Blog
A Pók ma 1.478 napja van meg, ez idő alatt:
- Megtett út: 29.543 km
- Napi átlag: 19,99 km/nap
- Tankolt üzemanyag: 2.485,43 liter
- Tankolt üzemanyag ára: 929.958 Ft
- Átlagfogyasztás: 8,41 liter/100km
- A legnagyobb fogyasztás: 12,32 liter/100km (a téli leállás alatti szerelések miatt)
- A legnagyobb úton mért fogyasztás: 10,00 liter/100 km
- A legkisebb fogyasztás: 7,00 liter/100 km
- Átlagos üzemanyagköltség: 31,49 Ft/km
Az üléseim mikor már megvettem meg voltak kopva, most újrafestettem.
Bár ezzel is megvolt a magam harca. Először is kell egy szer ami letisztítja a bőrt, majd bőrfesték utána meg valami ápoló olaj.
Mondom ,hogy ne üssön el a színe újrafestem az egészet.
Igen ám ,de úgy fogott utána ,mint a franc. Mondom biztos nem száradt meg, várok. Vártam ,2 hét után is fogott.
Nekiestem ,hogy leszedjem valamivel.
Habos víz, meg körömkefe kombóval adtam neki, vagy 2 óra sikálás után vissza szedtem gyárira. Most csak oda festettem ahol ki volt kopva, oda is nagyon vékonyan, így jó, és nem is üt el...
A végeredmény sokkal jobb, bőrápolóval is lekentem.




Szokásos Wurth kis palack. Mondjuk a 155-tel szoktuk meg. Ennek ez az első, nálam.
Ez flottul ment. Ennyi pénzért naná. Mondjuk itt most örültem a szerény 120 lóerőnek...
A költség tartalmazza a törzskönyv és forgalmi árát is.
Ma átvizsgáltattam az autót. Jobb később, mint soha... Talán jobb lett volna előtte... De ugyanitt lennénk akkor is. Az autó jó, de a pénzét talán nem érte meg. Majd bizonyíthat. Kiderült, sokat nem is csavartak vissza az óráján; az a 40 ezer km barátok között is csekélység... :( Pár apróságot javítanom kell, de egyik sem vészes. Viszont a klíma hol jó, hol nem jó; azt hiszem, a ventillátorral összefüggő, és éppen nem tökéletes elektronika hülyíti meg. Orvosolva lesz.
A nap egy kiadás fürdéssel kezdődött Salzburgban. Csilli-villi lett a Pók, egészen a város túlsó széléig. Sógoréknál ugyanis divat felmosni az utat egy javítás után. Mi meg persze arra mentünk. A sárgás lé szépen mutat a feketén, a mosás (11Euróért) élt 3 km-t :-(
A Chimsee partján hajóra szálltunk, és ellátogattunk a nagyobbik szigetre, a Férfi szigetre (Herreninsel). Ide építette volna König Ludwigs II. (Neuschwanschtein építője) a Bajor Versailles-t. A francia kastély mását. Egy része el is készült. Hihetetlen látvány az elkészült, dúsan díszített, aranyozott termekből átmenni a csupasz téglafalúakba.
Hajóval visszamentünk a Nők szigetére (Fraueninsel), ahol egy zárda működött régen.
Búcsút intve a szigettől elindultunk hazafelé. A szállástól pár km-re - a szűk, de annál jobb minőségű - kertek alatti út mellett érdekes dolgot találtunk. Egy boltív a patak felett. A boltív a két háború közt tervezett, és elkezdett autópálya hídja lett volna a patak felett. Aztán félbeszakadt az építkezés. Az új pályát, a háború után kb. 2 km-el odébb építették. Érdekes volt látni.
200 km nyitott tetős kocsikázás után érkeztünk vissza a szállásra. Furcsa mód, kátyúval, úthibával nem találkoztunk, pedig csak mellékutakon jártunk.
Csodálatos nap volt.












Miután időnként a frászt hoztam környezetemre a durrogásokkal eljött az ideje a légmennyiségmérő cseréjének, amit Ell-nek hála olcsón megúsztam és most van egy durrogás (és torpanás) mentes autóm :)
A hét második felében megy majd a Darázs lengőkar, lengéscsillapító, stb. cserére végre.
Még júniusban jártam az Alfariumban, hogy nézzék át a szíjakat ill. a hajtott cuccokat, mert melegen vmi fura hangja van néha.
Én a bordászszíj feszítőre gondoltam, mivel már otthon sikerült megállapítani, hogy a vezérlést védő alső fémburkolat kicsit kiállt, így a bordásszíj feszítő kereke beleért ebbe és meg is olvadt a belső pereme.
Csapágy gondot nem találtak Alexék, de azt mondták, hogy a feszítő már nem feszít rendesen. Emellett a hátsó és a jobb oldali motortartó bakot is cserélni kellene.
Meg is rendeltem a cuccokat Erhardtól, de a jobbos bak máig nem jött meg, a beszállító embere lehet, hogy eladta pár vodkáért útközben. :))
Mindenesetre nem akartam már tovább várni, így megbeszéltük, hogy a meglévő cuccokat Alexék kicserélik, plusz még hozzáteszünk egy szelepfedél tömítés cserét mindkét hengersoron, mert a legutóbbi nem volt sikeres, már 1 hónap után elkezdte kitolni az olajat.
A csavarok most sem kímélték Alexékat. :) Az egyik kipucsavar az első katalizátor után szakadt bele valamint a hátsó szelepfedél egyik rögzítő csavarja lett örökmenetes. Mindkettő megoldva, kíváncsian várom, hogy ez a tömítés mennyire lesz tartós.


átment műszakin az autó!E kék címkét kapott!!!
műszaki előtt új szelepfedél tömítés,ajtót beállítottuk, kapott új gyertyákat és egy új gyertya trafót is! végre minden stimmel vele!