Blog
Tegnap előtt jött meg az 5 liter XADO olaj és az intenzív motoröblítő amibe ugyszint benne van az adalék. Az állagát tekintve jobban preferálom, mert ne híg mint a gázolaj hanem sűrű olaj amibe van minden földi jó. A motormosó betöltését követően 25km-es utazgatás volt M0-M6 szakaszon. Beálltam a garázsba utána ránéztem az olajra, hát tényleg intenzív, sokkalt feketébb mint volt de halkabb is, bedig a nívón a szint felénél van az olaj. Tegnap sem sikerült olajat cserélnem így mára tervezem a dolgot. Mára elmult az indulásnál lévő halk dizel hang.(kb 80km-t mentem motormosóval a motoromban.) a leírásában azt írja h min 10-15 perc alapjáraton vagy 20km, erősen koszolódott motor esetén 2-300km de maximum 1000km-t menjünk vele.. mivel sűrű a motormosó bátran ajánlom h menjünk vele 2-3 napot és utána cseréljünk.


Még a télen a Novitec N10-esek beszerzésekor akadtam pár nekem tetsző kiegészítőre ismét Náluk! Mivel az egycsöves Ragazzonom nem volt elég hangos és ráakadtam egy ígéretes duplacsöves darabra így döntöttem, igen ám de ehhez kellett egy új diffúzor is!
A Novitec kínálatát böngészve találtam rá a nekem tetsző darabra ill. megtetszett egy első lökös-toldat is! A CSS tuning közreműködésével hamar megjöttek a cuccok de az érdemi munka csak ezután következett! Mivel ezek üvegszálas elemek és kicsit "nyersek" ezért először is rá lettek illesztve (csiszolva-reszelve-alakítva) a lökösre! A fényezés sem ment egyszerűen mivel a pasztel fehér három árnyalatban fut és "természetesen" nem sikerült elsőre a szín de gyorsan korrigálták szerencsére! Spec ragasztót is be kellett szerezni a rögzítéshez és 24 óra száradás után elhozhattam, hogy a kipuff is felkerüljön a helyére! Ez is egy kis "túlórázást" igényelt de végre kész van! A hangja végre olyan amilyet mindig is szerettem volna: mély tónusú terhelésre erősödő de mégsem zavaró! Történt még egy klímatisztítás-fertőtlenítés és egy pollenszűrő csere is! Km: 47000






Nekiláttunk az elejének és sajnos kiderült a lengéscsillapító nem az enyémbe való...
Ezért megrekedtünk, mert nincs égen földön olyan ami nekem kellene....
:(
Várok,keresek,kutatok, ha valaki tud segíteni, szóljon.


Eddig csak ismerkedtem a drágámmal, kicserélgettem a kiégett izzókat, helyre pofoztam a ködlámpákat (elég ganéjul nézett ki belülről), aztán most már eljött az ideje egy komolyabb átvizsgálásnak. Nagyon izgultam mi derül ki! :)
Végül is a helyzet nem rossz, olaj + szűrők, vezérlés + vízpumpa ezekkel számoltam is + egy felső lengőkar (amire azt mondta a kereskedő, hogy cserélteti, hát nem sikerült neki, csak a másik oldalon), a hátsó felfüggesztésnél is valami merevítőt cserélni illenék és az első fékbetétek is vacakok. Összességiben nem vészes, féltem, hogy rosszabb lesz. :)
Van egy Engine Controll System Failure hibám, ami úgy tűnik, hogy a cserélt légmennyiség mérő miatt van, nem komálja, ha LPG-vel megyek. Hát ideje lenne megszoknia! :) Elviszem majd a gázoshoz, hogy bütykölje meg.
Ma kapott Selenia 20K-t + szűrőket, jövőhéten jön a vezérlés (Alfa Cityre kész kéne lennie! :)), a többit majd utána.
A jobboldali küszöb erőteljesen elkezdett rohadni, így kijavítottuk. Bontás közben vettük észre, hogy ezzel már volt valami, mert javítás nyomai látszottak. A baloldalinak semmi baja nem volt, de az is le lett csiszolva és alváz védőzve,mert így csak jobban mutat :)





Mivel a régi szenzor kis műanyag pöcke hiányzott az érzékelő mellől,így egy Cartárs Adok-Veszek rovatban meghirdetett új Bosch MAP szenzorát jutányos áron megvettem és kicseréltem a hiányos darabot.
Egy városi cégnél csináltattam a letört és széthullott műgyantás matrica helyett "emblémát" az ystuc féle logóval, amire még 2 éve kaptam engedélyt. :) Elöl fekete alapon fehér, hátul ezüst alapon fekete. Ennyit tudtam kevés pénzből kihozni. Szegény kiscsaj kikészült tőlem, ugyanis naponta jártam be hozzá mindenféle hülyeséggel. A végén még őt kértem meg, hogy szedje fel a matricát, mivel nekem itthon nem sikerült. Ő is 5-10 percig dolgozott vele, mire jó lett, aztán gyorsan fel kellett raknom a helyére, nehogy rossz helyre ragadjon. Ez a méret már második verzió, ugyanis az első annyira pici lett, hogyha felraktam volna a helyére nagyot nevettünk volna végeredményben. Hálás köszönet a matricáért és a szívélyes segítségért.


Tegnapi nap folyám kapott az alfino körbe egy Skyfol packot 15%-at :)
Elég szép lett :)

OFFOS lett a DPF :) Múlthéten ki írták a rendszerből,és tegnap végre már csak a garázsban nézegetem a szerkezetet.
Ennek következtében és persze a VTT-n ALFA159 cartársnál látott kipufogó megoldás láttán elkészült a végig cső rendszer :) Hangja az valami őrület..a hideg is kirázott az első
kilométereken...két kicsi krómvég,amit lehet hogy idővel lecseréltetek. Dobok nélkül,abszolút korrekt hanggal,140-es tempónál is alig hallható és nem zavaró..szóval "pöpec" lett :D csak a fogyasztásomra nem lesz jó hatással egy darabig,mert nem tudom megállni,h ne nyomjam lehúzott ablakkal :D Még a beszerelt mélynyomó sem érdekel most :D
Köszönöm Pityukomának a kipufogó szerelő tippet és Alfa 159-nek a felvilágosítást.
Költség 40 e a ki írás,58 e a mechanikus átalakítás.
Szervíz: PROEX Exhaust Tecnology
Link : http://proex.hu/
hang :http://www.youtube.com/watch?v=cPF46M3ywsI&feature=youtu.be
