Blog
A kutya összeveszett az autómmal, vagyis inkább a nyomok alapján az autóra felmenekülő macskával, az eredmény elég durva lett. Az egész motorháztetőt összekarmolászta.
Király dolog az esküvő előtt 4 nappal ilyennel foglalkozni, és persze mégiscsak a mi kutyánk tette, a kis édes drága, mégcsak haragudni sem lehet rá érte. Egy éves, csintalan kis kölyök.
Helyette a tesómmal vesztem össze, jobban oda kéne figyelni a kutyusra, játékos, unatkozik, hát persze hogy felhívja magára a figyelmet. Irgumburgum.
De hogy a kocsival mi lesz, az rejtély, szombatra legalább egy fotózás erejéig ráncba kéne szedni.... és persze hosszútávú megoldást keresni. A kutyára, az autóra, és a kutya melletti nyugodt parkolásra.


Olaj (selenia), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. Kormány szögelfordulás bigyó kontakthibás volt(?), motordiagnosztika. Átnézték rendesen, uszkve 2,5 h alatt végeztek Szamosiék.
111.500 km
Most már vagy két éve van meg az a jelenség, hogy bizonyos fékpedál állásnál sípoló hangot hallok. Emellett egy ideje megvan az jelenség is, hogy alapjáraton ilyen pedálállásnál fulladozik is a motor. El is könyveltem, hogy fékrásegítő csere lesz majdan. Aztán, most, hogy buheráltam a szívóágat, kíváncsiságból kiszedtem a szelepet, ami a fékrásegítő és a szívócsonk közötti cső rásegítő felőli végén van. A cső teljesen épnek tűnik, (a szívócsonk felőli oldalról) belefújva nem enged át. Viszont a szelep felől belefújva, egy bizonyos nyomásnál, olyan hangja van a szelepnek, mint vmi herélt szarvasbőgés... :) Szóval ez sípol. Mivel nem volt otthon ilyen, ezért visszatettem, de még előtte kitisztítottam és volt benne genya, mégpedig valószínűleg a lecsapódó kartergáz folyt bele a szívócsonkból. Nem lepődnék meg, ha ez evett volna meg vmit a szelepben, valamint ujjal belenyúlva a szervódobba, annak az oldalán is van ilyen trutyi. Így lehetséges, h a dobban is van nem kevés, és így még az is lehet, hogy az ette meg a membránt és az is lyukas. Mindenesetre első lépés a szelepcsere lesz, kíváncsi vagyok, hogy mi változik (már, ha sikerül egyáltalán ilyet beszerezni :)).

2011.02.07
ma lejött a váltó,amit kaptam hozzá váltót,amiről kiderült hogy nagynénjémék 145ösének a váltója mert amikor eladták ,aki megvette már aznap kinyírta és még nem volt átíratva ezért visszakerült hozzájuk,és nekik csak a motor kellett,a váltót ott hagyták annál az embernél,akitől ezt vettem:)
lejött az én váltóm, kapott friss váltóolajat,mert sűrű koromfekete olaj jött le és legalább ki lesz cserélve a főtengelyszimering,és nem fogja köpködni,sem engedni az olajat!Kinyomócsapágy pedig jó! ez a váltós művelet arra kell,hogy jó legyen 100%ig mert a 2-es fokozat nem tetszik neki,valszeg a léptető villa mondta be az unalmast,meg majd kiderül,hogy mi az ami még....
Egyébként a az 1.6os léptetővillája lett berakva...ez ilyen 2ből 1 művelet,mert lényegben ugyanaz,de a váltóház más!
2011.02.05
új vezérlés.. vezérműszíj feszítőgörgőkkel és vízpumpával!
Ezen a szép tavaszias napon gondolta úgy,hogy többé már nem szolgáltat áramot.....
A mínuszokban tette a dolgát és pont ma,amikor csicseregtek a madarak és ragyogott a nap,ekkor fejezte be a tevékenységét :((
Ezzel vettem meg a kocsit és négy telet teljesített,úgyhogy nem szólhatok semmit :))
Utódja kerestetik :))
Nekiálltam a légszűrő cserének és lebontottam a szívóágat a csonkig, hogy lecseréljem a fojtószelep tömítést ill. megtisztítsam az LMM, fojtószelep, alapjárati motor hármast, mivel pár hónapja voltak alapjárati problémák. Mikor végeztem és összeraktam, akkor derült ki, h szét van repedve a vastag szívócső az LMM és a fojtószelep között. Így ideiglenesen orvosolni kellett. Erre egy megfelelő méretű gyantás zsugorcső szolgált. :) Most sokkal jobb az alapjárat, de lehet ki kellene cserélni a vízhőmérséklet érzékelőt is a termosztátban...



Ma megint indult. Persze ez nem volt ilyen egyszerű, mivel a múltkori üzemanyag hiánynak köszönhetően levegős lett az üzemanyag rendszer. Bikázás, köszörülés, indulás. Viszont az izzítás újfent rakoncátlankodik. A napokban tartok egy állapot felmérést, bevásárolom a szükséges alkatrészeket, 4 gumit, mert közeleg a téli álom vége. Újból a közúti közlekedés része leszünk.
Sok keresgélés és alternatív megoldás helyett kénytelen voltam elgurulni ma egy kipufogó szervizbe. Hál' Istennek, még aránylag időben érkeztem, így a leömlők kb 10-15 cm-es darabjának kivágása és új csővel való helyettesítése lehalkította az én kis Drágámat. Úgy tűnik megszűnt végre az időnkénti szelep visszadurranás (fals levegő nesze neked), beállt az alapjárat és végre nem hiszik azt, hogy egy MTZ 82-el járok :) Szerencsére az egyik szerelő szereti az Alfákat, így gyors kezelésbe is vette Hörbit, ellenben a többi, a márkával kevésbé szimpatizáló szerelővel.

