Blog
Ma sikerült megvennem Ákos156 cartárstól az ültetőrugókat amiket mihamarabb szeretnék is beszereltetni mert igen magasan vagyunk :)

Hugom lagzijára készülődve rápróbáltam a hagyományos megoldásra....Prevent polírpaszta. Hát igen. Ha az embernek van ideje és türelme, azért nem rossz a végeredmény. A csodasampon is jó volt, de ez egy következő fokozat, és mivel viaszos, lepergeti a vizet egy darabig. A komolyabb karcolásokkal semmit nem kezd, legalábbis így kézzel körkörösen eldolgozva, de a többi részen szite zavaróan tükrösen csillogott az autó. Egy polírozás lesz ennek a vége azt hiszem :-) Fotó...az nincs.
Az alábbi képen a kis összeállítás amivel a nyomásszenzor feszültségét lehet mérni.
A kábel felrakáskor nagyon figyelni!!
Előbb a CR szenzorra dugjuk a késes csatikat:
1-es lábra megy a fekete (GND),
2-es lábra a piros-fekete (Signal)
3-mas lábra a piros P betűvel jelölt (Power 5V)
Aztán a tüskesorra ugyanígy egyeztetve a lábkiosztást rádugjuk az autó saját kábelét, ami eredetileg a CR szenzorra ment.
A zöld kis csatlakozón egyszerű Volt mérővel mérhető a nyomásszenzor jele.

Éppen Erdélyben vagyunk. Az idevezető utat gyönyörűen teljesitette, 6,9l! átlagfogyasztással. Amerre mentünk eddig, mindenhol megnézték, valahol még fényképezték is. Hihetetlen.
Ezt a Zender Milano témát egyelőre jégre tettem, a már emlitett gumi probléma miatt. Az Alfáriumban eltöltött hetek után végre eljött az igazi használat ideje. 2 hétre letettem a cégest és beletekertem 1500 km-t a Feketébe. Tényleg a világ egyik legjobb autója!

Megtörtént a termosztát cseréje, most már üzemi hőmérsékleten üzemel a gép :-)
Illetve fogyott a hűtővizem, kezdtem is parázni, hogy nagy gond van.. Aztán észrevettem, hogy a vezérlésnél vizes a blokk. Kiderült, hogy a vízpumpánál nyomja ki a vizet. Ami kb. 3 hónapja volt cserélve egy másik szerelőnél, aki mint kiderült nem tudott volna szólni, hogy valami nem teljesen oké, mivelhogy a vízpumpa túl könnyen becsusszan a helyére.. Most szét lett szedve, valami tömítőanyaggal be lett kenve. Úgy tűnik jó.
Jövőhéten vagy még a hétvégén hátra van a szimeringek cseréje, egyúttal kap ugye új váltóolajat is. Ki tudja mikor volt cserélve.
Ha ez a projekt kész, nemsokára jöhet a következő, ami már a megvétel óta tervbe van véve.. A főtengelyszíjtárcsa cseréje, reggeli első indításnál már néha hallatja hangját.
az autópályázásnak hála MIL lámpa probléma megoldódott, 100% hogy turbo geoällito kormolodás volt.
néha meg kell hajtani a vasat.
viszont bejelentkezett egy vevö is, ha minden igaz a héten már nem az enyém a gép....
az utód?
159 vagy 156 sw 2003-, jtd
A küszöb jobb hátsó sárvédőívén előjött az Alfa 156 típushiba. Felpúposodott a fém a fényezés latt, így műtétre került sor. De mielőtt megejthettük volna ezt, egy kollégám bele nyitotta a parkolóban az autóját a kerékívbe :'(.
Így a 'kellemest' összekötve a muszájjal, egyszerre lett kész mind a két munka. Lakatolás (25e) és fényezés (22e) igen profi lett! Sem külső küszöb, sem hátsó sárvédő ív nem kapható, az egészet a lakatosra kell bízni. A küszöb fényezés után ki lett fújva szintetikus viasszal.
Utána kapott az autó egy full polírozást, de azt már a szaki haverommal együtt csináltuk reggel 9-től délután ötig. Most csillog-villog az öreglány, mintha bálba készülne. Na majd, Alfacitybe mutogathatja magát! :)




Volt öt perc szabad idő,, és 30% töltöttség a laptopban, így elindítottam egy Selespeed önbeállító 5 perces rutint.
Vaj puhán vált azóta. Persze a szomszédok biztos furcsállták, hogy kattog ezerrel az autó, hogy még a kocsiszekrény is rázkódik, és benne ülök egy laptoppal, de hát ez ilyen, mint a csapágyas mosógép centrifugáláskor :)
Nagykorú lett. 18 évvel ezelőtt, ezen a napon gördült le a Pomigliano d'Arco-i gyár összeszerelő szalagjáról. Gondos kezek tervezték és építették, ma pedig gondos kezek vigyázzák, hogy még sokáig megőrizhesse eredeti szépségét és tökéletes műszaki állapotát.
Boldog szülinapot!