Blog
Már azt hittem, hogy annyi. Beragad a gomb. Mind a két ajtón. emlékeztem, hogy Admirális oldalán olvastam ezzel kapcsolatosan dolgokat. A leírása alapján szétszedtem a kárpitot, majd az ajtót.
Tehát:
Ha szerencsénk van:
Az ajtó élében van egy csillag fejű csavar. A kilincset tartja. Azt ki, és egy kb 10 cm hosszú fecskendővel benyúlni addig, amíg meg nem akad. Az a zár hengeres teste. Folyékony kenőanyagot benyomatni! Járatni közben a gombot, meg kell javulnia. Ha nem akkor olvasd végig a "Ha nincs szerencsénk" szemelvényt...
Ha nincs szerencsénk:
Belső kilincsben lévő fedél ki, alatta lévő csavar ki. borítás le. Óvatosan! Magas hangsugárzó is jön. Kábelét lehúzni. Nagy hangszóró rácsát pattintással eltávolítani. A kapaszkodó, amin az ablakemelő gombjai vannak kiszerel. Aljában takaró gumi ki, alatta a csavar ki és kijön a gombokkal együtt. eztán óvatosan körbe lepattintani a kárpitot és felfelé kiemelni. Belső Zár gombra vigyázni. Nylon lezakítása. vissza lehet ragasztani, ha nem téped miszlikre. :)
Az ajtóból a lopásgátló műanyag lemez csavarjai ki, lemezke ki. Ablak vezető keret ki (2-3csavar). Kilincs rudazata leakaszt. (2db) Kilincset tartó csavarok ki. 2db. Kilincs gombot benyomva addig forgatni a kilincset, amíg ki nem jön. Csavarjával ne karcold az ajtót a forgatás közben!
Ha már kézben van, látni fogod, hogy a gumi tömítés van elszakadva, vagy csak ki van száradva a szerkezet. Ha a guminak nyekk', akkor vízszerlvény bolt, 20Ft, újat bele és már csak össze kell rakni. :D
Ha nem szakadt, agyonfújni csavarlazítóval aztán kifújkálni. Ezek után tetszőleges kenőanyaggal elárasztás... És már csak össze kell rakni... :D
Na ennyit a kilincsről, amit természetesen meg lehet vásárolni... 25eFt! így is úgy is szét kell szedni az ajtót. A régi javítható, az új drága és dolgozni kell vele ugyanúgy...
Megjött a motortakaró. Mivel az első, meg a másodig, sőt a harmadik ami 1 hónapot bírt a hátsó felfogatási pontoknál adta meg magát elsőre, így kapott egy kis megerősítést 4-es saválló lemezből. Remélem ez már tovább fogja bírni.


Végre nagy nehézségek árán sikerült beszereznem a kinézett fejegységet, egy Clarion CZ200EG-t. Kábelen vezetett USB csati, zöld háttérvilágítás, megfizethető kategória, tűrhető hang. Kicsit minőségérzetben többet vártam. Alapvetően szép kivitelű, viszont kellemetlen a gombok nyomáspontja. Lehet egy fejegységnél nem ez a fő szempont? No lényeg, hogy színben illik a beltérhez. A zöld árnyalat kicsit eltér a többi zöldtől a beltérben, de legalább zöld. És működik, és fogja az összes rádió állomást. Vagy ezek sem fő szempontok? A gyári rendszerből egész jó hangot hoz ki, persze a mélyek teljes mellőzésével...de ez már a hangszórók hibája. Hozzáteszem a Bass-G mélykiemelés egész használható, nem az a zörgő vagy elkent puffogás az eredmény. A gyári hangszórókból kihozza a maximumat, a közepek és magasak szépek, pontosak, tiszták. Egyelőre ennyi nekem elég is zenei téren, egy autóba ennyi kell.




ráerült az uj hengerfejtömités és most tesztelés alatt vaan bykficke....hétvégén még ráhuzunk a csavarokra.....jofélee német tömtést kapott : )
2011.02.02-án az autóban kettős tömegű lendkereket és kuplungot kellett cserélni. Nem örültem neki, de ez van.
Kicsit méricskéltem és az eredményeket összevetettem a korábbiakkal. Az eredmények másodpercben:
-tól, -ig..........156SW........159
0-100...............9,7.............9,5
0-130.............17,1...........16,1
IV 60-100.........6,1.............6,3
V 80-120..........8,4.............8,8
VI 80-120.......11,3...........11,5
VI 80-140.......17,2
III 60-100.............................4,6
0-140................................17,8
==>> Gyakorlatilag ugyan úgy megy a két Vas!
A mérési módszer nagyon egyszerű.
Mindkét Vas km óráját összevetettem GPS-el és úgy találtam, hogy mindkettő kb. egyformán mutat többet, de csak pár km-el. Innentől egyszerűen felvettem videóra az "eseményt" és később, itthon, a videón mértem.
Az eredmény még ha metrológiai szempontból nem is pontos, de összevethető.
Még február elején belénk kanyarodott egy renault-os. Igaz nehéz lett volna észrevennie, mert tiszta hó volt a szélvédője.
A fickó már akkor sem volt szimpi, mert hát mit vagyok én oda egy ekkora karcolásért. A betétlapot is nehezen akarta kitölteni, mert majd egy alapos polírozás eltünteti, meg különben is az ő fekete műanyag lököse kenődött rá. Addig-addig mondogadtam, hogy egy polírt se vagyok hajlandó fizetni más hibájából, míg kitöltötte.
Többszöri mosás után lejött a feket műanyag, de a helyén elég mély karcok lettek láthatóak! Akkor már tudtam, hogy szegényen már csak a fényezés segít.
Telefon a biztosítonak. Még aznap jött a kárszakértő, és adott egy beutalót fényezésre.
A fényezést a siófoki Alfa szalonra biztuk. Türhető végeredménnyel!
A mai nap lett kész.
Vájt füleim nehezen viselik a nyüszögő hangot, olyan mintha sírna az autó.
Megállapításom szerint a vezető vagyis bal oldalon elől szól a lengőkar.
Ezt a feltevésemet a szerelő is alátámasztotta:
Igérete szerint 2000 Ft/ szilent filléres dolog. Könyen és olcsón kicseréli.
Ekkor már mondogadtam neki, hogy nem-e lenne ésszerűbb a komplett kart kicseréln? Ő még mindig kötötte az ebet a karóhoz, mert a kormányösszekötő az tökéletes és birka az aki az ilyet kicseréli komplett.
Tehát kicserélte a két alsó legőkarban a külsőket.
A végösszegen nem kicsit lepődtem meg!
Szerintem meg az a birka aki ezt kifizette!!
Újra eltelt 2 év (öregszünk).
Hála az égnek a házassági évfordulónk is szeptember 1.-re esik, úgyhogy nehéz elfelejteni.
Az új jogszabályok miatt változtak a környezetvédelmi osztály besorolások. Az eddigi 2-esből átsoroltak 6-osba(euro3), vagyis vissza a forgalmi szerintibe.
Köszönet a Magyar Autóklub-nak akik két éve a Z.K-ba 2-est írtak, mert hát csak úgy címszóval!
A következők lettek cserélve:
-Olaj Selenia for A.R 10w-40
-Szervóolaj Tutele GI/A
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Gyertya Ngk Platina 100.000 km
-Kézifékkötél
-Hátsó fékbetét
-Hátsó keresztlengökar első-hátsó