Blog
Esemény, de ebből szervíz lesz :(
Mikor meghallok valami nem odavaló zörejt, zajt, vagy éppen valami rendellenességet tapasztalok az Arkangyalon, mindig az a jelenet jut eszembe a Gyűrűk Ura, A gyűrű szövetsége című filmből, amikor Moria bányáiban bóklásznak, éppen legyőzik az orkokat meg a barlangi trollt, és akkor egyszer csak megremeg az egész barlang. Ekkor Boromir megszólal: "Mi ez az újabb borzalom?"
Szóval ma örömmel és mit sem sejtve pattantam be a kocsimba a gyerekekkel.
Épp elindultunk, szokás szerint toltuk a Heavy Metal-t (most éppen Ossian szólt), amikor az egyik kanyarban valami nem odavaló hangot hallottam.
"Biztos a zeneszámban volt valami"-gondoltam.
Mikor másodszor is meghallottam, hátrafordultam: "Bence! Te adsz ilyen hülye hangokat?" ... kisfiam néha lövöldözőset játszik és a szájával...na mindegy, akinek van gyereke érti :)
Szegény gyerek most azonban tökre nyugodtan ült, és bambult ki a fejéből.
Na, jó, zene kikapcs. Fülelünk.
Jött is szépen. Mikor alátekertem a kormányt nyüszített, mint állat.
"Fasza, engem is utolért a szervótartály szűrő lepottyanósdi!" - ezzel a gondolattal le is zártam a témát magamban.
Később már a ceglédi borzalmas utakat jártam. Letekertem az ablakot, hogy mit hallok, mert nem hagyott nyugodni a téma. Egyenes úton, kormány nem mozgatva, jobb elsőkerék úthibán huppan, NYÜSZÖGÉS.
"B@sszus! Ez nem a szűrő lesz!"
A 159-topicban Erhard, valamint telefonon droberto és Alfás Viktor a felső lengőkar gömbfej szilentjére tippelnek. A szerelőm szerint viszont ott több szilent kopása is okozhatja ezt a hangot.
Holnap este lesz szabad akna a műhelyben, begurulok az Arkangyallal, azután alá nézünk.
Folyt.köv...
Ismét a futómű volt porondon. A múltkori stabrúdcsere közben derült fény egy két újabb hibára. Ezek közül sürgősen orvosolandó volt a jobb első alsó lengőkar cseréje, illetve a stabilizátorok cseréje. Ezek megtörténtek. egy igen veszélyes hiba is javítva lett, ez pedig a két első fékcső cseréje volt. Cserélve lett még egy kartergáz szabályozó szelep is.
Na,túlesett az esedékes műszaki vizsgán,amin megfelelt.
Nos,elérkezett az idő,hogy foglalkozzak a hátsó fékkel,amire ráfért egy kis pátyolgatás.
Cserére került a két hátsó féktárcsa a fékbetétekkel együtt,valamint a jobb hátsó fékmunkahenger felújításra került,mivel kezdett már beállni.
A mai menü:
- Kocsimosás
- Kárpit tisztítás - Würth Aktiv Clean belsőtér tisztító
- Gumiápolás - Tutela
- Waxolás - Sonax nano
- Ponyvatisztítás - mágikus henger





sk elvegzett munkak
akkumlator csere, regi, oreg volt alacsony feszultseggel...havernak is most halt le, murphy nem pihen, csereltem. 55A
osram night breaker h1 izzokra cserelve. szivatott, csatikon lepihent a burkolat, kinyirta a biztit, leburkolva, bizti cserelve, vilagit+ hatso helyzetjelzok
verfrissitve.
utaster homero molekulakra bontva, kipucolva, kenve karbantartva, kergett, be volt allva.
Klímakompresszor-csapágy csere, ami nem is lett volna nagy művelet de két hetet várni kellett a cserealkatrészre. Most úgy néz ki megint csend van, remélem így is marad még jó sokáig.
Felkerült a szokásos Alfacity matrica a gépre, valamint ebayről rendelt karbon fólia is megérkezett. Tettem egy próbát és lekarbonoztam a "kapaszkodókat" az ajtókban, egész jól sikerült:) Szépen elfedte a karcokat a műanyagon:)


Úgy adódott, hogy a gyári bicskakulcs elfejtette a kocsit vagy vica versa vagy mi :(
Elmentem márkaszervizbe programozni, amíg még itthon vagyok, ahol rá is programozták, ahogy illik. 5 percig emlékeztek is egymásra. Majd megint kakukk... Remek. Nem tudom mi a gond, szét kellene bombázni a fél kocsit, de erre most nem látszik megfelelő időablak a közeljövőben.
Kulccsal nyíilik a kocsi, beindul, csak gombbal nem nyílik sem a központi zár, sem a csomagtartó. :(
(a kép csak megtetszett :D)

Az elmúlt 4900 km-re a kocsi szerint 4.9 liter volt az átlag. Tankolja ezek alapján az a remek olasz mérnök aki a szoftvert hergelte a gyárban :D
Az már csak hab a tortán, hogy ha netán dugóba kerülök, mindig lemegy az átlag a computer szerint... :)