Blog

>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2015-01-13

Néhány hete indításkor nehezen mozdította meg a motort az önindító,hétvégén leszereltem és elvittem felújításra. Cserélni kellett a komplett középrészt és a szénkeféket szénkefetartóval. A felújításnak köszönhetően megszűnt az indítást követő nyikkanása is ami amióta nálam van megvolt.
Önindító leszerelése elearn szerint alulról szükséges, de a webastó miatt nálam ez nem járható. Felülről az kartergáz leválasztó vákumdob,izzító relé és a gázolajszűrőház leszerelését követően(csövek maradtak csak félrehajtottam) hozzáférhető volt és felfelé ki is jött könnyedén.

 
>> SzervizMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2014-12-04

Motor Control System Failure.
A megoldás még folyamatban van.

 
>> Tuning és extraMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2014-12-09

Elkezdtem a teljes ledesítést kívül-belül.

 
>> SzervizMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2014-12-11

A régi már nagyon bematult és a belső rész se volt tökéletes így a teljes csere lett a megoldás.
A művelet 1 óra alatt elvégezhető egy kis szerencsével.

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2015-01-10

Még nyáron történt,hogy egy kavicstól berepedt a bal oldali ködlámpám.Most jutottam el bontóba,ahol vettem egy másikat. Azt mondták 159-be való,de a régi kiszerelése után szembesültem a ténnyel,hogy nem azonos a kettő.A bontott búrájában nincs az a lépcsőzetes forma, ami által pont illeszkedne a takaró króm gyűrűbe.De ennek ellenére beszereltem,majd úgyis veszek párban újat .Ideiglenesen jó lesz.

 
>> EseményJupiter155 // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2015-01-12

Egy szimpatikus fiatalember ma elvitte. Remélem, legalább olyan jó gazdája lesz, mint én. (Jobb lesz, tudom).

 
>> Szervizligoth // Alfa 147 T-spark 1.6 Distinctive // 2015-01-12

Bizonyára sokan jártatok már úgy, hogy a motorháztetőben lévő zár bovdenje megszakadt.
Na velem ez történt. 2 szerelőt jártam meg vele, mind a 2 szerelő vállát rángatva mondta, hogy nem tudja mit is csináljon.
Fogtam magam, hazamentem és nekiestem.

Úgy gondoltam, hogy ha már nem tudok a kocsi alá feküdni, megoldom máshogy a témát. Kiszereltem a lökösben lévő hűtőbordát. Pontosabban a jobb oldalit. A hűtő fölött ott virított a zárszerkezet. Láttam 2 csavart, a 3. pedig eltakarta a nyitó kar.
A 2 csavart sikerült kicsavarnom, habár szenvedtem mire megtoldottam a csavarhúzómat. :) Szóval 2 csavar levéve, stimm. A 3. csavarhoz úgy fértem hozzá, hogy egy picit felnyitottam a motorháztetőt. Nem kell feszíteni, erőlködni, ameddig engedi, addig nyissuk. Kivillan a 3. csavar, azt is le kell csavarni és láss csodát, a motorháztetőt kitudod nyitni. Igaz, a zárral együtt, de legalább felnyitottad.
Ezután visszaszereltem a helyére, új bovdent kötöttem be és azóta is prímán működik. Az elszakadt bovden már kicsit korrodált volt.
Remélem tudok azoknak az embereknek segíteni, akik nem tudják hogy kezdjenek neki ennek a műveletnek. Nem kell törni, zúzni semmit. :)

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2014-09-21

Már korábban is gyanakodtam, hogy valami nincs rendben az első futóművel. Erről ezen a héten meg is bizonyosodtam, mert egyre rosszabbul kanyarodott a kicsike és a bal elejétől igen rusnya hang tört be a fülkébe, mindemellett a fék sem mutatott csúcs formát, nemhogy nem harapott, de már csak lassításnak lehetne nevezni. Eljött a vasárnap, gondoltam ennek fele sem tréfa, lássuk a medvét! Bal (jobb) első kerék le... de ami ott fogadott ezek után... :(
Beszéljenek a képek...
Természetesen azonnal be a placcra és bakra és kezdődhet a gyógyítás! :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-01-10

Már nagyon zavart, hogy a motorháztetőt nem tudom rendesen kitámasztani, merthogy a kitámasztó műanyag alkatrészei eltöredeztek és a géptető felnyitásakor az egyszerű kiakasztom mozdulat helyett mindig kellet kicsit bohóckodni a karral... DE ennek most vége! Az Autóház Budaörsnél beszereztem a gyári új alkatrészeket, melyeket egy perc alatt a helyükre pattintva, csodásan működik a géptetőkitámasztás. :)

>> SzervizFisher // Alfa 164 V6 Turbó // 2015-01-12

Ma ránéztem a 6 -os hengerre ami nem megy... Hát nem csoda, a gyertya tele volt olajsárral és friss olajjal is! Kapott egy újat, de nem sok reményt fűzök hozzá! Bár elindult minden henger és a turbó is elkezdett tölteni, de annyi olaj van vagy lerakódva a turbóban és a kipufogóban vagy a hengerbe megy annyi olaj, hogy brutálisan füstöl kéken. Kiváncsi vagyok mikor hal meg ez a gyertya is... Majd ahogy időm engedi nyomozok honnan kaphatja. Addig meg ez van!