Blog
És végre sütött a nap!!!! :-) Már pénteken éreztük, hogy ez más lesz, mint a korábbi két nagykabátos, esernyős találkozó! :-) Ragyogó napsütésben és sok röhögés közepedte zajlottak az előkészületek. Egy szuper nyári nap és remek hangulat lett a jutalom szombaton, szebb időt nem is kívánhattunk volna.












Megejtettem a kerékcsapágy cserét. Bal első kerékcsapágy megadta magát, ennek cseréje történt most.Utána futómű beállítás.Most már minden jó rajt, remélhetőleg egy darabig így is marad! :-))
Eddig esemény, de tartok tőle, szarvíz lesz ebből is :(
Tegnap délig tökéletesen ment a klímám. Nagymamámat fuvarozgattam a városban (temető, bevásárlás stb.).
Dél körül egyszer csak felzúgott valami a motortér felől, és a hideg levegő helyett langyos jött, majd pár másodperc múlva elhallgatott, ekkor ismét jött a hideg. Azután ezt ismételgette kb. 15 másodpercenként.
A kímásom az elmondottak alapján arra gyanakszik, hogy vagy nem megy az egyik ventilátorom, vagy a fokozatkapcsolásával van gond.
Kettő ventilátor van a gépben, ha bekapcsol mindkettő, forog egyszerre, csak a forgás sebessége változik.
1.fokozat kapcsol, ha a klíma nyomása eléri a 16bart, majd 11barnál kikapcsol
2.fokozat kapcsol, (hallhatóan felpörög) 21bar -nál
Ha ezek közül valami nem jól működik, megemelkedik a gáz nyomása, mert nem tud visszahűlni, viszont a kompresszor védelme letilt 30 bar nyomás környékén.
Szerdán lesz időpontom, hogy ránézzen.
Addig járunk a 147-tel.
Az Arkangyal ismét a garázsban pihen.
Bevallom, kicsit írígy vagyok, de egyben a legboldogabb ember is a világon, mert örömet tudtam okozni annak, akit a legjobban szeretek!
Nem vagyok régi alfás, még csak most novemberben lesz 2 éve. A tavalyi AC-n még „első bálozó voltam”, és hát nem is volt túl nagy élmény. Egy 5-autós konvollyal száguldottunk fel Komáromba az autópályán. Ámbár meg volt hirdetve egy csomó találkapont, ahol konvolyozni vágyó CarTársakat vártunk, de nem jöt senki. Az AC-n szemerkélt az eső, a gyerekek hamar elunták magukat, ismerős, akivel jót lehetett volna beszélgetni akkor még nem nagyon volt. Így nem is vártuk meg a végét, kora délután hazajöttünk. Azután persze nyálcsorgatva néztem a közös, pózolós fotókat a különféle topicokban. Még a parkolás sem jött igazán össze, mert amikor odaértünk még nem volt másik 159-es, így kezdetem egy új sort. Kisvártatva körbevettek a 156-osok, mert ők meg kinőtték a helyüket.
Akkor kicsi feleségem sóvárogva vonszolt végig a 147-esek között. Én még akkor azt hajtogattam, hogy nem szabad eladni egy 20-ezret futott Fiestát és venni egy ki tudja milyen állapotú, ki tudja mennyit futott 147-est.
Ehhez képest idén, mikor nekem, annak ellenére, hogy az AC előtti héten egy kátyú által lekukázott jobb első gumiabroncsom helyett rohamtempóban megfelelő gumit is tudtam szerezni, otthon kellett hagynom az Arkangyalt, egy kiválóan sikerült AC-t éltünk meg.
A tavalyihoz hasonlóan meghirdett konvoly majd 30 autósra duzzadt: Cegléden 6 alfa, Vecsésen 5 alfa, Szigetszentmiklósnál 10-11 alfa, Annahegyi pihenőnél 8-10 alfa – ez 29-32 alfából álló convoy.
Ezen az alfákból álló „kígyó” élére – közkívánatra, mondván „te szervezted, vezesd is fel” – a mi 147-esünk állt, kicsi párommal a volán mögött. Pedig mondtam neki, hogy középről, vagy hátulról jobb fotózni a convoy-t, de olyan büszke volt, hogy nem ellenkeztem. Bár féltem, hogy szét fogunk szakadozni, vagy valahol rossz irányba megyünk, de belevágtunk.
Annak ellenére, hogy feleségem eddigi leghosszabb útja egyhúzomban a volán mögött az a 45 km volt, amit megtett, mikor hazahoztuk a 147-et, kiválóan csinálta.
Beállt egy 80-as tempóra, mondván a végének gyorsabban kell jönnie, hogy ne maradjon le, majd mikor látta, hogy egy piroslámpa szétszabdalt minket, szépen belassított, hogy mindenki fel tudjon zárkózni. Egyszóval nem szakadt szét a „kígyó, egészen Tatáig. Ott már túl sok volt a lámpás kereszteződés. De ott is csak három kisebb csapatra estünk.
Egy szó mint száz, örülök, hogy ilyen belevaló feleségem van.
Hát igen az AC!
Ragyogó idő, rengeteg ismerős, jó dumaparty-k, és a végén a pózolós fotózkodások az erőd lankáin az alfás haverokkal és autóikkal.
Szeretett Arkangyalom otthon szomorkodott, én pedig a háttérben örültem feleségem örömének, aki tavaly még nem is gondolta volna, hogy idén egy saját alfával vehet részt az AC-n.
Megjegyzés: az én Arkangyalom szinte minden hónapban, így az AC-környékén minden héten hisztizik valamin, ehhez képest a feleségem „Fekete Gyöngy”-éhez a futott km szerinti kötelező dolgokon kívül (olajcsre, klímatisztítás, hosszbordásszíj) még hozzá sem kellett nyúlni! Na ezt add össze barátom!












