Blog
Ültetés, és pár futómű alkatrész cseréje után úgy gondolom szükséges a futómű beállítás.
-2°22
-2°26
Az első kerékdőlésem, szóval hiába, itt is számítani lehet valamilyen belső gumi kopásra.
Az összetartás értékét ezzel kicsit kompenzálva 0°04'-re állíttattam.
Elbeszélgettünk a srácokkal ,mondom patent a kocsi lassan mehet műszakira.
Kérdezték mikor lesz?
Mondom huszonvalamennyi' ,mindjárt megnézem.
A szivem kihagyott egy ütemet mikor megnéztem, ugyanis ma jár le, hétvégén meg akartunk menni külföldre. Folyköv a következő blogba!
191.960km


Ez az első blogbejegyzésem, amihez képet is csináltam. Először nem gondoltam rá, hogy blogot fogok írni, aztán mégis így alakult, a régi dolgokhoz már nem lesznek képek. Ezek után megpróbálok több képet is készíteni a bejegyzésekhez. Kezjdük is a sort.
Tehát az előző bejegyzésben írtam, hogy - nálam legalábbis - a facelift előtti és utáni kárpitok teljesen másak.
Csináltam néhány fényképet a kiszerelt kárpitról. Már összevágtam, de azért a lényegi részekről csináltam néhány képet. A bent lévő facelift előttiről nem csináltam akkor, épp elég volt berakni egyedül, ezért meg nem bontom már ki :).
Az első képen a hátsó lábtér belső oldaláról csináltam egy képet, némi koszon kívűl nem látszik rajta semmi, kopás sem. A második képen ugyanezen részét alulról fényképeztem, persze a ráragasztott filcet már leszedtem. Látszik, hogy "száliranyban" hasad, pedig ezen a részen nem nagyon utazott senki. A harmadik képen a vezető oldali üléshez közel eső, majdnem az ülés alatti részről csináltam képet, csak alulról. Ezen látszik, mennyire használhatatlan állapotban volt a kárpit. Érdekes, de felülről közel sem látszott ilyen vészesnek, kicsit kopott, de a szövet nem volt így elválva. Persze kivételnél látszott már, hogy jó dötnés volt nekiugrani.
Az utolsó néhány képen meghajlítottam egy-egy darabot a facelift-es és a facelift előtti kárpitból (ezeken a képeken egyetlen hajlítást csináltam). Látszik, hogy az új kárpit rideg, hajlításra, kivilágosul reped. 3-4 behajlítás-kihajlítás után teljesen elszakad. A facelift előtti kárpitot nem hatja meg a hajlítás, nem színeződik el, nem indul hasadásnak. Kézzel nem tudom elszakítani, akárhogy hajtom, gyűröm.
A tapintásról sajnos nem tudok képet csinálni. A régi kárpit sokkal dúsabb és puhább belső réteggel rendelkezik, az új olyan durva pokróc és vékony a szőrös rétege.
Ezek alapján gondolom, hogy megérte kicserélni egy régebbi, de hibátlan kárpitra az újabb, de úgy látszik silány meglévőt.






Silverfox a mai napon sikeres műszaki vizsgát tett. Csont nélkül. :) A szerviz szerint a hosszbordás szíj már elég ramaty volt, én elhittem nekik és kicserélték.
Hamarosan 2éve, hogy hazahoztam ezt a csodát és magaménak tudhatom. Ez egyben azt is jelenti, hogy közeledett a műszaki érvényességének határideje, így ismét Várpalotára vezetett az utam.
A mesterek az első fékbetéteimet és tárcsáimat cserélték ki, új, Textar márkájú betéteket és új tárcsát kapott az első tengelyen az autó.
Atti kipucolta a MAP szenzort is, továbbá a motorolaj szintjének érzékelőjét is kitisztította, mert néha-néha fals jelet küldött nekem, mondván nincs a motorban motorolaj.
Attiláéktól friss, újabb 2 évre szóló műszaki vizsgával távoztam.
Hazaúton éreztem is, hogy elől teljesen új a fékrendszer, hátul pedig a nemrég cserélt betéteknek köszönhetően eszméletlen jó lett az autó fékhatása.
Innen is köszönet a legszuperebb alfa szakiknak a Csörgő Autószervízben!
Műszaki érvényessége: 2018.08.25.
Km.: 207500
Az autó hazájában, Olaszországban töltöttünk egy hetet. Nagyon élveztem és egy élmény volt az olasz utakon menni vele. Caorle-ban nyaraltunk, de az alfával ellátogattunk Velencébe is. 4 személy + nagyon sok csomaggal megpakolva és természetesen klímázva nagyon jó fogyasztással jártuk meg az útvonalat, amely a 8-as számú főúton, Ausztrián keresztül vezetett oda is és vissza is.
Kifele úton: 5,3 liter/100km
Hazaút: 5,9 liter/100km
Km állása hazaérkezve: 206790



A generátor szabadonfutóm megadta magát, jó kis csörgő-zörgő hanggal jelezte ezt nekem. Mindezt Csöri mester állapította meg, hisz a hangokat hallva első utam Várpalotára vezetett. Szabad időpontja sajnos csak két héttel később volt, így kerülve a klímázgatást (további terhelést), vártam a gyógyulás napjára.
A szabadonfutó cseréjén kívül kértem Attilát nézze át a kocsit, hisz hamarosan indulunk 1 hétre olaszországba. Kapott friss Selenia olajat és új olajszűrőt is.
Mehetünk nyaralni! :-)
A mindig megszokott profi munkát kaptam, ahogy azt megszokhattam.
Km.: 204500
Idegesítő ha valami folyik a motortérben.
A szervóolaj szivárgott a hűtőről visszafolyó ágban, a gyorcsatlakozónál. Mindenki a gumigyűrűre, illetve a korrodálódott csatlakozót gyanította bűnösnek. Gumigyűrű cserékkel, majd ezt követően új cső beszerzésével kívántuk orvosolni a hibát, de nem sikerült, mert végül is kiderült, hogy a gyorcsatlakozást biztosító perem van elrepedve, s itt szivárgott az olaj.
S mivel az olajhűtőt nem kívántuk cserélni, ezért egy kevésbé elegáns megoldást választottunk, a jó öreg AWAB bilincs személyében.




Át adta a helyét az új szerelemnek :) DE nagyon jó helyre került és még nagyon sokáig fogja falni a kilómétereket!
A jelzés szerint kiégett a rendszámmegvilágító lámpák közül az egyik.
s ilyenkor miért is lenne nálam egy db is, beszerzés és csere,




A 2. izzító gyertya csere
BOSCH (Unix Nr: 683116)