Blog
Megadta magát. Felújításra került.
232.000 Km
Végre egy "tuning és extra" bejegyzés, még ha csak két soros is. Laci barátom adott egy kis sárga fóliát, fel is dobta a ködlámpákra. Mivel már sötétedéskor csináltam nem lett valami látványos, kíváncsi vagyok rá nappali fényben.





Változott a terv. Az éjjel nagy vihar volt, reggelre a viharos szél meg is maradt. Az időjósok szerint a nap folyamán az ország közepe felé tart az eső. Ráadásul a Spiderre is ráfért volna egy takarítás, úgyhogy ő maradt itthon, mi meg a Giuliettával indultunk Siófokra.
Az eseményről csak annyit, hogy pont olyan, mint amilyennek egy Alfás találkozót el tudok képzelni.
Ja nem, több is annál, mert a sok finomság (szendvics, kávé, üdítő, jégkrém, pizza, süti) csak a ráadás.
Hazafelé átléptük a 29.000 km-t.








A régi kormányomon nem tetszett a sivár feketeség. Van egy ismerős bőrös Maglódon, részletesen elmondva neki hogy mit szeretnék elkészítette az alábbi remekművet. Nem ugyanaz az árnyalat mint a Momo piros, de nekem tetszik. A kézifék- és váltószoknya is valódi bőrt kapott megfelelő varrással. Plusz pont, hogy a kormányon lévő nyomógombok a legutolsó széria süllyeszett verzióját kapták, igy remélem tartósabbak lesznek mint a seperc alatt elkopós korábbiak.


Kicsit elégedetlen voltam az autó menettulajdonságaival. Nem is az erejét keveselltem, hanem a gázpedál-karakterisztika volt nagyon nyugger. Letapostam tövig, aztán egy másodpercig gondolkozott, mire elkezdett volna húzni. Megkerestem Manky-t, akiről itt már mindenki ódákat zengett. Elmagyaráztam a problémám, de sok szót nem kellett vesztegetnem, tudja a dolgát. Egy már kipróbált és bevált gázpedál-térképet töltött a gép agyába. Ezen kívül 1-esben és 2-esben is jócskán megemelte a nyomatéklimitet. Padlógáznál szintén emelete a befecskendezett üzemanyag mennyiséget és 1,7-ről 1,8-ra növeltük a turbónyomást, így 170-ről valahova 200 ló körülire nőtt az ereje .
Mintha új autóban ülnék. Letaposom a gázt és a kocsi ugrik, mint egy gazella. Előzésnél nem kell sokat gondolkodni. Eddig 2x is meg kellett gondolnom, hogy bele merjek-e menni egy manőverbe, ha jöttek szembe. Most viszont, ha 200 méternél messzebb van a szembejövő, akkor nem kell izgulni, ki lehet csapni az orrát és csak taposni kell. Az eddigi legjobb dolog, ami ezzel az autóval történt, amióta nálam van...
SELENIA WR Diesel 5w40 motorolaj 5liter - 13 700ft
ALCO olajszűrő - 750ft
olajleeresztő csavar - 500ft
km: 180 163
Cserélve a jobb felső lengőkar és a kiegyenlítőtartály. Később még a hátsó stabilizátor rúd szilentezése jön.
Lengőkar (Lemförder) 17k
kiegyenlitőtartály: 6k
szilentek hátra: 6,8K
support:8,5K
Km állása: 168188km


Kicseréltem a tompított fényszóró izzóit. Szép kékes fehér fénye van. Majd sötétbe kiderül hogy vizsgázik.



Útközben egy nagy csattanásra lettem figyelmes. Megálltam, körbejártam a kocsit, de nem láttam semmi problémát, így tovább indultam. Egy pár km múlva arra lettem figyelmes, hogy huzat csapja meg a tarkóm. Hátra pillantottam és láttam, hogy szép lassan csúszik le az ablak... itt már tudtam miről lesz szó. Hazáig kiékeltem az ablakot. Vettem is egy felújító szettet, de szetszedés után kiderült, hogy kicsit nagyobb a baj, így vennem kellett egy komplett szerkezetet motor nélkül. Wintek márka mellett döntöttem mivel ők is olaszok. Ránézésre minőségi termék, tökéletesen passzol és teszi a dolgát. :)
Váltókulissza beszerelve, lógás zéró.