Blog
117.240 km
vezérlés csere, olajcsere, gyertyacsere
Hát végre elkészült, most "új színben" /kicsit elüt még, de azt mondták összeérik :) / pompázik, csillog a vas. Természetesen a beszerzésük siralmas, mert még mindig nem sikerül megfelelő tükörlapot hozzá hozni:( pedig már kettőt hozták,de nem stimmelt bele.Ebben mi a nehéz, érthetetlen:( . A csillag garázs által okozott bal ill. első lökhárítók is javításra kerültek./ezt fizetnem kellett:( /





Ma ellátogattam a DCS tuning műhelybe Domokos Csabához egy turbó átvizsgálásra . Egy kirepedt szívócsövön kívül mást nem találtak . A turbólapátok nincsenek sérülve , nyomó oldal tömített , úgyhogy Csaba szerint menjek vele amíg nincs más hiba (erőtlenség , magas fogyasztás , füstölés) . A fütyülésen kívül más hibája nincs . Hát akkor hajrá , majd az idő megmondja mi a hiba . Ja ! Próbaképp feltöltött rá egy másik vezérlő szoftvert , + 30-35 le töblet , kb 40-50 Nm forgatónyomatékkal kiegészítve . Olyan volt mintha nem is az én autómba ültem volna . Úgy ment mint a szél . Csak most a költségvetés nem birja el úgyhogy vissza tette az eredeti szoftvert . De azért nagyon mozgatja a fantáziám , a 75 rugó meg fájdalmas kiadni .
150.223 km
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő Ofi jóvoltából egész jó áron (kb. 25000 Ft, már nem is emlékszem), a cserét az Anda szerviz oldotta meg 25 €-ért. A szűrők gyáriak, a pollenszűrő aktív szenes olasz Kristal, az olaj meg a szokásos Selenia WR 5W40.
Egy dologtól megijedtem, az olajat nem engedték le, hanem kiszivattyúzták, aminek én nem nagyon hittem, valahogy furcsa az olajat felülről szedni ki. A szivattyú (1-es kép) több, mint 4 litert kiszívott a gép + kb. 2 deciliter kijött a szűrővel, ami elméletileg az összes olaj. Azért csinálják így, mert pár leeresztőcsavart már beleszakítottak a motorba és többet nem akarnak :) Ami érdekes volt, hogy az 5 liter új olaj simán belement a kiszívott 4,2 liter helyére - na erre kössön valaki csomót. A számítógép szerint egy egységnyi olaj fogyott 14226 megtett km alatt, a nívópálca szerint kb. 2 mm-el a MAX alatt volt. Olajcsere után a számítógép 0 egységnyi hiányzó olajat ír (de nem MAX-ot), nívópálca szerint MAX-on van.
A pollenszűrő cserétől jó vörös lett a srác feje, aztán az enyém is, mikor megláttam, milyen kosz jött ki belőle (3. kép)... Fúúúj, ezt lélegeztem? Ezentúl gyakrabban cserélem, nem csak 2 évente.
A gumiharangok, stb. ellenőrzése negatív lett, nem találtunk semmi galibát. Mivel tegnap csendben voltak a lengőkarok, ezeket nem ellenőriztük. A kipufogó leömlőjét védő pléh picit meg volt lazulva - meghúztuk, de az alacsony fordulaton hallható ciripelést nem ez okozta. Szerintem a kettőstömegű a hunyó, azóta útálom, mióta ki lett cserélve...
Az aktuális állapot tehát: néha meg-megszólaló első lengőkarok (?), teljesen jó, de nemszeretem kuplung (alacsony fordulatos ciripeléssel), a hátsó fék gumivédői picit lyukasak, lassan lejár a műszaki és a zöldkártya. Ezen kívül csak esztétikai gondok vannak, nagyon elégedett vagyok az autóval.



167.887 km
80W 90
Ehhez tartozik egy kis történet. Tavaly februárban megadta magát a váltóm, vettem egy bontottat, amiről a tulajdonos azt álíltotta, hogy nemrég még a felesége autójában volt csak összetört a kocsi és eladja az alkatrészeit (később kiderült, hogy hazudott, külföldről, bontásra hozott be autókat és abból volt a váltó).
Bekerült az "új" váltó, ami rosszabb volt mint az én tönkrementem. Ezután az eladó felajánlotta, hogy a saját költségén megjavíttatja a váltóm (cserébe amiért eladott nekem egy hulladékot), egy ismerőse szervízében Pusztaszabolcson, Schulek Bélánál.
A váltójavítás meg is történt, vittem hozzá az olajat amit szeretnék majd bele (ez mint most kiderült, valahová máshova kerülhetett...). Ezután még egyszer vissza kellett vinni, mert egyesben recsegett a váltó... pofátlan módon a rosszul elvégzett munka kijavításáért pénzt kért. Szóltam neki, hogy a váltó ismét zörög, de még a házból sem volt hajlandó kijönni...
Az olajleeresztőcsavar "elnézése" miatt engedtük le a váltóolajat, ami így utólag látva mégsem volt akkora hiba. A lötty ami kijött belőle semmiben nem emlékeztetett olajra, inkább valami vízes, sáros fekete, festékszerű anyagra. Tehát amit vittem váltóolajat Schulek Béla "mesterhez" a váltócseréhez, az valahová máshova került én pedig kaptam egy adag fáradtolajat a váltómba... alig 2000 km megtétele nem nagyon indokolja, hogy a váltóolaj így nézzen ki, ráadásul már egy ideje elég rossz hangja is volt szegény váltómnak.
A lényeg, hogy a váltóolaj lecserélése után megszünt a váltó zörgése :)

