Blog
Időközben megjöttek a matricák GT-től (köszi utólag is!), illetve még AC előtt rendeltem egy matricát a neten, az is megjött így 3 hét után. :)
Szóval megy a matricázás 1000-rel, szépen felkerült minden...sztem itt be is fejeztem lassan. :)

Nagyon vártam már a szombatot. Előszőr úgy volt, hogy fiús bulit csinálunk és 4-5-en megyünk Komáromba csajok nélkül, aztán végül ketten maradtunk a cimborámmal, de jó volt így is. :)
Nem túl korán indultunk, mert csak Szigetszentmiklósnál csatlakoztunk a Dömpiék vezette konvojba. Egy jó 20 perccel a megbeszélt idő előtt értünk oda, de szerencsére nem voltunk egyedül, már akkor is 6-8 alfa várta a konvoj érkezését. Időben indultunk tovább, poén volt így együtt menni. Az M0-on kicsit szétestünk ugyan, de így is bármerre néztem Alfákat láttam magam körül, jó érzés volt. :) Haveromnak kb. annyi jött át, hogy félúton mondta, hogy az autópályán már rég ott lennénk és tömhetnénk valami kaját! :D
Sztem kb. 1,5 óra alatt értünk le, a kapun simán bejutottunk. Beálltunk a típus parkolóba és elindultunk felfedezni. Én jártam már korábban az erődben, de más feelingje volt neki, az biztos.
Bár nem unatkoztunk, gyorsan elment a nap nézelődéssel, dumálással és shoppingolással, főleg, hogy most voltam előszőr, némi programot még el tudtam volna viselni. A gumifüstölésre nagy izgalommal sétáltunk el, sajnos elmaradt. :(
Végig kint voltunk, a tombola után indultunk haza, ott sajnos nem volt szerencsém, pedig 1-2 dolgot elfogadtam volna. Én sem értettem egyet teljesen a dologgal (néhányan hangot is adtak nemtetszésüknek a tombolával kapcsolatban), megértem a döntést, csak szerintem az ott levők nagy része azért maradt addig, hogy megvárja a tombolát és hát a nyertesek 80%-a nem volt jelen. :(
Mind1, ez nem olyan fontos. Sokkal többet ért ennél az egész nap. Jól éreztük magunkat, sok szép Alfát láttunk (+ persze Maserattit és Ferrarit is), szóval jó volt így ahogy volt. Várom a 10. szülinaposat jövőre! :)












Marektól még a télen vettem egy eredeti gyári Alfa fabetétet. Nem műfa, igazi furnéros rétegelt lemez. Annyi szépséghibája volt, hogy fényszóró magasságállítás nélküli autóhoz való, de gondoltam ez nem fog ki rajtam. Most volt egy bő órám hobbizni, gondoltam felteszem végre.
Hogy szép e, egyéni ízlés kérdése. Látszik az utólagosság, de nekem bejön. Túl komor fekete volt az a műszerfal. Így kicsit vidámabb, mellesleg egy ritka gyári kiegészítővel gazdagabb az autó.





Hamarosan a csövezésről is lesznek képek.
Addig is illusztris társaságba került a kicsike! :-)
A háttérben James Thompson ex-WTCC-s Alfa 156-osa látható.




A vas még megvan, egy gerinctelen alak volt a vevöjelöltem...
Annyira nem is bánom :)
Ennek örömére kapott jobb elöre egy fékcsövet egyenesen oszträkiäból mivel ESP-s nincs utängyärtott igy gyäri lett.
Fék gatyába rázva.
Kapott még 4db defekttürö Conti gumit nyáriakat, a profil jó de elég zajosak sajna. Meglátjuk meddig maradhatnak fent.
Ezen kivül közeleg a müszaki, ezért egy elömüszakit is megejtettünk hogy ne kelljen kapkodni, a konkluzio az hogy semmi probléma igy akár le is vizsgázhatott volna de még van 2 hónapom.
Megint hajtottunk jó 1000km-t pälyän, a turbo geoällitäs teljesen kitisztulhatott, hibakód 100%-ban megszünt häla az égnek.
Észrevettem, hogy a motor tetejénél lévő szilent közepe repedezett, közel van a teljes szakadáshoz.
A konzol leszedése túl körülményes lenne. Talán még a vezérműszíjat is le kell hozzá szedni. Így egy megoldás adódik: a helyén kell kicserélni.
ehhez a művelethez készítettem egy célszerszámot, amivel kihúztam a szilentet a konzolból.
Meglepetésemre a cseredarab (Birth) ugyan olyan mint a gyári. Ilyen ritka esetben valóban jó választás egy utángyártott.
(Megjegyzem az első kanyarstabilizátor szilent cseréjéhez szintén Birth-öt vettem, és abban még a gyári logó is benne van.)
A szilent szépen kijött a helyéről, az újat pedig némi szenvedés után sikerült irányba állítani, majd betolni a helyére.


