Blog

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2015-07-20

(Stab Anti Roll links) azaz stab. palcak csereje elol es hatul, sajnos Ezt csak szerelo tudta megcsinalni mert nagyon be volt rohadva.
£80 palcak £18 ebay
155000 miles

 

Kicseréltettem a szélvédőt mert a lapátok nyomot hagytak rajta + volt egy kavicsfelverődés is a közepén. Nordglass zöld üveg került bele.
Kapott ennek örömére új lapátokat is. Még pótólni kell a felső logókat.

 
>> Szervizzozo145 // Alfa 156 1.9JTD // 2015-08-04

alsó turbócső csere, olajcsere

 

Csak a tavalyi blogomat tudom ismételni:
"Kezdésként Jóska bátyámmal a megbeszéltek szerint megittuk az üdvözlő chivas regal & gyömbér kombónkat, majd belevetettük magunkat a forgatagba.
A hangulatot leírni nem lehet, ott kell lenni.
Napsütés, párakapu (de jól jött volna City-ben is!), ismerősök, klassz kocsik, műszaki csemegék, pezsgő, szendvicsek, üdítő, jégkrém, jégkrémtorta, pizza, kávé, vetélkedő, autó szépségverseny, tombola. "
Néhány kiegészítés:
- Odafelé hatalmasat kabrióztunk, jó idő és sok lassú OFF-os volt az utakon (szívesen elbeszélgetnék a 70-es tempót tartókkal).
- Siófokon továbbra se értem, hogy miért 40 perc kell a bejutáshoz. Idengenforgalmilag nem vet jó fényt a városra. Pedig, ahogy észrevettem csak a lámpákon kellene állítani.
- Hazafelé királyság volt a komp, Liquidékkal találkoztam is.
- Hazafelé a komptól Tapolcáig tetőt kellett csukni, mert iszonyú meleg volt. Csak a klíma segített.

Aki nem érezte jól magát magára vessen...
Meg az is, aki nem jött el!

 

Akár mennyire szép és jó állapotban volt azért csak egy használt autó.
És mivel az előéletéről személyesen nem tudtam meggyőződni ezért inkább úgy láttam helyesnek,hogy biztos ami biztos lecserélem rajta amiket ilyenkor szokás.
2015.05.22.-én olajak és szűrők cseréje Néro M5-ben megtörtént.
Számítottam rá,hogy nem lesz olcsó de mind ezért több mint 60.000-et elkérni számomra érthetetlen volt.Meg szerintem Alfákhoz nem is nagyon értenek.
Mind1,engem többet úgysem látnak.
2015.07.16.-án pont jól megérdemelt szabadságomat töltöttem vidéken és az egyik jeladónak pont az aznapi élményautózásom kellős közepén kellett megadnia magát.
És mivel nálunk vidéken nem nagyon van Olasz autó szerviz ment a vakarózás.
Egyébként a kocsi ment csak a jeladó hibájából kifolyólag rángatózott.
Felhívtam egy pár ismerőst,hogy ki lenne a legalkalmasabb eme hiba elhárítására és a megkérdezettek jelentősebb része egy bizonyos szakira esküdött.
Mit lehet tenni mit nem megpróbálom.
Felhívtam,időpontot egyeztettünk és átnézte volna a beteget.
De nem ért rá,csak a jövő héten amikor is már nekem dolgoznom kéne.
Kénytelen voltam nála hagyni és majd rá néz ha lesz fölös egy-két órája.
Addig elő anyám vasát és azt nyúztam.
Egyébként a srác egy évvel idősebb nálam és mint utóbb kiderült tesóm osztálytársa volt csak ezek szerint többre vitte:)))
A műhelye előtt sorakoztak a pár éves kocsik,úgyhogy ez is egyfajta bizalmat keltett iránta.Műhelyébe belépve ledöbbentem a tisztaságon és fegyelmezettségen.
Most már számomra nem volt kérdés miért őt ajánlották annyian.
Jó szívvel hagytam ott Juliskánkat mert tudtam,hogy jó kezekben van.
Azt mondta legközelebb csak szerdán tud ránézni.
Ennek ellenére már hétfőn hívott,hogy biza a jeladó a hibás és ha már ott volt a gyertyákat is kicseréltettem.
Többre számítottam de ezt megúsztam 45-böl(borravalóval).
Már csak a vezérlés csere maradt hátra.Ha tudom,hogy ennyiből megúszom esküszöm azt is kicseréltetem vele.
De mivel így sem voltam nyugodt a vezérlés miatt bejelentettem a Kelet-pesthez.
Aminek 2015.08.07.-én jött el az idő pontja.
És ha már ott voltam kértem előre normális rendszámtartókeretet mert az,hogy kiállt vagy 5 centit nem is volt túl esztétikus meg ha beakad valahova még a rendszámot is letépheti meg így azért jobban is alszom:)))
Egyébként említettem már,hogy újra volt fényezve?
Ami nem is lenne akkora probléma csak a fényezés végeztével a juliska felirat elkóborolhatott a műhelyben mert a szaki elfelejtette vissza rakni.Na azt is pótoltattam.Ami nem növeli ugyan a teljesítményét de a megjelenésén sokat dob.
Itt számomra inkább az óra díjak voltak magasak ugyanis az majdnem megegyezett a cserélt alkatrészek árával.De korrektek voltak és máskor is oda viszem ha már vinnem kell valahova(és ha nem leszek vidéken:)))
Ez a mutatvány egyébként 90.000-be fájt(borravalóval).
Ami lehetett volna kevesebb is de szerintem nem volt vészes.
És most már megnyugodott az ici-pici lelkecském,hogy mindent megkapott ahoz,hogy nagyon sokáig hűen szolgáljon.

