Blog

>> SzervizJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2013-07-15

Régóta hangoskodott a jobb hátsó kerékcsapágy, hát rászántam magam a cserére. Rengeteg helyen megnéztem, egészen 15e Ft- tól 40-50e Ft-ig lehet kapni, széles a paletta:) Végül úgy döntöttem tegyünk bele gyári alkatrészt, 32e Ft-ba került, bízom benne hogy megéri a dupla árat és tovább fogja bírni mint mondjuk egy Starline. A csere nem vett igénybe egy órát, hamar meglett.

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-07-15

Tavaly, amikor megvettem az autót észrevettük, hogy az egyik klímacsövön csöpög a klímaolaj. Azóta be sem kapcsoltam nehogy nagyobb bajt okozzak.
Így nyár közepére már nagyon megérett a javíttatása. A klímás megállapította, hogy egy gumicsőnél az alumíniumkönyök van elrohadva és ott engedi el a gázt.
Haveromnál pont volt egy ilyen cső elfekvőben tiszta véletlenül :D
csak JTD-é. És milyen egyszerű lenne az élet ha megegyezett volna a kettő de nem.
A felső része más volt. A kettőből csináltunk egyet hidraulikatömlőből. Jó lett, nem ereszt sehol.
Most már eltudom vidselni a nyári hőséget

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-06-01

205/55 R16 Sportrac 5 Giugiaro nyári is Vredestein ismét fel.

km180000

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-07-15

Most, hogy minden pénzem ráköltöttem arra, hogy a gyári BOSE hangrendszer megfelelő legyen kb. ugyanott vagyok ahol elkezdtem.

Örömködésem megszűnt amikor egy PROXY sorbarendezés után egyszercsak már nem működött a B&M Media Player része semmilyen konfigurációban.

Egy felesleges tatai kiruccanás után úgy döntöttem, hogy megvásárolom a BOSCH-tól a Blaupunkt MP3-as fejegység gyárilag felújított verzióját itt:

https://boschelectronicservice.eu/hu/termekek-szolgaltatasok/autoradiok/alfa-autoradio-939-cd-mp3_7646303316

Pénteken utaltam, hétfőn du. tettem be az autóba.

Piritutól származó MP3-as Clarion gyártmányú, kiegyensúlyozottabb hangképpel, kevesebb középpel és olvassa a CD-RW-t, de nem kezeli a B&M Media Player-ét ami ugyan szarabb minőségű, de kapacitása miatt praktikusabb.
A kecskeméti Bosch-tól vásárolt Blaupunkt, ahogyan droberto cartársé P&P módon helyesen működik. DE kicsit szegényebb hangképpel és CD-RW olvasási képesség nélkül...

Na mindegy, marad a Blaupunkt, megy a Bosch!

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2013-07-15

Felpattintottam 1 kis optikát a motortérbe, semmi több:-)

>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2013-06-23

Németországba való visszajövetel előtt rendberakattam a klímát is. Tisztítás és feltöltés + szűrő együtt 20.000 Ft.
A visszafele vezető úton kellett szembesülnöm egy másik gonddal. A klíma tökéletesen működött. Kb. 20 °C volt bent, miközben kint 30 felett. Valószínűleg egy felpattanó kavicstól elkezdett megrepedni a szélvédő. Jobb oldalon az aljától kb 20 cm-re egy mintegy 30 cm-es repedés lett Győr környékén. Megpróbáltunk még Magyarországon szerelőt találni a cseréhez, de Győr és Mosonmagyaróváron mintegy 14-15 szerelő és műhely közül senkinél sem volt raktáron szélvédő. (Még Rieglernél sem! Ők arra hivatkoztak, hogy régi típus.)
Klíma nélkül jöttünk vissza. Itt kint egy bontóban kaptam 60 Euróért. Még 25 Euróba került a ragasztószett. Vasárnap két lakótársnak köszönhetően 3-4 óra alatt kicseréltük.