A nemrég kicserélt új LPR kinyomócsapágy megadta magát :(
Először csak felpuhult a pedál, majd kb. 120km után a kinyomócsapágy kiköpte a fékolajat magából. A tartály csaknem teljes tartalma az aszfalton kötött ki.
Rendeltem egy gyárit ami Valeo gyártmányú.
Ami a gyári ill. utángyártott kérdést illeti arra a következtetésre jutottam, hogy kell lennie különbségnek, legalább a minőség ellenőrzés terén. A gyári alkatrészek sok ponton meg vannak jelölve festéktollal, ezt az utángyártottakon nem találni.
Rendeltem még gyári hosszbordás feszítőt és vezetőgörgőt. A feszítő Dayco, a görgő SKF. Egyikben sincs benne a gyári logó. Ha cserélem készítek képet a régiről (ami gyári) és az újról.
Kuplung jó lett. Tekintve, hogy az előző gyári 166227km-t hibátlanul ment, az új örök élet meg egy nap :)
Azért kár a szopásért (dupla szervízköltség).


A sztorit ott kezdem, hogy 2011.11.23-án házasságot kötöttem életem első Alfa Romeo-jával.
Téli pacskerpkkal hoztam el, a nyári 19”-os alu-garnitúra csak tavasszal került fel rá.
Valamikor 2012 nyarán arra lettem figyelmes, hogy a hátsó sárvédőív hátsó ajtó felőli ívén, valamint a hátsó ajtón a fényezés mindkét oldalon kezd szemcsés lenni. Őszre már a sárvédő ív éle kezdett szépen kikopni.
Na, gondoltam, nagyon jó, a 235-ös gumi a 19-es felnin annyira kilóg alul az alváz befelé kerekedő íve alól, hogy az első kerekek által felvert sár/kosz leveri a festéket a hátsó ajtóról és a sárvédőívről.
Amikor azonban újra felkerültek a téli kerekek – ami annyira gyári méret, hogy gyáribb már nem is lehetne (215/55 R16) – meg kellett állapítsam, hogy az is kilóg annyira, hogy a sarat felverje ugyanoda hátul.
Ekkor már konstrukciós hibára gondoltam. Viszont nem akartam elhinni, hogy ha valaki tervez egy ilyen szép autót, akkor egy ekkora szarvashibát hogyan véthet?
Kisvártatva a CarTársak autóikról készült fotóin felfedeztem, hogy a hátsó ajtókon, és a hátsó sárvédőíven mintha lenne valami.
Mikor 2013 januárjában Pityukománál összejöttünk páran 159esek egy kis kormánymű fogasléc zsírozásra, megszemléltem a többi vasat. Kiderült, hogy mindenkinek van gyárilag fent átlátszó kavicsfóliája az említett helyeken, sőt még elöl is, az első sárvédőív első kerék mögötti részén, csak nekem nincs.
A másik ami feltűnt, hogy a legtöbb 159esen az első ajtó előtti és az első sárvídőív mögötti részen középen valami kék alapon fehér felirat tündököl. Később megismerkedtem a felirattal is: design GIUGIARO
Először azt hittem, hogy ez valamiféle felszereltség, vagy motorváltozat függvénye, az enyémről meg azért hiányzik, mert progression (némi plusszal ugyan, de mégiscsak progression) és hát 1.9 8V.
Amikor azonban megláttam néhány 8V-t, hasonló felszereltséggel design GIUGIARO matricával, rájöttem, ennek az én ARKANGYAL-omon is fenn kellene lennie. Minden 159-en fenn van gyárilag. Olyannyira, hogy idén tavasszal, egy otthoni kézi mosás során fel is fedeztem az én autómról hiányzó matrica helyének körvonalait. Csak akkor látszik, ha bizonyos szögből nézi az ember, és persze nagyon közelről.
Ekkor villant be nálam, hogy miután a megvásárlást követő második héten egy kereszteződésben a STOP-táblánál állva egy kisfiú nekiment a biciklijével a lökhárítómnak, majd felfeküdt a motorháztetőmre, és utána elvittem Cegléden a horzsolást kijavíttatni egy fényezőhöz, a fényező az alábbi mondattal nyitott: „Ezt a kocsit ismerem! Pár hónapja járt nálam egy kis esztétikai feljavításon!”
Bakker!
Össze is állt a kép!
