Blog
Ma kipróbáltam az egér úti kézi autómosót. Végre egy olyan mosó aminek az összes funkciója használható.
Tarifa: 100Ft/perc
Négy program van: habos mosás, öblítés, viaszolás és fényezés. Nekem 7 percembe került az összes programot használni. A végén még áttöröltük mikrószállás kendővel és voálá. Az eredmény magáért beszél.



Múltkor szó volt róla, hogy a jobb hátsó kutyacsont (stabilizátor pálca) még nem koppan, de lehet cserélni kell majd. Nem vártam egy hétnél sem tovább, ki lett cserélve mindkét oldalon finom TRW-re :)


Végre van turbócsővem.
Megjött, egyenes olaszországból. Végre nem sziszeg az autó. zé be is dobta gyorsan.
Mivel belecsúszott újabb 10000km az autóba, eljött az idő a szokásos szervizre egy forró napon. Így Zé keze majd odasült a motorhoz.
-Olaj
-olajszűrő
-gázolajszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő
Turbocsővem sajnos még nem jött meg.
Tegnap elvitték a kocsit... 4 évnyi dédelgetés, szerelgetés, ápolás és gondoskodás után elment... A gyerek, aki megvette nem sokat értett az autókhoz, de le volt nyűgözve.... már ameddig ment vele, mivel 30 km megtétele után odavágta a motort valamihez és 99%-ra be is sütötte azt a 2 literes TS-t, amire én mindig büszke voltam, hogy hibátlanul működött...
Azt hiszem ez az utolsó bejegyzésem, szép 4 és fél év, valamit 36 000 km volt.


Elsőre egy használt kulissza lett beszerelve de sajnos az is szét volt kopva így a végső megoldás egy új gyári kulissza beszerelése volt.


Természetesen nem maradhat el a vásárlás utáni kötelező olajcsere. Bár 180.000 km.-ig szervizkönyves az autó, és úgy néz ki, hogy még benne vagyunk az utolsó csereintervallumban, de az a tuti, amit én intézek, előző tulajban, látatlanban nehezen bízok meg. Gyorsan meg is rendeltem az előírt Seléniát és a teljes szűrőszettet. Ma délelőtt meg is csináltuk, szóval üzenet a hajónaplónak: 203552 km-nél összes olaj és szűrő cseréje megtörtént. Kivéve az üzemanyagszűrőt, de már az is beszereztem. :) U.I.: a pollenszűrő tragikus állapotban volt, legszívesebben az előző tulaj párnája alá dugnám. :@


Szerencsére hosszúhétvége volt, az egyik nap kész lettek a plusz felnik, másik nap be tudtam már vásárolni és még van két napom a hétvégéből. Az autó azért látszott, hogy rendben van tartva, de azért idővel mindenhol megjelenik egy kis kosz. A belső térrel kezdtem a takarítást. Enyhe mosószeres meleg vízzel és mikroszálas kendővel elkezdtem átmosni minden felületet, amit lehetett. Természetesen a bőr üléseket is. Tényleg jó ez a mikroszálas kendő, meg is lepődtem, hogy elég hamar elsötétedett a víz, szóval cserélni kellett egyszer-kétszer. Ennek végeztével egy Turtle wax szilikonnal lefújtam és egy száraz mikroszálas kendővel jól áttöröltem. Ezek után jött a bárápolás. A beltér végeztével teljesen más volt beülni, már csak kiszállásnál volt gond, hogy bizony még a műanyag részeket át kell fújnom szilikonnal. Kb. 3 óra volt az egész folyamat, de azt mondom megérte. Lehet pár ezerért ezt megcsinálják, de ennyire alaposan biztosan nem fogja, mert van rá mondjuk 2 embernek 20-30 perce és azalatt ennyi mindent nem lehet megcsinálni alaposan.
Másnap következett a külső mosás. Két vödör, az egyikbe mosószeres meleg víz, a másikba sima víz. Szivaccsal a jól megszívott mosószeres vízzel lekezdtem lemosni és a szivacs kimosását mindig a másik sima vízben csináltam. Kimosás után jól ki kell nyomni és utána megint a mosószeres következik. Ezek után egy felni tisztítót kapott, amit ráfújsz és hagyod állni 2-4 percet, utána meg neki lehet esni szivaccsal. Hogy ne legyen foltos szintén ezzel a mikroszálas kendővel jó szárazra töröltem. A következő lépés a polír volt. Erre a T-Cut márkájú sötét zöld színű paszta lett kiválasztva még a boltban. Nedves mikroszálassal viszonylag kis felületet le kell kenni, hagyni megszáradni és utána tiszta mikroszálassal jól beledolgozni és fényesíteni. Nem kevés meló, mert itt nem egybe fújják le géppel és törlik át kézzel vagy géppel, hanem szép lassacskán haladsz. Ezek után csak a gumi ápolás volt, mert még csak ott nem csillogott. Vettem egy waxot is, ai Turtle wax extreme nano nevet kapta. Ez szórófejes, ezzel már csak a motorháztetőt és a tetejét ápoltam le. Levezetésként még azért maradt egy üvegtisztítás és végre kész. Hogy miért is érzek így, mert kb. ez a pár művelet 5 órát vett igénybe. De most is csak azt tudom mondani, hogy megérte, már csak a csillogásával is kitűnt a tömegből. Biztos lesz majd, hogy ilyen saját magam által csinálható kézi mosóba elviszem. (Tegnap voltam is PZ147-tel.) De az tuti, hogy gépi mosót nálam sose fog látni és szerintem eddig sem nagyon volt ilyen helyen.
Költséget nem tudok írni, mert előtte lévő nap vásároltam be egy nagyobb pakkot. Hogy miből mennyi fogyott azt nem tudom. A szilikon kivételével, amúgy nem sok fogyott a termékekből. Igazából itt az időt kell rászánni. Tettem fel képet előtte és utána állapotról.





1
364
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8