szívócsonk tisztítás (elég koszos volt, így idővel egy szívósor tisztítást is beiktatunk még idén nála)
- kontaktos lett a Hifi és sokszor kikapcsolt
- bal hátsó határoló csere (végre nem kattog)
- hátul nem világítottak a lámpák a csomagtartóban. Bontott mikrokapcsoló megoldotta
Ránézett a vezérlésre és nem volt túl jó állapotú. A hosszbordás szíj is elég gatya volt, pedig ezek a szervizkönyv szerint nem olyan rég voltak cserélve. A feszítőgörgője adta ki az elektromotoros hangot. Ha jót akarunk, akkor ezeket cserélni kellene...
Ha már itt tartunk illene cserélni az olajat, olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, levegőszűrőt és legalább tudni fogjuk, hogy mikor kell újra. Ezekbe belementünk.
Kiderült, hogy az egyik motortartó bak is a végét járja, így azt is szerzett Ferke bontóból.
Észrevette, hogy az alapjárat ingadozott kissé. Sajnos a porlasztók már nem túl jók, főleg a 4.
Idővel érdemes lenne cseréltetni vagy felújíttatni.
Ja és a lendkerék is csattan leállításkor... Remek... 30.000 km-rel ezelőtt volt elvileg cserélve... Lehet a porlasztók ölték meg???
Hozzávalók:
Váltóolaj: TUTELA TRANSMISSION TECHNYX 75W-85
hátsó ajtózár mikrokapcsolóval (bontott)
hosszbordás szíj
INA vezérlés készlet
vízpumpa
hűtőközeg
motorolaj: Comma SYNER-G 5W40 5L
olajszűrő: Bosch
levegőszűrő: MANN
üzemanyagszűrő: mann/jc premium
egr+szívócsonk takarítás
csomagtér ajtózár csere (bontott)
bal hátsó ajtóhatároló csere (bontott)
motortartó bak (bontott)












Már 13-án felvettem a kapcsolatot Ferke fórumtárssal, akiben a jövőbeli szerelőmet láttam. 20-ra lett megbeszélve a találkozó, de 19-én még elmentünk Tozo fórumtárshoz, akinek volt egy M32-es donor váltója nyelestengely hibával. Hátha nekünk nem azzal lesz a gond és jó lesz alkatrésznek. Titkon azért reménykedtem benne, hogy nem fog kelleni.
Kipróbálta az Alfát és felhívta a figyelmemet egy hangra. Gyorsításkor elektromotor hangja van valaminek. Mindenképpen nézessük ezt meg Ferkével. Plusz akkor már a vezérlés állapotát is.
Június 11-én egyből fel is vettem a kapcsolatot több klímás műhellyel.
A HÜLLŐ Kft-ra esett a választásunk. Június 17-én elvittük, 20-án mentünk érte. Megcsinálták. Egy pár ezer Ft-os gumicső volt eldurranva.
De mivel ehhez a művelethez le kell szedni a kocsi elejét, így 30.000 ft volt a mutatvány gázzal együtt. Sajnos a vas orrát nem pontosan rakták vissza és picit el volt csúszva...
Újra elkocsikáztunk Csömörre a jó váltó bowdennal. Órák alatt megcsinálta és barátnőm mehetett is érte munka után. Frankó lett, most már tuti jó lesz.
Hazafelé újra akadt a váltókar!
Barátnőm felhívta a szakit, hogy mégsem lett jó a dolog.
Hebegett habogott, nem tudja akkor mi lehet a baj. Úgy néz ki váltócsere lesz, de persze bele kell nézni.
Ennél a mondatánál döntöttünk úgy, hogy hanyagoljuk őt a jövőben és keresünk másik szakértőt. Nekünk váltó szerelő kell és nem alkatrészcserélő művész. :(
Tehát a mi bowdenünk is teljesen jó volt, de már nem volt pofám visszacseréltetni ezt is az Alfa Depoval. Megmaradt, eladó...
Klímagáz feltöltésre elvittem a vasat a Lurdy házba. Egy darabig jól is ment a folyamat, tartotta magában a gázt, de végül elpukkant egy gumicső és pillantok alatt kiszökött a gáz eléggé látványosan. Kidobott pénz volt. Csak töltéssel foglalkoznak, így javítani máshova kell vinnem.
Visszavittem a bowdent a Depoba és kaptam egy tuti jót alvázszám alapján. A kulissza az előzőn rajta maradt, amiért 5000 Ft-ot hagytam ott korábban letétben. Helyette kértem egy bal hátsó ajtó határolót, mert kattogott az ajtó nyitásra. Korrektek voltak.
Elérkezett a június 4-e végre. Lerakta barátnőm a kocsit és várta a fejleményeket.
Sajnos rossz híreket kapott. Rossz fajta bowdent kaptunk az Alfa Depotól.
De megpróbálja a mi bowdenünket beáztatni és visszarakni, hátha ez is elég lesz.
Nem lett elég. Mehetett vissza barátnőm a kocsiért, ami semennyivel sem lett jobb, mint előtte.
Unix után másnap elvittük a váltóshoz az autót. mire odaértünk már szépen hozta a tüneteket. Kipróbálta és csípőből rávágta, hogy bowden csere lesz a diagnózis.
Elmentünk egy közeli alkatrészboltba, ahol kiderült, hogy csak egyben lehet venni a bowdent és csak gyári van, ami 75.000 Ft.... mi ezt a lehetőséget udvariasan visszautasítottuk és aznap elmentünk még az Alfa Depoba bowdenért. 15.000 Ft volt a jó állapotú bontott. Sajnos időpontot csak június 4-ére kaptunk a szakitól.
Egyébként a véleménye szerint nem rontja a váltót a hibajelenség, csak egyre jobban fog szorulni a rossz bowden miatt a kar.
Kértem időpontot a közeli Unix autószervizbe a váltó és a klíma miatt. Előtte még otthon kivettem a pollenszűrőt, hátha amiatt nem hűt a klíma, de semmi változás nem lett.
Vittem még hozzájuk egy gyári váltógombot, amit az Alfa Depoban vettem, mert a benne lévő nem tetszett.
Délután érte mentem. A gombot kicserélték, a váltóval gond van és nem a váltóolaj okozza, mert az szerintük jó benne. Megkaptam egy csömöri váltós szakember számát, illetve egy klímás számát. Tehát nem jutottam sajnos előrébb.

Sajnos a váltó napról napra egyre pocsékabb lett. Beindítás után 20 perccel már alig lehetett mozgatni a váltókart. Mintha bedagadt volna. Volt mikor az 1-est alig vette be.
Iszonyatos szenvedés volt a kocsival közlekedni.
Mindezt tetézte, hogy a klíma bekapcsolására nem lett hűvös a kocsiban. Az sem működött. Mire hazaértem kellőképpen leizzadtam a vacak váltó+rossz klíma+bőrülés kombónak köszönhetően...
0
569
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV