Blog
A kálvária tavaly egy "sötét" novemberi estén kezdődött: rokonlátogatóba menet egy ismeretlen, újjáépített körforgalomban sikerült eltalálni a sávokat elválasztó beton "félgömböket" a bal első kerékkel. Nagyot szólt azt hittem kiszakad a felfüggesztés de óvatosan továbbhaladva kis morgáson kívül semmi jel nem utalt arra, hogy komoly lenne a baj.....pedig az volt! A gumin és a felnin akkor a sötétben nem látszódott sérülés nem eresztett le meg is nyugodtam, hogy megúsztam, hazajöttünk. Pár napra rá nekiálltam, hogy átcserélem a téli kerekeket és megvizsgáljam a futóművet ekkor döbbentem rá, hogy a bal első felni belső pereme csúnyán deformálódott és a bal hátsó sem úszta meg sérülés nélkül igaz "csak" a festés sérült azonban a két gumi amit tavasszal vettem kuka, megsérült az oldala ezért az is cserés, nem biztonságos. Számolgattam és arra jutottam, hogy cascóra megcsináltatom mert az önrész levonással is jobban kijövök mint ha görgőzöm a felnit meg veszek gumit.
A biztosítóval való "harc" 4 (!) hónapig tartott, először szokás szerint megpróbáltak bepalizni de résen voltam hála a DAS-nak és egy karosszériás barátnak no meg egy kis leleményességnek. Minden sérült alkatrészről begyűjtöttem különböző szakvéleményeket (felni javíthatatlansága, kerékcsapágy morgása) ami alapján végül sikerült egy új felni, 2 új gumi és egy új gyári kerékcsapágy cseréjének költségét megtéríttetni a biztosítóval illetve a másik sérült felni fényezése is javítva, lakkozva lett. Javaslom mindenkinek, hogy ne hagyjátok magatokat, harcolni kell a biztosítóval és ha keményen léptek fel akkor sikerül minden fillért kiszedni belőlük.












Bejöttek a melegebb reggelek, és a TD ahelyett hogy könnyebben indult volna, egyre nyögősebben kelt életre reggelente.
Cseréltem gázolajszűrőt, légszűrőt, kimértem az izzítógyertyákat. Jónak tűntek, kivéve egyet, annak 14 ohm volt az ellenállása. A többinek kb 4.
Na gondoltam mielőtt para van, hogy kompresszió, porlasztó, nagygenerál, cseréljük csak ki.
Rendeltem NGK gyertyát, felhívtam a szerelőt, hogy nem lehetne e még ma :-)
Kicserélte hamar, és kipróbálta a régieket direktben akksiról (innen is köszönet neki az alaposságáért). Alig izzogattak. Szóval nem minden az ellenállás, mind a 4 kuka volt teljesen.
Csoda, hogy télen boldogultunk vele :-) Kompresszió baja tuti nincs ha így beindult.
És igen, most jó. Pöcc-röf.
Mai napon felkerültek végre a nyári kerekek.
Sajnos újra vizesnek találtam a bal 1 előtti szőnyeget... lassan, óvatosan, remegő kézzel hajtottam fel a gumiszőnyeget... és igen... sajna totál nedves alulról is... De mitől?! Tavaly nyáron cseréltem a fűtéscsapot! Gázpedálnál lévő műanyag borítás lecsavarozása után láttam, hogy bíz odabent is vizes, a jellegzetes tapintású és illatú folyadéktól, tehát hűtővíz... Lehet, hogy most a radiátor... Folyt. köv., feltárás később...
A feltárás azt az eredményt hozta, hogy a vadi új Bárdis alkatrész eddig bírta... új fűtéscsap került beszerelésre, de most az Unixtól. A munkálatok közben kiszerelésre került a fűtőradiátor is és levegő nyomás alatt vízbe merítve tesztelve... buborék mentes, tehát jónak kell lennie. Igaz, hogy hideg állapotában került erre sor, de remélem a teszt eredménye helytálló. :)
219.250 km








235.000km , vezèrműszìj , feszìtőgörgők , generátor szabadonfutò , hosszbordás szìj , intercooler cső, fèltengely gumiharangok cserèje.
2013 őszén sikerült rátalálnom egy szett 19"-os felnire, sajnos ismeretlen gyártótól. Nem siettem el a készítést, ugyanis tegnap (2016. 04. 04.) sikerült összerakni. A felnik közepe türkizkék színűre lett fújva, majd a perem megkapta azt a szürke metált, amelyik eddig a Ducati Corse felniken volt. Lakkozásnál nem játszottam, fényes lakkot öntöttem rájuk. Hihetetlen, mennyivel jobban néz ki így ez a szürke, mint a tavalyi fényes-matt lakk alatt. Kíváncsi vagyok, hogy ki rak rájuk gumit, na és milyen méretűt. Ha valakit érdekel, viheti.



"Check engine oka a légtömegmérő volt.
02.26-án cserélve Bosch-ra.
Km: 159.040"
Előző gazdájánál (Gery147) történt ez a művelet, de gondoltam feljegyzem, hogy átláthatóbb legyen a szerviz história.

Szerettem volna, hogy a gyári rádió gyári hangszóró szett jobban muzsikáljon. De a gyári fejegységet nem szeretném még kivenni, mert így néz ki jól, illetve nem is igazán találok ezüst előlapú fejegységet. A hangja pedig szerintem egész jó a gyári szettnek, csak a mély ami nagyon gyér, illetve ha feljebb veszem, akkor meg rezonál az összes ajtó, és nem is szól szépen. Gondolom a kis teljesítményű végfok miatt is. Így aztán annál maradtam, hogy építek egy mély ládát a pótkerék helyére, mivel nekem egyébként is csak defektjavító spray van kompresszorral. Van otthon erősítő, hangszóró is. Így otthoni fa anyagból készítettem el. Nagyából 20l lett. Otthon volt egy gagyinak számító Sal mélyem, egyenlőre tökéletesen megfelel. Sokkal szebb tónusosabb hangja lett a hifinek, van súlya a zenének. Majd egy találkozón remélem lesz alkalmam megmutatni. Majd lesz további kép, illetve fejlesztés, amit leírok még...
-Erősítő Kábelszett


kuka a régi nyári szett (meg a levett téli is kuka lesz...), szóval a felszabadulás ünnepe alkalmából kapott a Csillagromboló 4 db GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3-at. tapadnak mint a barom, sínautó lett :-)