Blog

>> Eseménymgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2013-07-07

Túl vagyunk az első 500Km-en. Egyenlőre nem találok hibát benne :) A computer szerint 5,1l/100km vegyes használatban. ( Veszprém, Pest, autópálya, Bakony, végig klímával)

 
>> EseményJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-07-07

Szerencsésen elkaptam egy kátyút :-( Még jó hogy kb. 1500-2000Km-t mentem az új gumikon. Szinte még szőrös a futófelület.
A jó a rosszban, hogy úgy néz ki a gumi tompította az egészet.

(kb. 2 hete vettem 5 csavart a mankókerékhez, mert csak hosszú alufelni csavarjaim voltak. De jól tettem.)

>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2013-07-07

Fogyogat sajnos.

 
>> Tuning és extraPiros Madaaar // Alfa 159 Ti // 2013-07-22

Megerkeztek EBC sport tarcsa es Yellow stuff betetek.allitolag melegen hidegen is jo a fekhatasuk.. par ezer km utan frissitem tapasztalatokkal.
2013.08.26- mar tul vagyunk kb 4000km volt benne sport vezetes is..nagyon fog ha kell.uj gumikkal valoszinuleg meg hatekonyabb lenne a mostaniak mar elegge faradtak.:-)

 

hollandiábol jött a kicsike, a bal első sárvédőt kellett javítani mert meg volt húzva illetve a motorháztetőn volt egy randa kavicsfelverődés mind a kettő kijavítva szép lett, valamint a klímacső eresztett az is ki lett cserélve, már hűt is. A vezérléshez nem nyúlok 5e km-rel ezelőtt lett cserélve komplett, hosszbordással.

 
>> SzervizDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2013-07-06

AZ autó újra megy:) egy 40es bizti kiment eért leállt az autó...
szelepfedél tömítés csere történt!
most megy az autó műszakira:)

 

MOL Diesel
66,39 L
előző tankolástól futott km: 846
átlagfogyasztás: 7,85 l/100 km
költség: 27 944 Ft

 
>> SzervizCzetka // Alfa 159 1.9.JTDm Ti // 2013-07-06

2013.07.04.
Km: 108.099

Első futómű kormányösszekötők + axiál szárak + gumiharang
csere, futómű állítás

Böröndi műhely, Fertőd

 
>> SzervizHege // Alfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2014-07-29

Két héttel ezelőtt történt, hogy a bal oldali hátsó ablak is lent maradt. Most nem erőltetem. Haza érve szét szedtem. A bovden volt szétugorva (szerencsére nem volt megtörve), illetve a sínen csúszó műanyag fülek voltak letörve. A műanyagfüleket újraforrasztottam, (majd meglátjuk meddig bírja) bezsíroztam az egészet és visszaraktam. Kb 1,5 órás meló. Egy pár kép a műveletről.

Update:2014.07.08.

Sajnos mivel ilyen tájban melegek vannak előszeretettel használtam indulás előtt az "összes ablak lehúzás" funkciót kulcsról, majd mikor a felhúzás következet egy csattanásra lettem figyelmes a bal oldalon. Nem is erőltettem tovább gondoltam, a forrasztás engedett. Hazaérve szétszedtem és a műanyag csúszka felső füle engedte el. Ideiglenesen visszaforrasztottam, de látom ez csere lesz megrendeltem Kecskeméten a mechanikai részt és csodálkozva láttam hogy teljesen más mint az eredeti. Ezért ezt nem mertem elhozni. Teljesen más volt az ablakra rögzíthető csúszka illetve a két végén már nem is volt tárcsa csak műanyag sín amiben csúszott a bovden.
A jobb oldalt mikor cseréltem (februárban) akkor Szegedről rendeltem meg és az teljesen megegyezett a benne lévő gyárival. Fel is hívtam Őket sajnos olyat nem tudnak nekem küldeni. illetve jelen pillanatban semmilyent, ezért fel vettem a kapcsolatot Erharddal. És most várom a válaszát, hogy kiderüljön, hogy tényleg változtattak rajta és ez az "új" fajta van csak.

2014. 07.29.

(Mivel nyaralásra mentünk így nem volt időm befejezni a blogot, ezért csak most pótolom.) Sajnos választ nem kaptam, így gyorsan böngésztem és a javítószettre eset a választásom, mivel a többi elemmel nem volt problémám csak a csúszkával. Meg is rendeltem és előre utalással 5500 ft-ba került. Hétfőre meg is érkezett és kb. 1,5 óra alatt össze is raktam. Egy pár kép a műveletről

 

Egy német fórumon találtam a leírást, csak bemásolom ide, hogy meglegyen:

"AW: Öl der Servolenkung wechseln...
...Zum Wechsel (Spülen), macht es Sinn eine zweite Person dabei zu haben...
den oberen (Rücklauf) Schlauch vom Servoölbehälter entfernen und den Anschluß am Behälter temporär abdichten...
Den Rücklaufschlauch verlängern und in einen geeigneten Behälter führen...
Motor anmachen und permanent frisches Öl einfüllen... dabei mal hin und herlenken... und solange Öl nachfüllen bis am Auslauf nur noch frisches Öl austritt.
Motor abstellen.... Schlauch wieder am Behälter anbringen, Füllstand prüfen... fertig"

Tehát:
- két ember kell hozzá,
- a tartályba visszavezető csövet lehúz, meghosszabbít, és egy edénybe vezet,
- a tartály nyílását lezár,
- motort elindít,
- folyamatosan utántölt,
- kormányt ide-oda teker,
- amint a friss olaj jön kifelé, motort leállít
- csövet visszarak
- sört bont (német oldal ide, vagy oda, de szerintem ezt kifelejtették)