Blog
Bár nem túl sűrűn használom, de a hamutálca felülete elkezdett lekopni a nyitogatástól (csak a szivargyújtó aljzatot használom). Előbb arra gondoltam, hogy lefóliáztatom. A gyári "karbon" egyébként se valami mestermű. Szinte ordibál, hogy "csak egy festett karbonminta vagyok"! :)
Aztán megláttam GT cartárs blogjában hogy egy balassagyarmati mesterember milyen szép dolgokat készít valódi karbonszövet borítással, gyantával és lakkal, hogy kész is volt a tervem.
Vettem egy bontott középkonzolt, és elvittem a mesterhez.
Mikor meglátta, egyből mondta, hogy ez bizony nem lesz annyira egyszerű. Mivel az idő nem sürgetett, megállapodtunk, hogy amikor kész lesz majd szól.
Majd' 2 hónap után el is készült a mű! Azt mondom érdemes volt kivárni. Mikor elhozta, látttam rajta, hogy mennyire büszke a munkájára és részletesen elmondta hogy mennyire nem volt egyszerű a kivitelezés. Nevetve mondta, hogy még egy ilyet nem biztos hogy elvállal... :)
Szóval kész lett és ma bekerült a helyére. Hát mit mondjak. Össze se lehet hasonlítani a régi középkonzollal.
Külön érdekessége hogy különböző szögből nézve nagyon szép 3D hatása van.
Egy picit szorosabban jár a hamutálca, és a rádió beépítőkeretén is csiszolni kell majd még egy kicsit hogy teljesen bemenjen a helyére. A képek:
Utólag vettem észre, hogy a rádiót igazán letisztíthattam volna... :)







Sajnos a tisztítás már nem segített, és a hibakód is visszatért állandóan.
Az újat szerencsére féláron, 33 ezresért szereztem. De végre nem világít és sípol a motor hiba, megérte :))))))


Tegnap elhoztam a pollenszűrőt a szerelőmtől. Be is akartam rakni, de hiába vettem krova készletet, az 5-ös nem ment rá, a 6-os meg lötyögött. Szóval kell 5,5mm-es.
A szembeszomszédomnak barkécsboltja van. Egész új készletet nem akartam venni, így az egyik készletből adott kölcsön.
Ma ki is cseréltem.
Majd hamarosan veszek egy komplett készletet, amiben van imbusz és torx fejkészlet is.
Megtörtént az autó üvegeinek sötétítése B oszloptól.
A telepítést a Gabo fólia csapata végezte. Meg vagyok elégedve a munkájukkal, szép lett a végeredmény.
Próbáltam a nagyon sötét illetve a halvány fóliák közt megtalálni a középutat. Úgy gondolom sikerült! :)
Adatok:
Minősítés száma: H AF 127-43
Típus: Comfort Series
Kereskedelmi jelzés: ATR20CHSRHPR
Gyártó neve: Martin Processing, Inc. (CPF)
10 év garanciaával.




Eléggé rozsdás volt a féktárcsám gondoltam lefestem, hogy szebben nézzen ki. Ha már nekiálltam a féknyergeket is lefestettem.








Épp három éve,hogy megvásároltam a 159-et.Akkor lett forgalomba helyezve Magyarországon.Három év műszakit kapott,ami most járt le.
A folyamatos karbantartásnak köszönhetően,nem kellett vele semmit csinálni,csak éppen "begurítani" a vizsgabázisra.Újabb két év műszaki rendben:-)!
A stabilizátor szilentem már nagyon hangos volt, bosszantóan szekér feelingem volt és elég kellemetlen is volt hallgatni. A gyári minőségű rúd+szilent két évet bírt ki csendben,aztán talán a motorvédő burkolat hiányának köszönhetően(azóta visszatettük) kiszáradt/kiázott:) és nyöszörgött. A gumi 3000ft lett volna, a strongflex pedig szállítással 8400forint lett. Angliából lehetett volna még powerflexet rendelni,ami állítólag jobb is,de több mint kétszeres az ára!
Én a piros sorozatból rendeltem, a sárga még keményebb lett volna. A gumiszilent kiszerelése után tapasztaltuk,hogy a PU szilent milliméterekkel kisebb az eredetinél. Béla be sem akarta rakni,mert "ez így szar ahogy van". Szerinte mások simán beraknák így is,de Ő lelkiismeretes volt és szólt:). Én erőltettem,hogy ha már megvettem tegyünk vele egy próbát. Alá bejlágoltunk egy alátétet,hogy legalább a leszorítót kitöltse és megszorítsa a rudat rendesen. Nem vagyok rá büszke, hogy susztákolva lett a szilent,de valahogy kell tapasztalatot szerezni vele. A méret pontatlanság viszont bosszantó, remélem egyedi eset. Sajnos nem tudom visszaküldeni,nem éri meg...


Ma 2013.05.17.-én elkezdődött az autó fényezésének rendbe tétele mivel így vásároltam idáig halogattam csak de eljött az idő.Ebben azt kell érteni egy lökhárító sarok, egy első sárvédő perem, és egy első ajtó perem javítása,festése.
Íme pár kép az elő készületekről:





Ezt azért cseréltettem ki,mert a motor hőmérsékletének változásával a teljesítményem is ingadozott. Hidegebb motornál nagyobb volt a nyomatékom,melegebb motornál meg szegényebb volt a keverékem és csörgött néha a motor. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra...


Eljött a 150000km-es nagyszerviz. Komplett vezérlés, vízpumpa, összes feszítő görgő. Balansz szíj is cserés lett, persze a feszítőjét is cseréltük. Végül a hosszbordást is lecseréltük,azon már ne múljon... Amint lekerültek a szíjjak látszott, hogy pár szimmering is ereszti már az olajat. Ezért lecseréltük a vezérműtengelyek szimmeringjeit, a főtengely és a balansztengely szimmeringeket is. A vezérlést a burkolaton lévő matrica tanulsága szerint 100000km-nél cserélték, én úgy tudtam 90000 környékén történt meg. A kiszerelt alkatrészek jók voltak,simán ment volna még egy darabig. Sebaj, nem szívesen mentem volna vele még 10-20000-et.... Egy új szelepfedél tömítés volt a hab a tetején:)!





