Blog

>> EgyébBagee // Alfa 145 QV // 2013-07-01

Eredet vizsga. OK!

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-06-15

Trélerezés Alfa Cityből Budapest X be.
Közben a lökhárítót sikerült leszaggatni.

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-06-27

Hengerfej tömítés, vízpumpa, szelepszár szimeringek cseréje.A 4 es hengernél megadta magát a tömítés.4 db segédgyertya csere.
Olaj (Eneos 10w40)

 
>> SzervizAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2013-07-01

2013. február

"....már csak 4 hónap és AlfaCity, ezt már kibírjuk..."

2013. április

"...már csak 2 hónap és AlfaCity, ezt már kibírjuk..."

Csak mondogattam magamnak. Egyre nehezebben viseltem. Hiányoztak a haverok, az ismerősök, az autók.....a csodák. Elmondhatatlan hosszúnak tűnt a tavasz. Két esős AlfaCity után mint a megváltást, úgy vártam ezt az ideit. Hogy találkozzam a rég nem látott ismerősökkel, lássam az új autókat, fejlesztéseket, vagy akár csak újra egy régi szép alfát. Újra átélni a dolce vitát, újra beszívni a benzingőzt, miközben a lattémat iszogatva nézem a teraszról ezeket az idő- és értékálló járműveket. A 2010-es "Szívből szeretni" AlfaCity után (melyet mint egy bolond kisgyerek végigbőgtem), két esős AlfaCity következett. Bár nem volt érdekes, mégis elvakultként estig ültem az autóban és néztem a szépen lemosott autókon végigfolyó esőcseppeket, azért mégis nagy izgalommal vártam egy napsütéses találkozót. A várakozás szinte elmondhatatlan. Talán azzal tudnám jellemezni, mint mikor a kisgyerek lesben állva várja a télapó megjelenését, hátha lebuktatja a vén szakállast.

"A tartós fanatizmus feltételei a személyiségből erednek. A világ bonyolultságát és bizonytalanságát leegyszerűsítő eleme ilyenkor mintegy belebújik a személybe, megszállva tartja. Ez csak akkor lehetséges, ha a személy eleve hajlamos a merev gondolkodásra, az egyszerűség és a kiegyensúlyozottság túlzott előnyben részesítésére. A magában álló fanatikus ember csak vonz fanatizmust maga köré és toboroz fanatizmustól tüzelő tömeget..."

2013. június 13. (2 nappal AlfaCity előtt)

Rutinellenőrzésként (hosszú út előtt) felnyitottam a motorháztetőt. Olajszint rendben. Szervó rendben. Víz .............őőőő...........víííz..........őőőőőő....hol a víz???
Bizony. Eltűnt. 2,5L-nyi fagyálló és desztvíz keveréke került utántöltésre pillanatok alatt. Kérdés, hogy hova tűnt a víz és ez a mennyiség mennyi idő alatt tűnt el?!
Aznap délután felkerestem a szerelőmet.
"..A jelek egyértelműek. Hengerfej. Elégetted..."-mondta.
"- De ugye még a szombatot kibírja?"
"-Ne indulj el vele."
Összeomlottam.
Kollégám:
"Ati, hengerfejes az autó."
"Akkor ugrott a szombatunknak."-mondta.
Sanyi:
"Sanyi, hengerfejes az autó"
"Akkor AC-nek annyi"-mondta.

Elmondhatatlan, ahogy összeomlottam. 2 nappal City előtt jártunk, a javítás véghezvitelére esélyünk sincs.

"MÁRPEDIG ÉN OTT LESZEK!!"
Tántoríthatatlan voltam. Nem hallgattam senkire.

Szombat reggel fél 9:
Sanyi vontatókötéllel, én pedig 11L desztillált vízzel, ill. 3L fagyállóval vágtunk neki a Komáromig tartó kb. 70 km- es szakasznak.
Többszöri ellenőrzés után, de kibírta az autó.

1 ujjnyi víz fogyott a Pápa-Komárom-Pápa szakaszon, ill. hazafelé Győrnél elcsattant egy hidrotőkém.

Az autón cserélve a hengerfejtömítések, hidrotőkék, szívósor tömítések.
Valahol még csepeg a víz, egyelőre kérdéses hol.

Hazaértünk. Mindig mindenhonnan hazaértünk eddig. Így is marad. Mert ez egy Alfa Rómeó és érzi, hogy szeretem.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2013-07-01

Felkerültek, 5mm-es pogácsák maradtak, jó kicsik de közlekedős.
Mentem is gyorsan velük 1 kört, brutális ez a kocsi:-)

>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-07-01

A hétvégén beszereltem a H1-es Led izzókat a ködlámpába. Persze, hogy elsőre nem fértek be miért is menne simán az egész.
Szétvágtam a foncsort, belefeszegettem az izzót, utána pedig összeforrasztottam. Pólusokat megcseréltem mivel led-ről beszélünk.
Jó lett, tetszik, szép az összhatás.

 

Reggel, hogy ne kelljen keresgélni ki akartam készíteni a segélycsomagot. Jobban szemügyre véve kiderült, hogy márciusban lejárt. Semmi gond, ott a Párducé.
Aha, az tavaly decemberben járt le...
Úgyhogy kellett egy új.
Még a dallamkürtöt kellett visszakapcsolni a "normál" dudára a hamutartóban lévő kapcsolóval.
Ezzel fel is készültünk a vizsgára.
Csont nélkül átment. Érvényes 2015.07.06-ig.

A dokumentáció készítés még hagy némi kívánni valót maga után, mert a km óra állást kicsit elírtál.
Valós: 160.633 km
Beírva: 166.633 km
Úgyhogy a következő két évben legalább 6ezret kell mennünk :-)

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-07-01

Nem, nem AlfaCity bejegyzés jön most.
Még tavasszal amikor próbaképp bekapcsoltam a klímát világos lett, hogy meg se rezzen, elengedte a gázt. Leellenőriztük Pistinél aki klímaszervízzel is foglalkozik. Láthatóan nem tartotta a nyomást a rendszer próbagázzal "felfújva".
A diagnózis: kompresszor csere
A kompresszor tömítése már évek óta nem tökéletes, ezért minden nyár elején töltenem kellett már. Tömítés készlet ehhez a Denso kompresszorhoz nem elérhető sehol.

Az opciók:
1. új kompresszor 120e Ft (Denso)
2. új kompresszor a gyári leadásával 70e Ft (gyárinak mondott, de nem Denso)
3. bontott kompresszor by Ferke kíméletes összeg

Az utóbbi verzióval próbálkoztunk. Pisti előbb nem akarta feltenni a bontott kompresszort, mert UV lámpa alatt nagyon zöld volt mindenhol, azt mondta esélyes, hogy orrán száján ereszt.
Ferke megnyugtatott, hogy szétszedéskor került oda a színező, a kompresszor tartotta a nyomást az autóban amiből kijött. Hittem neki, és rávetem Pistit hogy tegyünk egy próbát.

A kompresszor felkerült, tartotta a nyomást, THX Ferke! Még két csövet kellett aluhegesztőnél rendbetenni mire tökéletes lett a rendszer.

Most jéghideget fúj, nem szuszog, nem szörcsög, működik ahogy kell.

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-06-30

Egyszercsak nem spriccelt az ablakmosó...

Először azt hittem, hogy kifogyott belőle a nyál. A kiváló betöltőnyíláson át töltöttem bele egy jó litert, de ezután sem jutott el az ablakig.
De legalább maga alá termelt egy tócsát.

Mint kiderült a géptető alatt futó csövike hosszában elrepedt egy centit az egyik toldásnál...

Mióta megvan a Pók minden évben megkerüljük a Balatont.
Így történt ez ma is.
A déli sarkánál kezdtük, Keszthely volt az első cél. Majd végig a déli parton, és komppal át Tihanyba.
Zánkától találtunk egy járható utat Tapolca felé, így a kékkuti forrást is megnéztük.
262 km, végig nyitott tetővel, a lehető legoptimálisabb időjárással.

A tesztutat sikeresnek nyilvánítom, holnap mehetünk műszaki vizsgára.