Blog

>> EseményEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2013-05-26

Idén sem hagyhattuk ki a Selénia Rallyt. Nyolcadik alkalommal vettük részt az eseményen. Ezúttal ismerős helyszíneken voltunk,tekintve,hogy jól ismerem a Börzsönyt.
Ez persze nem jelentett előnyt,ami meg is nyílvánult az eredményben,mivel - 18 pontunk lett. Ezúttal nem találtuk el a szintidőt. Ettől még természetesen jól éreztük magunkat.

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2013-06-01

...na, a sorrend kicsit borult...ugyanis a festékboltról pénteken lecsúsztam, így nincs festék. De haladni meg ugye kell...és mivel megbeszéltem magammal, hogy a beépített motornál sincs nagyobb szívás a festéshez való maszkoláshoz/kitakaráshoz, így a motor, váltó, futómű beépítésre került!:)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2013-05-26

A hosszú tél után már nagyon hiányzott a kirándulás,úgyhogy nagy örömmel mentünk el a Prédikálószékre,ahol már voltunk de másodszor sem volt unalmas.
Az Alfát Dömösön hagyva gyaloglábbal folytattuk az utat,amely nem volt túl hosszú,ellenben meredek. Két kilóméteren 500 méter szint emelkedést abszolváltunk,ami igen jól esett. Nem beszélve a kilátásról :))

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2013-04-06

Péntek este úgy ért haza az autó,hogy a harmadik szomszédnál hirtelen fülsértő hangot produkált.
Kiderült,hogy a benzintanktartó pánt elszakadt és karistolta az aszfaltot. Szerencsére csak 400 métert kellett menni az orvosláshoz.
És még pénzbe sem került :))

>> Szervizszpiro // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2013-05-26

előző poszt óta kicseréltük a fojtószelep állás érzékelőt, és a légtömegmérőt de még mindig nem megy rendesen az autó. Hiba üzenet nincs. Ha a FIAT szervizes progija rá van kötve akkor pedig egyszer csak megszakad a gép és a kocsi közti kapcsolat. Motor vezérlő elektronika vagy gyújtásvezérlő cserével próbálkozunk.

 
>> SzervizBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2013-05-26

Hétvégén ellátogattam Dzsozy-hoz és megejtettük az ilyenkor kötelező olajcserét, plusz olajszűrő és pollenszűrő cserét. ( Levegőszűrőt nem cseréltem mert sportszűrő lesz bele ) :) A csere zökkenőmentesen ment, pár "apróságot" leszámítva.Mikor lemásztam a kocsi alá hogy megengedem a leeresztőcsavart láttam hogy pasztával körbe van kenve... nem sejtetett semmi jót, de arra nem gondoltam volna hogy a karterba szinte alig van menet. Na ilyenkor mit tehet az ember, menetvágó és nagyobb csavar, igenám!!! de se menetvágóm se csavarom sincsen, és szombat délután van. Gyorsan be a legközelebbi Unixba és én is vettem tömítőpasztát. Tudom kicsit mókolás de a következőig cseréig megteszi. Kiszereltük a lámpákat is mert kb 3 méterre világítottak elém... sötétben nem túl kellemes ! :) Egy maréknyi műanyagdarab jött ki belőlük, gondolom a gyári tartófülek voltak. Axl Trans cartárstól kapott ötlet alapján sikerült orvosolni ezt a problémát, úgy hogy kis rugókkal "normális" helyzetbe raktuk a lámpafoncsort. :) Kösz az ötletért! Már látok ! :) Kicsit ingadozott az alapjáratom is ezért a légtömegmérő és a folytószelep is ki lett tisztítva. Ennek eredménye, stabil alapjárat és szerintem jobban is gyorsul, főleg alacsonyabb fordulatszámról. Ja és felkerült a Matrica is !! :):)

Km: 114 780

 

A VTT-ről hazafelé jövet Budapest alatt átléptük a 140k-t. Itthon a garázsban 140066-ot mutatott a km-számláló.

 

Reggel 6:00-kor kelt a család. 8 óra előtt nemsokkal megérkezett hozzánk Ildikó és párja. Velik konvojoztunk Vecsésre. Ott a Shell kúton találkoztunk Pityukomával és Lexlutorral. Onnan 9:15-kor indultunk tovább. mizooo-t vártuk volna még, de nem jött, Kardosdoktor is cssatlakozott volna, de a kisgyerkőc nyűgösködött, ezért nem álltak meg bevárni minket - ők előttünk jártak vagy 10 km-rel. Viszont Érden csatlakozott hozzánk Tibcsi166.
10:30-körül érkeztünk meg.
Nagyon jól éreztük magunkat, és külön jó volt, hogy a gyerekek le tudták kötni magukat a játszótéren.
Jó volt személyesen megismerkedni azokkal, akikkel már hónapok óta csevegünk a fórumon.
A pörkölt kifejezetten finom volt és a pálinkafelhozatalra sem lehetett panasz.
Vasárnap a hideg idő miatt délelőtt haza konvojoztunk Ildikóékkal. Megittunk nálunk egy kávét és lekentük a szélvédőjüket RainClear-el.
Hát ennyi volt az első 159VTT dióhéjban. A többi a fotókon :)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-05-26

Egyik este kész voltam a középső óracsoporttal, másnap nekikezdhettem a sebességmérő és fordulatszámjelző véglegesítéséhez. Kezdtem a fordulatszám mutatóval, mert azzal nem volt probléma. Most sem. Egyszerűen kivettem az órát, szétszedtem, levettem a mutatóról a fekete burkolatot, lehúztam a mutatón keresztül a műanyag gyűrűt, felszedtem a számlapot, ami szintén elfért a mutatón keresztül. Mivel már le volt csiszolva, más dolgom nem volt, mint berakni a "fényszűrést". Körberajzoltam és kivágtam. mivel elég nagy felület volt, így nem hagytam, hogy csak a szentlélek tartsa a helyén, folyékony papírragasztóval a helyére rögzítettem, nem lett tőle baja. Majd 2 kis Pattex pötty és a számlap mehetett vissza a helyére, aztán a fekete gyűrű, burkolat, borítás. Bekötöttem, próba és működik normálisan.
A végére maradt a "kedvencem" a sebességmérő.
Kiszedtem, behoztam, szétszedtem. A csere órán a km állás 173 900 körül volt, ami az eredeti órához képest 10 600 km-s különbséget jelentett. Nekem így nem volt megfelelő. Az elcseszett órát szétszedtem, úgy, hogy egy vékony csavarhúzót bedugtam a fehér ház és a nyomtatott áramköri panel közé, majd elkezdtem óvatosan feszíteni. Közben tartottam a mutatót a helyén, mivel más nem tartja, csak a házból kiálló műanyag pöckök, a 4 láb, ami a mérőóra foglalata (ez is csak kicsúszik), valamint a digitális kijelző lábai. Óvatosan fel lehet feszíteni, de a kijelzőnél nagyon kell vigyázni, hogy a lábak ne legyenek később eltörve vagy hajlítva. Ez kész, az eredeti km a kezemben, már csak a működő órát kell szétszedni. Mivel a számlapot ott csiszolni kellett, így óvatosan leszedtem a mutatóról a fekete burkolatot, a műanyag gyűrűt, aztán a számlapot is. Számlapot lecsiszoltam, az előbb említett füzetből kivágott papírral beragasztottam, majd oldalra tettem.
Következett az eredeti kilométerek visszaszerzése. A szétszedést úgy oldottam meg, hogy a mérőóra 4 lábát az asztalra tettem, a házat a bal kezemmel tartottam, és úgy feszítettem szét. Mivel már második alkalommal csináltam, gyakorlottabbnak éreztem magam, könnyebben is jött le az egész. A kijelzőt kihúzva magától kiesik a zöld fólia, ami szintén a LED színét "festette" kékről türkizre, így azt is kivettem, majd elkezdtem összerakni. Szerintem mondanom sem kell, legóvatosabban a kijelzőnél kell összetolni. A kijelző lábait kicsit összehajtottam, hogy könnyebben helyükre csússzanak. Aránylag szépen összetoltam, amikor kivittem az autóhoz és kipróbáltam: elsőre OK, majd 3 mp után össze-vissza hülyeségeket mutat a display. Ismét be a házba, szétszed, lábakat megigazít, ismét összetol. Amikor teljesen a helyén volt az elektronika, fura módon a kijelző ágaskodott a helyéről. Megpróbáltam picit megnyomni, és jól tettem. a helyére pattant. Megint ki a kocsihoz, összedugtam, ráadtam a gyújtást, vártam vele és OK, visszajöttek az eredeti km-k. Következett a számlap felrakása. A mutatón keresztül a helyére csúsztattam, felraktam a fekete gyűrűt, majd a borítást. összecsúsztattam az egészet, bekötöttem az autóban, kipróbáltam és működik. Király, ez kész. :)

Képek:
1. Az óra szétszedve, elektronika levéve
2. Az elektronika pucéron eredeti, 163 348 km-t mutató
3. A hát és a hátulja
4. Próbálkozunk a "fény szűréssel"
5. Lecsiszolt fordulatszám mérő
6. Így oldottam meg a fény tompítását
7. Befejezve a fény tompítása, kezdődhet a fordulatszámmérő összerakása.
8. A két elektronika, egyik 173 900 másik 163 300... melyik melyik? :)
9. A 7 szegmenses kijelző mögött lévő műanyag lap
10. A régi és új kijelzőm, nagyon örülök, hogy sikerül kicserélni, nagyon nézhetetlen volt az előző.
11. Berakva a régi elektronika, az új kijelzővel, próba idejn
12. Összerakva és megnézve az összhatás.

