Blog
191715km
Kezdetben sok hibát hozott a menetstabilizálóra,később lassabban forgatta az indítómotort,néha ki kellett venni tölteni ha 20 percnél tovább takarítottam és égett a belső világítás.
Aztán vettem egy aksit.Auchan.
Szezont motormosással kezdtük. Semmi gond a masinával.
A téli kátyúk megették a futóművet, ahogy az várható volt. 2 felső lengőkar csere. Kedvezménnyel bárdinál 24,000 Ft. Még mindig világít a légzsák visszajelző, más baj nincs. A központi zár magától megjavult.
igaz, h csak 8 ezret mentem amióta megvan, és elvileg friss olajcserével kaptam, de azért inkább előbb cseréltem olajat, és szűrőket, bár 10ezernél amúgy is meglett volna.
nem Selenia lett… , hanem castrol magnetic 5w-40…
van egy kis szivárgás a váltóból, de csak harmatcsepp…
kapott új olajleeresztő csavart is, az is ratyi volt…
ha megkapja majd a nyári gumikat az újonnan beszerzett 16" felniken, akkor meglátogatunk egy futóművest is…
Mióta nálam van a kocsi (5éve), azóta nem működőtt a tolató lámpám. Annyira nem izgatott, de most jött egy ötlet, amit tett követett, rendeltem egy újat és kicseréltem. Kb 5 perces művelet volt az egész.
Elkövetkezett a várva várt pillanat, az első futómű rendbe tétele. Cserélve lett:
4db lengőkar (TRW)
2db stab pálca (Metzger)
1db bal axiál csukló (Ruville)
1db kormánymű gumiharang bal.
1db belső féltengely gumiharang (Italy)
+futómű beállítás



Megvettem előre is a brembo tárcsákat illetve betéteket. De mint lenni szokott ennél több is kellett sajna nem tért vissza a fékerő. Megnéztük hát a fékrásegítőt. Egyik gumicsöve megöregedett és eresztett. 500Ft volt egy új cső szóval végre a fékem 100%on. Várom a nyarat illetve a nyári AVON gumikat. Nem tudom ki hogy van vele de időnként az ablakomra rá kell állítani. Ezt most is megtettük megint szépen csukódik és be megy az üveg a gumi alá, és elég erős is marad közbe hogy ne legyen nagy szél zaj. Amióta ilyne dög hideg volt reggelente kicsit nehézkesnek éreztem a váltóm hát kicseréltettem benne az olajat is.
Azt mondták a nagyok: ha lesz kocsid lesz csajod. Csak azt nem mondták, hogy pénzed nem . :)
Révbe ért a felújítás, már csak arra vár hogy elfordítsuk a kulcsot. :)










179000 km
Jobbelső kerékcsapágy csere
Kalaptartó műanyag kampó
Hátsó fékek szétszedve, kitísztítva
Egyre többször bedobta hibakódnak a P0235-t és P0069-t. Szinte mindig akkor ha sokat járt alapjáraton a motor, pl városi forgalomban.
P0069-Szívócső abszolútnyomás érzékelő/légköri nyomásérzékelő jelegyeztetési hiba
P0235-Turbófeltöltő töltésérzékelő A - áramkör hibás működése
Kicsit olvasgattam fórumokon ,hogy milyen hibák okozhatják ezeket a kódokat, nagy segítség ilyen témában pl. GTPeti bolgja (köszönjük!):
http://www.alfaamore.hu/tagok/gtpeti/autok/1381/blog/23276
Átvizsgáltam én is a vákuumcsöveket- rendben vannak, megcsináltam én is az actuator tesztet a szolenoidra -jónak bizonyult. Marad még a MAP szenzor amit először csak megtisztítottam de nem hozott eredményt. Feltűnt viszont ,hogy a mért levegőnyomás még álló motornál is 1183 mbar amikor az atmoszférikus nyomás 999 mbar tehát itt eltérés van. (a 156-osomnál is ránéztem ott nyilván megegyezik a két érték nincs is hibajelenség:)
Nincs más választás kell egy új MAP szenzor. Mindenképpen ugyanolyat akartam ami benne volt gyárilag (Bosch 0281002437). Legkedvezőbb áron az autoalkatreszed.hu-n találtam, amint megjött egyből leteszteltem és azt láttam amit szerettem volna :)
Atm. nyomás .995 mbar, mért nyomás 999 mbar.
Tettünk egy próbakört úgy ,hogy diagrammon is néztem a kívánt és mért nyomást ,szépen követik egymást (bocs a gyenge képminőség miatt, gyorsan telefonnal csináltam Prnt Scrn helyett) és ami még fontos sokkal jobban is megy az autó!
Illetve mindkét hibakód megszünt!



0
605
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
- 4C
- Adok-veszek
- Zenebutik
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10