Blog

>> Szervizalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2012-05-29

Müszakira felkészités:Ha már vizsga felkerült a vonóhorog,Hátsó fékbetét csere,jobb első lengőkar csere,meg még egy pár apróság.

 
>> EseményKazes☻ // Alfa Arna Ti, 3ajtós, 1350ccm // 2012-05-25

Elhalálozott szegény, merthogy hosszú 'tépelődés' után szétbontottam és a MÉH telepen végezte. :(

 
>> SzervizSKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2012-05-29

9 hónap kihagyás után, ismét van műszaki az autón :) Ősszel már nem műszakiztattam le, mivel után pár héttel, úgyis ki van minden télen vonva a vas a forgalomból, így felesleges pénz és időkidobás lett volna. Ma reggelre volt időponton és gyorsan elgurultam minden előkészítés nélkül a műszaki vizsgára. A GTV ismét bizonyította, hogy tökéletes műszaki állapotban van és csont nélkül átment a vizsgán! 2 évig ismét le van a gond :)

 
>> SzervizNoisia // Alfa 145 Alfa Romeo 145 2.0 TS QV // 2012-05-22

MogyiQV barátom segítségével kicseréltük az összes kiéget rizsszem égőt a műszerfalba és a középkonzolba, 9hónap után végre újra van órám :)))

 
>> AutóápolásNoisia // Alfa 145 Alfa Romeo 145 2.0 TS QV // 2012-05-28

Volt ma egy kis időm, úgyhogy kivakartam Alfit a több hónapos koszból 4óra alatt és újra vezetékeztem a hangrendszert, mert több helyen oxidálódott a kábel:)

A hétre még szombatig be van tervezve egy út a fényezőhöz, minden kis apró hibát el akarok tüntetni és erre kap egy full polírozást, előre szeretnék még az ablakokra egy szolid sötétítést, új kipufogódobot (rendszert?) és az első lámpák foncsorát sötétíteni, ha a fele meg lesz mosolyogva megyek AlfaCityre :)

 
>> SzervizNoisia // Alfa 145 Alfa Romeo 145 2.0 TS QV // 2012-05-17

Jobb előre kapott egy új lengőkart, a felniket legörgőztettem és beállíttattam a futóművet.

Nem rég vettem 2 facelift-s ablaktörlőt ez most felkerült új Valeo lapátokkal :)

 
>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-28

Visszakerültek az ajtókárpitok...
Ha már szét volt burítva az egész, kibitumeneztem az ajtók belsejét Sika MultiSeal szalaggal.

Megreparáltam még a csomagtérajtó egyik rugós kidobó pöckét. Ismét működik mindkettő :)

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2012-05-28

Légszűrő és pollenszűrő csere, klíma fertőtlenítés.

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2012-05-28

Egy cartárs kérdezett a vezérléscseréről. Úgy gondolom az információk később, mások számára is hasznosak lehetnek, ezért megörökítettem egy blogbejegyzés formájában.

A vezérműszíj-szett kérdéshez: Én Dayco (olasz, gyári) szíjat használok, ezt sokan (pl. Erhard) is dícsérik. MINDEN vezérléscserekor cserélj vízpumpát. Vezérléscsere biztonsági okokból 60ekm-ként. (NE ezen spóroljunk.) A görgőknél nem a márka számít, hanem a valós minőség. Erhard boltos és tapasztalatból tudja melyik a jó, úgyhogy érdemes nála venni. (A fémgörgősök a jobbak, egyébként. Csak ne INA fake legyen IMA felirattal...) A vezérlésszettben NINCS benne a hosszbordás-szíj, ezt is érdemes egyúttal cserélni. Ennek a szíjnak is van külön feszítő- és vezetőgörgője, az is legyen cserélve. 200ekm-nél a hosszbordás gumibelsejű szíjtárcsáját is illik cserélni. (Ha elöregszik, elszakad az ékszíj, ami akár a vezérlést is bánthatja, az pedig a motor belsejét. Ezek nagyon fontos részei a 156 karbantartásának. ...és ha már 156 karbantartás: Még valamit érdemes kicserélni: a főtengely-jeladót. (10eFt cserével.) Lásd. legutóbbi blogbejegyzésem.
Ha már úgyis lent van a hosszbordás szíj, érdemes elgondolkodni a generátor felújíttatásán is. (Erről írtam már korábban.) Főleg 200ekm-hez közelítve.

Olaj és légszűrőcsere: 10ekm-enként. Olajból JTD-nél pl. a Selénia WR Diesel (5W40) a jó választás, ebből egy 5 literes kanna optimális. Emellett a Liqui Moly TopTec 4100 is ajánlott. Update: Az LM Synthoil 5W40 még jobb választás.
A márkás olajszűrők valószínüleg mind megfelelnek a célnak pl. MANN, Bosch, Purflux.
Légszűrőből én a MANN-t preferálom, mert bár ez a legdrágább, ezen kívül-belül van egy stabil fémpalást, ami miatt jobb a szűrő tartása, nem deformálódik a szűrőházban, pl. pára hatására. Szűrésben valószínüleg az olcsóbbak (pl. Tecnocar) is ugyanolyan jók, de ezekben csak belül van egy gyengébb merevítés.
Update: Az AB Filter (abfilter.pl) WFP-516.11 típusú szűrője is duplán merevített, ráadásul ennek az alsó fele zárt, így egy "hibalehetőséggel" kevesebb.
Egy érdekes link Selénia olajok viszkozitásáról -20°C-on
Olajok viszkozitása -20°C-on


Üzemanyagszűrő-csere: 10-20ekm-enként. Ez szerintem (és CR-specialista szakik szerint is) függ az országtól is, ahol az autót használod. Mo-n pl. gyakrabban érdemes cserélni. Csakis márkásra (NEM sajátmárkásra). Preferált: Gyári, MANN, UFI.

200e körül aktuálissá válhat a kuplung- és kettőstömegű-csere (140e+mdíj), valamint az ékszíjtárcsa cseréje (20e+mdíj).
Fontos legkésőbb ilyenkor a hosszbordásszíj-szíjtárcsáját is cserélni, mert elöregszik benne a gumi és kettéválhat.
A - másik blogbejegyzésben leírt - főtengely-jeladót is érdemes egyúttal cserélni. Sok bosszúságot meg lehet ezzel a lépéssel is spórolni.

 
>> Szervizzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2012-05-28

Klímahűtő,klímacsövek,intercooler,felső turbócső csere.