 
>> EgyébPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2015-08-15

Szépen mondva ripityára szedtem az autót a fényezéshez. Ott még kiugrik az első és a hátsó szélvédő. Apró lakatos munkák, és telibe fújják.

 
>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-08-15

A tegnapi olajhűtő csere után minden jónak tűnt, ám ma észrevettem, hogy még mindig csöpög valahonnan az olaj. Le is kaptam a blokkról a két csövet, nézzük, mi a probléma. Rögtön láttam, hogy a tömítéssel volt a gáz. Levettem a régi csőről a tömítéseket, és átraktam őket az újabbra. Újbóli beindításkor láttam, hogy ezzel sem sikerült tökéletesen orvosolni a problémát, de hétfőig megteszi, majd akkor elmegyek és megpróbálok egy új párt beszerezni. A sebességmérő alsó része nem világított, ezt valamelyik este vettem észre, úgyhogy ki is operáltam, és betettem egy új izzót. A tompított fényszóró a jobb oldalon makacsolta meg magát, így azt is vennem kellett. Nagy nehezen kiszenvedtem hatalmas mancsaimmal a régi izzókat, és betettem egy pár Osram Nightbreakert. A csomagtartó hátsó részénél a műanyag panel is le volt már pattanva,el is volt törve pár helyen, szóval irány a bontó egy másikért. Igaz az eredetihez nem jöttek csavarok, így az idő nagy részét az vette el, hogy csavarok meg alátétek után kutattam. Kicseréltem az eredeti rádiót is egy Blaupunkt Londonra, melyhez vettem kormánytávvezérlő modult és egy beépítő keretet. A legvégső dolog a légzsák fedője volt, mely elég furcsán állt. Felemeltem és láttam is, hogy mindkét patent megadta magát, így abból is vettem négyet, hogy ha esetleg az első szettet eltöröm, legyen egy tartalék is. Lássuk hát a piszkos anyagiakat:
Sebességmérő izzó:130Ft
Blaupunkt London:20000Ft
Kormánytávvezérlő modul(+Blaupunkt kábel):19500Ft
Beépítőkeret(+kiszállítás):3250Ft
Csomagtartó műanyag fedőlap:3000Ft
Osram Nightbreaker H7 szett:3500Ft
Légzsákfedő patent(+posta):3000Ft

>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2015-08-15

Tegnap este ügyesen sikerült parkolnom ,a bal oldali hátsó felnim bánta a padkával való találkozást :( Eddig egy karc sem volt a felniken . A sérülés mértéke a képen látható. Majd szerzek valami javítószínt.

