Blog

>> EseményBpali // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2014-04-06

Halihoooo!

Jó ilyet látni....

 
>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2014-04-05

Eljött az idő, az olaj+olajszűrő+fagyálló cseréjére. Ismét leszereltem a tágulásit és pár darab dunai kaviccsal és ecetes vízzel félig töltve, kézzel rázogatva kitisztítottam belülről a vízkövet. Eneos 5W-40 olaj, CHAMPION szűrővel ment bele, ismét sikerült a kisebbet vennem :(.
Sajnos levegőnek néztem a levegőt, légszűrő pollenszűrőt elfelejtettem hétvégére megvenni. Így jobb híján holnap neki állok a Selespeed finomhangoláshoz egy laptoppal
134757 Km

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-04-05

Még két hete kivágta a 40A biztit a fűtő ventilátor, ekkor lettem figyelmes arra, hogy fogy a víz a kiegyenlítő tartályból, majd a nyomozgatás után lett meg, hogy bizony a hűtő lyukas.
Tegnap sikerült vennem egy újat, ma pedig rászántam magam, hogy kicseréljem, csak annyit, hogy macerásabb mint gondoltam...
Közben visszaraktam a hagyományos izzókat a ködlámpába a xenon helyett, valahogy már nem tetszett, hogy olyan lassan melegszenek be...

>> AutóápolásPublic Enemy // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2014-04-05

A mai nappal felkerültek az autóra a gyári "TI" kerekek 225/55x17 Michelin Latitude HP Tour nyárigumikkal. A Crosswagon felnik jobban tetszenek, de azért így sem zavaró az összkép. :-)) Mivel délelőtt a környék összes földútját keresztbe-kasul bebarangoltam, így ráfért a kocsira egy alapos kézi mosás.

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-04-05

Ma nekiálltam a múlt héten megjavított üléspárna cseréjének. A szivacsot kipótoltam Shadin159 Cartárstól kapott másik üléspánából amit palmatexel ragasztottam rá, majd egy erős szövettel fedtem be, amit szintén ráragasztottam. Az ülés kiszerelése: fejtámlát kiszedni, ülést előretolni, támlát előrehajtani, a biztonsági öv ülésre csatlakozó részén a kis fedél leszedése után a rögzítő csavarját kitekerni, az ülés alatti műanyag burkolat eltávolítása után az elektromos csatlakozót bontani, végül a sínekben lévő 2db csavar kiszedése után kissé előre billentve kiemelhető az ülés. A kárpitot lefejtettem a szivacsról amihez el kellett csipkednem a rögzítő gyűrűket. Ezek helyett vettem D14-es függönykarikákat itt:Szögker. Ha már a kezembe került a kárpit, akkor itt volt a ragyogó alkalom a tisztítására úgyhogy azt is kimostam, az összes leszerelt fedéllel-burkolattal-fogantyúkkal együtt. A kárpit száradása után visszaszereltem mindent. Kb 3 óráig tartott a nettó mukaidő. Nagyon örülök hogy megcsináltam, mert megint van oldaltartása az ülésemnek. Valami ilyen lehetett újkorában is :-)

>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2014-04-05

Még tavaly Novemberben volt egy futóműállítás,mert még mindig a belső futófelületek koptak erősen a gumikon. Felkerültek a nyári kerekek,előre új gumikat kapott( Barum Bravuris 2)-t .Lecseréltem a motorolajat,( Selenia WR 5w-40) olajszűrőt( Mahle ) levegőszűrőt( JC Premium) a váltóolajat (Selenia Matryx).A tavalyi fékcserekor beépített Ferodo SL betétek fékhatásával nem voltam elégedett,ezért kapott ATE betéteket,

 

Rá is fért már, no meg lassan VTT is lesz, és hát valahol szivárog is az olaj (vagy valamelyik folyadék), aminek sürgősen utána kell járni. Tiszta motornál ez könnyebb.
Szóval meg lett mosva...hát enni lehetne róla.

UPDATE: 2014.04.10.
Olajszivárgás oka: az olajleeresztő csavart erőből meg kellett húzni.

 
>> SzervizAron // Alfa 33 1,5 QV // 2014-04-05

Mai jótétemény az ablaktörlő intervallum működésének rendbetétele volt.
Egész telet végiggyakoroltam, hogy pont alapállásban, vízszintesen állítsam meg a törlő lapátokat, de mától ezt is az "elektronika" végzi.
Relé ellenőrizve, csatlakozó saruk megrenoválva, működtető motor és áttétel és érintkezői megtisztítva, újra zsírozva.
Tulajdonképpen annyi volt a probléma, hogy a három pozíció érintkező középső tagja jelentősen kopott és nem érintkezett a felgyülemlett "dzsuva" miatt is.