Blog
Néhány dolog beszerzésre került, Selenia 10w60-as olaj, Mann olajszűrő, aktívszenes pollenszűrő.
Ezt is kicseréltem egy aktív szenesre. A típusa: AIRCAB K1005 Elvileg ez a jó bele, de 1cm le kellett vágni belőle, mert a szűrő tartó csak 200mm hosszú. (Nem is értem hogy lehet ez??) De így már simán belefért. Az összes többi szűrő is 215mm bármelyiket néztem a neten.
Elvileg a BMC szűrőt 15-25eKm után kell kimosni. Mivel már 20e elmúlt ezért nekiláttam kiszedni. De az eredmény az, hogy simán lehet vele 25eKm menni. Jelenleg alig 1/3 felülete volt koszos, a többi szinte gyári piros színben virított. Persze kimostam, ha már kiszedtem, de legközelebb simán megvárom a 25eKm-t. Én döntően városban és pályán megyek, lehet aki sokat jár szántóföldön annak érdemesebb sűrűbben is mosni :):)
Eljutottunk a 160000km-hez, de a sors fintora, hogy megint bátyám vezette, úgyhogy erről lemaradtam, de legközelebb én fogom csinálni :))

Történetem azzal kezdeném ,hogy egyik este szépen leraktam a garázsba az autóm.
Másnap mennem kellett volna reggel vele, gyújtás, start, majd semmi.
Baszki ,lemerült az akksi? Töltőre fel!
Kb. 4 óra múlva már tényleg sürgős dolgom volt, időre kellett -volna- mennem, ennyi idő alatt biztos töltött az akksiba annyit, hogy elinduljon. Indítózok teker felet a motor.
Na neeeeeeeeeeeee, rohadtköcsögolaszbuziszemétládarohadjmeg.
(ismerjük magunkat)
Másnap írogattunk a fórumba, volt aki akkumulátor-ra volt aki önindítóra gyanakodott.
Én is inkább az utóbbi felé orientálódtam, fel is hívtam egy közeli szerelőt, hogy szét kéne kapni ,meg még 1-2 dolgot megjavítani az autón.
Tegnap este átgurult, majd 1perc alatt megállapította ,hogy rosszul testel le az autó.
Jó oké, ezt már megoldom én is.
- Ma visszakerestem a testkábelt kivettem az akksit, akksitálcát, mindent ami útba volt.
Megtaláltam a bűnöst, tiszta rozsda volt a csavar, a kábel vége pedig tiszta oxid.
WD 40 barátom volt, sikerült nagy nehezen meglazítani az anyát anélkül ,hogy lesarkozódott volna.
A sarut megcsiszoltam , kapott új alátétet, és az anya is ugyan olyan önzárosra lett cserélve.
Találtam még 1 test kábelt az akksi tálca elött, azt is felcsiszoltam biztos ami tuti.
Minden vissza a helyére, láss csodát tökéletesen indul. Talán sose indul ilyen könnyedén.
Én meg már önindítót akartam felújíttatni ,venni...



Márciusban rátaláltam az én zöld darazsamra. Kezdeti örömömet kissé rongálta amikor rájöttem, hogy az autó úgy volt beállítva, hogy épp eladható legyen. A próbaúton kopogott kissé, de az előző tulaj megmutatta az új stabpálca szilenteket mondván ezeket kell majd beszerelni. Amúgy minden más rendben lévőnek tűnt ekkor, ráadásul beleszerettem az autóba így megvettem.
Elvittem átvizsgálásra szakszervízbe, ahol némi alánézés után megkérdezték nem akarom-e visszavinni az eladónak, majd hosszú listát kaptam a cserélendő elemekről, az összes fékcsőtől a komplett első féken, a lengőkarokon és a lengéscsillapítókon át az ablaktörlő motorig. Mondtam, végig gondolom.
Aztán egy hét múlva miközben a gumis a csúnyán elöregedett Continentalok helyére szerelte fel a beszerzett új nyári köpenyeket, nekiálltam fényszóró izzót cserélni.
