Blog
Egy német fórumon találtam a leírást, csak bemásolom ide, hogy meglegyen:
"AW: Öl der Servolenkung wechseln...
...Zum Wechsel (Spülen), macht es Sinn eine zweite Person dabei zu haben...
den oberen (Rücklauf) Schlauch vom Servoölbehälter entfernen und den Anschluß am Behälter temporär abdichten...
Den Rücklaufschlauch verlängern und in einen geeigneten Behälter führen...
Motor anmachen und permanent frisches Öl einfüllen... dabei mal hin und herlenken... und solange Öl nachfüllen bis am Auslauf nur noch frisches Öl austritt.
Motor abstellen.... Schlauch wieder am Behälter anbringen, Füllstand prüfen... fertig"
Tehát:
- két ember kell hozzá,
- a tartályba visszavezető csövet lehúz, meghosszabbít, és egy edénybe vezet,
- a tartály nyílását lezár,
- motort elindít,
- folyamatosan utántölt,
- kormányt ide-oda teker,
- amint a friss olaj jön kifelé, motort leállít
- csövet visszarak
- sört bont (német oldal ide, vagy oda, de szerintem ezt kifelejtették)
Bátyám a JTD mellett úgy döntött az enyémet is megnézni, mert érezte, hogy nem megy tökéletesen. Igaz keveset mentem vele mostanában, de én is érztem, hogy nem tökéletes.
Kicserélte a gázolajszűrőt, beállítótta az alapjáratot, megnézte a fékfolyadékot( kicsit kellett hozzátölteni) meg kicsit megtisztította a légszűrőt.
Érik egy olajcsere is.
Személyes megjegyzés:jó hogy van egy bátyám :)
Már csak a DUDA hiányzik!!! :))))
Hát sajna az idő és a szuper utak megették a felső lengőkarokat (a jobb oldalit inkább,de hát párban cseréljük :) ),úgyh hétfőn megszüntettük a nyöszörgés forrását :)
A mai délelőtt végre ( november óta vártam időpontra..:-) felfaragta a Mester ( Koncz Szervíz***** ) a dupla DTM véget.
Nem volt egyszerű, de nagyon korrektül megoldotta, igaz 3 órát elvett az idejéből.
Viszont:
Lökös kiszélesítve, pár fokos csőcsatlakozó legyártva, be és körbehegesztve, horgany spray-vel lekezelve, beállítva.
Abszolút 5*****-os munka.
A végeredmény pedig ég és föld:-)







Amióta újra talpon a Bestia, pont 1000Km mentem vele. 80% Budapesten.
Viszont holnap (07.06) indulunk vele Horvátországba, lemosva, kitakarítva,kisebb apróságok ellenőrizve. na majd meglátjuk... :-)
Km állás: 147036 km
Eljött az első hosszabb szabink ideje, mióta kint vagyunk, így nem is volt kérdés, hogy hazafelé vesszük az irányt. Hiányzott már a család a barátok, úgyhogy felüdülés volt hazalátogatni. Beültünk hát a 47-esbe és megindultunk. Útközben el is érte az autó a jubileumi 200 000. kilométert. Csináltam róla egy béna fotót sötétben, menet közben, telefonnal. :)
Az elmúlt másfél hétben összesen 3400 km-t tettünk meg probléma nélkül. Ha már otthon voltunk, szerelőnél is járt az autó. Javítva lett a váltóbowden, cserélve lettek a hátsó fékek tárcsával együtt, valamint a jobb első kerékcsapágy. Ismét köszönet jár Csörinek a gyors munkáért és a rugalmasságért.
Ezen kívül szereztem 1 db gyári felnit, mert legutóbb a gumisnál kiderült, hogy üt az egyik kerekem, amit egyébként én is éreztem már egy ideje. (jó kis magyar utak!) Haro-tól vettem egy középboxot, aki szintén nagyon rendes és segítőkész cartárs.
Ezt már régóta terveztem, mert az enyémnek olyan volt a felülete, mintha kátránnyal lett volna bekenve. (Elég furcsa, de képlékeny és ragadós volt, valamint mindent összekent, ami hozzáért...)
Végül pedig vettem még 4L Castrol 10W-60-as olajat utántöltögetés végett, amit ezúton is köszönök Erhard-nak. Délelőtt felhívtam, délutánra leszervezte, hogy át tudjam venni.

Ma ki lett cserélve a motor olaj + olajszűrő; gázolaj szűrő; légszűrő; pollenszűrő; olaj leeresztő csavar tömítés.
Olasz utángyártott szűrők kerültek bele, Selenia WR PE motor olaj.

Ha már a klíma hűtő cseréjekor úgy is le kellett szednem a zárhidat akkor elvittem fényezőhöz hogy fesse át, mert a géptető belső peremén lévő kédergumi ledörzsölte a festéket a tetejéről. Ezenkívül elvittem horganyoztatni a hűtő tartókat + zárhíd merevítőket + a haspáncél első tartóit. A fényezés 10 ezer volt, a horganyzásért 1!ezer forintot fizettem. Remélem tovább fog tartani mint a gyári feületkezelés, mert az nem valami fényesen sikerült Olasz barátainknak.
Ja és kicseréltem a hátsó emblémát is. Ez 9108 Ft volt. Ehhez le kellett szerelnem a csomagtartó ajtó belső burkolatát. A rögzítését nem bízták a véletlenre :-D 10!db M6x20-as Torx fejű csavar és 4db műanyag bolha tartja. De nem is zörög semmi az utastérben. Amit idáig megbontottam a beltérben, mindenhol metrikus csavarokat találtam, amik stabilan rögzítik az elemeket. Valószínű ezért nincs nyöszörgés, zörgés sehol.







0
624
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa reklám
- Forma-1
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth