Blog
Olajcsere + levegőszűrő csere. Selenia 20K for AR került bele ismét, valamint az olajszűrő is cserélődött természetesen. Az Olajat, és kellékeket AC2013-n kerültek beszerzésre, nagy kedvezménnyel. 8e km telt el az előző csere óta. Km óra állás: 118.050
Egyre jobban foglalkoztatott hogyan nezne ki az auto ultetve. Kapott egy ideigleneset, de csak hatul, elol sajnos nem volt kivitelezheto, illetve a csomagtartom hasznos terfogata kicsit leszükült.... Nagyon tetszik... Valahogy allandositani kene.



Mivel nincs alufelnim még, így lefújtuk feketére a vasfelniket. picit javít az összképen. Felkerült egy hátsó dob is így már nincs repedt fazék hangja igaz a szitacsőnél kifúj egy kicsit a dolog...

Mivel utólagos xenont akarok tenni a kocsiba, ezért beszereltem a mosót hogy a rendőrök ne tudjanak belekötni. Vettem két gyári spricnit bontottat , két ellendarabot alájuk egy rossz lökháritóból, pár méter csővet, nagynyomású fényszoró mosó motort,néhány bilincset.
Elöször kifurtam a helyét, majd méretre csiszoltam a spricnihez.. Alulról helyére erőltettem a két ellendarabot, majd bepattintottam a két spricnit alulról. Kiszedtem a tartályt a helyéről és kivágtam a motor helyét. Csöveket méretre vágtam,összebilincseztem. Csatit rádugtam, relé biztositékdobozba. Majd az egészet összeraktam. (Köszönet Csabiii 159-nek a kapcsolási képekért, relé helyért)










Idén is kilátogattunk az Alfacity-re. Végre nem esett az eső, hanem döglesztő hőség fogadott minket. Most valahogy kevesebben voltunk, mint szoktunk lenni.




Zé.-nél van jó társaságban a Bestia :-)
Reméljük nemsokára megint, járni fog.
A Horvátországi kiruccanást már jól fogja viselni.
Km állás: 146.501 km



Mivel régóta nem sikerült senkit sem találnom, aki vállalná az autóm lefóliázását, így már majdnem letettem róla. Ez az elviselhetetlen meleg viszont arra kényszerített, hogy megkeressem a padláson elfekvőben lévő fóliát és saját magam csináljam meg. Szerencsére van már tapasztalatom, hiszen a 146-osomat és apám puntóját, sógor fábiáját is én csináltam. Nah jó, a sógor is segített... :D Az ajtókárpit lebontása pillanatok alatt megvolt, az üveg kiszedése már fejtörést okozott. Ekkor hívtam segítségül a sógit, akivel együtt rájöttünk, hogyan is lehet kivenni. A hátsó ajtó kilincsét is le kellett szedni, körbe a tömítést, felemelni az ablakot és oldara kihúzni az üveget. A fóliázás már rutinosan ment. Visszaszerelés is csak pár perc volt. A hátsó szélvédő viszont nagyobb odafigyelést igényelt az ívek miatt.
Költségem nem volt, mivel ez a fólia még az előző autó miatt megmaradt. Ha valakit érdekel, akkor a www.homasita.hu oldalról rendeltem (kb. 4 éve) tükörfólia néven
Kaptam időpontot az Autoklubtól klímatöltésre (6900Ft egy klmítöltés náluk). A "szakember" azt mondta, hogy nyomás van, de még sem tudja feltölteni valami gond van a rendszerrel. "nem megy a ventillátor sem". Azt ajánlotta, hogy vigyem el egy klímával foglalkozó emberkéhez.
Ott szívélyesen fogadtak. Rácsatlakozott a rendszerre és már töltötte is fel. Átnézte a rendszert mindent rendben talált. A ventillátor is működik. Most a legkisebb fokozaton is jéghideg levegő áramlik be a kocsiba. Ilyen melegben jó is :) Még ha 10500 Ft-ba is került.
ma végre megkaptam a rendszámát!
Hétfőn ki lett cserélve a kettőstömegűje.....
A hazaút érdekesen telt...
Szerintem tegnap erősen közrejátszott a hiba kialakulásában a 35 fokban való "büntetés", ezért az új jeladóval az átlagnál is óvatosabban (120-140) indultunk haza. 500 km várt ránk erősen 30 fok feletti melegben. (A kijelzett max érték 38,5 fok volt.)
A 120-as korlátozásnál feltűnt, hogy rángat a motor. Finoman, de rángat.
Nocsak? EGR?
Aztán egyre inkább csinálta, már bármilyen fokozatban 2500 ford. alatt.
Mégis csak EGR lesz - gondoltam.
Vásárlási szünet Passauban. Biztos, ami biztos, vettem egy rekesz sört és egy zsírtalanítót. Ha koromtalanításra kerül a sor, legyen.
Egyre rosszabb volt a helyzet.
Wells benzinkútján meg is álltam, hogy lekapjam az EGR-t. Aztán nem kaptam le, mert más a motor, mint az 1,9. Meg se találtam.
Szigorú hangon elbeszélgettem a motorral, és go tovább!
Pár km múlva Linz-nél tankoltunk. Onnantól szabad volt a pálya. Mivel feltűnt, hogy 2500 felett nem rángat, így ilyen fordulattal jöttünk keresztül az országon. (Persze, ahol sebességkorlátozás volt, ott visszakapcsolva, de 25000 felett.)
Iszonyú meleg, a klíma szerintem egyéni csúcsot hozott. 33-38 fokban tartotta a 25-öt bent.
Sopronnál átlépve a határt - no nem a sebességhatárt, hanem az országhatárt - feltűnt, hogy nincs semmi feltűnő.
Igaz, már csak 30 fok van, de a Párduc suhan, mint mindig.
Most mi van? Hová lett a rángatás???
Alternatívák:
- gázolaj (még Sopronban tankoltam)
- EGR
- DPF eltömődés
- vagy a klímakompresszor viccelt meg.
Azt hiszem, holnap szigorú hangon újra elbeszélgetek a Párduc fejével...