Blog
Tegnap hazaértem és már az asztalon várt GT cartárs csomagja. Tele volt minden
finomsággal. Köszi mégegyszer
Akkor jártam utoljára szervízben, amikor az előző bejegyzést írtam:) lekopogom, nagyon jó is így, hogy nem megy szét Lia alattam:) Nyilván olajcsere megvolt.
Most viszont Zé kollégához elvittem, mert a bal hátsó csapágyam nagyon búgott, és mivel a 200ezer km-t lassan elérem, időszerű volt egy nagyobb szerelés.
Elhatároztam, hogy műszaki és esztétikai javítgatásokkal ajándékozom meg magamat.
Zé kollégánál az alábbi javítások voltak meg eddig:
- vezérműszíj, feszítőgörgők, és ami még ehhez tartozik
- olajcsere, szűrőcserék stb.
- kézifékkötelek cseréje
- hátsó féktárcsák, betétek,
- műszerfal háttérvilágításának cseréje, már volt pár, ami kiégett
- légzsák visszajelző kiüttetése
A lengőkarok rendben vannak, a lengéscsillapítók még jól bírják.
Ami még hátra van, az inkább már esztétikai javítgatás, szépségápolás:
- első embléma csere
- első szélvédő csere
- ablaktörlők cseréje
- kormány, sebváltó és kézifékkar újra bőrözése
- polírozás
- kárpittisztítás
- új szőnyegek, mert a meglévők már elszakadtak nagyon
- kavicsfelverődések eltüntetése
- és esetleg új felnik:)
a legfontosabb persze a műszaki rész volt. Az már rendben van, remélem, hogy újabb 80000 km-t tudok majd menni vele minden különösebb probléma nélkül:)
Kézzel felpolíroztam a vasat, szebb lett, de nem vagyok elégedett. (Folyékony Turtle Wax-al.)
A bőrápolást is megcsináltam, AutoGlym-es termékeket felhasználva, tudom ajánlani mindenkinek, profi cucc, gyönyörű lesz tőle a bőr!!!.
Először lemostam a bőrt (csak puhán, gyenge mozdulatokkal szabad törölgetni, ellenben a festékanyag is lejöhet) utána jött a bőrbalzsam, 48 kell, amíg a természetes illóolajok beivódnak a bőrbe. Nem lesz síkos utána az ülés.. Mikroszálas kendőket használtam. Nagyon megérte.
Hőálló (650 fok) ezüst spray-el lefestettem a leömlők előtti hővédő lemezt.


Sajnos úgy alakult, hogy kerek 5 hónapra eltiltottak a vezetéstől, ezért hétfőtől le kell tennem az autót. Tétlenkedni nem fogok, szét lesz szedve és ami eddig zavart, de nem foglalkoztam vele, meg lesz csinálva.
Menet közben leállt az autó. What a függetlenállamokközössége? Laptopra fel, hátha kiderül valami. Nem derült ki semmi. Ötletelés, agyalás, szervíz. Jeladók csereberélgetése, immora gyanakodás, ötletelés, stb. Még mindig nem indul. Na akkor bontás. Porlasztók kivétele, elküldés bemérésre. Hoppácska, megvan a hiba: porlasztó. Beállva. A comp meg letiltotta az egész miskulanciát. Nos, akkor adjunk neki: tank levéve, kipucolva, tápszivattyú szűrője kipucolva, új gázolajszűrő, bontott porlasztó. És ha már költekezünk, új légmennyiségmérő, mert a comp nagyon sikítozott, hogy nem jó.
Most már újra elkerreghetünk a lemenő nap fényében...
Köszönetlista:
Warbi barátomnak az ötletelésért és biztatásért, a nyomásellenőrző kábelért és a türelméért!
Balázsnak és Gábornak a közreműködésért!
Ferkének a porlasztóért!
Erhardnak a LMM-ért!
Pár kép:
1: diagnosztika+leégett fej :-)
2: tank lent
3: jó az öreg a háznál!



Régóta direkt szűrő van a kocsiba. Tisztítom, és így a Lmm nem megy tönkre. Mind ez azért van,mert az vettem ésre, hogy így sokkal-sokkal stabilabb az alapjárat. Gyári rendszernél folyamatosan fel-le ugrált. De nem is ezt akartam.
Ezt egy óra alatt csináltam, de még azért mókolok rajta. Ha motorból áradó melegtől próbálom egy kicsit leválasztani.



