Blog

>> EseményRomi166 // Alfa 166 2.4 jtd 20v // 2012-10-14

A sofőr felőli központi zár kicserélése megtörtént :)Egy donor alkatrésznek köszönhetően működik,egy 2004-es kiadású törött Alfából lett kiszerelve.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-14

Sikerült egy újabb hiányzó komponenst beszerezni a "Hifi projecthez" .

Vagyis lényegében már csak ez hiányzott,minden mást megörökölt a FIAT-ból.

Egy Infinity mélynyomóval(MADE IN USA) támogatom meg a hátul ülőket egy kis masszázsra. :)

Réges-régen már volt ilyen nyomóm, tetszett, most nagyon jó áron hozzá tudtam jutni.

Zárt ládám volt itthon, még az X--ion doboza volt, abba bele is raktam.
Egy zárt 28L-es ládáról van szó.

300W RMS-t tud a hangszóró, ez bőven elég lesz, nem akarok már "falat bontani"...

És ,hogy miből fog állni ez az egész?

-Varta 74 Ah-s akkumulátor

-Phoenix Gold 25mm2-es táp kábelek

-Neotech KHS-321-es RCA /kígyóbőrözve/

-Pioneer DEH-P88RS fejegység

-Audio System Twister F2 280 erősítő

-Audio System Radion 165 komponens szett

-Infinity Reference mélynyomó, zárt ládában

A héten szeretném behúzni a kábeleket!

 
>> SzervizMogyiQV // Alfa 145 Quadrifoglio Verde // 2012-10-14

méghozzá 3-4000 kilométerig,addig csak jövünk megyünk,közben kapott egykét hiányzo,de gyári elemet,mint a hátsóablak feletti gumicsik,új oldalkárpitok,amiért hatalmas köszönöettel tartozom TZOLI155 kollegának!!!!:)plusz extraként első fényszórófoncsorok lesötétítve:)

 

Megérkeztek a "pogácsák" előre is. (Meg az első fékhez a felújító készlet is, de az majd egy másik történet lesz.) Vastagságuk a hátsó 16 mm-el szemben most 20 mm. Az eredeti állapothoz képest ez10 mm-es szélesítést jelent.
A bal oldali felrakásával megszenvedtem, mert a féktárcsát tartó „pöckös” csavar nem jött ki. Flexel levágtam (így a tárcsa lejött), majd kifúrtam a csavart. amikor már csak a menetben lévő anyag tartotta ki tudtam vésni/tekerni. A jobb oldalival nem volt semmi gond.
update 2012.10.14.:
Ma a jó időre valótekintettel mentünk egy 110 km-es kört. Teljesen más az autó. Sokkal stabilabbnak érezni. A másik érdekes dolog, hogy mintha lágyult volna a futómű. Az úthibákon kevésbé ráz.

>> AutóápolásHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-20

A motorterem eléggé piszkos volt. Ez azért is volt fura nekem mert a másikba egy agy, vagy egy szívműtétet is el lehetett volna végezni. Viszont Csöri mesélt nekem történetet, hogy ha megmosom a motort és nem vigyázok akkor lehetnek problémák, mert az autó agya a motortérbe van. Abba maradtunk, hogy tavasszal rendbe rakjuk. De akárhányszor felnyitottam a motorteret, mindig egy kis könnycseppet elmorzsoltam a szemem sarkába. Apukája viszont mondta, hogy nincs új a nap alatt, és a tiszta petróleumnál jobb nincs a világon. Így egy rakás ronggyal meg egy üveg petróleummal nekiálltam rendet rakni.
Meg a riasztó szirénáját a turbó mellől átraktam a bal sárvédő dobba a műanyag alá. Ott jobb helye van szerintem.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-14

Sikerült vásárolnom végre gyári MOMO bőrbelsőt, ajtókárpitokkal!
Amit gyorsan be is szereltünk, leápoltuk.
Ajtókárpit cserénél bekerült a puntómból átmentett első szettem is:

Audio System Radion 165, csipogókkal,hangváltóval.

