Blog
Kissé paráztam a még gyári feszítő és vezetőgörgő miatt - bár utólag kiderült hibátlanok - így ma délelőtt lecseréltem mindkettőt szintén gyárira.
Érdekes, hogy egyikben sincs benne a gyári jel, viszont teljesen egyforma a régi és az új.
A szerelés egyszerűen ment. Szükséges szerszámok birtokában bárki nekiállhat a cserének:
- csillagcsavarhúzó
- 5-ös imbusz
- 13 és 15 csillagvilláskulcs
- 19-es crova
Először jobb első kerék le, műanyag burkolat szintén le és elénk tárul a szíjtárcsa valamint a feszítőgörgő.
A feszítő görgőjét a 15-ös kulccsal elfordítani a rugó ellenében és leügyeskedni a szíjat. Én kifűztem a teljes szíjat ellenőrzés céljából, érdemes memorizálni az útját.
A szíj barázdáiban találtam pár fémszilánkot, gondolom ez hallatta a fura hangokat (most csendes :)). Ezeket kipiszkáltam, a szíj tiszta lett.
A feszítő 13-as fejű csavarját kitekerni és lent is van.
A vezetőgörgő 15-ös fejű csavarját kitekerni.
Ellenőrizni a generátor, a kompresszor és a szervo tárcsáját.
Új görgőt helyére, feszítőt helyére (van rajta egy felöntés, ami a blokkba pászol, arra figyelni). Csavarokat jól meghúzni.
Szíjat befűzni, minden tárcsára ráilleszteni.
Most jön a trükk.
Nekem a kerék felől sehogy sem sikerült annyira elfordítani a feszítő görgőjét, hogy a szíjat rákapassam, így felülről próbálkoztam. A 15-ös csillagvillás pont elfért a motor és a váznyúlvány között (a szíjat a kulcs felett kell elvezetni), sőt a lazításkor a kulcs beakadt a klímacsövek konzoljába, így mindkét kezem felszabadult. A szíj feligazítása ezután pofonegyszerűen ment.
Kulcsot le, feszítő a helyén, szíj útját ellenőrizni, főtengelyt a 19-es crovával párszor körbe és lehet indítani a motort.
Mehet vissza a burkolat és a kerék.
Kész :)












Reggel egy rövid út után teljesen szerencsésen észrevettem, hogy folyik a hűtővíz a kocsiból. Teljesen szerencsésen el is tudtam kanyarodni azonnal a szervízig. Termosztát szétnyílt... ÉS több cső is a végét járta (vagy azon túl voltak...) Párat cseréltek, tákoltak, de több akna most is maradt a rendszerben.
10 év után először elhangzott: öreg már ez az autó, le kéne cserélnem... Az igaz, hogy a 22. évében van, de ha megy, semmi baja, és csodás. ÉS megy is. Sajnos elértük azt az állapotot, hogy bármikro bármi olyan történhet vele, ami miatt otthagy az úton. Tavaly volt a szerencsés váltólyukads, most meg ez a hűtőrendszer zavar.
Azt gondolom, méltóbb marad az emléke a kocsinak, ha most lecserélem, mintha megvárom, hogy rossz élményeink legyenek együtt. Az idő kegyetlen...
olaj, szűrők , olajadalék, motormosó, +munkadíjj összesen.24.000 ft km:165000
generátor ékszijj : 5ezer
fényszóró beállítása: 3ezer ft
NGK izzitó gyertya : 6ezer
MUNKADÍJJ: 6 ezer
összesen: 20 ezer.......
Nos hol is hagytam abba, új fojtószelep állás érzékelő, új légtömegmérő és mára már új motorvezérlő elektronika is van az autóban. De nem működik. áááá. A legvalószínűbb, hogy a bontott légtömegmérő ugyanúgy rossz mint az eredeti. Holnap ide ér Olah a megmentőm kartárstól az ő régi és működő képes légtömegmérője. Nagyon remélem hogy azzal már újra hasítunk.
Persze minden a jövő héten derül ki, mert a kedves és fáradhatatlan szerelőm elment nyaralni.
Mind a két oldalon a küszöbök hátsó része oxidálódott. (Rohadt, csak próbálom szépíteni :)) Ebből kifolyólag a bal oldalon, hátul a taposólemez is elkezdett kókadni.
Kivágtam őket, hajlítottunk új elemeket, behegesztettem, lefestettem.
Szo.ás volt. De kész. :)
Ha már egyszer kipuff le,hővédők le,dobbetétek le akkor alváz és üregvédelem is megcsinálva.
Mivel a komplett belét is ki kellett szedni, kapott egy belső kárpit tisztítást is.
Nagy köszönet Gyula cimborámnak a segítségért!
Szintén köszönet jár SanyiJTD cartársnak aki a fényezési felelős volt! :)
Nem kis szívás árán egy régi sérülést is javított ezért extra köszönet! :)
Ja, meg az első lámpáimat is felpolírozta! THX még 1x! :)
Km.:181708





Nem indul.Trélerezés.Kár volt szállítani mert csak akksi csere lett a vége!



