Blog
Bejelentkeztem Érden a Szabó Vizsgabázisra, és másnap sikeres műszaki vizsgát tett le e agép.Az égvilágon semmi gond nem volt.Hip Hip Hurrá:)
Szerda este beültem a kocsiba, kulcs be, indít kocsi beindul, nincs töltés hoppá..
Másnap első utam gyorsan a helyi villamos guruhoz vezetett, kiderült a generátor szabadonfutó adta meg magát, a generátor nagyon szépen tölt.
23000Ft a szabadonfutó, egy hatocska a munkadíj, és minden szép minden jó.
ma végre ki lettek cserélve a felső lengőkarjaim... a TRW-től rendeltem...remélem hosszú és boldog életünk lesz együtt:))) jobbos-balos egyaránt cseréltem, mert gondoltam hamár csere akkor legyen egyszerre...de azthiszem hamarosan az alsókat is ki kéne dobni a kukába...
Óraállás: 232.000
Aktuális lett a kuplungcsere, és akkor már kicseréltettem a csipogó hosszbordásszíjjat és a hozzá tartozó görgőket. Akadt némi elektronikai javítgatás is, reléaljzatok formájában, illetve új hátsó fékbetétek kerültek be.
A kocsi szinte 100%-os lett!
Névre írva, most már hivatalosan is két ribancom van :)
Óraállás: 223.000
Aktuális volt a vezérlés cseréje, illetve a műszaki vizsga. A motor csiripelő hangokat hallatott, gondoltam, ha kicseréltetem a vezérlést, ez is megszűnik - tévedtem, de enyhült a madárkórus.
Természetesen az olaj és szűrőcsere is aktuális volt, így ezeket is megejtettük. Valamint a kocsi kapott új téligumikat és egy futómű-beállítást is, mivel a velem töltött egy év és a napi szintű Hungária krt.-on történő rally során sikerült egy-két nagyobb kátyút meglátogatni...
Az első fékbetétek szintén cserére szorultak, ez is megtörtént.
Amikor elhoztam, remekül fogott a fék, jól feküdt az úton a futómű, de a motorból érkezi csiripelés időnként elő-elő jött továbbra is.
Óraállás: 205.000
Megtörtént az első olaj, olajszűrő, pollanszűrő csere és légszűrő-tisztítás (sportszűrő van benne, amit már a kezdetek óta le szeretnék cserélni és le is fogok hamarosan :))
Az autóval minden rendben.
Castrol EDGE került a motorba.
Óra állása: 203.000
2011 december 28-án került a tulajdonomba Győrből egy fekete Alfa 156 SW 1.9 JTD. A választásnál két kritériumot vettem figyelembe: legyen kombi és legyen dízel. Mivel nagyjából senkit sem ismertem, akinek Alfája van, így első körben más típusok közt keresgéltem. Az előző autó egy Mondeo, így megnéztem annak az újabb generációit, de nem igazán voltam elragadtatva... A VW Passat túl átlagos volt, a Volvo V40 motorja ósdi technológiát képviselt, a BMWk mind szét vannak hajtva...
Nem egyszerű a mezei autóvásárló dolga 1 millió forint körül. Végül aztán ráakadtam a tökéletes(nek) hitt példányra. Alfa 156 SW, 2.4 JTD, Budapesti, közel a munkahelyemhez. Megnéztem és imádtam - annak ellenére, hogy már ekkor érződött némi kogyogás a futóművön, és a kereskedő sem volt túl szimpi. Időközben kiderült, hogy a munkahelyemen akad pár Alfás, így a második alkalommal már Zé-vel közösen néztük meg a kocsit. Amikor megérkeztem, nem mondtam, hogy szerelővel vagyok, a kereskedő ezért csak "lazán" odavetette a kulcsot, hogy nézegessem. Mire odaért a kocsihoz, Zé már derékig az autó belsejében volt és kezdte is diszkréten sorolni, mely sebekből vérzik a kocsi. Hogy, hogynem, másnap felhívott a kereskedő, hogy jajj, ma reggel sajnos valaki elvitte az autót :( Ilyen az én szerencsém... :)
Még aznap este találtam viszont egy hirdetést, ahol egy ugyanolyan 156 SW-t hirdettek, csak az 1.9-es motorral, Győrben, kiváló állapotban. Nekem sem kellett több, másnap már élőben vizsgálgattam a kicsikét. Egy újautó kereskedés számította be a kocsit egy 159-es árába, ami már eleve jó előjel volt, mivel a tulaj maradt a márkánál. Beültem, minden kifogástalan állapotban - csak zöld a kárpit... Elsőre kicsit fura volt, de kb 30 km alatt megszoktam :). A vásárlás során minden az előző tapasztalatok ellentéte volt. A kereskedők nagyon szimpatikusak és készségesek voltak, a kocsi tényleg remek állapotban volt, a km leigazolható, vezetett szervízkönyv, még a kötelezők csekkjei is megvoltak a kezdetektől (!). Látszott tehát, hogy az autó mindent megkapott, amire szüksége volt, hát nem teketóriáztam és megvettem.
Hazafelé csodás érzés volt, ekkor tudatosult bennem, hogy az Alfások villognak, integetnek egymásnak, és ilyet korábban csak a Miniseknél láttam :). Egy szó, mint száz, nagyon boldog voltam.
ujj forgalmi! :( jegyzőköny felvétele + idő,okmányiroda,6.000 ft ,+ egy kis ideg= újj forgalmi!!! gratulálok magamnak...
Tegnapi nap ki lett cserélve a vezérlés és a vízpumpa. Megszünt az az elviselhetetlen zaj a motortérből. A régi vízpumpa, amit 50000 se bírt ki, ugyanúgy fémlapátos volt...
Most kapott egy Graf vízpumpát és egy gates powergrip teljes szettet.