Blog

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2013-06-13

Sok év után új helyen töltettem fel a klímát, Csepelen. Profin és gyorsan dolgoztak a helyettesítő gázzal. :-) Nyomáspróbat is végeztek elötte. Remélem, pár hónapig kitart a gáz...

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2013-06-12

A vezető oldali ablak szorulni és lötyögni kezdett. Egyszerre. Éreztem, itt valami eltörhetett, jobb esetben kimozdult a helyéből. És valóban: két gumi bakocska is eltört. Karosszériás mester ügyesen orvosolta az állapotot.

A felemelt kocsi alatt nézelődve feltűnt, hogy az eddig rozsdaszáraz fékerő szabályozó olajos. Szivárog belőle a fékolaj. Nem sok (a tartályból még nem hiányzik észlelhető mennyiség), de olajos. A jövő hónapban esedékes műszakin nem biztos, hogy átmenne.
Szóval Csöri elindította az alkatrész keresést. Amint lesz, cseréljük.

Remélve, hogy a gázelillanás problémakör végére pontot tudok tenni, tavaly vettem egy új klímakompresszort. Akkor úgy tűnt, hogy megoldódott a klíma kérdés.
Nos, nem.
Vasárnap a nagy melegben megpróbáltam elindítani, és nem sikerült, nem is kattant a mágnes. Minden valószínűség szerint elment a gáz...

Ma megkértem Csörit, hogy vessenek már rá egy pillantást. A csatlakozó kupakját letekerve, az apjának rögtön feltűnt, hogy szisszen egyet.
Pillanatok alatt előkerült a szimatoló eszköz, és elindult a nyomozás. Mint kiderült, a szelepnél ereszt. A kupak közepe kicsit megnyomja a szelepet, és az nyit. (Az ok egyszerű, a sok le- és felrakástól elkopott a belseje.)

Szóval gázt leszív (kb. 285 gramm még volt benne), majd feltölt 650 grammal. A klíma máris működik! :-)

A kupakok nem lettek visszarakva, majd itthon keresek valami megoldást helyette, hogy ne koszolódjon a szelep.

Ma másodszor is nekifutott Csöri a generátor projektnek.
A munka rutinos mozdulatokkal, mondhatni becsukott szemmel ment. Nem hiába gyakorlat teszi a Mestert.
A csere utáni próbakör 5,5 km-es lett, már ekkor is 0,4 km-el túlteljesítette az előző generátort.
Projekt lezárva, indulhatunk haza.
Tesztelés közben Csörinek feltűnt, hogy nem működik az egyik rendszámtábla világítás. Mire kimásztam a kocsiból, hogy némi ütögetéssel megjavítsam, már bele is került egy új izzó grátiszban.

u.i.
Hazaérve még mindig működik a generátor. Megtartjuk :-)

 
>> SzervizR.Krisztián // Alfa 159 1.9 jtdm 8v // 2013-06-13

Mai nap tisztításra kerültek a fenti elemek, rájuk fért :) A motorblokk burkolatát eltávolítva feltűnt a blokkon egy feljegyzés, mely szerint 2010.07.07-én az autóban 110.000 km-t volt... Ezek szerint (is) valós lehet a jelenlegi óra állás....

 
>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-06-13

 
>> SzervizBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-06-13

- 5 liter olaj: Selenia 10w40 20K
- Olajszűrő (Alco)
- Légszűrő (Alco)
- Pollenszűrő (Alco)
- Metabond GOLD 250ml

Pluszba kap az autó egy adalékanyagot, mégpedig a Metabond Gold-ot. Remélem ez kicsit serkenti az olajfogyást.

KM: 106.353

 
>> SzervizFanni // Alfa 156 2.4 Jtd ti // 2013-06-11

Sajnos egyik nap nem sikerült beindítanom a kis Bellát aztán kiderült,hogy az egyik porlasztócsúcs megadta magát,az öreg 146 elhúzta a kis156-ot a szerelőhöz mint ahogy azt egy rendes alfás családban illik:)Nem voltam túl boldog amikor a szerelőm közölte velem h a porlasztócsúcs felújítása 65ezer vagy újonnan 140ezer.....így elkeseredésemben leültem a gép elé és nézelődtem a neten hátha találok olcsón felújított porlasztócsúcsot....éés sikerült 15000Ft-ért találtam cikkszámmal azonos gyárit,kételkedve de megrendeltem hááátha jó lesz meg is érkezett a postával azonnal vittem a szerelőhöz majd délben megcsörrent a telefonom,kész az autó:)Fel lélegeztem meggyógyult a szerelmem!Ugyh 65ezer helyett 15ezerböl megúsztam...:)

 
>> SzervizFanni // Alfa 156 2.4 Jtd ti // 2013-05-10

Olajcsere minden tartozékkal