Élőben sokkal nagyobbat mutat, mint képen.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-05-26

Első próbálkozásra nem lett annyira jó az eredmény, amit szívesen néztem volna minden este, plusz sikerült a sebességmérőt is hazavágni, tehát vennem kellett új órát. Mivel 30€-ért találtam sebességmérőt, fordulatszámmérőt és középső óracsoportot, nem haboztam, azonnal megvettem. úgy voltam vele, hogy ha 2 hétig fog tartani a munka, akkor két hétig, mivel nem muszáj, hogy azonnal kicseréljem őket.
Kezdtem a kis mutatókkal. Darabokra szedtem, a következő pontok szerint:
1. Kis csavarokat kiengedni az átlátszó buránál (4 db)
2. Leszedni az átlátszó és a fekete műanyagokat (külön-külön is lejön és egyben is leszedhető, a fekete részt 3 fül tartja a házhoz)
3. az órák kiszedése a házból a következőképpen:
a) üzemanyag szintjelző- csak egyenesen ki kell húzni
b) az órát húzni kell, de 3 PIN-es csatlakozó tartani fogja, azt óvatosan ki kell tolni a foglalatból
c) a vízhőmérséklet jelzőt hátulról 3 anya tartja, ezeket egyszerűen meg kell engedni, levenni az alátéteket és kihúzni előre
4. Jöhet az órák szétszedése. Én az analóg mutatós órával kezdtem, mert az első próbálkozásnál is ez jött szét könnyedén. Most sem volt gond, simán lehúztam a mutatókat, a műanyag gyűrűt kivettem és a számlapot sem tartotta csak egy kis ragasztás, ami lejött óvatos felfeszítéssel. Mivel a másik óracsoportban voltak már lecsiszolt számlapjaim, így most nem csiszolgattam, csupán átcseréltem őket.
Az üzemanyag szintjelző és a vízhőmérséklet mutatót ugyan azzal a módszerrel szedtem szét: alulról a tengelyt egy fogóval megfogtam, majd egy másik fogóval lehúztam a mutatót, miután eltávolítottam a fekete műanyag borítást. Nagyon óvatosan kell csinálni!
5. A gyárban gondosan megtervezték, hogy miként lehet egyforma fényerőt kapni az órák másik végén. Már máshol is láttam, hogy a zöld fóliaréteg lecsiszolása után az izzók környékén sokkal erősebb volt a fény, mint a távolabb eső pontokon. Ez nekem is így volt első fordulóban, de nem hagyott nyugodni. Egyszerű ötlet, mondhatni paraszt ész: kell valami, ami közvetlen az izzóknál gyengíti a fényerőt. Először közönségek irodai papír lett volna a befutó, de azt hittem, hogy túlságosan is visszavesz a fényerőből, így füzetből téptem ki papírt és azt raktam az eredetileg fehér festékkel takart helyekre. Az eredmény jó lett, sokkal jobb, mint előtte.
6. Az összerakás. Ismét az órával kezdtem, gondoltam, hogyha azt a legkönnyebb szétszedni, biztos az lesz az egyik legegyszerűbb visszarakni. Tévedés. Ha kint az óra, és már össze van rakva, akkor következő a sorrend (legalább is nálam): mutatók le, számlap le, két kis fekete csavar kicsavar, így az átlátszó plexi rész külön lejön, az óra a helyére - 3 PIN-es csatlakozót összedug, vissza a plexit, vissza a számlapot, mutatókat. Csak úgy mellékesen mondom, hogy ez a legbonyolultabb a három közül. A vízhőmérséklet mutatót csak be kell tolni, majd a ház hátulján a 3 anyával rögzíteni, ez gyerekjáték. Az üzemanyag szintjelzőt pedig csak be kell tolni a helyére, de figyelni kell, hogy a szegénységjelző fehér elválasztó műanyagja a helyére üljön. Mivel nem tudtam 100%-ra, hogy a tengely nem fordult-e el, miután leszedtem róla a mutatót, így kivittem, bekötöttem a helyére, ráadtam a gyújtást és abban az állapotban dugtam rá a két szélső óra mutatóját. miután ezzel is kész voltam, behoztam az óracsoportot, rátettem a fülekkel felfogatott fekete műanyagot, majd a csavarral rögzített plexit.
Kész.

Képek:
1. - Az óracsoportról eltávolítva az átlátszó és fekete burkolat.
2. - A mutatók szétszedve, a képen látható, hogy levettem a hátsó vezető részt is, felesleges, de volt 2 óracsoportom, csak az egyiknél tettem meg.
3. - Különbség a csiszolatlan és csiszolt számlap között
4. - A vízhőmérséklet mutató kiszedése vagy épp összerakása :)
5. - Az üzemanyag szintjelző helye
6. - Az óra éjszaka csak úgy próbaképpen berakva.