Blog
137405 km állásnál megtörtént a főtengely szimeringjének a cseréje, kapott új vezérműszíjat is, Daycot újra.





Hazavittük az 56-ost :) 4000 km két hét alatt, pisszenés nélkül. Mondjuk ilyen karbantartottsági szintnél nem is csoda.

Jelenség: autópályán motorféknél nagyot mozdult a váltókar, enyhe koppanás, ahogy visszadől a motor. Indulásnál kuplung ráengedéskor rángatás.
A régi bakot az új mellé téve egyértelmű volt, hogy a régi csereérett. Ruville bak került be, sokkal-sokkal lágyabb lett az erőátvitel, megérte :-)
Mivel sajnos hiányzik Silverfox-ról az alsó motorburkolat, elkezdtem keresgélni, hogy milyen opciók vannak a pótlására. Mivel ez a cucc nem csak védi alulról a motort, hanem aerodinamikai szerepe is van, fontosnak ítéltem meg a pótlását. Találtam utángyártottat, amiről több cartársnál is olvastam, hogy nagyon silány a minősége, nincs kivágva, megolvad, stb. A gyári jó lenne, de az előző 156-nál az volt a tapasztalatom, hogy max. két évet bír, ráadásul Silverfox még ültetve is van, tehát vélhetően akárhogy vigyázok is, sűrűbben le fog érni. Így jutottam el az alumínium verzióhoz. Az alfisti-n találtam is, bár nem volt olcsó, de úgy számoltam, hogy kevesebb mint két gyári árából valószínűleg van egy sokkal tartósabb megoldás a problémára.
Ha meg már úgyis rendeltem, akkor mellé dobtam egy pár fekete Novitec oldalindexet. Sokkal jobban fog kinézni a gyári sárgánál.
A csomag megérkezett rendben, majd fel kell szerelni, az még várat kicsit magára idő hiányában.


Kevés fejtér, nincs csomagtér, kemény futómű, a hátsó ülésről ne is beszéljünk... IMÁDOM!!!!
Viccet félretéve. Lesz vele munka míg olyan állapotba hozom, amilyen nekem megfelel.
- Sofőr ajtóba valami zörög ✓
(update 2016.07.26: Megszüntettem a zörgést. Az ablakemelő motor rugója zörgött ahogy hozzáért az ajtó lemezéhez. Rosszul volt visszatéve. Az előző tulaj mondta, hogy nemrég cserélték a motort, mert a régi tönkrement. Ha már leszedtem az ajtókárpitot kifújtam üregvédővel az ajtó alját.)
- Hamust nem lehet normálisan bezárni ✓
(Ezt már orvosoltam, arrébb tettem néhány foggal a tető fogaskerekét)
- a váltógomb és a kézifékkar még a búcsúba se állá meg a helyét. Mindenképp cserélni kell!! ✓
(update:2016.07.29: Váltógomb cserélve
2017.03.07: Kézifékkar cserélve gyárira)
- Anyós oldali ajtó kédergumija eléggé fáradt. Nagy tempónál befúj a menetszél az ablak és a gumi közt.✓
(update:2016.08.18: javítva)
- A csomagtartó kédergumija sok helyen el van szakadva.✓
(update:2016.08.08: Cserélve jó állapotú bontottra)
- Egy teljes polír mindenképp szükséges
- a gyári központi zár vezérlő nem működik, előző tulajok valamelyike rakatott bele utángyártott vezérlőt. Majd ennek utána kell járni, hogy a kulcsról lehessen nyitni - zárni✓
(update:2016.08.22:Klikk...)
- az antenna motorja nem működik ✓
(update: Persze hogy nem működik, mert nem motoros antenna van benne :-)
(update 2016.12.12: Cserélve elektromosra)
- a hátsó kipufogódob elég csálén áll alatta. ✓
(update 2016.08.02: megigazítva)
Az üléseket elkezdtem kipucolni, mert szinte szürkék voltak a sok retektől. ✓








14 éves voltam mikor először láttam GTV-t testközelből. Akkor még elérhetetlen álomnak tűnt számomra. Eddig kellett várni, hogy elmenjen az eszem. Nézegettem 3.0 V6-ot 2.0 V6 turbót, de elég gyenge a hazai felhozatal a használt autó piacon ezekből a modellekből. Aztán megláttam Őt. Fényképeken tetszett, igaz hogy nem V6, de adtam neki egy esélyt, győzött a józanabbik ész. Elmentünk megnézni. Mikor megpillantottam már tudtam hogy GTV tulaj vagyok. Körbejártuk, alánéztünk, kipróbáltuk, megalkudtunk és kezdődhet a hátralévő közös életünk. Ennek a kis autónak 14 évet kellet várni, hogy rám találjon. Gyerekkori álmom vált valóra.
km állás: 102.059km
Egy régebbi tulaj.





Exide Premium EA 770, 77AH - 760A lett a kiválasztott, egyrészt az adatai miatt, másrészt mert ez volt raktáron itt Győrben a Béli és Béli Kft-nél.
Az előd ZAP Silver 4 évet élt.
Elvitték! :(
Sajnálom azért! Nagyon jó autó volt. Jött, ment, tette a dolgát. Sose hagyott cserben senkit.
18 éves, 410.000 Km-l... Remélem még azért sokáig róhatja az utakat.