A nyavajás nepper elvitte átpolíroztatni, hogy kelendőbb legyen, a köcsög fényező, meg leszedte a design GIUGIARO feliratot és a kavicsfóliákat, merthogy útban voltak, de pótolni az már smafu volt!
Noshát idén tavasszal megkezdődött a hiányosságok pótlása.
Droberto-tól kaptam rajzokat a kavicsfóliákról.
Piritu CarTárs segítségével sikerült nagyon jó áron 3M kavicsfóliát szereznem. A fóliás a méretet az ő Párduc-áról vette a fólia elemekhez. Májusban a 159VTT-n vettem át a méretre szabott fóliaszettet.
Hosszas keresgélés után Alfás Viktor segítségével eljutottam egy príma fényezőhöz, akinél nehezen, de sikerült időpontot találni. Elég hosszú a várólistája, de úgy gondolom megérte várni. A sárvédőív „kiflijét” gyönyörűen lefényezte. Épp ma lett kész. Ráadásul a bal oldalon a hátsó ajtót kinyitva a sárvédőn volt néhány biztonsági öv odacsukás okozta sérülés. (igazából nem fér a fejembe, hogy ha az én 4 éves fiam oda tud erre figyelni, az előző olasz digó és a gyereke miért nem tudott?) Ezeket a sérüléseket is szépen lejavította. Olyan, mintha új lenne.
Sőt! A feleségemmel az ő 147esével AlfaCity-re menet elcsaptunk egy fácánt, ami enyhe karcokat okozott a FEKETE GYÖNGY lökhárítóján. Mivel ma a feleségem vitt el a kocsimért a fényezőhöz, srác ezeket a karcokat ingyen eltüntette. (persze ezért meg is toldottam az általa mondott munkadíjat)
Mire ma hazaértem az ARKANGYAL-al a fényezőtől, már a postaládában várt az Erhard-tól megrendelt design GIUGIARO matricapár is.
Mivel minden ilyen szépen összejött, ma délután neki is estem ragasztgatni. Először jó meleg samponos vízzel letakarítottam a felületeket, majd szárazra töröltem. Kicsit hagytam még napfürdőzni, ezután előkaptam a Pityukoma által profi módon lefotózott képeket (utolsó fotó), és megnéztem, hogyan helyezkednek el a gyári kavicsfóliák.
A fóliát úgy ragasztottam fel, hogy az öntapadó matricát először csak egy kis felületen szabadítottam meg a hordozófelülettől, majd bepozícionáltam, ezután lassan húzni kezdtem le róla a hordozófelületet, miközben a másik kezemmel a mutatóujjamra csavart száraz ronggyal nyomtam fel a matricát, figyelve, hogy ne maradjon alatta levegőbuborék.
Bevallom, az első matricát csak másodjára sikerült felraknom, elsőre elcsúszott a pozícióból és buborékos is lett. Ekkor találtam ki az említett technikát, amivel már gond nélkül ment a dolog.
A design GIUGIARO matrica pozícionálása a bal oldalon könnyű volt, mert látszott a helye. Miután ez ide felkerült, mérőszalaggal bemértem a pontos pozíciót, majd ez alapján ragasztottam fel a jobb oldalra.
Végre ez is megvan.
Az eredmény a fotókon. (Az első fotó még a lekoptatott sárvédőívet mutatja.)
Költségek
3M fólia: 3 000,- Ft
design GIUGIARO matricapár: 3 600,- Ft
fényezés: 16 000,- Ft
Külön köszönet a támogatásért
Alfás Viktornak
drobertonak
Erhardnak
Piritunak
Pityukomának












Mai nap szóltak h akció van az unixba NGK gyertya és izzító gyertya téren, átmentem és megkérdeztem mennyi a jts-be platina gyertya és elég jo árat mondott így vettem olyat amien a 2.5-3.2 V6-okba kell. NGK PFR6B zavarszűrő ellenállással. Mikor mentem haza elég meggyőző volt mit is tud ez a gyertya. stabilabb erősebb, jobb reakció. ezzel a 3 jelzővel illetem.
Ami benne volt gyári 2pólusú nem volt vele gond, csak ha már ennyibe van akkor kicserélem, jobban bírja a hőt, ersebb szikrát ad mikor beindítom, meg kevesebb lesz a fogyasztása a gépnek vmennyivel. Amint van fogyazstásról adat írom.




