Blog
Nos, nálam is megtörtént, hogy nem működött a ventilátor 1es fokozata, ami ugyebár bekapcsolt klímánál, illetve 90 fok fölé melegedő vízhőnél kéne hogy kapcsoljon. Először úgy tűnt fel, hogy városi araszolgatás közben felment jó 100 fokig a hűtőviz, majd ott kapcsolt a venti 2es fokozata ami visszahűtötte. Hazaérve leteszteltem MES-el hogy kapcsol-e az 1es fokozat: bár a relé kattogást hallottam, de a venti meg se moccant. Multiméter elő, kiderült hogy az ellenállásig eljut a feszültség, de az ellenállásnál szakadás volt. Kivettem az előtétellenállást (az én autómban 1 venti van, itt az ellenállás hűtő felső vízcsöve mellett található), 2 csavar rögzíti a ventilátor keretébe. Az 1ik lábánál a ponthegesztés elengedett, de sajnos forrasztani nem sikerült mert az érintkező saru lábára nem volt hajlandó ráfolyni a cin. Végül átfúrtam az ellenállás lábát és a sarut, majd egy csavarral és anyával összehuzattam. A biztonság kedvéért ezután még az ellenállás lábát (ez rézből van) hozzáforrasztottam a csavarhoz, hogy ne oxidálódjon a jövőben. A forrasztással azonban csak óvatosan, hisz ott van egész közel a hőbizti, ezért én csak rövid ideig játszottam a pákával.
Képeket sajnos elfelejtettem csinálni a műtétről, de egy képet lenyúltam googleról, hogy látható legyen hogy is néz ki :)

Sajnos nem birták sokáig a vredestein gumik meg a hátsó pzero-k is elkoptak!
Helyüket 70% Conti Sportcontact 2 gumik vették át!Elvileg defektűrő, így még jobban meg van erősítve az oldalfala...ezt érezni is a menetkomforton, de a kezdeti tapasztalatok ettől függetlenül pozitívak!...ja és tapad mint állat:)
Flekszibilis cső megadta magát, ezért csereltük.
KM: 107.310
Az utastérbe bejött a füst, főleg piroslámpáknál, dugóban. Lementem az aknába hogy felderítsem a helyzetet, de egy perc után kifolyt a szemem. Azért azt még láttam hogy a flexicső tiszta korom, és rendesen kifúj.
Körülnéztem a neten, a Bárdy-Unix és más kipufogós cégek is drágábbak voltak mint az Alba Autó. 2930 brutto (plusz postaköltség)áron háromrétegű csövet küldtek nekem, aminek azért örültem mert a gyári is csak kétrétegű volt.
Lekaptam, kivágtam, fölraktam, megpöttyöltem, leszedtem, végigvarrtam, megint fölraktam. Na azért nem volt ilyen gyors, két órát eltöltöttem vele, és úgy néztem ki mint a kéményseprők.
A következő a hűtőcsere lesz mert porladnak a lamellák, komplett sorok eltűntek már. De amíg nem látom a vízhőfokon a változást, addig marad.
Képek:



Az ültető rugó készletet elcseréltem egy első pajzsra. Ez egy kölcsönösen előnyös üzlet volt. :-) Tegnap leszereltem a régi díszt és felkerült az új. Azon gondolkodom, hogy új képeket is készítek majd emiatt az autóról.
A fészlift örömére még egy belső nagytakarítással is megörvendeztettem magunkat.
Az ember mindig azt hiszi, hogy ennél lejjebb már nincs, de mindig van. Egy ismerősöm elvitte a trafó hűtőbordát és egy alu csövet eloxáltatni, hogy szép legyen. Ő maga ajánlotta fel, hogy úgyis viszi a saját cuccait. Hát több mint 2 hónap után kaptam vissza úgy, hogy hozzá sem nyúltak...
A szerelőm is csak hümmög, már nem is mond semmit. Az a baj, ha keresek másikat ott sincs garancia semmire, ezt meg már ismerem 7-8 éve. Nem értem, nem szívességet kérek, hanem ki akarom fizetni, csak álljon már neki.
Le lett fóliázva a szép új első lámpa.
Védve van most a naptól is, meg a kavicsoktól is, meg már nem annyira króm végre :)
Füstöt kapott, nem feltűnő, szerintem nagyon jó lett ;)
Szokott lenni nálam minden féle fólia ha valaki kedvet kapna, de perpill most elkapkodták!
1. kép : a különbség. -bal gyári, jobb fólia-
2. kép : Gyári
3. kép: Füst



ERA660071 gyújtáskapcsoló.
Mivel az olasz fordítva marta ki a kulcsot, ezért minimális kopás után is kiesik a gyújtáskapcsolóból. Elvittem az összes zárat egy szervizbe, ahol kicserélték az összes lamellát, mellette, tettek egy bemarást mind a három gyári kulcsba, így már minden fasza. 12.000,-
Már a régóta baszta a csőröm, hogy szarakodik maga a gyújtáskapcsoló szerkezete, nem ugrik vissza MAR állásba, és ropogott, roszogott, mikor elfordítottam a kulcsot, ezért végleges megoldást kerestem. Igaz meg lett mókolva (már van róla blog), és nyomógombbal is indul, de kicseréltem a szerkezetet. 14.000,- Nem volt bonyolult, de egyszerű sem. Bontás után egy bizonyos kulcs állásnál ki lehet szedni a zárszerkezetet. Vasfűrész lap, mivel be kell vágni a csavar fejét. Spec csavarral van rögzítve, az újhoz adtak is egyet, amit ha becsavarsz egy tízes dugókulccsal, akkor a megfelelő nyomaték után letörik, és úgy néz ki, mint egy szegecs. Szóval pont van annyi hely hogy bevágjuk, majd utána egyszerűen kicsavarható. A négyvezetékes csatlakozón van egy biztosítás, amit ki kell akasztani, és utána széthúzható. A biztonság kedvéért, meg már meg is szoktam, ezért az újat is vezetékeztem, és rákötöttem a nyomógombra, mivel indítható a vas.
Pöpec a cucc, elfordítom a kulcsot, és indul, és visszaugrik és szuper, és , és .........










1
360
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV