Blog

>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2012-07-13

Szóval megvettem. S, akkor még nem tudtam, hogy megváltoztatja az életem is.
Idáig is autó "buzi" voltam. De most már (azóta tudom) Alfa/ Olasz autó "buzi" lettem. :)
A megvételkor tudtam, hogy 2005-ben 350000ftért kompromisszumot kell kössek, ha 155-t akarok.
Ami hibát elsőre felfedeztünk, azt úgy számoltam, hogy fedezi az UNO különbözete, s még némi extra forint. Nem teljesen így lett. :)
-B eleje sérült volt. (sárvédő csere, lámpa, index, lökös javítás)
-hátsó kerékagy csapágy búgás (csere)
-motor olaj+ szűrők / váltó olaj csere.
-első fékbetétek csere
-lengőkarok/ "kutya csontok" csere
-gyertyák csere
-lmm, alapjárati motor takarítás
-jobb tükör javítás
-ablaktörlő motor javítás (tekercselés)
-belső ventilátor csere
-futómű állítás.
Szóval simán elfogyott a + ami az UNOból maradt. (450000ftért adtam el)
S volt még mit csinálni. Még az átíratás is tolódott néhány napot.

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2012-07-13

Alfa megnéz, kipróbál. UNO elad. Alfa meg vesz.
2005.01.15. megvettem életem első 155-sét.
Akkor még nem tudtam, hogy nem is az utolsó... :)

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-07-13

2012.07.10.--->
Elérkezett az idő, hogy a motorral és a környékével is foglalkozzon valaki. Ezt a megtisztelő megbízatást András Bácsira bíztam. :)
Így elgurultunk Tatabányára, hogy jól meglepjem némi munkával...;)
-kézifék kötél csere
-új hátsó fékbetétek (tárcsa már volt)
-üzemanyag szűrő csere
-kuplung ellenőrzésnek indult, váltó olaj cserével. De egy váltó csere is lett belőle.
-vezérlés csere, vízpumpa, gyertyák amit kell/kellett...
-egy másik gólyaláb szett is befigyelt
Szegény Bandi azt hitte 2 nap alatt végez.... ;)))
Én meg karácsonyig vehetem a Legót... :)))
Csak megjegyezném, hogy az eltelt jó fél évben épp 11000km-t mentem az autóval. ;)

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-12

Elhoztam Zolitól az autót (0712).

Ami cserélve lett:

komplett vezérlés
-feszítő és vezető görgők (Ruville)
-vezérműszíj (Dayco)
-vízpumpa (fém lapátos lett, műa. volt benne) (Thermotec)
hosszbordás szíj
hosszbordás szíj feszítő görgő (BTA)
hűtővíz (piros:)
benzincső
nagyobb féknyereg (pirosra fújva, hőálló MOTIP festéksprayvel) (bontott)
új hűtött féktárcsák (Metelli)
új fékbetétek (Meyle)


Ami kiderült:

-a kinyomócsapágyam sípol nem az ékszíj. egy jó ideje már nem csinálta, de most újra előjött
-a vízhűtőm megint el kezdett ereszteni alul..


Ami nem derült ki:

-mi adta a futóműnél azt a hangot jobb elölről (még lehet: lengéscsillapító, bár én ennek látom a legkisebb esélyét, a kerékagy, vagy kormánymű, stb..)
-mitől nyikorog valami jobb elöl, amikor lassan gurulok. A feltételezés az volt, hogy a fékbetét éri el a tárcsa 'vállát', többek között ezért is lett cserélve kompletten minden, de nem vezetett megoldásra..

folytköv. ..

km óra állás: 188.193km

[Kts: féknyereg(bontott) 3-3e, tárcsa 15e, betét 10,5e, stb..)

 
>> Tuning és extraImi // Alfa 159 1.9 JTD MJet // 2008-03-15

Fóliázás komplett
km 16169

 
>> SzervizImi // Alfa 159 1.9 JTD MJet // 2011-01-14

EGR Szelep csere
km 51504

 
>> SzervizImi // Alfa 159 1.9 JTD MJet // 2011-01-03

Akkumulátor csere Bosch Silver S5 63AH
km 51087

 
>> Tuning és extraImi // Alfa 159 1.9 JTD MJet // 2007-03-01

Eibach ültetőszett beszerelése -30 mm
km 643

 
>> Tuning és extraImi // Alfa 159 1.9 JTD MJet // 2007-03-16

Ködlámpa és a távolsági fény Xenonozva 5000K
km 1128

 
>> SzervizImi // Alfa 159 1.9 JTD MJet // 2010-06-10

Jobb első ködlámpa csere
km 45925