Az összes ajtót kifújtam üregvédővel.
Az üregvédelem még folytatódik..

Következő a kormány ,és a váltógomb bőrözöttre cserélése lesz, rajta vagyok az ügyön :)

Műanyagok is le lettek ápolva epres illatú szilikon spray-vel.

>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-10-13

154371km
Típus: Starline 12900Ft/db
Régóta hallgattam már a kopogást, de most meguntam és kicseréltem a bal-jobb felső első lenlőkarokat. Beszerelés elött szétugrasztottam a szilenteket és teleraktam szilikonzsírral.
A csere menete:
Kerék le. 1. A felső lengőkar gömbfejét kinyomni a csonkállványból.
2.A motortérben a torony 4 anyáját lecsavarni (a lengéscsillapítóét nem!!!!).
3.Lekötni a stabilizátor pálca egyik gömbfejét. 4.Az alsó lengőkarról lekötni a lengéscsillapító villáját. 5.Lefelé mozdítani (amíg engedi) a rugó, lengéscsillapító és villa egységet. 6.Kiügyeskedni a toronyból a felső lengőkart a tartókonzoljával együtt.
Kint kicserélni a lengőkart.
És vissza az egész fordítva

 

Délután során ellátogattunk Várpalotára, ahol Csöri kezelésbe vette a Pókot.
Az összes cserére szoruló folyadék le lett cserélve:
- motorolaj (Selenia Racing) + gyári szűrő
- fékolaj
- váltóolaj
Kicsit jobban átvizslatva a kocsi alját két sürgős tennivalót találtunk:
- motorvédő műanyag erősen megroggyant állapotban van, sürgős csere szükséges
- a segédkeretet tartó két fémlapot kissé megviselte a német utak sózása, ránézésre nem az jut az ember eszébe, hogy vasból van, hanem, hogy valami barna anyagból. Cserélni kellene.

Az Amore-n ajánlottak egy emberkét, aki elintézné helyettem az ügyezést, de mivel Ő a fővárosban lakik én meg 200 km-el idébb, az út nem járható.
Némi érdeklődés után a környéken is találtam megfelelő személyt, némi egyeztetés után el is vállalta.

A hétvégén sokáig keresgéltem a neten, mire megtaláltam a szükséges információkat a behozatal módjáról. Viszont azt is olvastam, hogy július 1-el változások álltak be, amiről viszont egy mondatot se találtam. Rácuppantam tehát a telefonra és az összes szóba jöhető hatóságot felhívtam, hogy mi a teendő mostanság. Az okmányiroda elmondta a pontos menetet:
- műszaki vizsgára kell vinni az autót,
- ki kell fizetni a regisztrációs adót a vámosoknak,
- meg kell kötni a biztosítást,
- el kell jönni az okmányirodába és kérni kell rendszámot,
- meg kell csinálni a zöld kártyát és már lehet is közlekedni!
Nincs:
- átírási illeték
- köröztetés ellenőrzés
- eredetvizsgálat
Halihó! Hát ez nem is bonyolult, rosszabbra számítottam!
Nosza, vágjunk bele!
Az első pofon a műszaki vizsga terén ért, ugyanis közölték velem a szombathelyi vizsgabázison, hogy vagy egy hónap múlva mehetek csak, addig minden időpont foglalt a közlekedési hatóság vizsgatelepén.
A vámosok azt mondták, hogy náluk egy-két óra alatt bármikor végzek, szívesen fogadják a befizetést. A honlapjukon megtalálható a regadó kalkulátor azzal előre ki tudom számolni az összeget. (Annyit is fizettem)
A második pofon az okmányiroda volt, mert három hetes előjegyzéssel dolgoznak, hmmm...

...szóval a magán ügyintézés nem megy, más megoldást kell keresni.