Blog

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-07-02

Egy darabig hezitáltam azon, hogy esetleg meghírdetem az autót, eladom, és hozok egy frissebb, jobb, kevesebbet futott példányt. Ezt az ötletet autó nagyon nem szerette, ott torolta meg ahol tudta. A baloldali Unixos lengőkarnak nevezett vashulladék is elpusztult, ez 50e-t bírt. 20e-rel teljesítette túl a jobboldalit.
A jobboldalon ezzel egyidőben a kormányösszekötő is megadta magát, de nagyon. Olyat kottyant, hogy ijesztő.
Ezt tetézte a klímarendszer teljes lerobbanásával, majd nemrég sunyin bevillantotta a fékbetét kopását jelző lámpát is. Úgyhogy megsajnáltam...és megkegyelmeztem neki. Az autó marad, hisz valójában megbízható, jó autó, már ismerem minden porcikáját.
A döntést követte a klíma nagyszervíz, majd tegnap bekerült egy új balos lengőkar és jobbos kormányösszekötő.
Mindkettő Lemförder márkájú, összehasonlító tesztnek is szánom. Vajon a szalonból vásárolt gyári alkatrészek tovább bírják?
Első féktárcsa felszabályzást is kapott és új Jurid betétgarnitúra került be. A hátsó még jó, hadd menjen.
Végezetül elvittem egy lézeres futómű beállításra, remélem kiengeszteltem...
Egy biztos, visszakaptam a jól megszokott rezzenéstelen, "nagyon egyben" érzetű autómat.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-06-30

Kissé paráztam a még gyári feszítő és vezetőgörgő miatt - bár utólag kiderült hibátlanok - így ma délelőtt lecseréltem mindkettőt szintén gyárira.
Érdekes, hogy egyikben sincs benne a gyári jel, viszont teljesen egyforma a régi és az új.

A szerelés egyszerűen ment. Szükséges szerszámok birtokában bárki nekiállhat a cserének:
- csillagcsavarhúzó
- 5-ös imbusz
- 13 és 15 csillagvilláskulcs
- 19-es crova

Először jobb első kerék le, műanyag burkolat szintén le és elénk tárul a szíjtárcsa valamint a feszítőgörgő.
A feszítő görgőjét a 15-ös kulccsal elfordítani a rugó ellenében és leügyeskedni a szíjat. Én kifűztem a teljes szíjat ellenőrzés céljából, érdemes memorizálni az útját.
A szíj barázdáiban találtam pár fémszilánkot, gondolom ez hallatta a fura hangokat (most csendes :)). Ezeket kipiszkáltam, a szíj tiszta lett.
A feszítő 13-as fejű csavarját kitekerni és lent is van.
A vezetőgörgő 15-ös fejű csavarját kitekerni.
Ellenőrizni a generátor, a kompresszor és a szervo tárcsáját.
Új görgőt helyére, feszítőt helyére (van rajta egy felöntés, ami a blokkba pászol, arra figyelni). Csavarokat jól meghúzni.
Szíjat befűzni, minden tárcsára ráilleszteni.

Most jön a trükk.
Nekem a kerék felől sehogy sem sikerült annyira elfordítani a feszítő görgőjét, hogy a szíjat rákapassam, így felülről próbálkoztam. A 15-ös csillagvillás pont elfért a motor és a váznyúlvány között (a szíjat a kulcs felett kell elvezetni), sőt a lazításkor a kulcs beakadt a klímacsövek konzoljába, így mindkét kezem felszabadult. A szíj feligazítása ezután pofonegyszerűen ment.
Kulcsot le, feszítő a helyén, szíj útját ellenőrizni, főtengelyt a 19-es crovával párszor körbe és lehet indítani a motort.
Mehet vissza a burkolat és a kerék.
Kész :)

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2013-07-02

Reggel egy rövid út után teljesen szerencsésen észrevettem, hogy folyik a hűtővíz a kocsiból. Teljesen szerencsésen el is tudtam kanyarodni azonnal a szervízig. Termosztát szétnyílt... ÉS több cső is a végét járta (vagy azon túl voltak...) Párat cseréltek, tákoltak, de több akna most is maradt a rendszerben.
10 év után először elhangzott: öreg már ez az autó, le kéne cserélnem... Az igaz, hogy a 22. évében van, de ha megy, semmi baja, és csodás. ÉS megy is. Sajnos elértük azt az állapotot, hogy bármikro bármi olyan történhet vele, ami miatt otthagy az úton. Tavaly volt a szerencsés váltólyukads, most meg ez a hűtőrendszer zavar.
Azt gondolom, méltóbb marad az emléke a kocsinak, ha most lecserélem, mintha megvárom, hogy rossz élményeink legyenek együtt. Az idő kegyetlen...

>> Szervizkaboszolee // Alfa 156 1.9 JTD MJET // 2013-07-02

olaj, szűrők , olajadalék, motormosó, +munkadíjj összesen.24.000 ft km:165000

 
>> Szervizkaboszolee // Alfa 156 1.9 JTD MJET // 2013-06-21

generátor ékszijj : 5ezer
fényszóró beállítása: 3ezer ft
NGK izzitó gyertya : 6ezer
MUNKADÍJJ: 6 ezer
összesen: 20 ezer.......

 
>> Szervizszpiro // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2013-07-02

Nos hol is hagytam abba, új fojtószelep állás érzékelő, új légtömegmérő és mára már új motorvezérlő elektronika is van az autóban. De nem működik. áááá. A legvalószínűbb, hogy a bontott légtömegmérő ugyanúgy rossz mint az eredeti. Holnap ide ér Olah a megmentőm kartárstól az ő régi és működő képes légtömegmérője. Nagyon remélem hogy azzal már újra hasítunk.
Persze minden a jövő héten derül ki, mert a kedves és fáradhatatlan szerelőm elment nyaralni.

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2013-07-02

2015.07.06.-ig műszaki meghosszabbítva. :)

Km.:181751

 
>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2013-06-29

Mind a két oldalon a küszöbök hátsó része oxidálódott. (Rohadt, csak próbálom szépíteni :)) Ebből kifolyólag a bal oldalon, hátul a taposólemez is elkezdett kókadni.
Kivágtam őket, hajlítottunk új elemeket, behegesztettem, lefestettem.
Szo.ás volt. De kész. :)
Ha már egyszer kipuff le,hővédők le,dobbetétek le akkor alváz és üregvédelem is megcsinálva.
Mivel a komplett belét is ki kellett szedni, kapott egy belső kárpit tisztítást is.

Nagy köszönet Gyula cimborámnak a segítségért!

Szintén köszönet jár SanyiJTD cartársnak aki a fényezési felelős volt! :)
Nem kis szívás árán egy régi sérülést is javított ezért extra köszönet! :)
Ja, meg az első lámpáimat is felpolírozta! THX még 1x! :)

Km.:181708

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-03-13

Nem indul.Trélerezés.Kár volt szállítani mert csak akksi csere lett a vége!

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-04-13

Kátyú.Kerék csere,felni görgőzés.