Blog

>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-04-11

Sajnos nem folytatom tovább a terveimet. így ahogy van ál már 1-2hete. az összes kedvem elment az egésztől. sok elemet kéne fenyezni.Talán 1x vissza jön a kedvem vagy nem

 

Nekiálltam a szelepfedél tömítés cseréjének. A feladat nem túl bonyolult:
- felső fedél le,
- trafósor ki,
- kartergáz csöveket lehúz,
- fedelet leszed,
- fedelet kitakarít,
- új tömítést felrak (én a fedélre tettem, mert a vágatban szépen megáll).
- Fedelet visszacsavaroz. A szervizkönyv alapján a meghúzási nyomaték: 10-13 Nm. 10-re állítottam be a kulcsot, de ez is soknak tűnt, úgyhogy csak érzéssel húztam meg, mert mindenhol azt hallottam, hogy könnyen törik a fedél.
- Most várok egy napot, hogy után húzhassam a csavarokat.
- Másnap csavarokat utánhúz (egyet lehetett)
- Trafósor visszarak.
- Fedél vissza.
- Sört bont :-)

 
>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2014-04-10

Ki lett cserélve a jobb hátsó kerékcsapágy, végre nem búg. Valamint cserélve lett a váltó feletti kuplungmunkahenger.

Megjött az olajcsere szett Erhard 242 től.Köszi neki a gyors postát!Hétvégén,ha az idő engedi minden a helyére kerül.

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2014-04-09

Ma emelőre tettük az autót és alaposan átvizsgáltuk, felmértük az állapotát.
Diagnózis: mindkét első felső lengőkar megérett a cserére, valamint a stabilizátor sajnos elkopott. Hiába cseréltük a szilentet, az előző megette a rudat, bár ez most még nem égető probléma.
Szóval a kopogás, amit már egy éve hallok és egyre erősödik, vsz a lengőkarok miatt van.
Április végén kiderül. Az olajcserére is akkor kerül sor.

 
>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2014-04-05

A téligumik lecserélve nyárira.
km: 190500

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2014-03-02

Az utolso hazauton eszre vettem hogy nem spriccel aminek spriccelni kene.Nemi meregetes utan kiderült moso motorja adta be a kulcsot.Mivel ujfent vissza kellett indulnom ablakmoso nelkül szivas lett volna,igy gyors megoldast kellett talalni.
A megoldast Dévid cartärs szolgältatta.Neki volt egy a regi TS eben elfekvöben.Igaz a hätsoablak moso miatt nemi elteres volt,plusz letört a nyomo oldalrol a kis csöve,de mivel a fiatalemberrel nem ismerünk lehetetlent, es Mac Gyver en nöttünk fel igy ez nem jelenthetett akadälyt.Nemi mókolas utän mär ment is a helyere.Elöbb utobb viszont szereznem kell egy hätso ablakmososat,de egyenlöre tökeletesen megfelel hacsak az elsöket mossa.
Dévid barátomnak ezuton is köszönöm a házhoz szallitast!

 

Felkerültek az új gumik: Continental Sportcontact 5
Mentünk is egy 50 km-es kört.
Az első meglepetés volt a csend. A kopott Michelineknek már volt rendesen hangjuk, főleg a pofont kapott jobb elsőnek. (vub-vub-vub) Bár tuti, hogy sokkal halkabb a jó Michelinnél is. Újra hallani a turbó finom hangját :-)
Tapad ahogy kell.
Szóval eddig tetszik.
Óra állás: 132.151 km

Az előző Michelinek 30.888 km-t mentek.
A gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t.

update 2014.04.10.
Ma mentünk 100km-t, nagyrészt szakadó esőben. Továbbra se lehet panaszom.

 
>> EgyébRicsi 147 // Alfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2014-04-09

Ma kaptam meg az ajándékaimat, tökéletesen eltalálta a bnőm, hogy miket szerettem volna :)!

 
>> Tuning és extraSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2014-04-09

Idegesített, hogy az eddig garázsban dédelgetett Barracudák nem lehetnek kocsim ékei (legalábbis menet közben kevésbé praktikusan), ezért vettem gyorsan 4 gyári felnit, amiért ugyan nem vagyok oda, de tuti jók lesznek méretben.

Közel sem olyan állapotúak, mint amilyenre a Barrák avanzsálódtak, de az árukról legyen elég annyi, hogy naivan megkérdeztem, hogy 1 db vagy a szett ennnyi? Kiderült, hogy a szett, így mentem is tegnap Lábatlanba értük.

A négyből kettőt kell görgőzni, már csinálják is. Egyelőre jó lesz nyárra, aztán meglátjuk.