Blog

>> Tuning és extratuckle // Alfa 166 2,5 V6 24V // 2016-07-26

Szép új jel :)
Ajándék volt egy kedves Cartástól és megjöttek a méretpontos szőnyegeim is végre.

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2016-07-26

137405 km állásnál megtörtént a főtengely szimeringjének a cseréje, kapott új vezérműszíjat is, Daycot újra.

 
>> EseménySettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2016-07-16

Hazavittük az 56-ost :) 4000 km két hét alatt, pisszenés nélkül. Mondjuk ilyen karbantartottsági szintnél nem is csoda.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2016-07-26

Jelenség: autópályán motorféknél nagyot mozdult a váltókar, enyhe koppanás, ahogy visszadől a motor. Indulásnál kuplung ráengedéskor rángatás.

A régi bakot az új mellé téve egyértelmű volt, hogy a régi csereérett. Ruville bak került be, sokkal-sokkal lágyabb lett az erőátvitel, megérte :-)

 
>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-07-26

Mivel sajnos hiányzik Silverfox-ról az alsó motorburkolat, elkezdtem keresgélni, hogy milyen opciók vannak a pótlására. Mivel ez a cucc nem csak védi alulról a motort, hanem aerodinamikai szerepe is van, fontosnak ítéltem meg a pótlását. Találtam utángyártottat, amiről több cartársnál is olvastam, hogy nagyon silány a minősége, nincs kivágva, megolvad, stb. A gyári jó lenne, de az előző 156-nál az volt a tapasztalatom, hogy max. két évet bír, ráadásul Silverfox még ültetve is van, tehát vélhetően akárhogy vigyázok is, sűrűbben le fog érni. Így jutottam el az alumínium verzióhoz. Az alfisti-n találtam is, bár nem volt olcsó, de úgy számoltam, hogy kevesebb mint két gyári árából valószínűleg van egy sokkal tartósabb megoldás a problémára.

Ha meg már úgyis rendeltem, akkor mellé dobtam egy pár fekete Novitec oldalindexet. Sokkal jobban fog kinézni a gyári sárgánál.

A csomag megérkezett rendben, majd fel kell szerelni, az még várat kicsit magára idő hiányában.

 
>> AutóápolásJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-07-25

Kevés fejtér, nincs csomagtér, kemény futómű, a hátsó ülésről ne is beszéljünk... IMÁDOM!!!!
Viccet félretéve. Lesz vele munka míg olyan állapotba hozom, amilyen nekem megfelel.

- Sofőr ajtóba valami zörög ✓
(update 2016.07.26: Megszüntettem a zörgést. Az ablakemelő motor rugója zörgött ahogy hozzáért az ajtó lemezéhez. Rosszul volt visszatéve. Az előző tulaj mondta, hogy nemrég cserélték a motort, mert a régi tönkrement. Ha már leszedtem az ajtókárpitot kifújtam üregvédővel az ajtó alját.)

- Hamust nem lehet normálisan bezárni ✓
(Ezt már orvosoltam, arrébb tettem néhány foggal a tető fogaskerekét)

- a váltógomb és a kézifékkar még a búcsúba se állá meg a helyét. Mindenképp cserélni kell!! ✓
(update:2016.07.29: Váltógomb cserélve
2017.03.07: Kézifékkar cserélve gyárira)

- Anyós oldali ajtó kédergumija eléggé fáradt. Nagy tempónál befúj a menetszél az ablak és a gumi közt.✓
(update:2016.08.18: javítva)

- A csomagtartó kédergumija sok helyen el van szakadva.✓
(update:2016.08.08: Cserélve jó állapotú bontottra)

- Egy teljes polír mindenképp szükséges

- a gyári központi zár vezérlő nem működik, előző tulajok valamelyike rakatott bele utángyártott vezérlőt. Majd ennek utána kell járni, hogy a kulcsról lehessen nyitni - zárni✓
(update:2016.08.22:Klikk...)

- az antenna motorja nem működik ✓
(update: Persze hogy nem működik, mert nem motoros antenna van benne :-)
(update 2016.12.12: Cserélve elektromosra)

- a hátsó kipufogódob elég csálén áll alatta. ✓
(update 2016.08.02: megigazítva)

Az üléseket elkezdtem kipucolni, mert szinte szürkék voltak a sok retektől. ✓

 

14 éves voltam mikor először láttam GTV-t testközelből. Akkor még elérhetetlen álomnak tűnt számomra. Eddig kellett várni, hogy elmenjen az eszem. Nézegettem 3.0 V6-ot 2.0 V6 turbót, de elég gyenge a hazai felhozatal a használt autó piacon ezekből a modellekből. Aztán megláttam Őt. Fényképeken tetszett, igaz hogy nem V6, de adtam neki egy esélyt, győzött a józanabbik ész. Elmentünk megnézni. Mikor megpillantottam már tudtam hogy GTV tulaj vagyok. Körbejártuk, alánéztünk, kipróbáltuk, megalkudtunk és kezdődhet a hátralévő közös életünk. Ennek a kis autónak 14 évet kellet várni, hogy rám találjon. Gyerekkori álmom vált valóra.

km állás: 102.059km

Egy régebbi tulaj.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-07-25

Exide Premium EA 770, 77AH - 760A lett a kiválasztott, egyrészt az adatai miatt, másrészt mert ez volt raktáron itt Győrben a Béli és Béli Kft-nél.
Az előd ZAP Silver 4 évet élt.

>> Eseménysparco // Alfa 156 1.9 JTD // 2016-07-22

Elvitték! :(
Sajnálom azért! Nagyon jó autó volt. Jött, ment, tette a dolgát. Sose hagyott cserben senkit.
18 éves, 410.000 Km-l... Remélem még azért sokáig róhatja az utakat.

 
>> Egyébcsoki159 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW 150LE // 2016-07-25

A sors furcsa fintora...
2013.07.20.
30.születésnapi ajándékom a magam részéről a 159.
2016.07.25.
Mintha a fél karomat vágnák le, de muszáj volt megtennem.
A vas eladva.