A kétoldali kivezetés a mániám, ezt a dolgot már a 146-osnál is alkalmaztam. Eljött hát az idő, hogy végbemenjen a változás. A jól bevált csapaton nem változtattam, ismét ugyanabba a műhelybe mentem, mint eddig mindig, ha kipufogó specialistára volt szükség. Az időközben Dinamit kipufogóra változott nevű műhely ma reggel fél 8-kor fogadott. Lekerült a hátsó dob. Másik dob nem került fel, mert szerettem volna, ha egy pici hangja is lenne az autónak. Utána ki lett mérve a jobb oldali kivezetésnek a hely. Itt volt egy kis bonyodalom. Sajnos pont ugyan oda, ahol a bal oldalon a gyári hely van, nem lehetett rakni a végződést, mert a pótkerék tartó belelógott. Úgyhogy kicsit kijjebb lett kivágva a hely a lökhárítón. De sajnos fémet is kellett vágni, mert pont azon a helyen van a lökhárítót alulról fogó egyik csavar felfogatópontja. Ez le lett véve. Viszont így nem lett teljesen szimmetrikus a bal oldallal. Így a bal oldalon is ki kellett picit (3 centit) vágni a lökhárítóból a külső széle felé. A belső részen megmaradt rés majd a tervezett toldattal lesz eltüntetve. Ezek után csőhajlítás, hegesztés, stb, és bármikor szétkapható módon (ha valamiért szükséges szétszedni) helyére került minden. Mintegy 5 és fél órás munka után elkészült. Nekem tetszik, szerintem jó lett. A hangja kicsit mélyebb, búgó lett. Ettől lehetett volna hangosabb is, de hát ugye diesel, meg két katalizátor (amikhez ragaszkodok), ennyit lehetett kihozni a dologból. Összességében elégedett vagyok. :-)
És arra tekintettel, hogy már nem először járok náluk, kaptam 5000 Ft kedvezményt is. :-)












Kész lett a verdán a karosszéria munka, a fény most még várat magára, de majd az is meglesz! kapott egy szép újj hátsó szárnyat, hála annak az embernek aki elmondta, hogy a 164 szárny megegyezik a Citröen xm-ével! köszee, így spóroltam némi creditet! A földön nem találokl bronz csíkot, próba cseresznye : -)
Feltöltettem a klímát. 4 éve van nálam az autó és eddig még sosem töltettem. Az egyik szelepnél enyhén engedett, a gáz kb. harmada hiányzott. 5000 Ft-ot fizettem érte és kb. fél órát vett igénybe. És még el sem kellett mennem sehova, házhoz jött az ember :)
A múltkor nekiálltam a szelepfedél takarításának, és valamilyen szinten meg is csináltam, de nem voltam elégedett a végeredménnyel. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy leveszem, és megpróbálok finomítani még a dolgon. Most másfajta tisztítószert használtam, és úgy tűnik, hatásos volt, mert a mostani eredmény már rendben van. :-)
A múltkori gumi bigyó eltávolítás után a patentek a hátsó szárny alján nagyon kiálltak. Másnak szépen belesimult a szárnyba, nekem valahogy nem igazán, és zavart is, pedig nem volt egy feltűnő helyen. De úgy döntöttem, hogy azokkal kell valamit kezdeni. Leszereltem a szárnyat, kiszedegettem a patentokat, de így meg a lyukak zavartak. Jobb ötletem nem volt, mint hogy mindegyik lyukra egy kis fekete szigetelő szalagot ragasztottam. Azt nem mondom, hogy így tökéletes, de a látvány jobb. És mivel az eldugottsága miatt így aztán végképp nem feltűnő, egy ideig biztos így marad. Esetleg majd egyszer, ha újra kell fényezni a szárnyat, akkor lesznek végleg eltüntetve, addig pedig marad ez a megoldás.




