Blog

>> SzervizTom_156 // Alfa 156 1.9 JTD 8v // 2013-05-22

Megtörtént a termosztát cseréje, most már üzemi hőmérsékleten üzemel a gép :-)
Illetve fogyott a hűtővizem, kezdtem is parázni, hogy nagy gond van.. Aztán észrevettem, hogy a vezérlésnél vizes a blokk. Kiderült, hogy a vízpumpánál nyomja ki a vizet. Ami kb. 3 hónapja volt cserélve egy másik szerelőnél, aki mint kiderült nem tudott volna szólni, hogy valami nem teljesen oké, mivelhogy a vízpumpa túl könnyen becsusszan a helyére.. Most szét lett szedve, valami tömítőanyaggal be lett kenve. Úgy tűnik jó.
Jövőhéten vagy még a hétvégén hátra van a szimeringek cseréje, egyúttal kap ugye új váltóolajat is. Ki tudja mikor volt cserélve.
Ha ez a projekt kész, nemsokára jöhet a következő, ami már a megvétel óta tervbe van véve.. A főtengelyszíjtárcsa cseréje, reggeli első indításnál már néha hallatja hangját.

 

az autópályázásnak hála MIL lámpa probléma megoldódott, 100% hogy turbo geoällito kormolodás volt.
néha meg kell hajtani a vasat.
viszont bejelentkezett egy vevö is, ha minden igaz a héten már nem az enyém a gép....

az utód?
159 vagy 156 sw 2003-, jtd

 
>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-05-21

A küszöb jobb hátsó sárvédőívén előjött az Alfa 156 típushiba. Felpúposodott a fém a fényezés latt, így műtétre került sor. De mielőtt megejthettük volna ezt, egy kollégám bele nyitotta a parkolóban az autóját a kerékívbe :'(.

Így a 'kellemest' összekötve a muszájjal, egyszerre lett kész mind a két munka. Lakatolás (25e) és fényezés (22e) igen profi lett! Sem külső küszöb, sem hátsó sárvédő ív nem kapható, az egészet a lakatosra kell bízni. A küszöb fényezés után ki lett fújva szintetikus viasszal.

Utána kapott az autó egy full polírozást, de azt már a szaki haverommal együtt csináltuk reggel 9-től délután ötig. Most csillog-villog az öreglány, mintha bálba készülne. Na majd, Alfacitybe mutogathatja magát! :)

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-05-13

Volt öt perc szabad idő,, és 30% töltöttség a laptopban, így elindítottam egy Selespeed önbeállító 5 perces rutint.
Vaj puhán vált azóta. Persze a szomszédok biztos furcsállták, hogy kattog ezerrel az autó, hogy még a kocsiszekrény is rázkódik, és benne ülök egy laptoppal, de hát ez ilyen, mint a csapágyas mosógép centrifugáláskor :)

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-05-21

Nagykorú lett. 18 évvel ezelőtt, ezen a napon gördült le a Pomigliano d'Arco-i gyár összeszerelő szalagjáról. Gondos kezek tervezték és építették, ma pedig gondos kezek vigyázzák, hogy még sokáig megőrizhesse eredeti szépségét és tökéletes műszaki állapotát.

Boldog szülinapot!

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2013-05-21

Ma megérkeztek a BREMBO MAX féktárcsák és a BREMBO fékbetétek, s ki is cseréltem őket.
Még gyári féktárcsák voltak a gépen, s immáron 300 e Km-t volt bennük.

 
>> SzervizRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2013-05-21

Ma sor került a már kissé fáradt stabilizátor rúd cseréjére, hogy egy új alkatrésznek adja át helyét. Csere éretté vált már a motortartó bak is, ebből kifolyólag ki is lett cserélve.

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2013-05-20

Ma végre volt időm és kicseréltem a két hátsó kézifékbowdent, a bal oldalai teljesen beszorult volt.
S egyben a bal oldali hosszkitámasztót is kicseréltem.

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2013-05-16

4 új abroncsot kellett beszereznem két hét különbséggel
Good Year OPIGRIP-re esett a választás

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-05-21

Sajnos kiderült, hogy a bal felső lengőkarom kuka. Hétvégén ki is cseréltük. Mind a kettő kézifékkötél is cserére érett az is megtörtént, illetve a bal hátsó fékmunkahenger is kapott egy felújító szettett. (dugattyú, porvédő gumik). A fékolaj is frissítve lett.
Kilóméteróraállás: 213725