Blog
Csöriéknél a kereket levéve nem kicsit meglepet, hogy a belseje milyen retkes. Csupa zsír és kosz keveréke. A helyzetet jobban megszemlélve kiderült, hogy a gumiharangot rögzítő bilincs elveszett. (Ennyit a haranghoz adott bilincsről.) A zsírt persze kidolgozta a centrifugális erő.
Jóska bá, gyorsan orvosolta a dolgot. Feltöltötte zsírral, és feltett egy új bilincset. Aztán meghúzta a többit is, mert anno nem húztam meg őket rendesen. Most már tartanak.
Utólag is köszönöm a szívességet.

Megérett a tavaly tavaszi gondolat. Megelőző jelleggel lecserélem a generátort, mert néha érdekes hangokat ad.
Szóval Csöri rendelet egy Marelli gyári felújítottat, és ma elgurultunk hozzá, hogy bekerüljön.
A dobozból kibontva gyakorlatilag zsír újnak tűnik. Csilli-villi, még a csavarok is újak.
A beszerelés nem kis feladat, tekintve, hogy nem fér ki (és be) sehol a generátor. Kerék le, kipuff le, bölcső le, gyakorlatilag szét kell robbantani az autót. Bekerült az új, a próbaúton semmi gond. Mindenki happy.
Elindultunk hazafelé, aztán kifordulva a 8-asra feltűnt, hogy nem megy a km-óra. Pontosan nullát mutat. Vissza.
A kocsit megemelve, a kerekeket megpörgetve, az óra mutat, ahogy kell. Hmm…
Újabb próbaút, nem mutat. Khm…
Felemelve, megint mutat. Ühüm-ühüm…
Aztán rájöttem, hogy a felemelés és a próbaút között az a különbség, hogy az úton ég a lámpa. Nosza, felkapcsoltam, km-óra ugrik is vissza a nullára. Megvagy!
Ki- és bekapcsolgatva mutat, nem mutat.
Az újabb indításkor már nem is világít a kis, piros akku ikon a műszerfalon.Töltésre rámérve inkább kisebb a fesz, ha pörög a motor. Max 12,8 Volt.
Kész, ennyi volt. A felújított Marelli élt 5,1 km-t. (Érdekes módon a km számláló ment, csak az óra nem mutatott, így az érzékelő hibát hamar kizárhattuk.)
Késő éjszakába nyúlva visszakerül az eredeti. A rend helyre áll, újra 14 Volt körül lehet mérni az akkun, ha jár a motor.
A hazafelé vezető 105 km sincs semmi gond, új generátor kell, és lesz.
A történet folytatódik…
u.i.
Ja, mégis volt, Jánosházánál - kb. 50-es tempónál - egy nyúl elütött minket. A kis kamikaze nekiugrott a jobb első keréknek, majd elment.
Aztán kb. 80-ról tartottunk egy fékpróbát egy őz miatt. Aztán 70-ről két róka miatt.
Minden működik :-)))



Remélem minél hamarabb meg lesz az új szív.
Ezért ma felkészítettem a kasztnit a befogadására.
Kapott egy full polírt...




Elég jól éreztük magunkat, lehetett volna hosszabb is a tréning, a nagymacska vakarózott alattunk a tappancsaival,









http://www.youtube.com/watch?v=-Wlx9b4z9Cg&feature=youtu.be
Alakul ez :)
Kész lett a masina! 1.8 T.spark lett mint kiderűlt. Ugyanis a 46-bol a főtengely ment volna át dúgóval hengerfejjel, stb ami kell. Aztán nem jó, nem jó, de miért? Az 56 motorkódos, nem olvashatóak a számok. Méretek alapján 1.8. Na nem baj. Patika a szekér és ez a lényeg. Felnik át lettek festve, meg a lámpákról leszedtem a festéket és behúztam matricával. Az elsők szintén. Remélem a rendőrök nem piszkálnak majd.
Blacky közbenjárásával,tegnap megkaptam az új hátsó agyat.Ma pedig alkalmam nyílt a felszerelésre is...
Meglepően gyorsan és könnyedén megvolt.Kerék le,és felszereléssel együtt volt talán fél óra....
Remélem most egy ideig nyugton lesz a masina.

Ismét kerreg az autóm.... ******* . Nahszóval. Az a nagy Rugós spanoló... eléggé felidegelt.... ezért levettem a nagy spanolót, kivettem a rugót, egy laposvasat csináltam a helyére, felraktam, a szíjat megspanoltam és, voalá. Síri csend és nyugalom :) egy darabig így is marad mert nincs nekem kedvem annyi pénzt kiadni egy spanolóért... de még most sem értem hogy abba a rugóba mi mehetett tönkre hogy kerregést morgást okozott... (szilentek jók benne) De azz a lényeg hogy megszünt. Egy darabig jólesz :)

Na voltunk orvosnál. Szokásos nyári gumi akció, azzal a különbséggel hogy most venni is kellet két darab nyárit. A két elsőm tavaly nyáron tropára ment, de sikerült szerezni két egész jó állapotú Michelin-t, Úgyhogy gumicsere pipa.
Sajnos itt még nem volt vége, elment még egy reflektor izzóm is, azt is cserélni kellett, meg az ékszíjam is megérett egy jól megérdemelt cserére. Minden sikerült most nem sír a kishölgy... :)
Még jövő héten vár ránk egy akció mivel az ablaktörlőm feladta földi pályafutását és így nem olyan poén egy szakadó eső. :)
1
524
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Szerelőműhely
- Spider
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
- Alfa reklám
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8