Kissé megrökönyödtem amikor az egyébként újszerű lámpatestben összetekert gumilapokat találtam, ezekkel volt betámasztva az izzó :-)
Amikor a másik oldalit is szétszedtem és ugyanez volt a helyzet, mert mindkét lámpatestnél hiányoznak a foglalatot lefeszítő rugók, na akkor már csúnyán káromkodtam és szidtam az előző tulajt összes felmenőivel együtt. Ez a lámpa megoldás a pitiánerség csúcsa.
Aztán elvittem a gépet Petihez aki alaposan átnézte, majd diktált egy listányi alkatrészt amihez a lámpa esetből kiindulva gyorsan hozzátettük a vezérlés cseréjét is nehogy baj legyen. Meg új gyertyákat mert mint kiderült az egyik henger hol ment, hol nem mint a mesében. Az első lengőkarok esetében (4-ből 3) egyetértett a nem túl alapos szakszervízzel, ugyanígy a szétrepedezett fékcsövekkel kapcsolatban is, Viszont csodálkozott miért akarta a szakszervíz lecseréltetni velem az amúgy 80 százalékos első féktárcsáimat és betéteimet, amikor elégnek bizonyult egy kétezer forintos féknyereg felújító szett a bal oldalra. No comment.
A lamdba szondák ellenőrzésekor kiderült az első hiányzik a katalizátorral együtt.
Mostanra túl vagyok a vezérműszíj szett + vízpumpa, a hosszbordás ékszíj és a gyertyák cseréjén, plusz olaj és szűrők cseréjén, mind a négy fékcső cseréjén, egy féknyereg felújításon és az lmm tisztításán. Külön köszönet Zsoltinak a Hegyaljától az igen jó áron kapott gyári platinum gyertyaszettért :)
Az első lengőkarok, lengéscsillapítók, gömbfej és a stab pálca szilentek cseréje majd valamikor nyáron.
A Darázs most szépen megy, alapjáraton olyan halk a motorja hogy a párom lámpánál állva megkérdezte miért állítottam le. Húz is rendesen, érdi emelkedőn négy személlyel, ötösben klímával is szépen gyorsult. Ja igen, klíma: azért egy tizenöt éves autóban gyári automata kétzónás klíma, na ez az Alfa Romeo :)
191.800 km
Általános átvizsgálás, műszaki vizsgára való felkészítés megtörtént.
Futóműállítás és üzemanyagszűrő csere volt, egyéb hiba nem volt.
Szerviztapasztalat: a szervizes kollégák feledékenyek voltak, a futómű állítást elfelejtették megcsinálni mire mentem a vasért, ez akkor derült ki. Szerencsére "gyorsan" megcsinálták ezt is, egy 45 percet kellett várnom, addig kávéval capuccinoval kínáltak.
Összességében elég drága órabérben dolgoznak ők is -mint minden más szerviz-, de korrektnek éreztem őket. Kérdéseimre korrektul, kielégítően válaszoltak.
Sikerült kicserélni az ékszíj feszìtőt, nem volt egyszerű mutatvány, le kell hozá venni a főtengelyszíjtárcsát, amit 6 db Rm8- as csavar fog, + le kell engedni a motort egy pár centit. Kiderült, hogy a korábbi feszitő görgő cserekor, a szerelő elb...ta a menetet a feszìtőben. Még jó hogy nem lett baj! Sajnos a szìjtátcsa még nem jött meg, de még a régi sem vészes. Viszont hang még mindig van alacsony fordulatnàl, de a szíj felől már nem hallom, valami alulról jön, saccra a kipufogóhoz verődik a takarólemez, de már nem szedtük széjel újra, nem volt idő, ez majd egy jövő heti mutatvány lessz, ha megjön a tárcsa.
Március végén este hóesésben belementem Mezőcsátnál egy gyilkos kátyuba. Eredmény bal első felső lengőkar csere.