Blog
Sikerült találnom jó sok idő elteltével egy gyár vonóhorgot igaz hogy nem volt túl olcsó de gyári és ez a forgalmiba bejegyzett vontatható legnagyobb tömegen is látszik 640 Kg 42 cm magasságban csatlakozik ráadásul kivehető a horog meg a kar és egyszerűen le lehet dugózni :) 45 ezer szereléssel kábelezéssel együtt .
Kapott egy új légtömegmérőt az autó, mert a régivel torpant 3000-es fordulat felett. Kiolvasva az adatokat hibakódot nem dobott, viszont a beszívott levegő hőmérséklete elég fals érték volt. Külső hőmérséklet 0 fok alatt, a beszívott levegő hőmérséklete 25 Celsius. A csere megoldotta a problémát.
Kellett egy új főtengely holtponti jeladó is. 2x játszotta el velem az autó, hogy nem indult be. Első alkalommal kb. 10 perc próbálgatás után elindult, második alkalommal viszont ott kellett hagynom az autót, majd pár óra múlva visszamentem érte, akkor elindult. Hibakódot dobott, műszerfalon pedig égve maradt a befecskendező lámpa.
Került bele két új xenon izzó, mivel a kínai kb 25.000 km-t bírt ki, a jobb oldali bekékült. Most Osramot kapott, 4300 Kelvinest.
Javításra került a klíma is. Tavaly tört el a hűtőről a kompresszorra menő cső alumínium része. Tatán vettem a bontóban 5.000 Ft-ért egy másik csövet, ez került beszerelésre. Majd fel lett töltve a rendszer gázzal.
Vaterán vettem 2 db Pirelli P7-es gumit, kb 6 mm minta van rajtuk, 15.000 Ft volt a 2 db.
Kicsit meg lett egyengetve az utasoldali légzsákfedél is, kapott 2 új patentot is.
Az alkatrészek beszerzését és a beszerelést ezúttal is Csörire bíztam. Egy szerviz, amiben még nem csalódtam.
Kapott egy új szélvédőt az autó, mert a régi el volt repedve. Ismét Pilkington került bele, ezúttal új keretet is kapott.
Az autó 2013 05 23-án kapott festés után egy tele polírozást két lépcsőben egész jó lett !Képek holnap! :-)
Néhány dolog beszerzésre került, Selenia 10w60-as olaj, Mann olajszűrő, aktívszenes pollenszűrő.
Ezt is kicseréltem egy aktív szenesre. A típusa: AIRCAB K1005 Elvileg ez a jó bele, de 1cm le kellett vágni belőle, mert a szűrő tartó csak 200mm hosszú. (Nem is értem hogy lehet ez??) De így már simán belefért. Az összes többi szűrő is 215mm bármelyiket néztem a neten.
Elvileg a BMC szűrőt 15-25eKm után kell kimosni. Mivel már 20e elmúlt ezért nekiláttam kiszedni. De az eredmény az, hogy simán lehet vele 25eKm menni. Jelenleg alig 1/3 felülete volt koszos, a többi szinte gyári piros színben virított. Persze kimostam, ha már kiszedtem, de legközelebb simán megvárom a 25eKm-t. Én döntően városban és pályán megyek, lehet aki sokat jár szántóföldön annak érdemesebb sűrűbben is mosni :):)
Eljutottunk a 160000km-hez, de a sors fintora, hogy megint bátyám vezette, úgyhogy erről lemaradtam, de legközelebb én fogom csinálni :))

Történetem azzal kezdeném ,hogy egyik este szépen leraktam a garázsba az autóm.
Másnap mennem kellett volna reggel vele, gyújtás, start, majd semmi.
Baszki ,lemerült az akksi? Töltőre fel!
Kb. 4 óra múlva már tényleg sürgős dolgom volt, időre kellett -volna- mennem, ennyi idő alatt biztos töltött az akksiba annyit, hogy elinduljon. Indítózok teker felet a motor.
Na neeeeeeeeeeeee, rohadtköcsögolaszbuziszemétládarohadjmeg.
(ismerjük magunkat)
Másnap írogattunk a fórumba, volt aki akkumulátor-ra volt aki önindítóra gyanakodott.
Én is inkább az utóbbi felé orientálódtam, fel is hívtam egy közeli szerelőt, hogy szét kéne kapni ,meg még 1-2 dolgot megjavítani az autón.
Tegnap este átgurult, majd 1perc alatt megállapította ,hogy rosszul testel le az autó.
Jó oké, ezt már megoldom én is.
- Ma visszakerestem a testkábelt kivettem az akksit, akksitálcát, mindent ami útba volt.
Megtaláltam a bűnöst, tiszta rozsda volt a csavar, a kábel vége pedig tiszta oxid.
WD 40 barátom volt, sikerült nagy nehezen meglazítani az anyát anélkül ,hogy lesarkozódott volna.
A sarut megcsiszoltam , kapott új alátétet, és az anya is ugyan olyan önzárosra lett cserélve.
Találtam még 1 test kábelt az akksi tálca elött, azt is felcsiszoltam biztos ami tuti.
Minden vissza a helyére, láss csodát tökéletesen indul. Talán sose indul ilyen könnyedén.
Én meg már önindítót akartam felújíttatni ,venni...


