Blog
Ma reggel elhoztam a gépet az InterDieseltől. Márti elvitt és visszafelé figyelte mit produkál az autó. A füstölés gyakorlatilag megszűnt, csak olyankor füstöl, amikor amúgy is csinálná bármelyik DPF nélküli dízel. Pl. alacsony fordulaton 3-asban padló, akkor jön azért a pamacs, de nem felhő vagy köd mint eddig. A sziszegés is megszűnt. Munka után megkergettem kicsit, 200 felett se kormol, eddig a visszapillantóban is látható volt. Az alapjárat egyenetlensége is megszűnt. (10-30 másodpercenként 1-2 halk koppanás után a computer adott egy apró gázfröccsöt, a fordulatmérőn alig volt látható, inkább csak a hallani lehetett)
Szóval úgy néz ki rendben van. Majd kíváncsi leszek hogy a fogyasztásában lesz-e változás.
Nem kis összeg volt ez, de úgy vagyok vele, hogy egyrészt semmi garancia sincs arra hogy valóban csak 151e km van benne, másrészt pedig így fizetem meg azt hogy 4 évesen 3.3m-ért vettem meg egy újan 12millás gépet.


A kilépőfény javításakor sajnos sikerült úgy elröptetnem az egyik csavar takaró kupakot hogy azóta se találtam meg, a másikat meg már beszereléskor eltörtem, így rendeltem egy párat Csörtiől, AlfaCity-ben vettem át, ma kerültek a helyükre.

Elkészültek a fékcsövek, de most már rézből. Csöri felpattintotta őket.
Mire odaértem, már az udvaron várt a Pók.
Négy napnyi távollét után hazajöttünk.
A fék jobb, mint valaha, akkorát lassul, hogy csak na. Ha elengedem a féket visszaugrik a pedál. Tavasz óta olyan lájtosan jött vissza.
Már tuti nem volt százas a szabályozó.
A legutóbb a beltérnek estem neki, jelentem haladok. Az ülésvázak festve, a rugók galvanizálva, minden összerakva. A mozgó részek elmosva, újrazsírozva. Az üléskárpitokból összeválogattam a legjobbakat, a hátsó zöldkockás részekhez nem is kell nyúlni, pöpecek. Az elsőhöz szereztem textilsprét, kimaszkoltam a zöld részeket (szerintetek ez mekkora szopás?) és megfújtam. Elég jól néz ki, remélem tartós is lesz. Persze nem tartott ki a flakon, rendelni meg nem sikerült. Ahol van neten, ott vagy nem válaszolnak, vagy készlethiány van. Ahol van a valóságban, az Pest és nem postáznak....
Közben a szerelő szólt, hogy vigyem át a váltót is hozzá, remélem össze is rakja, nem csak nézegetni akarja :-) Hétvégén ha jó idő lesz kitolom a garázsból, lemosom és nekiállok az elektromos csatlakozók tisztításának.


Hétvégén kilátogattunk a telekre, így kapva az alkalmon elvégeztem a szokásos takarítást + készült néhány kép is






Vezérlés csere alkalmával nem sikerült nem észrevennem, hogy az autó első segédkerete rohad mint állat. Brutál mennyiségű pergő festék és rozsda eltávolítása után Hammerite fekete festékkel kezeltem ami persze halottnak a puszi, de több mint a semmi, tekintettel arra, hogy felbakolt autón hely hiánya miatt lehetetlen rendesen eltüntetni a rozsdát az autó elejének totális szétszedése nélkül.
Ez igen gyenge pontja az autónak :-(








Miután minden szerszám alkatrész bátorság stb... összegyűlt, neki is láttam a vezérlés cseréjének, fasza gyerek vagyok, mit számít ha elba..om, jöjjön aminek jönnie kell. Három különböző dokumentációból dolgoztam és csak egyszer akadtam meg, amikor a főtengely ill. vezérlés rögzítőt kellett feltennem, ugyanis az eredeti még le nem szedett vezérműszíjnál volt egy kis eltérés a vezérlésnél (1. kép).
Ha jelre tettem akkor rögzített a vezérlés és elment a főtengely, ha a főtengely rögzített akkor pedig elment a vezérlés :-)
Itt jött a találgatás, hogy megnyúlhatott-e ennyire a szíj, vagy eleve el lett .aszva az előző cserénél. Most sem tudom, de leszedve a régi szíj tök ugyanolyan hosszú volt mint az új :-( Úgy döntöttem hiszek a rögzítő készletnek annak ellenére, hogy Opel-hez, Saab-hoz való :-)
A főtengely rögzített állapotban a dugattyú pedig felső holtponton. Tehát elvileg minden .asza. Ellenőriztem egy hurkapálcikával az izzító gyertya felől, aminek egy kis darabja beleszakadt a hengerbe. F.sza mondom, most mit csináljak? Úgy hagytam.
Görgők, feszítők, vízpumpa csere. Az előd szerelő az idióta (vagy zseni?) berögzítőzte a blokk és a tömítés között pedig én úgy készültem, hogy gyorsan fogok VP-t cserélni mert nem volt kedvem leereszteni a vizet :-( El is folyt tetemes mennyiség. Francba.
Én nem tömítettem be.
Alsó felső rögzítés után a vezérlés szíjtárcsáját meglazítva új szíj felhelyezve, feszítő görgő beállítva, vezérlés szíjtárcsa rögzítve. Ezek után vezérmű rögzítő leszerelése, majd motor átforgatása (izzító gyertya kiszerelve) kétszer minden frankó.
Teljes összeszerelés ill. beindítás előtt álltam felette egy órácskát és a már álmomból felkeltve is kívülről fújt három nyelven megtanult leírást elevenítettem fel. Vajon mit .aszhattam el, mire nem figyeltem oda?
Biztos ami biztos a vezérlés csere és többször körbeforgatott motor után visszatettem a rögzítőket még 1X. Jó volt. Lehetett összerakni az egészet.
Beindult. Pöccre. Majd hideg veríték mert a köv. pillanatban elkezdett egyenetlenül járni. Majd miután elégett és eltávozott belőle a hurkapálca, tökéletesen járt. Azóta letekertem pár száz kilométert és semmi gond.
De. 10-től du. 5-ig csináltam, ebből a tényleges munka 2-3 óra volt, a többi pedig elmélkedés. Vissza gondolva nem nagy ügy :-)



AlfaCity-n Piritu cartársnak köszönhetően kicseréltem a sima CD-s rádiót MP3-asra ami látszólag Bosch márkájú, valójában pedig Clarion. Előző bejegyzéseim valamelyikében részletezett rádió mizéria megoldottnak látszik, jobb a térerő és visszakapcsolva "BOSE módba" sokkal kiegyensúlyozottabban szól, úgyhogy visszaállítva a gyári bekötésre.
Az egyetlen gond, hogy ez a típus csak a MY11 szériában debütált és nem működik együtt a régi B&M modullal. Ezt szintén Piritu jóvoltából hamarosan megpróbáljuk orvosolni mert ahonnan az MP3-as fej jött ott van (elvileg) hozzá való B&M modul is.


Sajnos az utóbbi hónapokban nem volt felesleges szabadidőm a vasra!Már-már azon voltam,hogy megválok tőle!De tegnap találtam hozzá turbot!!Aminek nagyon örülök!!!Innentől már csak olyan Alfa szerető ember-re lesz szükségem,aki segít vissza rakni a mocit a helyére!Köszi előre is GOODBOY!!!!!!




Az Alfám nem szereti a telet, erre hamar rá kellett jönnöm. Ahogy az idő lehűlt, hirtelen előjött pár idegesítő probléma:
- kuplung csapágy sikítása
- felfüggesztés nyikorgása
- dízel motorhang (egy benzinesnél).
Mivel ezek mindegyike elmúlt a motor felmelegedésével, nem tulajdonítottam túl nagy problémát a jelenségeknek.
Ahogy eljött a tavasz a felfüggesztés rögtön elhalkult. Hirtelen lehűlésnél elő-elő fordul, hogy az első pár úthibán áthaladva még nyiszog valami elöl, azonban ez hamar megszűnik. A kuplungcsapágy sikítása teljesen elmúlt, bár az télen is csak az első 2 kuplungolásig tartott. Lehet később ezen probléma súlyosbodni fog, majd akkor elég foglalkozni vele a tapasztalatok alapján.
A motor kerregése azonban nem múlt el, sőt egyre hangosabb lett, alapjáraton egy dízel motoréhoz volt hasonlítható. Ezen felül a motor hőfoka is túl lassan kúszott fel, így biztos voltam a termosztát meghibásodásában is. Ekkor határoztam el, hogy megkapja az első nagy szervízt:
- motor olaj és szűrű cseréje (Selenia Alfa Romeo+Ricambi)
- vezérszíj, feszítők és vízpumpa cseréje
- vezérlés módosító csere
- termosztát cseréje
Az összköltség:
-alkatrészek 315EUR
-munka 95EUR
Azóta a vízhőfok szépen felmegy 90-re, bár nem marad pontosan ott, nem is esik vissza 70 fokig, vagy marad ott mint azelőtt. A motorhang sokkal kulturáltabb, nem mondanám hogy a leghalkabb benzinmotorok közé tartozna, azonban már senki sem hiheti azt róla hogy gázolajas lenne, a kerregés megszűnt :)
Habár elég nagy összeget kellett szinte váratlanul kiadnom, elégedettségem és lelkesedésem nem ingott meg a márka iránt. Néha el tudnék képzelni nagyobb erőforrást a motorház alá, azonban forgalomban megfelelő a teljesítménye és a fogyasztása is alacsonyabb mint vártam (már többszörre is 7,3l/100km, pedig nem túl könnyű a lábam).

2
784