Blog
Reggelre nem sikerült előásnom a gyorskötözőket, vettem hát Nyékre menet egy zacskóval. Kint rögzítettem a központi zár és egyéb ajtó-elektronika vezetékeit, leszedtem a régi ajtógumit, a méret alapján kiválasztottam a két tartalék játékos közül a megfelelőt, majd a gumit tartó lemez-élt és környékét tisztára töröltem.
Lazításként kivettem az üveget a felhúzó sínjéből. Még jó, hogy megnéztem, de nem annyira, mert pluszmelóm lett vele és az is csak tűzoltás tkp...:-(
Revidiálnám a tegnapi fém vs. plasztik kinyilatkozást, ugyanis a fémsín hozzá volt rohadva-rozsdálva az agyonérett és rugalmatlan gumibetéthez.
A sín belsejéből kipattintgattam a rozsdás részeket (+kis drótkefe), a gumi kapott némi WD-40-et, a sínt kitágítva, a gumival együtt szépen az üveg alá toltam, utána meg óvatosan rászorítottam megint. Kis igazgatás még ráfér, de máris látszik a legfőbb előny: felhúzáskor a felső pár centinél eddig az üveg előredőlt és hátul kiszaladt a pályájáról - na ezt szüntettem most meg, nagyon idegesített a jelenség és nem is sejtettem az okát eddig! ;-)
Közben a csere-gumi fémre húzandó hornyát kitakarítottam - a többi részét jobb lesz fent a helyén, mit itt a földön! ;-) A garázsban végigpopsitörlőztem a kédergumi külső felületét - jó sok kosz jött le róla, egyenlőre a glicerines védőkezelés elmaradt ;-) Takarítás után felment a behúzó - annak se csörögjenek az anyái...
Az ajtóborítást még reggel hazavittem, sok kis apró hiba, törés, hiány stb... van rajta - ezeket szeretném frappánsan felszámolni és végül "tökéletes ajtót alkotni" ;-)
(ha megvan, lehet menni a B2-re, az is pirosrólcserés / festékleszedős volt, pluszban még lóg is, állítani is kell rajta...)
Délelőtt keresztfater összetoldotta (forrasztás + zsugorcső) a zármotor testkábelét.
Délután, már a garázsban beszereltem a motort, rákötöttem a zárat - szerencsére terhelés alatt sem produkál hibajelenséget :-)
Egy apróság van csak: ezen a J1 ajtón a gombot lenyomva záródik az összes ajtó, de felhúzáskor nem nyitja az egész kocsit, csak saját magát, ez vagy így normális, vagy ennyi hibája van a vett motornak vagy esetleg a kikötött kulcszár/eltávolított himba miatt is lehet?!
Az ajtón matatva sok tennivalót fedeztem fel, először is az ablakot emelő lemez félig le van csúszva az üvegről, talán ezért nem volt minden kerek arrafelé, holnap Nyék, pont jó alkalom megcsinálni.. Vissza sem tettem a behúzót.
A másik dolog nem új felfedezés: ez az ajtó cserés volt valamiért - éppen ezzel semmi baj. '90 előttit tettek bele - ez sem probléma, teljesen kompatiblis a későbbivel és mivel ablakemelővel együtt cserélték, látható, hogy a régin szinte minden - pl. az említett emelősín is - fém, ami az újakon műanyag - NO COMMENT!
Aztán: ez az ajtó eredetileg piros volt - ez sem kardinális kérdés, mivel erre találták ki a festés nevű "szpesziális " eljárást...
Ami viszont újabb "szerelői" baromság, az a következő: nem várták meg a száradást az ajtó bezárásával, így sikerült egyrészt a kéder-gumit összekenni még pirossal (!) is, természetesen szinkronban az ajtó gumihoz csatlakozó felületein látható festékhiányokkal :-(
Korábban már szereztem egy első és egy hátsó gumit, de az elsőt az enyémre szántam (szakadt a sok ki-és beszállástól), a festékeset meg higítóval lemostam volna. Ma döntöttem: a hígítózástól csak tönkremegy az amúgy sem fiatal gumi, az enyémre majd szerzek valahonnan (pl. akár a bontóból is...) a festékes helyére pedig már Nyéken felficcen a pótgumi.
Később pedig: festőfóliát veszek, az ajtó ablakkeretére belülről felrakott síneket valahogy leszedem, majd - remélem van még/nem döglött be a színspray-m - lefújom a hibás részeket. Remélem nem áll elő olyan hülye szitu, hogy száradás előtt nekem is el kell indulnom vele :-X
Mármint a pénzköltészeté, nehogy má' egy Alfa-szervíz ingyé' legyen! ;-)
A TÉNYLEGES DÁTUM 04.29. szerda!
(eddig semmi baj nem volt, hogy pár nappal az események után írtam visszadátumozva, most viszont vissza kellene lépni az előző hónapba - na ezt már nem engedi a rendszer! :-(
A J1 központizár-motorjának pótlására több ötlet is eszembe jutott, a legszimpatikusabbnak - és főleg a célszerűen legelsőként megjátszandónak - a bontózás tűnt. Ma végre minden összejött, épp a bontó felé volt megbeszélésem és az előtte támadt majd' 1 órás szünet elégnek tűnt legalább arra, hogy felkutassam ezt a vonalat...
Igazából nem ragaszkodtam a 33-éhoz, de mikor a srác meglátta, mivel is vagyok, egyből oda küldött. A roncs felé menet kitaláltam, hogy jó nekem a B1 is, mivel az szétkapott ajtó, ellenben a jobbos párja felkárpitozva + nem is nyílik... Hát persze, hogy a bal már nem volt meg, ellenben nagyon telt az idő és a 40°C fokos + kerék nélküli alacsony kasztniba sem volt túl nagy kedvem bemászni.
De hát nem is én lennék az Alfa 33-as zárkiszerelés regionális csúcstartója, ha megijedtem volna a feladattól! ;-)
Nagy levegő, kasztniba be, ajtóbehúzó + kárpit le (zárt ajtónál!) - 5-6 perc alatt kezemben volt a zármotor. Szerencsére közben rájöttem, hogy gyorszáras a vezetékelés, egyedül a testet vágtam el, mondván ki tudja hol végződik...
A műhelyben csak bénáztak a szerelők, még szép, hogy 5 lépésre a kocsiban legegyszerűbb ezt kipróbálni! Eltávolítottam a régi vezetékdarabokat a csatlakozókig (a rossz motort ugyanis tudatlanul levágtam minden vezetékénél, de ez pont a kidobásra szántnál nem baj...) rádugtam a szerzeményt, a testet összesodortam (már láttam, hogy az is gyorscsatis... :-p ) és PRÓBA! : gyönyörűen teszi a dolgát, akkor visszük! :-)
(éppen rátehettem volna a zárra - uis a kidobott berregős is jól működött csak úgy a levegőben lógva - de egyrészt az idő sürgetett, másrészt meg akartam maradni "tökéleteset vettem" illúzióban a végleges szerelésig, pláne hogy a bontós srác 500 Ft-ot kért érte! (szerintem igazából hálás, hogy ritka egyetlenként kopasztom az egyetlen és ritka 33-asukat, titokban pedig abban bízik, hogy szép lassan az egészet elhordom! ;-)
Folytatás: szombaton keresztfatert megkérem, hogy a testkábelt szakszerűen toldja össze - addig nem bántom a rendszert...
Tényleges Május 1.:-)
Középtávú vezetési gyakorlatot hajtottunk végre családilag - nagyapó-látogatás Bogácson -, tapasztalatok:
- a beöntőbilincs-lazítás nem hogy ártott volna, épp ellenkezőleg: soha ilyen remekül nem "vette a fordulat"..
- az első futómű viszont nagyon gáz: csapágy ropog és már húz is kanyar után, fent is kopog a szilentnél... Hazafelé a Bükkön át - még a szar úton is - bizonyította, hogy semmit nem romlott a biztonság, de akkor is aggaszt a dolog és a legrosszabb, hogy az okát is tudom: a szépség-felnik és az ő ET-ik, utána kellene számolni a dolgoknak, mert hosszú távon ez így nem lesz jó...
- hosszú út után még mindig morog az a valami ott elöl, pedig az ékszíj annyira meg lett lazítva, hogy néha hidegindítás után egy kicsit csikorog is. Muszáj lesz letesztelni valami logikával a vízpumpa-generátor-ékszíj rendszert
Punishernél korábban kinéztem egy küszöböt, és megrendeltem. Ma átutaltam az árát, hamarosan megkapom a cumót. :-)


Na én is elkezdek ide be írni :-)
Megvolt a 8db gyertya csere, köszönet érte Ofi-nak:-)
km: 154000
a tavaszi időszerű pollenszűrő cserét megejtettem ma délelőtt, s ha már új szűrő került a gépbe a klíma tisztítást és fertőtlenítést is megejtettem.


Tegnap csak apróbb müveletek történtek az autón. Váltógomb szépre cserélve tetőkárpit cserélve (aki a tetőkárpitba belenyomott kb 400db tűzőkapcsot annak a kezét letőrni), hiányzott a jobb első ajtóból egy csavar az is belekerült mostmár nem lóg az ajtó se.
Újra "normálisan", a bal egyet nyitva tudok beszállni a kocsiba. Mai "buherálás" eredménye, hogy jó a zár és az ajtó sem lóg. Köszi Karcsi
Az autó átesett egy kisebb ápgréden. Első Féktárcsák (Jurid), Fékbetétek (Texar) csere, hátul dobvan ugyebár :). A régi tárcsák nem voltak már a helyzet magaslatán. Hossz bordás szíj, Feszítő és vezető görgő. Valamint motorhőfok jeladó (a termosztátban lévő jeladó, a vízhőfok mérő a blokk oldalában van, de az csak a múszerfalban lévő műszerhez megy), állítólag lehet ez majd megoldja a hidegen rángatást, majd kiderül... Plusz vízhőfokjeladó. THX András Bácsi
vettem 4 gumita papucsokra....225/45 R17
Thanks Surci!!!!!!!!!!!!!!!!!