Blog
AlfaCity-ről hazafelé az volt az érzésem hogy nem olyan jéghideg levegőt fúj be a klíma mint tavaly nyáron. Nem csoda mert csak 250 Gramm géz volt benne. Fel lett töltve 500g-al, UV adalékolva is lett a rendszer. Megint tökéletesen működött. Egy hét múlva arra lettem figyelmes hogy a klíma hűtő bal alsó sarkát megszínezte az UV adalékanyag. Ez egyet jelent: ott szivárgott el a klíma gáz. Ezután gáz lefejtés következett (még nem hiányzott semmi belőle), majd a légkondi hűtőjét kicseréltem. Holnap megyek és újra feltöltetem a rendszert. Német Wezel gyártmányú hűtő került bele a gyári Valeo helyett.
Végre a helyére került az első lökös bal oldali sarka is amit még az előző gazdánál nem sikerült valakinek rendesen visszaszerelnie (mellé volt téve, ezért elállt a sarka).
Mostanáig nem igazán kellett a motortérben matatnom, de most azért egy kicsit belenyúltam. Meg kell hogy állapítsam minden könnyen szerelhető, átgondolt mérnöki munka eredménye. Ja hogy 103 éve gyártanak autót!!! a névtelen lombardiai autógyárban :-)))












óraállás: 56200km
2,5 deci olajat töltöttem utána
Lecseréltem a gyári fejegységet egy alpine ute-72bt típusra, ami azért jó, mert BT-os, telefont kihangosít, ipodot vezérel, usb-s (ami 1A-el tölt bármit) és jack is van rajta.
Az ára szerintem elfogadható, a kinézetén még javít majd remélhetőleg, ha megjön a szürke befoglaló keret.
iPod párosítás 3 kattintás volt az ipodon és 2 a fejegységen:)
fejegység 27900
antenna adapter 990
Észrevételek pár 100 km után.
Ekvalizer nélkül tompa minden, +-7es tartományban mozog a mély-közép-magas, szépen akkor szól, ha
mély +3 +4
közép 0 +1
magas +6 +7
Ilyen beállításokkval viszont nagyon jó, a mélyek is pattanósak, a magasak is cincognak, a max hangerejét még ki sem próbáltam, mert korábban kezd túl hangos lenni.
Amúgy rettentő elégedett vagyok vele, beülök, bekapcsolom és ha az ipodom 1-2 méteres környéken van, mondjuk a zsebemben vagy a kesztyűtartóban, akkor 1-2 másodpercen blül szól a zene az ipodról. Akkor is ha fülhallgatóval hallgatom, beülök, bekapcsolom a rádiót, kikapcsol a füles szól a kocsiban.
Ami kicsit furcsa, hogy a hangerő tekerő "állásai" közt egész nagy hangerő különbség van. Úgy értem, hogy könnyedén meghallani mondjuk a 15-ös és a 16-os hangerő közti különbséget. 20-25 körül, lehúzott ablaknál már odanéznek a buszmegállóból, hogy "miezaszar", tekintve hogy Magyarországon nem túl populáris zenét hallgatok. Amióta megvan 1x hallgattam rádiót, de csak mert lemerült az ipod:)
Bátran ajánlom mindenkinek, én abszolút nem bántam meg, hogy kicseréltem..
Már csak a beépítő keretet várom:)




2013.07.04. 129.900km. Ma műszakizott. Érvényes:2015.07.05.
Bejelentkeztem Érden a Szabó Vizsgabázisra, és másnap sikeres műszaki vizsgát tett le e agép.Az égvilágon semmi gond nem volt.Hip Hip Hurrá:)
Szerda este beültem a kocsiba, kulcs be, indít kocsi beindul, nincs töltés hoppá..
Másnap első utam gyorsan a helyi villamos guruhoz vezetett, kiderült a generátor szabadonfutó adta meg magát, a generátor nagyon szépen tölt.
23000Ft a szabadonfutó, egy hatocska a munkadíj, és minden szép minden jó.
ma végre ki lettek cserélve a felső lengőkarjaim... a TRW-től rendeltem...remélem hosszú és boldog életünk lesz együtt:))) jobbos-balos egyaránt cseréltem, mert gondoltam hamár csere akkor legyen egyszerre...de azthiszem hamarosan az alsókat is ki kéne dobni a kukába...
Óraállás: 232.000
Aktuális lett a kuplungcsere, és akkor már kicseréltettem a csipogó hosszbordásszíjjat és a hozzá tartozó görgőket. Akadt némi elektronikai javítgatás is, reléaljzatok formájában, illetve új hátsó fékbetétek kerültek be.
A kocsi szinte 100%-os lett!
Névre írva, most már hivatalosan is két ribancom van :)
Óraállás: 223.000
Aktuális volt a vezérlés cseréje, illetve a műszaki vizsga. A motor csiripelő hangokat hallatott, gondoltam, ha kicseréltetem a vezérlést, ez is megszűnik - tévedtem, de enyhült a madárkórus.
Természetesen az olaj és szűrőcsere is aktuális volt, így ezeket is megejtettük. Valamint a kocsi kapott új téligumikat és egy futómű-beállítást is, mivel a velem töltött egy év és a napi szintű Hungária krt.-on történő rally során sikerült egy-két nagyobb kátyút meglátogatni...
Az első fékbetétek szintén cserére szorultak, ez is megtörtént.
Amikor elhoztam, remekül fogott a fék, jól feküdt az úton a futómű, de a motorból érkezi csiripelés időnként elő-elő jött továbbra is.