Beszart a vezető oldali, első központi zár. A probléma csak az, hogy vinném a kislányom pancsolni, a vasat meg nem lehet bezárni.
A vaterán találtam egy vadi új cuccot. Megvettem, és kértem a tulajt, hogy futárral küldje. Rendes volt a srác, másnap már kezemben volt a zárszerkezet, és egy óra matatás és be is szereltem.
A kulcsokat is szétkaptam, és féktisztítóval kitakarítottam a mikrokapcsolót. Olyan volt, mintha kátrányos lenne. Ez a nyomógomb, gumi öregedésével jár. Vágtam úgy kb egy 0,5*0,5-ös darab szövet alapú szigszallagot és a nyomógomb belső részébe beleragasztottam. Tettem bele így 2 darabot. Hát ezt előbb is megtehettem volna. Teljesen más nyomkodni a kulcsot. Van tartása a guminak, nem olyan puha, és nem kell keresgélni a kapcsolót.



Hosszas keresgetés után bukkantam rá erre a gyönyörűséges autóra Kecskeméten az Alfa szalon parkolójában. Szerelem volt ez első pillantásra. Amikor megnéztem sötét volt, és csak kb 15 percig tudtam nézegetni zárás előtt még, de rögtön tudtam, hogy Ő kell nekem. Hollandiából jött, még nem is volt honosítva. Következő héten vissza mentem már világosban és jól körbe néztem. Akkor már egy körre is elvittem. Ott, akkor eldöntöttem: MEGVESZEM! Természetesen próbáltam a kereskedővel szemben a póker arcot megtartani, így akkor még nem ráztunk kezet. Egyeztettünk még egy időpontot amikor is a szervizbe begurulva alá kukkanthattam. Megcibáltam itt ott amott, így a lengőkarokat is láttam, hogy szép lassan cserére szorulnak. Ez jó hír volt számomra, mivel már is volt egy jó alku alap a kezemben :P A szemle után le ültünk és meg kezdődött a "cigánykodás".
Végül is egész jó árban sikerült megegyezni. Jó boltot csináltam :) 2012. December 6-án el is hoztam az autót. Akkor már honosítva, nevemre iratva :)
Szervizkönyves amúgy. Az utolsó szerviz 250.00km-nél volt, én 259.000-el vettem meg.
A szervizből rögtön a gumishoz mentem, ahol a hozzá járó téli gumikat felnire szerelve rá is rakattam. Az alu felniket megtisztítottam és mentek szépen téli álmot aludni.
Azóta is tökéletesen muzsikál a gépezet. A legjobban a fogyasztásával vagyok megelégedve. Vegyesen klímával 4,8-5 liter körül mozgok vele.
Áprilisban át estünk egy komplett vezérlés cserén is. Megvétel óta már lassan 7000km-t tettünk meg közösen, eddig mindenféle gond nélkül! Aki azt állítja, hogy az alfa szar, vagy hogy sok km-el kocsit nem szabad venni, az idióta!!!
Csak jól meg kell nézni és nem a legolcsóbb leharcolt szarokat kell megvenni...
Ami még hátra van:
- Lengőkarok cseréje elől
- Szelepfedél tömítés csere
- Féktárcsák + betétek
- Elől nincs ködlámpa, ezt pótolni szeretném majd
- Ablakemelő gombok kicsit ki vannak kopva, idővel cserére szorulnak majd
Amin még gondolkodom:
- chiptuning
- kipufogó átalakítás, dobok kidobása a kukába :) ahogy azt ValeRossi46 159-esén láttam :)
Hamarosan otthon vagyok és akkor elkezdődnek a tervezett, és nem tervezett dolgok.
Tervezett dolgok közt van az összes folyadék, vezérlés, vezérlésmódosító, hosszbordás+főtengely szíjtárcsa, hátsó futómű hosszkitámasztó lengőkarok, cseréje. Motor ki-szét szerelése olaj fogyasztás okainak kiderítése, mérlegelés----->döntés (motorcsere vagy felújítás).
Nem tervezett dolog meg bármi más amire a szerelő azt mondja h cserés :)
Képek és adatok hamarosan.
Szombat éjjel a beerfeldeni akasztott emberek emlékhelyéhez indulva, 0:40-kor kettesben - mint mindig - éltük meg Ufival a kerek 40.000-dik km-t, éjszakai nyári vihar közepette Woodkidstől az I Love You-t hallgatva.