Blog
Szóval megvettem. S, akkor még nem tudtam, hogy megváltoztatja az életem is.
Idáig is autó "buzi" voltam. De most már (azóta tudom) Alfa/ Olasz autó "buzi" lettem. :)
A megvételkor tudtam, hogy 2005-ben 350000ftért kompromisszumot kell kössek, ha 155-t akarok.
Ami hibát elsőre felfedeztünk, azt úgy számoltam, hogy fedezi az UNO különbözete, s még némi extra forint. Nem teljesen így lett. :)
-B eleje sérült volt. (sárvédő csere, lámpa, index, lökös javítás)
-hátsó kerékagy csapágy búgás (csere)
-motor olaj+ szűrők / váltó olaj csere.
-első fékbetétek csere
-lengőkarok/ "kutya csontok" csere
-gyertyák csere
-lmm, alapjárati motor takarítás
-jobb tükör javítás
-ablaktörlő motor javítás (tekercselés)
-belső ventilátor csere
-futómű állítás.
Szóval simán elfogyott a + ami az UNOból maradt. (450000ftért adtam el)
S volt még mit csinálni. Még az átíratás is tolódott néhány napot.




Alfa megnéz, kipróbál. UNO elad. Alfa meg vesz.
2005.01.15. megvettem életem első 155-sét.
Akkor még nem tudtam, hogy nem is az utolsó... :)



2012.07.10.--->
Elérkezett az idő, hogy a motorral és a környékével is foglalkozzon valaki. Ezt a megtisztelő megbízatást András Bácsira bíztam. :)
Így elgurultunk Tatabányára, hogy jól meglepjem némi munkával...;)
-kézifék kötél csere
-új hátsó fékbetétek (tárcsa már volt)
-üzemanyag szűrő csere
-kuplung ellenőrzésnek indult, váltó olaj cserével. De egy váltó csere is lett belőle.
-vezérlés csere, vízpumpa, gyertyák amit kell/kellett...
-egy másik gólyaláb szett is befigyelt
Szegény Bandi azt hitte 2 nap alatt végez.... ;)))
Én meg karácsonyig vehetem a Legót... :)))
Csak megjegyezném, hogy az eltelt jó fél évben épp 11000km-t mentem az autóval. ;)



Elhoztam Zolitól az autót (0712).
Ami cserélve lett:
komplett vezérlés
-feszítő és vezető görgők (Ruville)
-vezérműszíj (Dayco)
-vízpumpa (fém lapátos lett, műa. volt benne) (Thermotec)
hosszbordás szíj
hosszbordás szíj feszítő görgő (BTA)
hűtővíz (piros:)
benzincső
nagyobb féknyereg (pirosra fújva, hőálló MOTIP festéksprayvel) (bontott)
új hűtött féktárcsák (Metelli)
új fékbetétek (Meyle)
Ami kiderült:
-a kinyomócsapágyam sípol nem az ékszíj. egy jó ideje már nem csinálta, de most újra előjött
-a vízhűtőm megint el kezdett ereszteni alul..
Ami nem derült ki:
-mi adta a futóműnél azt a hangot jobb elölről (még lehet: lengéscsillapító, bár én ennek látom a legkisebb esélyét, a kerékagy, vagy kormánymű, stb..)
-mitől nyikorog valami jobb elöl, amikor lassan gurulok. A feltételezés az volt, hogy a fékbetét éri el a tárcsa 'vállát', többek között ezért is lett cserélve kompletten minden, de nem vezetett megoldásra..
folytköv. ..
km óra állás: 188.193km
[Kts: féknyereg(bontott) 3-3e, tárcsa 15e, betét 10,5e, stb..)




Ködlámpa és a távolsági fény Xenonozva 5000K
km 1128