Olajcsere és valami oknál fogva beindult a klíma :)
A "vicces" haza út után másnap kiderítettük a hiba okát. Egy biztosíték ment el de nem lehetett látni rajta. Aztán mikor mindent szétszedtünk és újra kezdtük keresni mi lehet a baj megtaláltuk a hibát. Csere, össze aztán elment az alapjárat... Hibakód kiolvasás... LMM, főtengely jeladó stb... ismét egy bizti viccelt meg :) az is csere. most minden rendben jöhetnek a következő dolgok.

Megint eljött a várva várt Alfacity, péntek délután már elkezdtünk készülődni, kocsi takarítás ahogy illik egy ilyen rendezvényre:) Szombat hajnalban irány a fogarasi tesco, mikor megérkeztünk meglepődve konstatáltuk, hogy jóval kevesebben vagyunk mint tavaly, pedig idén az idő is tuti jó lesz:) Szerencsére sikerült időben elindulnunk, végül szép létszámban konvojoztunk Komárom felé. Alfacity hozta azt a színvonalt amit eddig tapasztalhattunk. Immáron ez volt a 9. Alfa találkozónk, jövőre ünneplünk:) Néha néha visszasírjuk Esztergomot, de beláthatjuk, hogy az Erőd sokkal inkább alkalmas egy ilyen rendezvény levezénylésére mint a Bazilika előtti parkoló. Egy kis kritika az idei rendezvénnyel kapcsolatban, a program idén is nagyon szegényes volt, oké, hogy megnézzük a többi Alfát, váltunk pár szót a tulajokkal, de nekünk nagyon hiányzik az a fajta élmény amit a 2010-es Alfacity adott. A másik negatívum a kaja lehetőség volt, idén leszűkült a választék "egy" büfésre, ahol az árak a plafonon, a választék pedig a padlón... nah de egyszer van ilyen, enni kell:) Nagyon örültünk hogy végül elmentünk a tárlatvezetésre, sok érdekes dolgot hallhattunk és nem utolsó sorban kiváló volt egy kicsit hűsölni. Végül a 3órási tárlatvezetés után elindultunk hazafelé, egy kis fényképezés még a bejárathoz közeli tanknál és erre az évre elbúcsúztunk az Erődtől és a sok Alfától. Ezúton is köszönjük a rendezőknek, hogy sok fáradtságot és energiát beleölve sikerült idén is összecsődíteni az ország Alfásait, nagyon jó érzés egy ilyen közösséghez tartozni. Hálásak vagyunk az időjárásnak, hogy idén a napernyőt rendeltetésszerűen használhattunk, a plédet pedig nem magunkra hanem magunk alá teríthettük:) Bízunk benne hogy jövőre pedig egy színesebb, programokban gazdagabb Alfacity-n vehetünk részt.
Visszatekintés képekben:
1. kép: Alfa találkozó 2005-ben
2.kép: Alfa találkozó 2007-ben
3.kép: Alfacity100
4.kép: AlfacityLight(2012)
5,6,7,8. kép: Alfacity idén






és
Várjuk a szerdát, hogy kiderüljön mi a baja a kocsinak, hűtő is csöpög, valószinű azt is cserélni kell...
Idén végre szép volt az időnk az év legnagyobb Alfás találkozójához,viszont nekem más miatt lett emlékezetes:
Mint mindig,most is a szokott helyről indult kis csapatunk Komárom felé.A csornai benzinkútnál megálltunk,majd rövid pihenő után indultunk is tovább.Pár száz méter után elkezdett enyhén jobbra húzni az autó.Először azt hittem,vmelyik nyomvályúba akar éppen bele menni.Néhány másodperc múlva kiderült,hogy más a probléma.Elkezdett erős rázás érkezni a jobb első kerék irányából.Azonnal "leesett a húszfilléres",hogy itt más probléma lesz.Szerencsémre volt jobbról egy fére álló,ahova le tudtam húzódni.A gumi akkor már teljesen lapos volt és szemlátomást az oldala is megsérült.Azonnal meg is találtam benne egy "szép" nagy csavart:-((!Csomi kipakol,emelő,pótkerék elő.A gumi belső pereme teljesen szétszakadt.Egyértelmű volt,hogy az út további részét mankókeréken kell megtenni.Szerencsére nem volt vele semmi gond,szép,óvatos tempóban odaértünk Komáromba.Persze mindenki elég furcsán nézett a fura kerékre:-D!Ami igazán bántott,hogy alig van ezer kilóméter ezekben a gumikban.Szinte még szőrösek voltak és most az egyik kuka.Szerencsére tudtam ugyanilyent rendelni.Holnapra meg is érkezik.
Ettől eltekintve a találkozó nagyon jól sikerült,remekül éreztük magunkat.Ismét sikerült új emberekkel megismerkedni és a régi ismerősökkel,barátokkal is találkozni:-)!
Jövőre veletek ugyanitt;-)!




Jól meghajtottam a Párducot a német Autobahn-on az OFF-osok okulására. A célállomásnál a pályáról lehajtva leállt a motor. Félregurultunk. Gépet rádug, nincs hibaüzenet. Nocsak. Kis idő múlva indul, majd a lámpánál újra megáll.
Jeladó? Több megállással eljutottam a szállodáig. Itt szervizt keresve és némi segytséggel ráakadtam a helyi kereskedésre.
Csörivel egyeztettem, ő is a jeladóra tippelt. Meg is küldte a cikkszámot.
A szerviz is erre tippelt.
Szóval, a Párduc a szervizben alszik, hogy holnap délelőtt ambuláns kezelésen vehessen részt. Aztán nyomás haza...