Blog

>> SzervizFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2015-03-16

- Valeo kuplung készlet 79.000.-Ft
- Munkadíj 25.000.-Ft

 
>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2015-03-16

Száz év után végre megjavítottam a hamutálca ajtaját. Mikor a hifivel csináltam valamit még régen, szétszedéskor véletlenül széthúztam az ajtót. Sehogy nem tudtam anno összerakni, hogy működjön, viszont hétvégén annyira unatkoztam, hogy nekiültem. 15 perc alatt kész is volt, úgy működik, ahogy kell :)

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2015-03-16

Volt egy kis szabad időm. Szétszedtem és kitakarítottam az EGR szelepet. Ráfért. Teljesen meg volt szorulva a tengelye. (Egy kis WD40 csodákra képes) A MAP szenzort is kipucoltam.

Km állás: 169.294km

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-12-04

Tükröt is kellet cserélnem. A jobb oldalit hiába fordítottam teljesen be akkor sem láttam benne az autó oldalát, de a jobbra mellettem lévő sávot is éppen hogy alig... Viszont az anyósülésből nézve teljesen jól beállítható volt a tükör... Valaki ügyesen egy jobbkormányos autóról bontott tükröt tett fel...
A bal tükör háza meg lötyög és repedt...
Egyelőre csak a jobb oldali lett cserélve Alkar "márkájúra". Teljesen jól üzemel, még a külső hőmérséklet is működik...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-11-27

Amikor megvettem a 156-ost billegett az alapjárat. Kiolvastam a fél internetet, de amiket írtak az nem volt megoldás a problémámra. Cseréltem lambda szondát (ez tényleg rossz volt), tisztítottam, majd cseréltem MAF szenzort, néztem fals levegőt (volt egy csúnya hiba, azt javítottam), csináltam TPS meg ECU resetet is, tisztítottam fojtószelepet.
Amire gyanakodtam, az a fojtószelep poti (ezt ugyan nem írta senki), de már csak ez maradt. Csak nem találtam, hogy hol van...
Meg lett a poti és meg lett a hiba is...
Az alapjárati motorba van építve a jeladó és sajnos az volt a rossz...
Teljes gázon 550ohm. Lezárt fojtószelep felé szépen nő 1,3kohm-ig majd az utolsó pár fokon visszacsökken 1,1kohm-ra...
Szétszedtem, de nem nagyon lehet a potihoz hozzáférni, legfeljebb maradandó alakváltozással.
Vettem egy jó állapotú bontott Bosch 0 132 008 650-t.
(később vettem csak észre, hogy ez is javított darab).
Csodák csodája, már nem billeg az alapjárat...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-11-10

Megint sikerült egy hülyetuning hibát helyreraknom...
Az a szerencsétlen, aki a szó rossz értelmében agyon tuningolta ezt a jobb sorsra érdemes 1.8-as motort, jól melléfogott.
A háccsókerekes ladákon nevelkedett emberünk a kartercsövet levezette a motor mellett a szabadba a szívócsonkon meg ledugózta.
De ezen a motoron a forgattyúsház szellőztetése úgy van megoldva, hogy egy cső megy a légtömegmérő és a fojtószelep közé, egy másik cső meg a fojtószelep és a hengerfej közé egy rugóval zárt szelepen keresztül. Na ezt az utóbbit vezette a szabadba.
Mi is történt? A szabadba vezetett csövön keresztül megnyitotta a szívócsővet a légtömegmérő és a fojtószelep között. Így ujjnyi vastag lyukon keresztül szívott falsot a motor a légtömeg mérő mögül, ráadásul a forgattyúsházból is az olajpárát jól kiszippantotta így. Arról nem beszélve, hogy szűretlen levegő jött ott be...
Vissza is raktam a helyére a csövet. Amit tapasztaltam, hogy 3000 alatt is van ereje a motornak. Most már nem tudom lefullasztani induláskor, ha kuplungról óvatlanul szállok le, akkor egy rántással megindul...
A padlógázas gyorsításnál is kevesebb a lila füst ami otthagyok...

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-11-02

A klíma és szellőző fogatógombjainak megszűnt a világítása. Szétszedtem, de nem találtam otthon olyan izzókat, így inkább ledeket forrasztottam a rossz izzók foglalataiba.
Ha már arrafelé matattam, a hosszú váltókarból lefűrészeltem 4cm-t, így sokkal jobban kézre áll.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-11-16

A lámpák be voltak mattulva és két nap alatt kiégett mindkét tompított izzó. Az új izzókat nem lehetett rendesen a helyükre rakni és a lámpákat sem lehetett beállítani, így beszereztem két új lámpatestet. Ki is cseréltem (nem gondoltam, hogy az autó fél elejét le kell bontani hozzá...). Viszont észrevettem, hogy a szárító szűrőről le van húzva a vezeték. Visszadugtam és csodák csodája, működik a klíma! :O)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-11-06

A motor nem melegedett rendesen, így kapott egy új Wahler termosztátot. Most már gyorsabban melegszik be és el is éri az üzemi hőfokot...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-10-29

Kis szerviz volt. Kapott a masina új gyertyákat, akkor már kompressziót is mértem (mind a négy hengerben 14,5), motorolajat, olajszűrőt és légszűrőt cseréltem. Ez utóbbi egy bontott légszűrőház beszerelésével járt, mert a sport szűrőt kidobtam a motorházból...
1.kép: kompresszió mérő
2.kép: bal oldali a sport légszűrő, jobb oldali meg a bontott légszűrőházból maradt gyári betét (vajon melyik látja el jobban a feladatát?).