Blog
Színt kaptak a féknyergek, természetesen kéket. Fékekre való festéksprayvel (ez meglátszott az árán) Szakszerűen szétszedtük, megtisztítottuk, mindenhol kék nem csak ott ahol látszik. :) Az első féknyergeken persze ott csillog az Alfa Romeo matrica ezüst színben, amiért nagy köszönet GT cartársnak.




Rendeltem szövetszőnyegeket az autóba. Autoszonyeg.info-t választottam. Kék szegély, kék típus hímzés. Ezentúl benticipőt fogok használni :D


Eddig tartott az öröm az örömben. Most egy hete kellett cserélni a teljes kuplung szettet. A kinyomócsapágy teljesen letört és így képtelenség volt néha váltani vele. Nos ez a hiba az egyik pillanatról a másikra mutatkozott meg. Ez ijesztő...
Km állás: 41.800
Már úgy vettem az autót, hogy az ajtókban lévő rekeszekben lévő gumidarab, ami a két csavart takarná csak a bal első ajtóban volt meg (kép 1.).
Szerencsére azt az egyet simán kézzel ki lehet venni, majd egy darab fekete öntapadós filcdarabon átrajzoltam és kivágtam. Szerencsére a forma szimmetrikus, így minden ajtóba stimmel (kép 3.).
Az öntapadős részt nem húztam le, hogy ha kell ki lehessen venni és vissza lehessen rakni. Mindenhol pont passzol, nem lötyög, magától nem fog soha kiesni.
Szép lett, talán szebb mint az eredeti gumi (kép 2.).



2013. 05. 20-án eljött a búcsú ideje. 5 hosszú évig volt hű társ, szolgált sárba, fagyba, esőbe, hóba, mindig. Hálás szerető volt, sosem hagyott cserben. Mindig mosolyt csalt az arcokra, vidám kilométereket okozott az egész családnak. Mivel szerelemben, háborúban ugyan pénz nem számít, ám most mégis drága lépés lett volna újra dögös formába hozni ráncait.
Remélem a következő tulaj is hasonló módon fog törődni a Drága lelkével. És ezúton is sok boldog km-t kívánok az autóval, remélem még látjuk egymást.
Itt a jó idő, lassan nyár van. Akkor vegyünk egy garnitúra téligumit! :))
Ha már úgy is benne voltam a kerék témában (hogy miért, ebbe most nem mennék bele), kerestem megfelelő téli gumikat és megrendeltem őket.
A cél egy biztonságos és jó ár-érték arányú gumi találása volt. A Conti TS 850 darabja 140 euró körül van... Az majd' 600 euró összesen... szép summa. Teszteket és véleményeket bogarásztam, végül eljutottam a Nokian WR A3-ig. Sajnos a GTV gyári 16-os mérete 205/50R16 a szokásos /55 helyett, ez megdrágítja a dolgokat. De mivel ezen sok múlhat egy esetleges biztosítós ügy esetén, nem rizikóztam, maradtam a gyári méretnél (ami a forgalmiban is szerepel). Megjegyzem, a /55 is tökéletes lenne a GTV-re, mivel mm-re (!!) akkora átmérőjű, mint a hivatalos 17-es gumiméret (a 225/45R17) és ezzel nagyobb is lenne a hasmagasság. Nem véletlenül fut sok GTV ilyeneken.
A lényeg, hogy Nokian WR A3-ra esett a választás, ami a gyártó nagy teljesítményű autókra szánt abroncsa. Elég új fejlesztés, ezt mutatja a C-besorolás a gazdaságosságnál. Hogy a gyakorlatban milyenek lesznek, remélhetőleg soká derül ki. (A télből elég volt egy jó időre...) Fontos pont, hogy ennek darabja alig 90 euró volt egy olcsó webshopban rendelve.
További infók (németül) itt és itt.



A kocsi gond nélkül hozza a belőtt teljesítményt, amit a féltengely nem vesz jól néven, így külső csuklót kellett cserélni(gyártani,edzeni)Egy spéci zsírral raktam össze amit a faterék használnak a bányában!Ez bírja a nyomást és nem csapódik ki a centrifugális erők hatására sem! Reméljük így már bírni fogja a strapát!A szivattyúm túl nagy áramfelvételt produkált és igen hangos volt,így megejtettem egy szűrő cserét! Jobb lett volna korábban,ukrán határ mellett ez nem meglepő :D! Beszereztem egy olyan tölcsért ami még a vizet is megfogja + tankmosás!








225km pályázás 120-140 között, inkább az az előbbivel. Tehát lightosan. +50 km nagyon laza, dugók és lámpák nélküli városozás. Fogyasztás: 8,32 l/100km, a km-óra csalását belekalkulálva kb. 8,5 l/100km.
Ez egy nagyon fontos karbantartási művelet a GTV tulajdonok életében. :)
Ha ezt elmulasztják, akkor az üveg "beleütközik" felül a kéderbe és lassan eldeformálja azt. Maga a beállítás egy türelmet igénylő művelet. A GTV gyári leírásában részletesen szerepel, nem is írom le mégegyszer. (Főleg, hogy még magam sem kezdtem bele a teljes újraadjusztálásba...) Nálam csak a vezetőoldali üveg szorul némi beállításra, mert a hátsó sarkánál kicsit kijjebb áll, így lassan megy be csak a kéderen kiképzett vályatba.
Arra is van lehetőség, hogy az ajtókárpit leszedése nélkül utánállítsunk. Ehhez a hangszóró melletti takaródugót kell levenni, illetve a térképtartó zsebet, amelyet két 4-es imbuszcsavar rögzít. Ekkor láthatóvá válik a hátsó állítócsavar is. A kontraanyát 13-as dugókulccsal lehet meglazítani. Ezután egy vastag, lapos csavarhúzóval lehet tekerni a menetes szárat. (Fontos, hogy vastag legyen, különben tönkremehet a vágat a menetes szár végén.) Ezzel lehet tehát egy nagyon enyhe utánállítást eszközölni. Megjegyzem, nálam ez nem vezetett tökéletes eredményre, vagyis (miután betéve tudom a gyári leírást*), majd nekifogok az ajtókárpit lebontását követő teljes beállításhoz. (*: Enélkül nem érdemes nekifogni, mert nem sok esély van a tökéletes eredmény elérésére.)