Blog
Végre volt némi időm, így kicseréltem az ablakmosó spricniket. Nem volt egyszerű mert a két ablaktörlő kar rá volt gyógyulva a kúpra, de a wd40 csodákra képes néha :)
Egyúttal rendbe tettem a levélfogó rácsokat is
Klassz hogy így két hónap után végre le tudom mosni a szélvédőt menet közben, bár eddig a mindennapi eső azért sokat segített :)
Ilyen volt és ilyen lett, mind ez könnyen és gyorsan! Na ez az ami nem igaz, mert ez csak a reklámokban van így, ez megint nagyon sok munkánkba került, míg ilyen állapotba hoztuk a sebességváltót. Ellenőriztük a Sperr difit. Rendbe hoztuk a Dedion hidat is, megjárattuk a csapágy rögzítő gyűrűket, ez sem volt egy egyszerű feladat, de ha egyszer kerékcsapágyat kell cserélni, akkor nem kell attól tartani, hogy össze van rohadva minden. Felkerült a hátsó stabilizátor rúd, amiben gumiperselyeket cseréltünk, ez is elég "szar" meló. Most már "csak" a felszerelés van hátra. Ha esetleg valaki sokallná az alábbi óraszámot, mert nem csinált még ilyet, leírom ide körvonalakban ennek a folyamatát. Az alkatrész leszerelése, mosása, estlegeses részegységekre való szétszerelése, esetleges homokszórása, csiszolása, majd rozsdamarózása, alapozása, festése, esetleges javítása, majd összeszerelése.
Munkaidő: 64 óra









Megnéztem az ékszijtárcsát. Repedezet volt ezért csere Daycora. Még elment volna, de gondoltam nem kockáztatok. Tárcsa kedvezménnyel : 21.000.- plusz szerelés apróságokkal 5000.-

Vettem egy rozsdamentes acél kipufogót. Ugyanazt a véget használtam mint droberto, csak más megoldásban. Csináltam papírbol sablont a kivágáshoz. Úgy vágtam ki mint a gyárit. Fél napot fúrtam, faragtam ,flexeltem. Belül felhegesztve. A cső külseje 80-as, belseje 60-as így rácuppant a helyére. Végéből nem vágtam le. Vég:5000+1900 posta költség.






Vettem egy típusos tartó konzolt Németországból. 12.000.- ft.
Vezetéknélküli tolatókamera szett+tolatóbemenetes gps 18.000.-ft.
Konzolba a rácsok alá kell beszorítani a konzolt fúrás nélkül. Áramot a magnóról hoztam belül. Vezetéknélküli vevőt a konzol belsejébe raktam.
Lökháritóba befúrtam a kamerát és egy házi adapterrel megdöntöttem kicsit. Relét szedtem szét és házát használtam fel.












Ismeretlen okokból a bézs ajtókárpitomban hátul az egyik oldalon fekete színű hamutartó volt bent nem bézs. A tartó amibe belemegy a hamutartó annak le volt törve az egyik füle , de azt nem cseréltem le mert az bézs volt. Most már jo az összkép hátul is:) Nem mintha valaki dohányozni fogna az autoban!!!



Egy húzósabb német autópálya szakasz után nem akart elindulni a Párduc.
Tekerte, tekerte, de semmi...
Szerencsére nálam volt a csatlakozó és a laptop. Kiolvasva a következőt dobta:
READING ERROR CODES:
1: P0190 - Magasnyomású ü.a. nyomásérzékelõ
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo tul magas jelet kapott a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
2: P0748 - Üzema. nyomás szabályozó (a nagynyomású szivattyú bemenetén)
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo nem kapott jelet a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
TORLI A TAROLT HIBAKODOT...
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
Érdekes. Azt írja, hogy lámpát is gyújtott, nos NEM. A lámpa nem világított.
A törlés óta újabb 1.200 km-t mentünk gond nélkül.
Most akkor mi van?
Ma Szatmárinál jártunk az alfival, mert lejárt a 10.000 km és a kuplungot állítani kellett, hogy normálisan kopjon. Ez a selespeed egyik gyengéje.
KM: 105.554
Zé. Mesternek köszönhetően készen van a NagyVad, jár, megy, szaggatja az aszfaltot.
Többet kellett várnom, mint ahogy terveztem, viszont megérte 100%-an, és itt szeretném megköszönni Zé.-nek. Csak ajánlani tudom.
Cserélve lett:
Teljes vezérlés
Mindenféle tömítések
új szelepek
Futóműben csapágyak,+ gumi bizbasz harangok
Olaj
Váltóolaj
Bosch légtömegmérő
pollenszűrő
Klímatisztítás + feltöltés
Vezető oldali ablak emelőkapcsoló (mert eltört)
friss műszakit is kapott,
Új gumikat
Sok-sok kis apróság
Nem tudom, biztos kihagytam még valamit sok mindent
.
Tervbe van még jó pár dolog, de folyamatosan írok, hogy tudjam.
Km állás 146096 km
Költségek: teljesen mindegy mert megéri (bár asszony meg fog ölni) :-)
Fogyasztás: Csak Budapest 14L / 100 km szerintem ez nagyon baráti, reméljük így marad.
Újra vásároltam némi cumót, pollenszűrő, szelepfedél tömítés, piros (amerikai) hőálló tömítőpaszta, Mann gyári levegőszűrő, Loctite klímafertőtlenítő (nem volt olcsó).
3
468
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- 155
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV