Blog

Néhány napi intenzív internetezés után számomra egyértelmű, ha kabrió, akkor Alfa Spider. Nem csak az Alfa mániám miatt, hanem józan ésszel is. A legtöbb gyártmány valamelyik normál modell tető nélküli változata, az meg öszvér megoldás, csúnya. Nekem ne ígérgessék, hogy hátra is be lehet ülni! A Spiderből ráadásul nem is sok készült, tehát minden szempontból megfelel, még az Alfa mániámnak is.
A szóba jöhető hirdetéseket kinyomtatva családi tanácsot hívok össze: "Drágám ide tudnál jönni egy kicsit?"
Majd a lapokat terítve elhangzott a címbeli mondat a „Drágám” szájából.
A képeket nézegetve néhány „vissza kellene térni a földre” meg "nem vagyunk normálisak" és ehhez hasonlatos megjegyzés után megszületett a bölcs döntés: Nézzünk meg egyet, hogy mégis milyen a valóságban.

Régóta töröm a fejem, hogy jó lenne egy csinos kis csopper, lehetne jókat kirándulni az asszonnyal.
Két gond van a projekttel, egy nincs csopperem, kettő nincs jogsim motorra. Személyautóra vagy 25 éve van, megtettem már bő 800e km-t, de motorra nincs.
A lányom éppen mostanában kezdi a KRESZ tanfolyamot autóra ezért elmentem vele érdeklődni. Közölték, hogy a teljes tanfolyamot ki kell járnom és 100e-nek némi föle van, ja és motor is kell a gyakorlati részhez. Diszkréten érdeklődtem, hogy jogsi nélkül hogyan hozom haza a boltból a motort és hogyan megyek el a gyakorlati képzés színhelyére... Hát mit mondjak nem tudtak épkézláb megoldást javasolni.
Mivel motor sincs ezért GOTO internet és keresgélés. Némi guglizás után egyértelmű, hogy két misit legalább be kell ruházni a motorozáshoz, nem beszélve a ruházatról.
A családi tanácsot azzal a megjegyzéssel zártam, hogy "ennyiért már kabriót is lehet venni".

>> SzervizSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-10-10

Az egyetlen "maszek" AR szerviz, amit eddig láttam német földön. Königswinter egyébként is kellemes hely, de így pláne :)

És még Porschét is lehet ide hozni, tiszta szerencse ;)

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-11

Mivel most lett véve, meg eljött az éves olajcsere ideje -szerintem utoljára, ment innentől kezdve már km-hez lesz kötve- így meglátogattuk a szokásos szervizet ahol Alfákat gyógyítanak. Csöri átnézte és kicserélte a szűrőket, meg az olajat. Most gyárikat kapott, mert megérdemli. Rendszámtartó is be lett állítva, mert kicsit csálén állt. Ha meg már hozzányúltunk kapott egy rendeset :-). Sajnos a futóművet nem tudta beállítani, mert az alsó lengőkar teljesen kuka. Így az meg lett rendelve, meg az alsó kuplungmunkahenger, mert abból meg folyik az olaj, és kellett még egy fölső motorkitámasztó kutyacsont, mert az szintén szét van szakadva.Remélem a jövő héten berakásra kerülnek és a futómű is be lesz állítva. Még a jobb kilincsel kell valamit kezdeni, mert az meg van feszegetve. Valószínű fel akarták törni az autót. Más minden rendben van, ami remélem így is marad.

 
>> EseményJimmi T. // Alfa Giulietta 1.4 turbo Multiair // 2012-10-11

két éve nemcsak egy autót kaptam az élettől hanem egy jó barátot is . Nagyon boldogok voltunk a jeles napon ,és azóta is örömmel tölt el a Giu a Lányom és Bo látványa,társasága :-)

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-10-11

Kicseréltem az ablaktörlő lapátokat.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2012-10-11

Egyy üveg bort kibontunk ma este,azon alkalomból,hogy Alfánk teljesítette az első 5 éves tervet,amely idő alatt 66699 km-t tett meg társaságunkban :)))

>> Szervizdanikab62 // Alfa 145 3 ajtós // 2012-10-11

Az egyik hűtővíz cső szivárgott, így kicseréltem. A leengedett hűtővíz minőségével nagyon nem voltam megelégedve, így 2 hétig sima vízzel jártam, többször leengedtem/feltöltöttem, hogy tisztuljon a rendszer. Végül belekerült a fagyálló és kapott téli szélvédő mosó folyadékot is, olajszintet is ellenőriztem, 0,5 litert utána kellett önteni.
Óra állás: 2008010

 
>> EseményGT Ɨ|ѯ // Alfa GT JTD 16V Distinctive // 2012-10-11

A mai napon elkelt, egy dolog vigasztal, hogy itt maradt az amore-n belül, új gazdájának sok balesetmentes km-t és jó egészséget kívánok:-)

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-10-11

Avagy első KUL találkozónk. Nem is tudom miért nem jöttünk eddig. Eldöntöttük hogy jövünk, már csütörtökön felmentünk Bp-re rokonokhoz. Szombaton így egy ő másfélórás autózással elértük Kaposújlakot. A pálya végéig magányosan gurulgattunk 150-es tempóval, a lehajtónál a tükörbe pillantva két vidám Alfás villantott hátulról. Ferkoék és George-ék voltak. Egy darabon együtt konvolyoztunk, már ez megadta az alap hangulatot. Nekünk aztán meg kellett állni gyermek-egészségügyi szünetre pár percre. Mire a reptérre értünk, úgy 11 körül már csikorogtak a gumik, ment a gyorsulgatás folyamatosan, közben néha repülők szálltak fel, illetve ijesztgették alacsony átrepülésekkel a jónépet.
Mivel főzéssel mi nem készültünk, a helyi büfé fatányérosát kóstoltuk meg. Finom volt, és akkora adag, hogy még uzsonnáztunk és vacsoráztunk is belőle. Szuper volt. A kávé annyira nem, de ilyen étel után nem számít.
Aztán sétálgatva láttam hogy Ferko melegíti a vasat. Én is még hezitáltam, hogy menjek, ne menjek, aztán csak arra jutottam ha már eljöttünk ide, párszor megkergetem az aszfaltcsíkon a kistraktort. Nem bántam meg. Eddig még sosem gyorsultam így élesben legális keretek közt, mindíg csak spontán lámpától ismeretlenekkel. Hát így jobb, de csak tét nélkül. Sportként nem tudnám értelmezni, játéknak viszont nagyon jó!
És azért ha közvetve is de végképp bebizonyosodott, hogy nem csak érzetlóerőket hoz egy chip tuning. Nekem ez többet ért mint egy teljesítmény mérés, visszaigazolta számomra hogy jól érzékelem én azt, hogy mit tud a kis hergelt 146.
A tankolással is szerencsém volt, megint a luk-nál tankoltam, és nem hiányzott a ménesből egyik paripa sem. Szépen forgott 4500 fölé. A videoról visszanézva nem is füstöl olyan vészesen, csak mint a többi jtd amikor telitalppal megindítják.
Összességében nagyon szuper volt. Három futamot mentem, ízelítőnek elég volt, jövőre visszajövünk!