Blog
Sajnos megtörtént az, ami még azt is veszélyezteti, hogy az Arkangyalt el tudom-e vinni az AC-re. (AC-re megyek, csak legfeljebb feleségem 147-esében az anyósülésen utazva).
Ma délelőtt átvittem a kutyámat (a "kis" Bobtailt) Törtelre a kozmetikushoz megnyíratni. Csupán 8 km, de rettentő sz@r az út. Ezért is mentem óvatosan és lassan, mindössze 40-el. Ennek ellenére sikerült elkapnom egy rohadt kátyút. A gumi oldalfalán most kis kitüremkedés van - szálszakadt lett. A szerelőm szerint át kell rakni hátra, nem fog kiduranni. Nem tudom, én félek ilyen gumival közlekedni.
Most vagy veszek erre a 19es felnire 235/45-ös gumit, vagy szerzek egy 18as felnit és azt gumizom fel. Mivel nem akarok hosszútávon 255/35-össel járni, ezért ilyen méretűből 1 vagy 2 db megvásárlása nem alternatíva számomra.
Egyébként pedig rohadjon meg a szíve gyökeréig az összes ember, aki ellopja az adómat, és akik miatt nincs pénz az utakat rendben tartani, és az összes lusta, nemtörődöm közútkezelő!
Ezúton itt a nagynyilvánosság előtt megátkozom mindegyikőjüket!
Az én átkom pedig fogni szokott!!!


Beragasztottuk a hátsó lökhárítóba a múltkor elhagyott takaróelemet is. Ezúttal 2K-s ragasztót használtunk.
Az elhagyott lökhárítóelemért köszönet Lexlutornak.
És ha már csápos emelőn volt a vas, helyére igazítottam a sárvédő doblemezét is. Így kell állnia.



Most jöttem a szerelő haveromtól. Sajnos a jobb első alsó lengőkar porvédő gumija a peremnél teljesen ki van szakadva.
Viszont jó hír, hogy nem lóg, sőt nagyon is passzentos...egyenlőre. Belenyomtuk a "spéci" zsírt, ami elvileg víztaszító. Köszönet danikab62-nek a zsírért. Mivel a felső részén van kiszakadva a gumi, remélhetőleg benne marad a zsír (gravitáció ugyebár).
Innentől minden nap ajándék. Remélem kibír 2-3000 km-t.
Viszont felfedeztem valamit. A jobb első rugón belül van egy porvédő, amit felül egy fehér színű műanyag rögzít a helyére belülről - szóval erre kell ráhúzni a porvédő-harmonikát. Nos ez a műanyag ripityára van törve. Most szedegettük ki a darabkáit. Minden esetre a porvédő a helyén van így is. Majd idővel ez is cserélve lesz.



A múltkor, mikor családi konvolyoztunk, figyeltem, hogy már eléggé pattog a jobb hátsó kereke a TD-nek. Vezetve is érződött már kicsit, hogy valami hátul nem 100-as. Ferke cartárs épp egy alig futott boxert bontott, gyorsan megnéztem az ePER-ben, hogy jó e nekem annak a lengéscsillapítója. Ééés mázli! Pont ugyanaz kell bele.
Mikor megjöttek a lengéscsillapítók, már látszott, hogy igen jó állapotúak és gyáriak. Lekezeltem őket Evipass rozsdaátalakítóval, majd a szürke réteg lecsiszolása után 3 réteg fekete festéket kaptak, így biztos vagyok benne, hogy bármely utángyártott újnál jobban jártam velük. A baloldalit most nem cseréltem, rendberakva eltettem "talonba".
A csere nem túl bonyolult ügy. Egy bak, egy emelő, krova készlet és bő fél óra kell hozzá. A csavarok kis WD-40-ezés után szerencsére hagyták magukat, nem volt komplikáció.






A generátorom az utóbbi 2 napban elég fura morgó néha nyisszenő hangot adott. Szerintem elérkezett a felújítás ideje. Reggel 6 kor keltem, generátort lebányásztam, majd elvittem felújítatni az egészet mert mire én szétszenvedtem volna rámdől a garázs. 1,5 óra alatt egy teljes felújítást eszközöltek rajta, majd mehetett vissza az autóba.
Eddig bírta az intercoolercső, csere gyári vadi újra mert ez nincs utángyártottban!!!
Kicsit másabb kialakítású mint a régi mert a közepe szövetes résszel van megoldva!
A két első féltengely is cserélve lett mert már kopogtak!
A ma esti foci alkalmával 4 autónkból 3at törtek fel a népligetben az építők sporttelep bejáratánál. Az én kis autóm hálstennek megúszta. Nem tudom, hogy a riasztó tartotta távol a népesség rákfenéjét vagy csak megzavarták őket és nem jutottak el a 4. autóig.. De többet biztos nem megyek arra.
Rendőrségi helyszínelés 3 óra, az ellopott értékek kb 1000 forint parkoló pénz és egy irattárca. A kár nyilván 100ezres nagyságrenű a 3 autóban. Tajgetosz.
Végre volt némi időm, így kicseréltem az ablakmosó spricniket. Nem volt egyszerű mert a két ablaktörlő kar rá volt gyógyulva a kúpra, de a wd40 csodákra képes néha :)
Egyúttal rendbe tettem a levélfogó rácsokat is
Klassz hogy így két hónap után végre le tudom mosni a szélvédőt menet közben, bár eddig a mindennapi eső azért sokat segített :)
Ilyen volt és ilyen lett, mind ez könnyen és gyorsan! Na ez az ami nem igaz, mert ez csak a reklámokban van így, ez megint nagyon sok munkánkba került, míg ilyen állapotba hoztuk a sebességváltót. Ellenőriztük a Sperr difit. Rendbe hoztuk a Dedion hidat is, megjárattuk a csapágy rögzítő gyűrűket, ez sem volt egy egyszerű feladat, de ha egyszer kerékcsapágyat kell cserélni, akkor nem kell attól tartani, hogy össze van rohadva minden. Felkerült a hátsó stabilizátor rúd, amiben gumiperselyeket cseréltünk, ez is elég "szar" meló. Most már "csak" a felszerelés van hátra. Ha esetleg valaki sokallná az alábbi óraszámot, mert nem csinált még ilyet, leírom ide körvonalakban ennek a folyamatát. Az alkatrész leszerelése, mosása, estlegeses részegységekre való szétszerelése, esetleges homokszórása, csiszolása, majd rozsdamarózása, alapozása, festése, esetleges javítása, majd összeszerelése.
Munkaidő: 64 óra









1
539
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV