Blog

>> Autóápolásosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2016-08-01

Már hosszabb ideje le szerettem volna fényeztetni a lökőst, csak nem tudtam kire bízhatnám. Féltem is, hogy nem fog tetszeni a végeredmény. Mostanra már annyira ramatyul nézett ki, hogy elhatároztam magam.

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-08-04

Mivel észrevettem hogy a lámpáimnak nem az igazi a fénye, így hosszas keresgetés olvasgatás után döntöttem az izzók cseréje melett. Gyárilag Osram izzókkal szerelték de most kipróbáltam más márkát . Hellára esett végül a választás mert jókat olvastam róla mind élettartam mind fényerő szempontjából.
Meg is rendeltem az Unixtól .
csere a következő képpen megy .
- Kábeleket lehúzni
-Trafót elfordítani és félre billenteni.
- 3DB műanyag fejű csavar kicsavarása . Ezután lejön az izzót a víz ellen védő burkolat.
-Én pl széthúztam a trafót így ki tudtam venni egybe így már viszonylag könyebb volt a csere.
Miután kivettem a régi izzót jött a meglepetés. Még gyári izzók voltak benne !! azaz 15 évesek. DOT szám alapján. nem csodálom hogy besárgultak ennyi idő után. Ha a Hella csak fele ennyit kibír is elégedett leszek.

Leírva egyszerűnek tűnik a csere de azért a valóságban nem igy megy. :)
CSere után jött a próba , és tetszik a látvány nagyon szép kékes fehér fénye van.

Hella Standart 4300K D2S izzó : 8600 Ft / db Unixos kedvezménnyel :) :)

Km: 254.455

 

- életkor: 249 nap
- km óra állás: 28.578 km
- össz. menetidő: 400,92 óra (16,70 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.739,85 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,87 Ft/km
- átlagos napi futás: 114,77 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,71 %

 
>> EseménytheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-08-04

...ott hagytam abba,hogy a futóművesnél szembesültem vele,hogy még ma van műszaki az autón, hétvégén meg mennénk vele külföldre.
Tudom elég amatőr, én is mindig cikizem azokat akik nem tudják meddig érvényes. :D

Ok, szerezzünk műszakit azonnal!
Challenge Accepted.

Suzuki szervíz, tele van, másik jóember(holnapra) és problémázott a felni miatt.

Mondom gyári méret, ráadásul zsír uj gumikkal. De adjak neki műbizonylatot, mert nem Alfa Romeo gyártmány. (Valaki mutasson már nekem Alfa Romeo gyártmányú felnit... Speedline, Toora , Zender stbstb... Biztos minden felnit levesznek,hogy belül bele van-e ütve ,hogy Alfa Romeo... Hagyjuk már...)

Nyilván fel tudtam volna rakni a télit, de minek szenvedjek vele ha ez is jó, meg az ilyen vaskalapos ember keres mást is, pl. a kiégett helyzetjelzőm :D
Illedelmesen könnyes búcsút vettem tőle.
Átrohantam egy másikhoz, épp befértem, jófejek voltak!

Csont nélkül ment át az autó, minden rendben van vele, megdicsérték ,hogy kivételesen egyben van az gép. Ez is megvan ,még sincs este. :)

2018.08.04.-ig nyugi, valaki egy héttel szóljon már rám,hogy le fog járni ... :)

Challenge Completed

191.980km

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-08-04

Ültetés, és pár futómű alkatrész cseréje után úgy gondolom szükséges a futómű beállítás.

-2°22
-2°26

Az első kerékdőlésem, szóval hiába, itt is számítani lehet valamilyen belső gumi kopásra.
Az összetartás értékét ezzel kicsit kompenzálva 0°04'-re állíttattam.

Elbeszélgettünk a srácokkal ,mondom patent a kocsi lassan mehet műszakira.
Kérdezték mikor lesz?
Mondom huszonvalamennyi' ,mindjárt megnézem.
A szivem kihagyott egy ütemet mikor megnéztem, ugyanis ma jár le, hétvégén meg akartunk menni külföldre. Folyköv a következő blogba!

191.960km

 
>> Egyébkrass // Alfa 156 1.8 TS Distinctive // 2016-08-04

Ez az első blogbejegyzésem, amihez képet is csináltam. Először nem gondoltam rá, hogy blogot fogok írni, aztán mégis így alakult, a régi dolgokhoz már nem lesznek képek. Ezek után megpróbálok több képet is készíteni a bejegyzésekhez. Kezjdük is a sort.

Tehát az előző bejegyzésben írtam, hogy - nálam legalábbis - a facelift előtti és utáni kárpitok teljesen másak.
Csináltam néhány fényképet a kiszerelt kárpitról. Már összevágtam, de azért a lényegi részekről csináltam néhány képet. A bent lévő facelift előttiről nem csináltam akkor, épp elég volt berakni egyedül, ezért meg nem bontom már ki :).

Az első képen a hátsó lábtér belső oldaláról csináltam egy képet, némi koszon kívűl nem látszik rajta semmi, kopás sem. A második képen ugyanezen részét alulról fényképeztem, persze a ráragasztott filcet már leszedtem. Látszik, hogy "száliranyban" hasad, pedig ezen a részen nem nagyon utazott senki. A harmadik képen a vezető oldali üléshez közel eső, majdnem az ülés alatti részről csináltam képet, csak alulról. Ezen látszik, mennyire használhatatlan állapotban volt a kárpit. Érdekes, de felülről közel sem látszott ilyen vészesnek, kicsit kopott, de a szövet nem volt így elválva. Persze kivételnél látszott már, hogy jó dötnés volt nekiugrani.

Az utolsó néhány képen meghajlítottam egy-egy darabot a facelift-es és a facelift előtti kárpitból (ezeken a képeken egyetlen hajlítást csináltam). Látszik, hogy az új kárpit rideg, hajlításra, kivilágosul reped. 3-4 behajlítás-kihajlítás után teljesen elszakad. A facelift előtti kárpitot nem hatja meg a hajlítás, nem színeződik el, nem indul hasadásnak. Kézzel nem tudom elszakítani, akárhogy hajtom, gyűröm.

A tapintásról sajnos nem tudok képet csinálni. A régi kárpit sokkal dúsabb és puhább belső réteggel rendelkezik, az új olyan durva pokróc és vékony a szőrös rétege.

Ezek alapján gondolom, hogy megérte kicserélni egy régebbi, de hibátlan kárpitra az újabb, de úgy látszik silány meglévőt.

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-08-01

Silverfox a mai napon sikeres műszaki vizsgát tett. Csont nélkül. :) A szerviz szerint a hosszbordás szíj már elég ramaty volt, én elhittem nekik és kicserélték.

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-08-03

Hamarosan 2éve, hogy hazahoztam ezt a csodát és magaménak tudhatom. Ez egyben azt is jelenti, hogy közeledett a műszaki érvényességének határideje, így ismét Várpalotára vezetett az utam.
A mesterek az első fékbetéteimet és tárcsáimat cserélték ki, új, Textar márkájú betéteket és új tárcsát kapott az első tengelyen az autó.

Atti kipucolta a MAP szenzort is, továbbá a motorolaj szintjének érzékelőjét is kitisztította, mert néha-néha fals jelet küldött nekem, mondván nincs a motorban motorolaj.

Attiláéktól friss, újabb 2 évre szóló műszaki vizsgával távoztam.

Hazaúton éreztem is, hogy elől teljesen új a fékrendszer, hátul pedig a nemrég cserélt betéteknek köszönhetően eszméletlen jó lett az autó fékhatása.

Innen is köszönet a legszuperebb alfa szakiknak a Csörgő Autószervízben!

Műszaki érvényessége: 2018.08.25.
Km.: 207500

 
>> EseményHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-07-16

Az autó hazájában, Olaszországban töltöttünk egy hetet. Nagyon élveztem és egy élmény volt az olasz utakon menni vele. Caorle-ban nyaraltunk, de az alfával ellátogattunk Velencébe is. 4 személy + nagyon sok csomaggal megpakolva és természetesen klímázva nagyon jó fogyasztással jártuk meg az útvonalat, amely a 8-as számú főúton, Ausztrián keresztül vezetett oda is és vissza is.

Kifele úton: 5,3 liter/100km
Hazaút: 5,9 liter/100km

Km állása hazaérkezve: 206790

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-06-24

A generátor szabadonfutóm megadta magát, jó kis csörgő-zörgő hanggal jelezte ezt nekem. Mindezt Csöri mester állapította meg, hisz a hangokat hallva első utam Várpalotára vezetett. Szabad időpontja sajnos csak két héttel később volt, így kerülve a klímázgatást (további terhelést), vártam a gyógyulás napjára.
A szabadonfutó cseréjén kívül kértem Attilát nézze át a kocsit, hisz hamarosan indulunk 1 hétre olaszországba. Kapott friss Selenia olajat és új olajszűrőt is.

Mehetünk nyaralni! :-)

A mindig megszokott profi munkát kaptam, ahogy azt megszokhattam.

Km.: 204500