Blog

>> Egyébcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-06-10

Gondoltam leírom, hátha valakinek jól jön, vagy kedvet kap behozni még egy AUTÓT kicsiny országunkba.

A 2001-es 145 1.4 TS-em költségei.

HONOSÍTÁS MENETE: ( a sorrend nem felcserélendő :) )

- sárga szélű, német ideiglenes rendszám (fakultatív) olaszba postázva: 160 EUR helyette a bátrak "P"-val járnak, vagy trélerrel. :)
- KPM műszaki + típusengedély: ~40.000.-
- Biztosítás: esetemben: Netrisk.hu-n azonnal kötve, Unicánál évente 24.000.-
- Reg. adó: esetemben 73.000.-, és fél nap ácsorgás a vámosoknál.
- Okmányiroda: táblák, forgalmi, műszaki matrica: ~22.000.-
- ÖRÜLÉS, Boldogság! :)

 
>> Szervizcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-06-10

Igazából nem is tudom mit írjak...
Az utolsó posztban reményekkel teli, felfokozott hangulatban írtam, hogy megyünk műszakira, az autó pedig pikk-pakk.
Egy hétig pihent a kocsi az Autóklub fehérvári műszaki állomásán, megrángatták, fékezgették, minden rendben volt. Előjegyeztettük műszakira a kocsit.
Azon a bizonyos hétfő reggelen is minden jól indult. Büszkén feszített a frissen felrakott két új első gumi, ragyogott a kasztnin a még épen maradt lakkréteg, a motor pedig selymesebben nem is járhatott volna.
Úgy éreztem minden kész.
Mi következtünk. Begurulok, kiszállok. Fejben már a rendszámon gondolkodok, pörgetem a betűket, vajon hol tarthatnak most épp...
- Bármi legyen is, de az MTK-t kikérem magamnak, az nem lesz az én rendszámom :)
Ekkor odajön a vizsgabiztos - Az autóval baj van!
- Micsoda, az nem lehet!
... és de, sajnos lett. A CO az egekben! Kb. négy szebb napokat is megélt "kockalada" teljesítményével okádta a CO-t a nagyvilágba.
Fájó szívvel visszagurulunk a műhelybe és jön a matek.
Új minden, cseréltük a légtömegmérőt, hibakód nem volt, mi a franc lehet a baja?
Újra előkerül a laptop, és dobja a lambdát hibának!
Ez nem lehet igaz! Pont most fekszik meg? A műszakin?
Gyors alkatrész rendelés, majd csere, vissza Autóklub, mérés, és megint nem jó!
Ilyen nincs, mi lehet a baj?
Ekkor méregből megforgattam a szekeret az Autóklub udvarán és láss csodát, tökéletesek lettek az értékek!
A Kedvesem közbenjárásának (millió köszönet és miegymás!!!) köszönhetően, kaptunk soron kívül új időpontot műszakira....
Újra reggel, újra vizsga, újra begurulok...újra nem jó a CO!!!!
Megkérdeztem a vizsgabiztost, visszagurulhatnék-e a kapun kívülre, mert tudom a megoldást. Ő csak nézett értetlenkedve, de láss csodát, megengedte. (fejlődik rugalmasságban a "KPM" :) )
Visszatolattam, majd ami a csövön kifért, forgattam a kocsit tiltáson egy fél percig.
Nem minden nap láthatnak, hallhatnak ilyet KPM-ék, mert még az irodisták is az ablakban lógtak. :)
Visszagurultam, mérés, tökéletes értékek. A vizsgabiztos rázza a fejét, értetlenkedik, majd kiböki: -OKÉ!
:)))
Minden más rendben volt, így második nekifutásra végre, megadta a műszakit.
Még aznap elintéződött minden egyéb formaság is (újabb csók és köszönet Életem Párjának) , így végre felcsattinthattuk a rendszámunkat: MKB-051 :)))

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-06-09

eBay-ről rendeltem egy csomag fekete szelepsapkát, mivel a közeljövőben nem akarom szétszedni a kerekeket (így nem tudok rejtett szelepre cserélni) viszont a fekete műanyag kupak nem tetszik.

>> Tuning és extraszasza(SW) // Alfa 156 SW 1,9 JTD (110LE,euro3) // 2013-06-09

Anno kicseréltem a fa utánzat középkonzolt szürkére.Ma úgy döntöttem,hogy az meg túl szürke azaz semmilyen.Ezért ma átfújtam a fa utánzatút csillogós ezüstre.Na ez már jól néz ki.Képeken a különbség.Volt még itthon GT-től matricám ezért a hamus ajtóra dobtam abból is egyet.

 
>> Szervizh-arcos // Alfa 156 1,9JTD 16V Mjet Sportwagon // 2013-06-09

A héten megtörtént a vezérlés csere is. Nem volt szándékos, de így hozta a sors.... Az autó véletlenül benzint kapott...amivel jelzem....szintén nagyon jól ment... :-D....de a porlasztók nem szerették. 4 db bevizsgált porlasztó, új rail cső, bevizsgált nagynyomású szivattyú, ÚJ szeleppel, és természetesen a vezérlés teljes cseréje megtörtént......

 
>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-06-09

Egy év után kitekertem a 710-es olajbetöltő nyílást, és meglepődtem a látottakon!
Sehol egy gramm olajhab nem található. Ez azért érdekes, mert az a napi 5-6 km, amit megteszek az autóval, nem volt elegendő távolság -az eddig használt, más motorolajokkal- ahhoz, hogy a motortérben lecsapódó vízpára ne képezzen habot a kupakban. Persze hosszabb utak alkalmával természetesen eltűnt, és a víz sem fogyott, mielőtt valaki hengerfejesnek gondolná az autót, ez természetes jelenség ilyen rövid utak alkalmával, maikor szinte épp bemelegszik a motor, már lehet is leállítani.
Az Eneos 5W-30 japán motorolaj ismét lenyűgözött, színe maradt ugyanolyan tiszta, sárgás fényű, mint betöltésekor. Sok éven át kerültem, nem akartam az autómba tölteni, mint ahogy Selénia-t sem, de a sok helyről, sok márkával kapcsolatban hallott pozitív vélemények rá vettek végül is. Nem bántam meg, sőt!

 
>> EseményÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-06-09

Ma egy éve, hogy teljesült egy nagy álmom. Megvettem életem első autóját, méghozzá egy Alfát. Egyszerűen gyönyörű, nagyon megfogott. Szép állapot, kívül, belül. Amik már az én kezem alatt kerültek rá: ledes izzók pár helyen, sötétítőfólia B oszloptól hátra, kristály oldalirányjelzők, új Hankook téligumik, gyári Alfa Romeo lemezfelni matt feketére fényezve, új Dunlop nyárigumik, 17"-os alufelnik újrafényezve, Alpine hangszórók elöl, Infinity mélyláda, Magnat erősítő, féknyergek festése, teljes alvázvédelem. Sajnos voltak szervízes időszakok is, de egy ennyi idős autónál szerintem ez elfogadott. Generátor csere, bal első-felső lengőkar csere, fékfelújítás. 9000 km-t tettem meg vele az év során.
Ezen az egy év alatt nagyon sok dicséretet kaptam, szinte mindenkitől. 'szép autó', 'hú de jól néz ki' sokszor már nem is tudtam mit mondani csak, hogy köszönöm. Egyszerűen büszke vagyok az autómra. Próbálok rá vigyázni megőrízni az állapotát.
Nemhittem volna, hogy bekerülök majd egy ilyen összetartó csapatba mint az Alfások. Hihetetlen élmény amikor jön szembe egy cartárs és villogtat, integet, örül. Szeretnék még sokáig közétek tartozni, egy ideig még a 156-tal aztán később ki tudja mivel de tuti, hogy egy szép Alfa Romeoval.

"Az olasz autókat lehet szeretni meg nem szeretni, de egy biztos, ha az Alfa Romeo nem lenne, akkor most az egyik legszebben csillogó ékkő hiányozna az autógyártás koronájáról,hogy miért? mert gyonyörű"

 
>> AutóápolásR.Krisztián // Alfa 159 1.9 jtdm 8v // 2013-06-07

Az autó első napján biztonsági - hővédő fóliázást kapott, majd egy komplett külső - belső nagytakarításon (kárpit tisztítás, bőr és műanyagápolás, fertőtlenítés, polir, stb.) esett át. A nap fennmaradó részében pedig a navigációs rendszer kapott egy szoftverfrissítést (Connect Nav V.12.3.)

 
>> EseményR.Krisztián // Alfa 159 1.9 jtdm 8v // 2013-06-06

Az autót 2013. június 06-án vásároltam Sopronban, magánszemélytől. Ekkor az órában 165.772 km volt, mely az autó állapota alapján valósnak bizonyulhat. A vásárlás előtt az autó "nagyszervizen" esett át, az új vezérlésben 30.000 km volt, friss műszaki és friss futóműszerviz.

 
>> SzervizDeezL // Alfa 156 2.4JTD 20v // 2013-06-09

tegnapelőtt végzett vele a festő,ki kellett cserélni a jobb első sárvédőt is,mert javíthatatlanul horpadt volt.

Aztán jövőhéten mehet a KPM-re... 93527 km