Blog

>> Szervizcsoki159 // Alfa 147 1.9 JTD // 2011-01-07

151.000 km a kicsikében
Selénia olaj 14.000Ft
Szűrő: 4.000Ft

 
>> Szervizcsoki159 // Alfa 147 1.9 JTD // 2011-01-13

Rángatás,hatalmas füst felhő mögöttünk gáz fröccsnél és fura kifújó hang.
Ez bizony alsó, felső szétrepedt turbó cső.
Csere új gyárira: Felső: 13.000.-
Alsó: 34.000.-
A csere munkadíjja: 10.000.-
Ha lúd, legyen kövér!
Már idegesített, hogy ajtó nyitásnál kattog a történet.
új ajtóhatároló: 5.600.-

 
>> SzervizIron(F)Man // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2011-01-31

Futómű kontroll kimutatta, hogy a lengőkarok cserések... TRV gyártmány a felső kettő, Moogul az alsó kettő. Csend van és feszes. Remélem birja majd a 17"os kerekeket is.

 
>> EgyébGerion // Alfa Giulietta 2.0 JTDm-2 // 2011-01-31

A HÓNAP FORDULATA!! :) vagy inkább :(

Tavaly októberben ezt írtam a 2009-ben totálkárosra tört 147-esünk emlékére a blogomban a baleset utáni ügyintézésről:

"(...) Gyanús az egész, kérdezem tőle, ugye nem azon mesterkednek, hogy ebből a gazdasági totálkárosra vett roncsból autót csinálnak? Mondja vidáman, dehogynem! Hoznak Németből egy másik Alfát, aminek meg a feneke tört rommá, kettévágják, a kettőből csinálnak egyet. "

Ma telefonált egy autókereskedő x Autóház Kft-től. Mondja, hogy volt-e nekünk egy 147-es piros Alfánk. Igen. A kocsit a napokban ellopták (!) az új tulajdonosától (!!) és mivel csak 1 kulcs volt, őket, mint eladókat is megkereste a rendőrség , hogy nem mi, a régi tulajdonos loptuk-e vissza!!!!!!!! :) :)

Szóval a totálkáros roncsot csak visszakalapálták forgalomba a mocskos gengszter biztosító, meg az ő roncsautós nepperei. Kíváncsi lettem volna az új tulajdonos arcára, amikor vásárlás előtt látta volna a baleseti fotóinkat, meg azt, hogy miként nézett ki a csilivili piros, fullextrás Alfája nem is olyan rég. Hát, mondja a kereskedő, pár helyen újra kellett fújni egy kicsit, mert a doktornő meghúzta itt-ott parkoláskor, de semmi komoly.... :)
És biztos nagyon szép pirosra lefújták, mert volt, akinek megtetszett és megvette, és másnak is megtetszett, mert ellopta.

Szegény autó, nehéz élete van.... :(

 
>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2011-01-31

Tegnap délután az üzemanyag befecskendezési hibát jelző lámpácska ismét égve maradt és nem tudtunk kocsikázni. Főnix nem indult. Már másodszor! Első gondolatom az volt, hogy az alig 2 hónapja cserélt jeladó ment tönkre megint (lehet hogy a drágább Bosch-t kellett volna megvennem? ). De ma tüzetesebben körülnéztem és egy régi rémálmom vállt valóra: egy nyest garázdálkodott a motortérben! (Mióta elköltöztünk egyenlőre az utcán parkolok) Két vezetékemet rágta szét a dög, egyet meg kicsit megrágcsált. Legalábbis egyenlőre ezt fedeztem fel. A vezetékeket összetoldottam ideiglenesen és a motor elindult . :) Majd szerzek bontott vezetékeket.

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2010-12-22

159000

 
>> EgyébGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-01-31

Készítek egy listát, amit ebben az évben szeretnék megvalósítani:
-a hátsó lökhárító, a bal hátsó ajtó és az autó jobb hátulján lévő kis sérülések kijavitása
-hátsó fékek teljes cseréje
-féknyergek pirosra fényezése
-ablakok fóliázása
-hátsó lámpaburák kicserélése
-oldal indexek kicserélése (repül a csúnya sárga)
-fedélzeti computer kijelzőjének a cseréje (remélem jó lesz bele a külső faceliftesé)

Persze biztosan lesznek még apróbb meglepetések is :) (Amiken persze nem fogok meglepődni, mert már hozzá szoktam)

 
>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-01-27

Kiégett a jobb oldali tompított fényszóróm. Gondoltam kicserélem egy normális izzóra mind2-t. Vettem is OSRAM NIGHT BRAKER PLUS h7 izzókat. Eddig szép és jó lenne minden, de mivel szeretjük az izgalmas fordulatokat, miután kicseréltem mind 2 izzót, észrevettem, hogy a jobbos lefelé világit... Na essünk neki megint.
Hiába forgatom akármelyik irányba, vagy össze-vissza, vagy ugyan úgy lefelé világit.
Legvégső elkeseredésemben elkezdtem állítani a fényszóró magasságon manuálisan. Így a tompított kicsit jobb lett, de az országúti pedig a mennyekbe világított...
Pár fájó ujjal is gazdagabb lettem :)
Inkább megnézetem egy szakival, de valószínű, hogy az a kis belső fül van elhajolva, ami a lámpatest belsejében van.

 

Ma átfordult a számláló már túl vagyunk a 3 ezren a fogyi kezd beállni 7-7,5 literre vegyesben ezzel elégedett vagyok pedig most már egy picit mélyebbre tolom a gázpedált :-)))))))))))))

 
>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2011-01-30

Az autóban eddig sok mindent kicseréltünk. Leírok "pár" dolgot ami eddig javításra került. Először is az elindulás nagyon nem volt jó, mivel erős rázkódással indult (egyesben), és a kuplung is nagyon kemény volt. Erre sok kérdezősködés után azt javasolták, hogy a kuplungot kell cserélni, kettős tömegű lendkerékkel együtt, mivel a kettő együtt kopik. Ezt a műveletet egy közeli szervizben végezték el. Nem volt olcsó mulatság, de elég reális áron "akcióba" sikerült beszerezni a teljes szettet (Valeo), az Albauto-nál.
Az első futóműből erős kopogás jött elő rossz úton, amiből felénk csak ilyen ilyen található, sima úton persze semmi. Nos lengőkarok lettek gyanúsak, még hozzá az alsók. Ezeket szintén kicseréltük (Runville).
A motort sem hanyagoltuk el, olajcsere (Selenia WR D 5w-40), és vezérlés (Gates) szett csere.
Az említett kotyogás, az első futóműből még koránt sem tűnt el. Alsók ugye cserélve, akkor még ott van a stabilizátor (kutyacsont) ami kotyoghat. Na akkor, lerendel, és már cseréltük is ki, és lám a kotyogás majdnem eltűnt. Ha ezt kicseréltük akkor már csak a stabilizátor rúd lehet a ludas. Nah akkor nekiálltunk lebontani az egész alját, kipuff le, hátsó motortartó kitámaszt, alsó lengőkarok kicsavarva, és lám fél nap csavarozás után nagy nehezen ki tudtuk csúsztatni a rudat. Láttam rajta még címkét ami 05-ös volt. Ezért csak a szilenteket cseréltük ki, amit úgy kell elvégezni hogy bilincset ami összefogja a szilenetet, egyszerűen szét kell ütni mivel gyárilag a csavar lyuknál össze van préselve. Elég az egyik felét szét választani és elfordítanim és már ki is lehet cserélni a szilenetet. Persze a bilincs szétnyitás után sorja marad aminek flexet és már összecsukásnál is pontosan fekszik a két fél. Egy kis zsirt is kentünk rúd és gumi szilent közé és már mehetet is vissza egy délutános szereléssel. És első futómű teljesen csendes lett. Nah kezdtem picit örülni :)
Remélem írtam pár érdekeset hasznosat, majd megírom a további dolgaimat is kocsival !
jah a km 131500 körül volt