 

Miután ebben a melegben elviselhetetlen mértékűre nőtt a ropogása az első futóműnek, és tervben van egy külföldi út, úgy döntöttem nem várok tovább, több rázópad és több szerviz átnézetés után én magam (vagyis időközben öcsémmel ketten), nekiállunk és megcsináljuk.
Volt itt már mindenféle "diagnosztika", kormányösszekötő, felső lengőkar, stabilizátor rúd szilent.... utóbbit nem rég ki is cserélték, de lényegesen jobb nem lett.
Talán mikor megvettem és ki lettek cserélve a felső lengőkarok, akkor volt egy kis csend.

Elmentem tehát a FASTORIGINAL lengőkarok termőföldjére a 17. kerületbe, megvettem őket, és aznap délután neki is álltam.

Itt veszek is egy nagy levegőt, nehogy elragadjon a hév és káromkodjak egy pár oldalnyit.
Kiszedni pofon egyszerű volt. Kijött rendesen. Amint kijött, egyértelművé is vált számomra,
hogy ez volt mindvégig az erőteljes ropogó-kopogások okozója. Azt nem értem, hogy ezt szakemberek nem veszik észre ? Vagy csak lusták szólni ? No de azért vittem átnézetni... hagyjuk is... ideges leszek csak megint...

A két szilent ki van lágyulva, kézzel könnyűszerrel mozog, a gumi repedezett, a belső körbe is fordul a tengelyen. Kuka. Egyértelműen.

És innen jött a hatalmas szívás. Az új lengőkar szilent blokkjai merevek, kézzel nem is mozgathatók. Így rengeteget szenvedtem mire vissza tudtam játszani a helyére.
A trükk az egészben a több emelő együttes használata és a minimum 4db. kéz volt.
Eleinte sajnos egyikkel sem rendelkeztem, így viszonylag hamar facsarni lehetett a ruhámból a vizet. De végül a helyére ment. Itt aznap fel is adtam. Fájt az összes kezem.
Másnap jött segítség, öcsém. A jobbos lengőkar pite volt, de a becsavarozás...
Elfecséreltünk kb. 2-2 órát a lengőkarok utolsó csavarjának betételével...
...sehogy sem mentek be, a végén persze ennek a trükkjére is rájöttünk, összeraktuk a
futóművet, kereket vissza, ráeresztettük az autót, megnyomkodtuk, be is ült a helyére,
kis izmozással a csavar is bekerült. Még azt nem értettem, hogy ha az olasz mérnökök a külső rövidebb csavarok végét be tudták esztergálni, hogy menesztőt képezzenek és kisebb furatátfedésnél is központosítson, akkor a két belső esetében ezt mi a fenéért nem tudták megtenni ? Mindegy, kúposra köszörültem a csavarok végét, el is kapták a furatot rögtön.

Két teljes kora délutántól estig történő szívással kicseréltük őket.
Alapjába véve megérte, ha az eredményt nézem. De többet nem szeretnék nekiállni...

Az eredmény az leírhatatlan most aztán tényleg kuss van elöl. Se nyeszergés, se ropogás, se kopogás, semmi. Csak csend. Leszámítva a kormányösszekötőket, de az minimálisan szól, és nemsoká viszem futóműveshez amúgy is...

Ebből az egészből azt a tanulságot vontam le, ha a következő autóm futóműve elkezd kopogni, mindent ész nélkül egyszerre cserélek. Akkor rögtön tuti jó lesz.

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2015-08-15

Mai napon sor került a már esedékes olaj ,és szűrök cseréjére.Selenia wrpe motorolaj,Mahle olaszűrő,csak hogy a legfontosabbat emlitsem. Kapott új olajleeresztö csavart is az autó.Pollenszürő cseréjénél viszont elszégyeltem magam,nagyon koszos volt a régi.Tavaly nyáron cseréltem.Ideje volt. Elhasználtam egy Loctite klimafertőtlenítőt is.
Kertszomszédom látta ,hogy bütykölöm az autot,kérdi ,már megint szerelni kell?? Mondom neki,csak olajcsere.Azt mondja,hát nem rég cserélted.Mondom neki,rég volt már húsvét.Rázta a fejét és elment 😃
Km óra állás: 179094
Előző olajcsere óta futott kilométerek száma:14644 km