Blog
A computerben turkálva mindkét ajtónál a kilépő fény szakadás volt a hibatárolóban. Nem is tudtam hogy van ilyen benne :) No mindegy ha van akkor működnie kell. Megtaláltam, kipattintottam és az izzó a helyén van de nincs csatlakozó. Szétszedtem az ajtót, és mindkét oldalon ugyanaz volt a helyzet. A kábel elvágva, leszigetelve. Hogy ki, mikor és miért tette azt nem tudom. Mivel a gyári csatlakozó nincs meg, így egy másikat szereltem rá hogy szétszedhető legyen. Számítógépes tápcsatlakozóm van itthon kilóra így azt építettem bele. Most már szépen működik.
Ma elgurultunk Csörihez, hogy a hátsó fékerő szabályozót kicserélje.
Ahogy Murphy mondta „ami elromolhat, az el is romlik” - tehát egy alkatrész cseréje is csak bonyolult lehet.
Az elmúlt 14 év során dolgozott a korrózió. Eltörtek a csövek. Elsőre nem is az, amelyiket tekerték. Gyakorlatilag egy fékcsövet lehetett volna kitekerni belőle. Azt meg minek. Cserélni kellene őket.
Gyári nincs, illetve a négy közül csak egy. Nem is olcsó...
Szóval le kell gyártatni a négy becsatlakozó fékcsövet, úgyhogy a Pók Várpalotán maradt...





kicseréltem a termosztátom,mert nem tetszett hogy 60fokos a víz meg a fogyasztásom 10liter... most hogy kicseréltem 80-85fokos és a fogyasztás sokkal kevesebb!
A minap sikeresen nekitolattam egy parkolásgátló vasnak, úgyhogy körülnéztem a tolatókamera-piacon. :) Végül egy WiFi-s rendszámkeretbe épített kamera lett a befutó, amihez van egy okostelefon app is, így nem kell hozzá külön kijelző. Az Alfariumban pettinke kartárssal egy kellemes vasárnap délelőtt során be is szereltük. Közben sikeresen le is merült az aksi, ami még a gyári volt, azaz közel négy éves. Pedig összesen kb. fél órát volt ráadva a gyújtás. A feszültségmérések sem voltak megnyugtatók, úgyhogy a régi aksi érdemei elismerése mellett nyugdíjazásra került és átadta a helyét egy új Vartának. Tényleg a végét járta már az eredeti: most sokkal flottabbul indul az autó (kevesebbet tekeri).
No, nemrég jöttem a jól bevált klímásomtól, Pilisről.
Nem csalódtam benne, nem volt túltöltve! Ez annyiban rossz hír volt, hogy nem ott van a gond.
Jó hír volt mindamellett, hogy nem is a ventilátorokkal vagy azok fokozatkapcsolójával volt a gond.
Először is elindítottunk a rendszert. Nem kellet hozzá fél perc, és Zoli – a szerelő – már kiabált is, hogy kapcsolajam le. A nyomás felugrott 20 bar-ra.
De mitől?
Hát akkor nézzük meg, nincs-e túltöltve. A gép leszívta a gázt, egészen pontosan 400 gr jött ki, meg egy kicsi lehetett még a csőben.
Akkor ez rendben is van. Májusban kb. 450-460 gr lett beletöltve.
Akkor most visszatöltöttük 410 gr-al, persze, miután a nedvesség ki lett vákumozva.
De akkor mi a baj?
Hát igen, Zoli is a fejét vakarta egészen addig, amíg be nem nézett a lökös rácsain. A hűtő lamelléi teli voltak bogarakkal.
Sz@r ügy, hogy Abony-Cegléd között a négysávoson van egy kb. 3 km-es szakasz, ahol néha annyi bogár van – főleg szürkületkor – hogy olyan, mintha havazásban menne az ember.
Hát akkor lökös le, elő a közepes nyomású mosóeszköz. Szépen kitisztította, de igazi akkor lenne, ha szétszednénk. Három hűtő van egymás mögött és a közöttük lévő rést csak úgy lehetne kitakarítani, ha szét lenne szedve.
Nos erre most sem idő, sem pénz.
Mosás után visszakerült a lökhárító. Klíma bekapcs...és...tökéletesen működött. Az Arkangyal ketyegett vagy 15 percet, a hőmérő szerint a rendszer az utastárbe 7,5 °C-t tolt be, nyomás 15,9 bar és 2,2 bar. Ideális mindkét érték és a nyomáskülönbség is.
A külső hőmérséklet 34,2 °C volt.
Tény, hogy sokkal jobb ilyenkor beállítani egy klí.arendszert, mint legutóbb, május 13-án, amikor pulóverben is fáztunk, amíg Zoli mindkét kocsi klímáját takarította és feltöltötte.
Hát egész olcsón megúsztam.
Jó volt végre hűtött utastérben hazaautózni.
Mivel a legelöl lévő hűtőt elggé megbombázták már a bogarak, jó lesz vigyázni rá.
Arra gondoltam, mi lenne, ha vennék fekete szúnyoghálót, és valahogy beszerkesztém vagy a scudetto, valamint a lökös alsó rácsai mögé, vagy direktben a hűtő elé. A technikai megoldáson el fogok gondolkodni. Ha sikerül, akkor megcsinálom feleségem 147-esén is.



