Blog

>> Tuning és extrapanza // Alfa 159 1.9 jtdm 8 v // 2013-07-11

Ma végre elszántam magam, hogy a gyári fejegységet lecseréljem egy "komolyabb" 2 DIN-es cuccra. A választásnál nem volt kétség, hogy ismét - az előző vasamba is az volt - a SONY-nak szavazok bizalmat. A csere sikeresen megtörtént. Minden funkció működik és természetesen a kormányról is kiválóan vezérelhető! Egy apró szösszenet befolyásolta csak a sikeres cserét, mégpedig egy antenna átalakító kellett, mert a gyári és az sony bemeneti csatija nem egyezett. Külön köszönet Piritu cartásnak e tárgyban adott hasznos tanácsaiért!
Az új fejegység: SONY WX-GT90BT
És amit tudni kell róla: http://www.sony.hu/product/ich-made-for-ipod/wx-gt90bt#tab

 
>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-07-11

Ellenben rájöttem, hogy szeretek kocsit mosni.

 
>> EseményJoe-alfa75 // Alfa 75 1.6 // 2013-07-11

Hát eddig csak az átírási költség meg az el hozatal volt, elég messziről sikerült beszerezni (Kaposvár) de szerintem megérte! Egyenlőre ennyi majd jönnek a kötelező dolgok pl:olajcsere,levegőszűrő,olajszűrő stb.
Benzin:30000ft
Átírás:34500ft
Törzskönyv, forgalmi:12000ft
Eredetiség vizsga:18500ft
Biztosítás:18500ft
Alkatrész amit ott kaptam hozzá : 10000ft

 
>> SzervizBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2013-07-11

Sajnos egy évet sem bírt ki az első stabilizátor pálcám jobb oldalt...elkezdett kopogni.
Most találtam a neten egy nagyon jó üzletet ahol jó minőségű alkatrészek vannak 40%-os kedvezménnyel, tegnap meg is érkezet a névre szóló alkatrész (TRW) úgyhogy hétvégn be is szerelem :)
Rendeltem még felső lengőkar szilenteket is (Moog) meg légszűrőt....ha már postaköltséget fizetek :) meg úgyis kellenek hamarosan.

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-07-11

Mostanában kissé hanyagolom a blogírást. Ahogy nézem, az utolsó bejegyzés a vezérléscseréről szólt, de nem valami bőven. Nem írtam le azt sem, hogy az előző cserekor sikerült a kipufogóoldali vezérműtengelyt egy foggal mellérakni. Amióta Csörinél jártam, szinte teljesen megszűnt az alapjárati "puffogás", és fordulaton is lelkesebben húz a szekér. Azelőtt betudtam annak, hogy a JTS nem annyira hegyes jószág, mint a Twin Spark, mert hát menni ment, csak nem akart megőrülni 5000 fölött. Na most már megőrül. :)

Pár nappal a vezérléscsere után Selénia Rally is volt. Az alapos felkészülés jegyében apámnak csak Diósjenő előtt pár kilométerrel mondtam meg, hogy hová is megyünk és hogy itinert fog olvasni. Egészen könnyen megemésztette a dolgot, és profi navigátor vált belőle úgy 2 perc alatt. A rajt előtt többször is végignyálaztuk az Alfákat a placcon. Azt hiszem, most értette meg az öregem, miért is kellett nekem olasz autó. A vak szlalom óriási volt, az útvonal gyönyörű, a feladatokon is jókat vigyorogtunk, csak kicsit sok volt az olyan, aminél csak le kellett olvasgatni valahonnan a megoldásokat. Ha idetéved véletlenül egy szervező, üzenem neki, hogy korábban azért rafkósabbak voltak ám. Rossz azért nem volt így se, de most csak ötös alá. A célban megkaptam a tavalyi fair play díjat. Köszönöm még egyszer! Vettem az akkor másfél hónapos kisfiamnak egy alfás sapkát. Kell még neki egy-két év, hogy belenőjön, de az ilyesmit nem lehet túl korán kezdeni. Jóatyámtól pedig kaptam egy lóherés kulcstartót - amit nem tudok a kulcsra akasztani, mert hiányzik róla az a kis fül. Egyelőre fogalmam sincs, mit kezdjek vele, a végén még kénytelen leszek újítani egy 4C-t, hogy legyen alkalmas kulcsom is. :)

Az is újság, hogy leszoktam a mosóról, ahová jártam, mert úgy adták vissza szegény Alfát, hogy a tetején éktelenkedő gólyaf0st (Komolyan mondom, a Dunántúl összes nagytestű madara az én autómra jár anyagcserélni...) csak szétkenték, de nem tűntették el. Érdekes módon a Tesco melletti mosóban egy perc alatt le tudtam szedni. Azóta oda járok és inkább a két szép kezemmel mosom a vasat.

Bénázás is akadt az elmúlt időben, konkrétan tegnapelőtt este. Azzal indítottam, hogy megtaláltam a munkahelyi parkoló bejáratánál egy vasoszlopot. Törni nem törött semmi, éppen csak a fényezést b@sztam össze a lökhárító sarkán. Szerencsére a rendszám megúszta. A fényezésen esett sebet talán egy polír is el tudja fedni, az önbecsülésem viszont már sose lesz a régi. (Dehogynem, csak legyen már hétvége. :))

Miután az Alfa orrát elintéztem, eszembe jutott, hogy a tükörtartó háromszögek fényezése is elég rusnya, szóval kezdenem kéne vele valamit. Késő este a dolgozónál, mindenféle szerszám nélkül csak addig jutottam, hogy a belső borítást leszedtem róla, és megszakértettem a csavarjait. Nem sok, de hiba ebbe is csúszott, ugyanis a borítás két tartó pöcke közül az egyik szublimált, sőt, nemlétezővé vált. Ezt is pótolni kell. Ja, a háromszöggel azt tervezem, hogy leszedem róla a festéket, alapozom, aztán matt feketére festem, amilyen eredetileg is volt. Ha nem sikerül elég jól, akkor is matt fekete lesz, csak festék helyett fóliából.

Kilométerállás: 182 229

>> SzervizTom_156 // Alfa 156 1.9 JTD 8v // 2013-07-10

Elvittem az autót klímáshoz, feltölteni meg fertőtleníteni, sajnos kiderült, hogy valahol engedi a gázt... A rossz hír, hogy nem a motortérben hanem valahol belül, és le kell bontani az egész műszerfalat, Szóval a projekt elnapolva.. :(

 
>> EgyébZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2013-07-10

Lassan, de elindul ez idei évre tervezett szerelgetés. Tavaly őszig a váltó kivételével minden ki lett az autón cserélve. Most ennek is elérkezett az ideje, mert végre sikerült egy 6 sebességest találnom. Amint megérkezik az új kuplung szerkezet, akkor a beépítésükkel lényegében úgy érzem a végére értem az átalakítási elképzeléseimnek.
A váltóért köszönet Zolika155-nek.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-07-10

Ahogy a cím is mutatja vízcső csere ment végbe, történt ugyan is ,hogy Balatonra menet szétment (a klíma ventihez picit hozzáért, majd addig dörzsölte míg kiszakadt) Ömlött a víz, majd kifolyattuk az összeset, és Macgyver módszerrel szigszalaggal körbetekertem.
Gyorskötözővel elhúztam a ventitől (ezek álltak rendelkezésre) Lényeg a lényeg, feltöltés után tökéletesen üzemelt, hazahozott (kb 50km-t) :)

Ma sort kerítettem a cserére, azért nem volt túl egyszerű levadászni a hűtő aljáról a csövet, de végül sikerült , jó bontott a helyére, víz bele, melegítés, légtelenítés, nyugodtság van.

1.) Újabb szöszölés, vásárolgatás a vas számára. Új alsó motorvédő burkolat (német). Ez már okosabb verzió, gyárilag kivágták a katalizátor miatt, ugyanis az előzőnél nem volt kivágva (értsd: a katalizátor körül) és baromira büdös volt, - az olvadt műanyag miatt.. :)) egyszerűen nem bírta a katalizátor által termelt hőmennyiséget, ( ~ 600 fok?) Féltem, hogy kigyullad.. hosszabb távokon nem volt probléma, mert a menetszél hűtötte, de városban igencsak perzselte :), a vége fele már megroggyant az egész, középen megzuhant, persze, hogy lefele.., nem volt tartása, így a földön húztam magam alatt. Óriási horpadás keletkezett, még ilyet se láttam. De amíg rájöttem.. megviccelt, mert a motortérből éreztem az égett szagot.. átvizsgálás után bizonyossá vált számomra, hogy a motor térben minden rendben, utána kezdtem el gyanakodi a trepnire. Gyanúm beigazolódott.
Done!

2.) Gyári hangolt szívórendszer visszaállítása. Rájöttem, hogy NEM szabad piszkálni a JTS-t, nagyon nem tolerálja, a TS-el szemben, ott sose volt ilyen gondom... tehát mindent hagyjatok úgy, ahogy gyárilag van.. nálam a sport levegőszűrőt sem tűri, a Mann-nak sokkal jobban örül természetesen, sőt, utángyártottat sem szabad belerakni!!! Szívászaj csökkentő is visszarakva, kell oda, sajnos, sose gondoltam volna, hogy vissza kell rakni..
Cserélve lett a jobb oldali axiális csukló is, más egyéb hibát nem találtak a szerelők a futóműben, a full futómű felújítás óta (1,5 év, 16000 km) budapesti utakon ez a tényállás, szerintem idáig nem rossz, figyelembe véve az ültetést, kerekeket.
Ez után lézeres futóműállítás, minden gond nélkül, itt nem számít, mennyire van ültetve az autó.., tehát értenek hozzá.
Vásároltam fekete metál színban javító stiftet, néhány apróbb karc eltüntetve a kerekeken, majd folytatom a küszöbökön, az ajtó ki-be nyitás miatt sajnos néhány apróbb felületen lepattant a fényezés.
Km: Kb. 192.000

 
>> SzervizBpali // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2013-07-10

Gátlók rendben!
Féltengelyek kitakarítva, bezsírozva.
Itt jött a probléma: a féltengely gumiharangok nem jók!
Holnap reggel érkeznek, folyt.köv...