Blog
Tisztelt Alfás Tagok, Tisztelt Alfa Amore Fórum!
Elváltam szeretett kocsimtól, ami vegyes érzelmeket hagyott maga után.
Megosztanám veletek azt a pár sort amit a Totalcar.hu ra írtam véleményként a járművemről.
" Imádni valóan gyűlölöm!
Szeretni és gyűlölni lehet egyszerre!
A gyártás során majdnem az utolsó darabok közül kikerülő, egy 2007-es évjáratú, 20 szelepes, 185 LE-s 166-os Alfa Romeóról fogalmazom meg gondolataimat.
Szép forma, nagyon tetszetős beltér, kitűnő kényelem, nagy csomagtér,stabil menettulajdonságok, hatalmasan jó fékek, maximális komfort a beltérben, nem egy átlagos megjelenés és bivaly erős 185 LE-s motor, 380Nm nyomatékkal már egészen alacsony fordulaton is, amit aztán szó szerint kordában kell tartani, mert különben könnyen jön a bírság.
Jó fogyasztás, országúton: 4,5-6,5 között, városban 5,5-8,5 között. A menet sebesség meghatározó, illetve városban az araszolás ideje.
Imádja a család és imádom én is! Ha... és most jön az apraja ami megmérgezi a szeretet.
Bosszantóan sok elektromos probléma, kicsik de ott vannak és váratlanul jönnek elő, többségében kontakt hibák. Így aztán hol ez hol az nem működik.
A korán kikopó bőr, ami nagyon szép fiatalon, de a farmernadrág erősebb nála, elkoptatja. De a kormánybőr is hamar elkopik.
A drága alkatrészek, és tartozékok. Sajnos az utángyártott alkatrészek NAGYON silány minőségűek, beépítés után kevés bírja az egy év strapát.
A magyar utak, de különösen Budapest útjai kegyetlenül megviselik a futóművet, különösen az elsőket.
Itt közzé tenném, hogy az üzemanyag árakba beépített útadóról már elfelejtkeztek az illetékesek!
Csak romlik az utak állaga, az üzemanyagárak meg változóak, de rendszerint drágák, volt már 400 Ft felett is, és akkor is rosszak voltak az utak!
Ezt a kocsit kimondhatjuk: NEM az elhanyagolt kátyús, SOHA SZINTBEN nem lévő aknatetővel teli tűzdelt pesti, illetve nem a magyar utakra készítették!
Most jön amiről a jármű és készítői nem tehetnek: a magyar mentalitás!
Kinyitja az ajtót, bumm lecsapja a szomszéd kocsi oldalát, sebaj, amivel lecsapta az nem érték a másikhoz képest! Nem tud tolatni? Esetleg csak kényelemből nem néz hátra, és megnyomja a másik kocsi lökhárítóját! Nem gond, amivel meglökte azon fényezetlen lökhárító van, azon nem látszik, a többi meg nem érdekes, mert nem látta senki az eseményt.
Borzasztó keserű gondolataim vannak ezekről az emberekről, mert bizony a jármű szépségét, megjelenését teszik tönkre névtelenül sok kis apró eseménnyel. A rendbehozatal gondja meg ott marad a tulajdonos nyakán.
Egy fényezés nem olcsó, ha elkészül és eladásra kínálja az ember a járművét a vevő rögtön azt látja, hogy - mért fényezték le, talán mert törött volt?
Nem! Csak az emberek nem vigyáznak egymás értékeire. Nincs tisztelet a másik jármű megóvása iránt, nincs becsület már az autósok közt egymás iránt.
Elváltam járművemtől békében, sajnáltam, a családom tagjai közül szó szerint megsiratták néhányan.
Talán soha nem lesz ennyire jó kocsim, ami a nagy motor ellenére ilyen jól fogyasztott, ilyen erős, és dinamikus volt, ilyen masszív karosszériával rendelkezne, és a szerviz igényessége sajnos ilyen nagy lenne. Egyszer hagyott cserben, de akkor is az után gyártott alkatrész silány minősége és annak meghibásodása volt az ok."
Bízom benne, hogy gondolataimmal senkit nem sértettem meg, és azzal a realitás talaján maradva korrekt értékelést nyújtottam.
El el fogok ide látogatni, hiszen fiammal azért még tovább is Alfás maradok!
Baráti üdvözlettel,
Földvári Gábor, Föcipapa
Reggelente indítás után rendszeresen nem megy egy pár henger, durrog is, egyenetlenül jár a motor. Ha bemelegszik, akkor már rendben van. Próbaképpen ránéztem a légmennyiség mérőre. Hát valami "noname" darab van benne. Több, mint valószínű, hogy ez lehet a hiba forrása. A saját és más tapasztalatai is azt mutatják, hogy sajnos csak a gyári Bosch jó. Úgyhogy csere. Még jó, hogy olcsó... Aztán utána a biztonság kedvéért ránézek a lambda-szondára is...
Kicsit eltolódott az esedékes olajcserém, mert már az előző óta 12500km-et is megtettem. Szokás szerint átnézte a szerelő a kocsit és kicserélt még pár dolgot:
- Féktárcsa porvédő
- Fékolaj
- Levegőszűrő
- Olajszűrő
- Pollenszűrő
- Klímatisztítás
- Olajcsere
- Felső lengőkar szilentek 4db
Vettem habos klímatisztító spray-t, mert elég cudar szaga volt a klímának. Pollenszűrő kivesz, cucc befúj, vár, vár, klíma beindít és kész :-)
Most egész friss illat lett a kocsiba. Remélem jó sokáig így marad.
Még el kell vinni a szerelőmhöz a kocsit ellenőrizni a gázszintet, mert szerintem nem fúj olyan hideg levegőt, mint régebben.
Km állás: 182.796km
Sajnos sok időm nincs írogatni, de március óta pár ezer Km lement közösen a GTV-vel.
Ebből kb. 2600 Km -t egy Dubrovniki nyaralás fűszerezett.
Eddig tapasztalt hibák:
- nyaralás indulás napján megmakacsolta magát, nem indult csak tekert, akku csere megoldotta
- belső levegőkeringetés lamellája időnként beragad zárt állapotban, a várható munka miatt inkább nem használom
- hátsó lámpám beázott, ezáltal a csomagtartó is, jelenleg szilóval tervezem javítani, mivel megvan a felső oldalon a rés ahol bejuthat a víz
- kóros vibrációk előröl, jobb féltengely törődésre szorul, úgy néz ki mind a külső, mind a belső (köztes) csukló oda van
- alul a bölcsőnél található merevítő lemezt kiszedtem, a szilentek szakadtak ennek javítása folyamatban
- váltótartó bak cserélve lett, a régi nagyon puha volt
- rugalmas szívócső a fojtószelepház előtt szakadt, de a Power tape egyenlőre bírja, szerintem szilikon cső kerül oda
- időnlként 2000rpm körül valami zörög a motor környékén, én a benzingőz tartály szelepére gondolok, a Mareámban hasonló kelepelő hangja volt, pici gázpedál mozdításra elhalkul, amúgy szép hangja van a motornak
- fogyasztás szuper, város 10 körül, nyaralás 8 alatti
A mindennapokban is használtam, hát tényleg nem praktikus, óvatos parkolás, aggódó kockázat elemző parkolóhely kiválasztás, alig beférő laptop hátizsák+szerszámos táska...De a vezetés feledteti az előzőeket:)
Ja olaj fogyasztás mint kényes téma: 6000 Km után kb 4 dl ment bele a max szintig


A vezető oldali díszküszöb kicsit csálén állt már, így levettem.
A bolhaházak voltak szétrepedve, azokat kijavítottam.
A minimális felületi rozsdákat lekezeltem plusz kapott a küszöb egy kis üregvédőt is.
A csavarokat pedig lecseréltem újakra. Hamarosan a másik oldal következik.


