Blog
07.12.-én megejtettük a műszaki vizsgát is amit könnyedén megugrott a paripa. Mindent rendben találtak, úgyhogy 2015.07.28.-ig érvényesek vagyunk :-)

A computer eléggé el van veszve... váltig állítja, hogy az átlag fogyasztás 5,1l / Km. Pedig a valóság. 910Km / 60l ez akárhogy számolom 6,5. Nem mintha nem lennék elégedett, mivel végig klímával mentem hajtottam is, Pesten is forgolódtam.
Ma elmentünk Csőrihez...
üzemanyagszűrő, légszűrő, és mindkét kézifék bowden. És ha már ott voltunk átnéztük alulról is. Most ugy néz ki egy keresztmerevítő cserét még be kell tervezzek :(
1 nappal hamarabb kész lettek a papirok. Megkapta a rendszámát. 18:00 kor indulok érte. Már nagyon be van zsongva a pi.....ám!!! :) Első útja egy 170 km -es szakasz egészen hazáig :) Remélem minden rendben lesz !!! Életem leghosszabb másfél órája ez !!!! :)
Május a műszaki hónapja volt, stabilizátor szilentek cseréje után sikeresen abszolválva. Közben május végére, június elejére végre visszakaptam a kívül-belül újrafényezett felnijeimet, így a vizsga után nem sokkal már azok is emelték az autó fényét. Vettem az ablaktörlőm végére takaró műanyagot is, mert az egyik kis pöcök, ami tartotta eltört, és zavart, hogy látszik a csavar. Megoldottam. A legfrissebb dolog a hétvégén esett meg. Ez a hátsó dobbetétek tisztítása, üregkezelése volt, mert ott bizony hiába mostam/töröltem ki többször, megáll kicsit a sár. Később tervezek egy komplett üregkezelést, hogy ne érjen meglepetés.


A múltkori ügyködésem ellenére nemrég ismét visszatért a 22-es légzsák hibakód, plusz mellé a 21-es is (vezető oldali függönylégzsák).
A hibák "Present" álltapotban voltak így törölni nem lehet, vagyis lehet, csak egyből visszajön, viszont ez jó hír is, mert így könnyebb meglátni, hogy tényleg a csomitartóban lévő csatik-e a ludasak, hiszen, ha rendbehozom ott a kontaktot és eltűnnek a hibakódok, akkor tényleg azok a csatik a problémásak.
Kontakt spray-t most hagytam, feleslges, gyönyörű tiszták az érintkezők. Akksi negatív le és egy tűvel óvatosan kicsit hajlítottam mindkét csatlakozó, mindkét hüvely érintkezőjén. Tényleg nagyon óvatosan kell, mert nagyon vékonyak! Akksi negatív vissza és lám, a két hibakód már "Intermittent" állapotban, töröltem is őket.
Ha ez sem segít és visszatérnek, akkor össze lesznek forrasztva, nem sz@rakodok többet vele. :)
Update 2013-10-18: 3 hónap eltelt és nem jött vissza, úgy tűnik ez hatásos megoldás.
Már az autó megvételekor sem működött a klíma és most, így a nyár közepén azért már hiányzik. :)
Az első, már vásárláskor is szemmel látható probléma az, hogy az egyik alucső a raditátor csatlakozó konzolnál tőben el volt törve. A vízhűtő cserekor már nem is tettük vissza a klíma radiátort, mivel az meg kicsit meg volt vetemedve. Időközben Fater szépen vissza tudta hajlítani a radiátort, ezért elvittem egy nyomás próbára, hogy lássuk, van-e értelme foglalkozni vele vagy új kell. Szerencsére a radiátor rendben van. Most már csak csövet kell szerezni és jöhet a próba, hogy lássuk más gond is van-e.
Ma elég dolgos napot tudhatunk magunk után. Eredetileg csak annyi lett volna a terv, hogy kiszedjük az első lámpákat és kivarázsoljuk az AlfaCityben beesett helyzetjelzőt. Sajnos a munka ma nem úgy ment, ahogy szerettük volna. Miután kicseréltük az izzókat olyan szerencsétlenül sikerült felrakni a lökhárítót, hogy muszáj volt még egyszer levenni és normálisan helyére tenni. Ez kb 1 órás művelet volt. Tegnap panaszkodtam a 156 topicban, hogy erőtlen az autó, azt a tanácsot kaptam, hogy olvastassam ki a hibakódokat, de valószínűleg LMM. Ma megpróbáltuk Lacci33 cartárssal széthúzni a lambda szondát és visszatért az autó ereje, bár lehetne jobb. A tesztkörön keresztül vágta az utam egy IV-es Golf, szóval úgy 150 km/h-nél volt egy szép rénszarvas teszt, az is ment rendben :) Összességében jól zártuk a napot, de még szeretném az üzemanyag rendszert áttisztítani meg stb.
2013. 07. 16. - Teljesen hideg motornál sincs fulladozás gázadásra, rángatás sem és a keverék sem szeretne a szívócsonkban robbanni. Lambda problémám (is) volt :)



Körbejártam Magyarországot, hogy egy jó állapotú 156-ost tudjak vásárolni 'olcsón' .
Nekem ez alapból is nehéz, mert elég válogatós vagyok (Ilyen szine legyen, olyan kárpit legyen benne, amolyan műszerfala legyen stb..) , de nem adtam fel. (illetve nem teljesen) . Komárom- Esztergom megyei vagyok azon belül Dorogi. Jártam Bp. kb. 2x aztán elindultam másik irányba Győr, Mór, Zalaegerszeg, Cegléd, stb. Mindenhol tökéletes állapotú, füst mentes motorú autókat árultak, de mire odaértem valahogy elkezdtek füstölni, de inkább a legtöbb helyen nagyon de nagyon durva jégeső esett mire odaértem az a pár óra alatt. Hát nem volt mit tenni mindig csak toltam a végösszeget felfelé hátha ennyiért már találok egy " Tűrhető" állapotút. És végre találtam egyet. Kiskunfélegyházán. Igaz egyik kikötésemnek se felelt meg de elég jó áron és elég szép állapotban is van. És ilyen eladókkal még sosem találkoztam. Nagyon rendes emberek segítőkészek, és még a magyarországi forgalomba helyezést + a névre írást is elintézik nekem. Hát csúcs szuper helyzetbe vagyok :) Szerdán hozom el a kis drágámat és kezdődhet a felújítás, de csak módjával. Már csak 2 nap!!! El se tudjátok képzelni mennyire várom :) Szerdán tolom a portfóliót !
Régóta hangoskodott a jobb hátsó kerékcsapágy, hát rászántam magam a cserére. Rengeteg helyen megnéztem, egészen 15e Ft- tól 40-50e Ft-ig lehet kapni, széles a paletta:) Végül úgy döntöttem tegyünk bele gyári alkatrészt, 32e Ft-ba került, bízom benne hogy megéri a dupla árat és tovább fogja bírni mint mondjuk egy Starline. A csere nem vett igénybe egy órát, hamar meglett.
2
542
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Szerelőműhely
- Spider
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8