Blog
Ma korán ébredtem ezért kitakarítottam és lemostam eLeNoRt.Holnap még kap belül egy kis műszerfal ápolót.



Mivel régóta szerettem volna automatikusan sötétedő belső tükröt a kocsiba de gyárilag nem volt benne, vettem egyet bontottan ami tudja ezt az opciót. Sajnos gyárilag a kábelezés hiányzik a kocsiból ezért ezt is ki kellett építenem a biztotáblától kellett gyújtás 12 V-t hoznom. 3 vezeték megy a tükörbe erre elég nehezen de rájöttem melyik melyik. A Fekete a ground, a sötétzöld a 12V és a sárgára ha tolatólámpa vagy belső világítás jelét kötjük akkor kikapcsolja az auto sötétedő funkciót. Mivel a szélvédőn a felfogatás nem egyezik meg az enyémmel, kívülre borítót kellett gyártanom és belül is akad egy kis rés bár nem látványos.



Mivel tele lett a tököm, hogy az útviszonyok miatt teljesen sáros a kocsi oldala azt gondoltam felpróbálok egy sárfogó gumit előre. A gyári több mint 20000 Ft lett volna de sikerült egy egész pofás utángyártottat találnom 2000 Ft-ért majd meglátjuk mennyit takar ki :D

Elkezdett csúszni a kuplungom először 6-ban azután 5-ben és 4-ben is. Nem volt más megoldás, teljes kuplungfelújítás! Nem maradhatott a lendkerék sem bár még jó volt, nem volt kedvem 1 év múlva újra szétszedni. Tehát kuplung szerkezet, tárcsa, kinyomó és kettőstömegű csere. Ha már szét lett bontva teljes első fék csere is.
Km óra állás: 217000 Km


Mivel már nem mai gyerekek a felnik...a sós lé pedig eléggé kikezdte már őket, eért úgy döntöttem megcsiszolom szépen és kap valami szép színt! Fekete-fehér volt az első verzió, de a fényező akitől vettem a festéket pont nem tudott adni feketét mert elfogyott neki, ezért vettem csak fehéret! Mit ne mondjak, nem bántam meg! Örülök, hogy csak fehéret tettem rá, ráment 1 hét csiszolás és egy egész hétvége míg megfújtam, mivel nem vagyok valami gyakorlott de számomra az eredmény szemet gyönyörködtető! íme a képek! :)







Kihasználva a tavaszi napsütést átkerültek a nyári papucsok és visszakerültek a plüss szőnyegek is! Nem indult zökkenőmentesen a nap mivel az akku lemerült így először azt kellett életre keltenem még szerencse, hogy nemrég vettem a Lidlben egy kompakt töltőt ami pár óra alatt megoldotta a problémát. A vezetőoldali szőnyegbe sikerült a helyi szőnyeggyárban kicseréltetni a koptató betétet sőt még kaptam egyet tartalékba is!




Ki lettek cserélve a hátsó lengéscsillapítók és rugók. Mindegyik Monroe márkájú. Továbbá a hátsó stab. rúdnak lettek a cserélve a stabilizátor pálcái.
Az eredmény nagyon jó lett, nagyon stabil kocsi és magasabb is lett hátulja, sokkal jobb érzés vele most menni nagyon jól veszi fel a úthibákat. Lehet az elsőre is majd beruházok.
A szerelésért köszönet Csörinek !
km: 190900
A jobb hátsó sárvédőnél is hagytak utómunkának valót a szakik, de mondjuk ott árnyaltabb a helyzet. Amikor elvittem hozzájuk, akkor mutattam, hogy az ajtó által takart élnél belül levált a védőréteg és rozsdás, ezért kezeljék le. Meg is tették, de ugyanolyan minőségben, mint a bal oldalt. Igaz, felcsiszolás után látszott csak, hogy itt nagyobb a baj, mivel itt két lemez van egymáson és a belső belülről rohad, ezt ki kell vágni és cserélni kell. Ezt nyilván nem oldja meg a felületi kezelés, amit csináltak, csak azt nem értem, hogy miért nem lehetett szólni, hogy figyu, az ott nagyon oda van... No, mindegy..
Találtam a környéken még pár helyet, ami aggasztó (ez nem a szakik hibája) és, amire sajnos ez a kezelés nem fog tudni tartós megoldást nyújtani, de legalább láttam mi a helyzet és, hogy ezen a részen mekkora a probléma, amit orvosolni kell.
A bal oldal pedig megkapta a 2. réteg alvázvédőt.






Tolatásnál végighúztam a jobb hátsó felnit (lemezfelni) egy padkán. Azóta enyhén balra húz a futómű, már 30-40 nél is elhúz ha elengedem a kormányt, 90-nél pedig érzem, hogy ellen kell a kormányon tartani, illetve 180-nál elég erősen remeg az egész autó (előtte 210-el is gond nélkül ment). Egyik napra beszervezek egy centírozást, majd guminyomás ellenőrzést/ráfújást, és egy futómű beállítást is.
A sárvédőm pedig szanaszét van rohadva (így vettem a kocsit). Valószínűleg sérülhetett, mert semmi más nem rohad a kocsin (egy halvány rozsdafolt se sehol). Megpróbálta a volt gazdája lecsiszolni, újrafújni, de elég igénytelenül néz ki, a festék felhólyagosodott/lepattogott és csupa rozsda ugyanúgy. Szerencsémre a bontóban találtam egy ugyanilyen színű 146-ost, amin hibátlan a sárvédő. 7000-ért megkaptam. Hétfőn fel is kerül a helyére, a régi pedig kuka.