Blog
Gondoltam megyek még egyet a Vassal mielőtt nekiállok a szerelgetésnek és még mielőtt felbakolom a téli munkálatokhoz.
A tető a garázsban eddig nyitva volt, de most fel kellett csukni, mert a lobogóshajú autókázáshoz 6 fok nem éppen optimális.
Szóval csukom fel és szomorúan tapasztalom, hogy az ablak a hajlítás mentén összecsukott állapotban elrepedt.
Nem kicsit, nagyon.
Mondjuk elég ramatyul nézett ki már az "üveg", de bíztam benne, hogy jövőre még kitart. Ezt bizony a tavaszig meg kell oldani, úgyhogy keresésre fel!
Nekiálltam kiszedni az elrepedt hátsó ablakot. A tető hátsó részén alul x db torx csavar fogta (huh, de jó, hogy a múlt héten vettem egy készletet), az egyik a szokásosnál kicsit jobban, mert a kulcs pikk-pakk körbefordult benne. Jó negyedórás kínlódással sikerült kioperálnom. Oldalt tépőzár és egy patentos gumiszalag tartotta, felül meg cippzár.
Nem így akartam kezdeni a bütykölést a kocsin, de ez van. :-))








Ma nekiálltam a számlák valóságtartalmának utána járni.
Első lépésként megnéztem a gyertyákat és örömmel tapasztaltam, hogy a "jobbik" van benne, nem véletlenül fizettek értük >300 ójrót. A nagyobbikra NGK BKR6EKPA van írva, a kisebbikre pedig NGK PMR7A. Ezzel nem lesz gond egy darabig:-))
A bal szélső gyertya viszont vízben állt, tehát mégiscsak mosták a motorteret. Mondjuk jól is néz ki. A jobb szélső kettő viszont olajban állt, nem sok de ott volt. Ahogy nézegetem a szelepfedél tömítés mellett folyhat le. Egyenlőre kitörölgettem, holnap bekenem a csodaszeremmel egy folyékony szilikongumival és akkor többet nem szivárog, a váltónál is segített.



November 1től törvényileg kötelező, így megkerülve a nagy tumultust, lecseréltettem a gumikat.
km állás: 156.950
Ma kuplungszett cserére került sor.... Most már tök jó :)
Kicserélve, légtelenítve, össze szerelve!
Tökéletesen működik :)
Felkerültek a 18" téli kerekek Pirelli sottozero 225/40*18 w240 gumikkal.
Km:168
Felszerelési költség:8600,-


Voltam a Fiat Szabónál egy Examineres diagnosztikán. Nincs nagy baj, sőt miután eljöttem tőlük sokkkal jobb lett minden, de a pillangószelep csere! Pesti bontóból hoztam egyet még fél éve amire megesküdtek h jts-é, de most jobban szemrevételezve 147 1.6ts-é, ezért nem nyit ki annyira a pillangószelep. ugyhogy kell néznem egy másik bontottat.
Tegnap előtt megtörtént a fentiek cseréje, minden rendben ment. Km 122500
Bár sok és sokkal fontosabb tennivaló is lenne a Pókkal mégis tuningra adtam a fejem. Ráadásul már Alfás szelepsapkát is vettem korábban. Szórom a pénzt :-)
Szóval kicseréltem a már kissé kopott eredeti váltógombot egy újra. A gombot a Sparban találtam a leértékelt cuccok közt. Megtetszett a formája és az anyaga, így megvettem.
Kicsit nehéz volt a szoknya rögzítése, mivel nem volt rajta az erre a célra szolgáló hely, de megoldottuk. Fekete műanyagból lett egy esztergálva.


Pár csepp olajat vettem észre a kocsi alatt, utánajárván a dolgoknak a váltó lett a gyanúsított. Mintha a fedél alól kijött volna a tömítés és ott jönne ki az olaj. Persze tudtommal gyárilag nincs ott tömítés, de majd lesz.
Másnap fedél le, folyékony szilikongumi felugrik és láss csodát - kipp-kopp - a folyás meg is szűnt.
Huhhhhh, mégse kell leszedni a váltót. Mert ugye ha az ember leszedi, akkor már találhat még pár dolgot, amit ki lehetne cserélni.


0
584
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV