Blog

>> Egyébdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-06-21

Céges parkolóban a kollégám GTV-jével.

 
>> Szervizalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2013-06-21

Akkumulátor csere,nagyon hiányzott:(

 
>> Szervizalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2013-06-21

Főtengely holtponti jeladó csere.

 
>> SzervizDeezL // Alfa 156 2.4JTD 20v // 2013-06-21

kicseréltem a termosztátom,mert nem tetszett hogy 60fokos a víz meg a fogyasztásom 10liter... most hogy kicseréltem 80-85fokos és a fogyasztás sokkal kevesebb!

 
>> Tuning és extraTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2013-06-20

A minap sikeresen nekitolattam egy parkolásgátló vasnak, úgyhogy körülnéztem a tolatókamera-piacon. :) Végül egy WiFi-s rendszámkeretbe épített kamera lett a befutó, amihez van egy okostelefon app is, így nem kell hozzá külön kijelző. Az Alfariumban pettinke kartárssal egy kellemes vasárnap délelőtt során be is szereltük. Közben sikeresen le is merült az aksi, ami még a gyári volt, azaz közel négy éves. Pedig összesen kb. fél órát volt ráadva a gyújtás. A feszültségmérések sem voltak megnyugtatók, úgyhogy a régi aksi érdemei elismerése mellett nyugdíjazásra került és átadta a helyét egy új Vartának. Tényleg a végét járta már az eredeti: most sokkal flottabbul indul az autó (kevesebbet tekeri).

No, nemrég jöttem a jól bevált klímásomtól, Pilisről.
Nem csalódtam benne, nem volt túltöltve! Ez annyiban rossz hír volt, hogy nem ott van a gond.
Jó hír volt mindamellett, hogy nem is a ventilátorokkal vagy azok fokozatkapcsolójával volt a gond.

Először is elindítottunk a rendszert. Nem kellet hozzá fél perc, és Zoli – a szerelő – már kiabált is, hogy kapcsolajam le. A nyomás felugrott 20 bar-ra.
De mitől?

Hát akkor nézzük meg, nincs-e túltöltve. A gép leszívta a gázt, egészen pontosan 400 gr jött ki, meg egy kicsi lehetett még a csőben.
Akkor ez rendben is van. Májusban kb. 450-460 gr lett beletöltve.

Akkor most visszatöltöttük 410 gr-al, persze, miután a nedvesség ki lett vákumozva.

De akkor mi a baj?

Hát igen, Zoli is a fejét vakarta egészen addig, amíg be nem nézett a lökös rácsain. A hűtő lamelléi teli voltak bogarakkal.
Sz@r ügy, hogy Abony-Cegléd között a négysávoson van egy kb. 3 km-es szakasz, ahol néha annyi bogár van – főleg szürkületkor – hogy olyan, mintha havazásban menne az ember.

Hát akkor lökös le, elő a közepes nyomású mosóeszköz. Szépen kitisztította, de igazi akkor lenne, ha szétszednénk. Három hűtő van egymás mögött és a közöttük lévő rést csak úgy lehetne kitakarítani, ha szét lenne szedve.
Nos erre most sem idő, sem pénz.

Mosás után visszakerült a lökhárító. Klíma bekapcs...és...tökéletesen működött. Az Arkangyal ketyegett vagy 15 percet, a hőmérő szerint a rendszer az utastárbe 7,5 °C-t tolt be, nyomás 15,9 bar és 2,2 bar. Ideális mindkét érték és a nyomáskülönbség is.
A külső hőmérséklet 34,2 °C volt.
Tény, hogy sokkal jobb ilyenkor beállítani egy klí.arendszert, mint legutóbb, május 13-án, amikor pulóverben is fáztunk, amíg Zoli mindkét kocsi klímáját takarította és feltöltötte.
Hát egész olcsón megúsztam.
Jó volt végre hűtött utastérben hazaautózni.

Mivel a legelöl lévő hűtőt elggé megbombázták már a bogarak, jó lesz vigyázni rá.
Arra gondoltam, mi lenne, ha vennék fekete szúnyoghálót, és valahogy beszerkesztém vagy a scudetto, valamint a lökös alsó rácsai mögé, vagy direktben a hűtő elé. A technikai megoldáson el fogok gondolkodni. Ha sikerül, akkor megcsinálom feleségem 147-esén is.

 
>> SzervizBagee // Alfa 145 QV // 2013-06-20

kipufogó nem szelel, fékek megcsinálva.

 
>> Egyébdpetrenyi // Alfa 146 ts 16v // 2013-06-20

Km 218.735 km. Kicsit háttérbe szorult, de nagyon szeretem. 2008 Május 6-ót sok km ment bele (akkor vettem). 121.000Km-el vettem.

 
>> Szervizdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-06-20

Zé.-nek köszönhetően megint működik. A generátor adta meg magát, ki lett cserélve, illetve a klima és a vízhűtő közötti rész ki lett takarítva. Hideg van a kocsiban :-)

Reméljük most már csak tankolni kell bele és a km-et számolni.

Horvátországi út kb 2800 Km lesz összesen, (Benne foglaltatik egy Dubrovniki kirándulás is) jót fog neki tenni.
A képek minősége fos...

 
>> Eseménykiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-06-20

Összeszítettem h mikor mi volt cserélve olajok terén. a helyzet a következő:
Motorolaj - Xado 10w60 4.6l - 100.895km-nél volt ->110.000km-nél kell
Fékolaj - Ate Super Blue DOT4 0.5l - 81.000km-nél volt ->110.000km-nél kell
Szervo olaj - Tutela GI/A 1.2l - 100.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Váltó olaj - Tutela ZC75 2l - 81.000km-nél volt ->140.000km-nél kell

Ma volt klímatöltés, mert nem volt olyan hatásos - 11 év alatt 300g maradt a rendszerbe, most már teljes mennyiség van benne 650g. :D jéghideg klíma.

Az olajokra elméletben ezek a szabályok lézetnek(vagy ekkor tennél jot az autónak):
motorolaj 10,000km vagy 1 év
váltó olaj 60,000km vagy 6 év
szervo olaj 40,000km vagy 4 év
félolaj 2 év -> növelt foráspontu fékolaj esetén 3év
klímatöltés 10 év
vezérlés 60,000km vagy 6 év