 
>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2013-06-15

2013.06. 9-én kicsit hazamentünk. Ekkor vettem igénybe újra Csöri mester segítségét. Jobb első csapágycsere megszüntette a régóta meglevő és zavaró nyikorgást. Egy rugócsere a kuplungpedál visszajövésében segített. Ezenkívül a két hátsó kézifékbovdent valamint a hátsó tárcsákat és a fékbetéteket kellett kicserélni. Az első zárak beragadását valamilyen folyadékkal igyekezett megoldani. Ez utóbbi egyenlőre csak részleges megoldásnak bizonyult. Jobb a helyzet, de még nem tökéletes.

 
>> Autóápoláspedrobaa // Alfa 156 1.6 Twin Spark Progression // 2013-07-15

Sajnos ritka ronda állapotban voltak a visszapillantó tükrök tartókeretei, főként a bal oldalon, de már alakult a jobb oldali is. Ha már a hifi miatt széjjel kaptam az ajtókat és letörtem a belső tükörfedő műanyagok lábait (szerintem azt nem is lehet máshogy leszedni :), persze a pillanatragasztó csodákra képes - akkor helyrerántom a tükröket is. A cartársak javaslatára alapozva vásároltam csiszolópapírt, matt fekete fújós festéket és belevágtam a mókába. A tükrök leszedése és szétszerelése gyerekjáték, ez gyorsan ment. A csiszolást több fázisban csináltam először 80-as csiszolóval egy fúróba szerelt csiszolókoronggal, aztán adtam neki egy kis kromofágot, hogy a nehezen elérhető helyekről is levigye a cuccot, átcsiszoltam egy 180-as papírral és végül kézzel, egy nagyon finom 220-assal. A fújást vékony rétegekben, a rétegek között 10-15 perc száradási idővel csináltam egész addig, míg a várt hatást el nem értem. Szerintem egész jó lett. A tartósságot majd meglátjuk idővel...

 
>> Tuning és extrapedrobaa // Alfa 156 1.6 Twin Spark Progression // 2013-07-15

Már néhány héttel ezelőtt, bedobtam az előző verdámból megmaradt DLD ládát és erősítőt, azonban a várt hatást nem érte el. Dübörgött mint az állat, de semmi középmagas nem érkezett a gyári hangszórókból, így megérettek a cserére.
Alapvetően olyan 16,5-es szettet kerestem, aminek az ára nem lépi túl a fájdalomküszöbömet, de mégis értelmes hangzást lehet belőle kicsikarni. Túlzásban nem akartam vinni, ráadásul amúgy is csak a fejegységről hajtom őket (Kenwood KDC-W8531Y). Böngésztem a netet néhány napig, ami tetszett rohadt nagy volt és kiemelővel sem fért volna be, vagy drága volt. Mondom adok egy esélyt a Média Markt-nak, mert hülye azért nem vagyok :). Rohadt egy szerencsém volt, utolsó darab Pioneer TS-A171CI szett volt jóárasítva 21k-ról, 13-ra. Na ezen felbuzdulva meg is vettem és másnap be is ugrott a helyére.
Bár a beépítési mélysége alapján befért volna a gyári helyre, de eltökélt szándékom volt, hogy nem a gyári ráccsal, hanem a sajátjával akarom feltenni, mert kegyetlen jól néz ki. Ezzel adtam magamnak és segítségemnek néhány óra többletmunkát. Sok agyalás és próbálkozás után arra jutottunk, hogy a legcélravezetőbb egy forgácslapból kivágott gyűrű lesz, amivel pont annyit emelünk ki a tányérból, hogy a saját rácsával tudjuk felszerelni. A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok és a hanghatás is kategóriákkal javult.

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2013-07-14

Cserére került a főtengely szíjtárcsa valamint a két hozzá tartozó feszítő görgő, csillapítós feszítő ezelőtt 20.000.km-el cserélve-közvetlen megvétel után, az tartja magát hibátlanul. Szíjtárcsa Dayco, feszítők pedig SKF-ek kerültek bele. Egyúttal a váltóolajat is kicseréltem, hát ideje volt már, nálam még nem volt cserélve, előttem nem tudom mikor lehetett, mert rendesen fekete volt az olaj, pedig hajtómű olaj a váltóban nem szokott nagyon besötétedni. Castrol syntrax 75w-140 limited slip került bele, más lett rögtön a váltás érzése is.