Blog
Kaland, kaland hátán...
Némi szerpentinezés után beparkoltunk egy fa alá a Pókkal, és némi hegyi túra után megérkeztünk az aranymosó helyre. Kaptunk elegáns sárga gumicsizmát, lapátot, és aranymosó tálat. Megmutatták a technológiát, aztán próbálkozhatott mindenki kedvére. Az egyik legnagyobb buli, amin eddig részt vettem. Most már elhiszem, hogy miért indultak emberek Alaszkába anno...
Természetesen találtunk aranyat is, de ebből meggazdagodni elég nehéz lenne...
Ebédelni elmentünk Heiligenblut-ba.
Ebéd után nekiindultunk a Hochalpenstrasse-nak, de ez már külön blogot érdemel...












A mai nap a Grossglocknerről szólt.
Reggel némi szerpentinezés után megérkeztünk a gleccser parkolójához, ami egy négy szintes parkolóház. Természetesen van étterem (kettő is), és rengeteg kiállítás is. Többek közt egy autókiállítás is.
A gleccser 1960-as szintjére drótkötélen mozgó vasút visz le (7. kép). Onnan gyalog lehet lemenni a 2010-es szintig (8. kép). A szintkülönbség kb 400 méter. Onnan már nem ajánlott a tovább menetel, mert már jégen kell menni.
Az épületkomplexum mögött indul az alagutakat is magába foglaló túraútvonal. A kilátás hihetetlen.












2013 június!
Menetközben elment a VDC (ESP,ASR,HILL HOLDER,DNA stb.), majd két nap múlva, amikor vittem diagnosztikára magától helyre jött, a vizsgálat féklámpa kapcsoló hibát jelzett, a probléma 1000km eltelte után sem jött elő újból!
2013 március
4 éves lett a MiTo!
Olajcsere (Selenia Star 5W-40), szűrők cseréje, átvizsgálás, minden rendben, 44800 km-nél!
Szerviz: Vi&Tó Kft. Budapest
2013.02.09.
Első autóm és egyben első Alfám kézhez vétele!
Tegnap a kora esti órákban elmentünk autót nézni a páromnak. A neten főként grande puntokat nézegetett, de csak úgy mellékesként rátekintett a 147-es alfákra. Sikerült előbb 4-5 autóra szűkíteni a kínálatot, majd már csak kettőre. Az egyik egy progression felszereltségű 120 Le jtd, a másik egy tolatóradarral is megáldott 1.6 TS szintén 120 Le-s motorral és Distincitive felszereltséggel. Mire eldöntöttük, hogy a jtd lenne a jobb, addigra azt már eladták..., így megnézésre csak a benzines maradt. Elsőre úgy tűnik nem fogjuk megbánni.
Az eladó egy magánszemély, aki ezen a kocsin kívül még 3 db 147-est tárolt eladásra az udvarán és jelenleg 2 db Giuliettát (jtdm és QV) saját célra használ.



Anno domini a gyári lengéscsillapítókat felújítattam a Kárászynál. A sport változat annyira kemény lett, hogy a toronyszilent rugózott a lengéscsillapító helyett. Tehát elcseréltem 1 pár gyári használtra. Azok eddig bírták. Pontosabban nem bírták. A boldogan beszerzett AZEV A felnigarnitúrát lecseréltem gyári Speedline felnikre. Felni cserekor vettem észre, hogy a bal első lengéscsillapító nyaka olajos és már a porvédő is abban úszik. Tehát kuka. Tehát másik. Hátul Kayaba Excell G van. Előre is az kellene. Próbáltam a Monroe gátlókat is, de egy szerelő ismerős mondta, hogy az utóbbi időben sok a baj velük. A Kayabákkal viszont nincs baj. Így hát az lett. Elég drága és sajnos nem volt időm a klubbos beszerzéssel intézni- bocs, Thomika. Maradt a ZSU. Elég baráti áron adták. A beszerelésnél kapott természetesen új porvédőt, ami viszont már Monroe gyártmány. A rugóösszehúzó sokat segített. A gólyalábat nem szedtem ki teljesen, a toronyszilentet bent hagytam. A beszerelésnél kellett kicsit játszani a rugó tetejével, de simán bement a helyére.
Ha már le volt szedve a kerék, kapott egy-egy kutyacsontot is.





Tegnap hazaértem és már az asztalon várt GT cartárs csomagja. Tele volt minden
finomsággal. Köszi mégegyszer
Akkor jártam utoljára szervízben, amikor az előző bejegyzést írtam:) lekopogom, nagyon jó is így, hogy nem megy szét Lia alattam:) Nyilván olajcsere megvolt.
Most viszont Zé kollégához elvittem, mert a bal hátsó csapágyam nagyon búgott, és mivel a 200ezer km-t lassan elérem, időszerű volt egy nagyobb szerelés.
Elhatároztam, hogy műszaki és esztétikai javítgatásokkal ajándékozom meg magamat.
Zé kollégánál az alábbi javítások voltak meg eddig:
- vezérműszíj, feszítőgörgők, és ami még ehhez tartozik
- olajcsere, szűrőcserék stb.
- kézifékkötelek cseréje
- hátsó féktárcsák, betétek,
- műszerfal háttérvilágításának cseréje, már volt pár, ami kiégett
- légzsák visszajelző kiüttetése
A lengőkarok rendben vannak, a lengéscsillapítók még jól bírják.
Ami még hátra van, az inkább már esztétikai javítgatás, szépségápolás:
- első embléma csere
- első szélvédő csere
- ablaktörlők cseréje
- kormány, sebváltó és kézifékkar újra bőrözése
- polírozás
- kárpittisztítás
- új szőnyegek, mert a meglévők már elszakadtak nagyon
- kavicsfelverődések eltüntetése
- és esetleg új felnik:)
a legfontosabb persze a műszaki rész volt. Az már rendben van, remélem, hogy újabb 80000 km-t tudok majd menni vele minden különösebb probléma nélkül:)
Kézzel felpolíroztam a vasat, szebb lett, de nem vagyok elégedett. (Folyékony Turtle Wax-al.)
A bőrápolást is megcsináltam, AutoGlym-es termékeket felhasználva, tudom ajánlani mindenkinek, profi cucc, gyönyörű lesz tőle a bőr!!!.
Először lemostam a bőrt (csak puhán, gyenge mozdulatokkal szabad törölgetni, ellenben a festékanyag is lejöhet) utána jött a bőrbalzsam, 48 kell, amíg a természetes illóolajok beivódnak a bőrbe. Nem lesz síkos utána az ülés.. Mikroszálas kendőket használtam. Nagyon megérte.
Hőálló (650 fok) ezüst spray-el lefestettem a leömlők előtti hővédő lemezt.

