Blog
- Castrol Edge 5W40 motor olaj csere
- Olaj szűrő
- Pollen szűrő
- Levegő szűrő
- EGR szelep tisztítása
- Első fékbetétek cseréje gyárira
- Generátor cseréje új darabra 72000 FT
- üzemanyag vezetékek cseréje,mert már elöregedtek, szivárogott némelyik.
Újra kerek számhoz értünk kilométerek terén: 70000. Ezt 5 év 8 hónap alatt sikerült összehozni, visszagondolva minden évben egyre kevesebbet megyek vele, csak hosszabb utakra, igazi túraautó lett sebaj legalább nem kopik....
Hamarosan első-hátsó fékcsere következik és lassan beköltözünk az új garázsba is....


Egyik este kapcsolnám fel a tompított fényt, és semmi, ködlámpával vakoskodva utaztam. Majd megnéztem a biztosítékokat, gondolván, hogy totál egyszerre a 2 izzó csak nem ég ki, de a bizti is rendben volt, kiszedtem az izzót, az izzószál is sértetlennek tűnt.
Elvittem a szokásos villanymesterhez ő is mélyre kezdte ásni magát, de végül csak az izzók voltak a hibásak, ő is csodálkozott, mert szemrevételezés alapjának jónak tűnt.
Kellett egy kis csicsa a kocsira. Aliexpress-ről rendeltem alfás szelepsapkát és quadrifoglio emblémát. Szerintem jól áll.
Az oldalsó indexet lefestettem lámpasötétítő spray-el, mert teljesen megvolt sárgulva a búrája. Annyira nem tetszik, de mindenképp jobb mint előtte. Jó lenne szerezni gyári kinézetű füstszínűt.



Az autó felújítása eléggé megviselte a csomagtér és az utastér szőnyegeit. Ideje volt újra cserélni őket.




Jártomban keltemben felfigyeltem 2 ti ülésre amiket a kidobás elől mentettem meg .Ezer köszönet Papamaci a szállításért.Épp kitakarítva száradnak és várják hogy folytassák útjukat a kárpitoshoz némi frissítésre.aztán elöbb utóbb helyükre is kerülnek.update: kísz vannak,örömködés van :)




Az idő eljött, így megtettük. motor, váltó olaj csere
Már hosszabb ideje le szerettem volna fényeztetni a lökőst, csak nem tudtam kire bízhatnám. Féltem is, hogy nem fog tetszeni a végeredmény. Mostanra már annyira ramatyul nézett ki, hogy elhatároztam magam.

Mivel észrevettem hogy a lámpáimnak nem az igazi a fénye, így hosszas keresgetés olvasgatás után döntöttem az izzók cseréje melett. Gyárilag Osram izzókkal szerelték de most kipróbáltam más márkát . Hellára esett végül a választás mert jókat olvastam róla mind élettartam mind fényerő szempontjából.
Meg is rendeltem az Unixtól .
csere a következő képpen megy .
- Kábeleket lehúzni
-Trafót elfordítani és félre billenteni.
- 3DB műanyag fejű csavar kicsavarása . Ezután lejön az izzót a víz ellen védő burkolat.
-Én pl széthúztam a trafót így ki tudtam venni egybe így már viszonylag könyebb volt a csere.
Miután kivettem a régi izzót jött a meglepetés. Még gyári izzók voltak benne !! azaz 15 évesek. DOT szám alapján. nem csodálom hogy besárgultak ennyi idő után. Ha a Hella csak fele ennyit kibír is elégedett leszek.
Leírva egyszerűnek tűnik a csere de azért a valóságban nem igy megy. :)
CSere után jött a próba , és tetszik a látvány nagyon szép kékes fehér fénye van.
Hella Standart 4300K D2S izzó : 8600 Ft / db Unixos kedvezménnyel :) :)
Km: 254.455







- életkor: 249 nap
- km óra állás: 28.578 km
- össz. menetidő: 400,92 óra (16,70 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.739,85 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,87 Ft/km
- átlagos napi futás: 114,77 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,71 %
